20 september 2005 – 20 september 2006
Die dag, gegrift in mijn geheugen. Herinner het nog als de dag van gisteren, dat vreselijke ongeluk met mijn verzorgpaard Zhivago…
Topics...
Hier kun je het hele verhaal nalezen
Hier het topic met het filmpje
Het filmpje...

Ik wilde hem alleen uit de wei halen. Het hek had ik een 40 cm open staan. Nee hij kon daar nooit door heen. Hij schrok van Nabucco en sprong dwars in het hek. Dat hek ging door zijn sprong niet verder open, maar bleef hangen. Met zijn buik kwam hij in de punt spijker, ijzer..
Ik wilde hem bevrijden, ik wist niet hoe, wat moet je doen. Hij moest uit dat hek, hoe dan ook. Ik stond te trillen op mijn benen, terwijl dat gat in zijn buik scheurde en hevig ging bloeden. Hoe kreeg ik hem van dat ijzer af, dat kon ik niet doen, hij moest dat zelf doen. Door de schrik kreeg ik een flinke trap, weet niet meer of ik toen viel of zo.. Zhief is los gekomen op 1 of andere manier, dat hek leidde naar de andere wei… Vriendin Evelien (Taborlover) die mee was is naar de eigenaar gerend, ik ben daar even later achteraan gestrompeld..
Veearts, de veearts, de veearts moet gebeld worden, hij moet heel snel komen, het gaat echt niet goed, hij moet dood, hij kan zo niet blijven leven
Met de eigenaar terug naar Zhief, inmiddels veearts gebeld, die onderweg was, pff wat duurde dat lang… Tsja en toen, de eigenaar had Zhief vast die in de 2e wei stond, het bloed stroomde eruit. Wachten op de veearts, kapot, kapot was ik. Hopeloos stond ik daar in het gras, dat verschrikkelijke ongeluk, Zhivago met zoveel pijn, wachten op de veearts die zou komen, mijn ouders waren gebeld
Toen kwam er
een heel moeilijk afscheid…
zijn hoofd tegen die van mij
mijn woorden die nogmaals herhaalden
het spijt me zo jongen
ik zal altijd van je blijven houden
Mijn tranen die naast zijn bloed op de grond vielen.. Zo sterk als je daar nog stond, je moest eens weten vriend
De dierenarts kwam eindelijk, ben er niet bijgebleven toen hij het spuitje kreeg, wilde dat wel, maar de eigenaar en dierenarts wachtten totdat ik weg ging. Naar de auto strompelend, heb ik net zolang gekeken als ik kon, in de verte zag in zijn hoofd zakken
Huisarts… die vertrouwde het niet 100% of het wel of niet gebroken was, hij dacht van niet, maar toch beter om foto’s te laten maken. Weer in de auto, richting het ziekenhuis Gorinchem.. We moesten over de snelweg, daar vandaan kon je de wei van Zhivago in de verte zien. Tranen bleven stromen
Ik keek naar de wei, ik kon dat haast niet zien, maar daar lag je jongen… Jouw lichaam lag daar en jouw hart was op weg naar een hele mooie plek
Het ziekenhuis, niet gebroken, waarschijnlijk zwaar gekneusd.. Terug naar huis. Het filmpje bleef zich herhalen, elke keer maar weer…
Het spijt me zo jongen
Moeilijke weken.. raar, je voelt je zo hopeloos.. thuis zitten, wat ik gewoon zat werd. Mensen die mij op wilden vrolijken, wat elke keer maar weer mislukte weken lang. Dagenlang niet normaal kunnen lopen, ik moest terug naar de dokter van mijn ouders maar wilde niet. Een boze, maar eigenlijk ongeruste vader die zei dat ik nou is normaal moest gaan lopen, wat ik niet kon.. Tranen stroomden.. Strompelend de trap op en verder in bed waar niemand mij zag.. Wakker schrikken ’s nachts.. Beelden van Zhivago, die veel pijn heeft gehad en erg bang was.. Het vreselijke ongeluk, dat nooit had mogen gebeuren...
Heb toen onwijs veel steun van iedereen + bokt gehad, heel erg bedankt...
Nu is het alweer een jaar geleden, dat jaar is enorm hard gegaan. Het lijkt wel de dag van gisteren, zo raar... En ookal is het een jaar geleden, het valt niet altijd mee..
Listen To Your Heart was toen net uit van Edmee en daar heb ik een filmpje van gemaakt zoals je hebt gezien hierboven. Hieronder de tekst, deze past er mooi bij vind ik zelf...

Listen To Your Heart - Edmee ft DHT (Roxette)
I know there’s something in the wake of your smile
I get a notion from the look in your eyes
You've built a love, but that love falls apart
Your little piece of heaven turns too dark
Listen to your heart, when he's calling for you
Listen to your heart, there's nothing else you can do
I don't know where you're going
and I don't know why
But listen to your heart, before you tell him goodbye..
Sometimes you wonder if this fight is worthwhile
The precious moments are all lost in the tide
They're swept away and nothing is what is seems
The feeling of belonging to your dreams
and I don't know why
And there are voices, that want to be heard
So much to mention, but you can't find the words
The scent of magic, the beauty that's been when love was wilder than the wind..
and I don't know why
and I don't know why
but listen to your heart, before you tell him goodbye...
--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet dat er iets is, door de manier waarop je lacht
Ik zie het aan de blik in je ogen
Je hebt een liefde opgebouwd, maar die liefde valt uit elkaar
Jouw kleine stukje hemel wordt te donker
Luister naar je hart, wanneer hij jou roept
Luister naar je hart, er is niets anders dat je kan doen
Ik weet niet waar je heen gaat
en ik weet niet waarom
maar luister naar je hart, voordat je afscheid van hem neemt...
Soms vraag je jezelf af, of dit gevecht het waard is,
Alle kostbare momenten zijn verloren in de tijd
Ze zijn weggevaagd en niets is wat het lijkt
Het gevoel om bij/in jouw dromen te horen
en ik weet niet waarom
maar luister naar je hart, voordat je afscheid van hem neemt
En er zijn stemmen, die gehoord willen worden
Zoveel te noemen/vertellen, maar je kunt/kan de woorden niet vinden
De geur van magie, de schoonheid die er was, toen liefde groter was dan de wind..
en ik weet niet waarom
maar luister naar je hart, voordat je afscheid van hem neemt..
en ik weet niet waarom
maar luister naar je hart, voordat je afscheid van hem neemt...

Dag lieve jongen
Dit jaar is erg snel gegaan
Je zou niet zeggen dat het al een jaar geleden is
Ik herinner het me nog als de dag van gisteren
Elke dag denk ik aan je
Het spijt me jongen
Elke keer is die snelweg langs jouw weide moeilijk voor mij
Terugdenkend aan de plek waar je het liefste was
Terugdenkend aan het ongeluk
Aan ons afscheid
Begin juli ben ik nog langs je weide (dichtbij) gefietst. Ik zag dat het hek weg was. Gelukkig maar. Ik zag je daar nog staan, in die wei, waar je het liefste was... Natuurlijk wist ik dat het verbeelding was
Weer mijn laatste woorden...
Het spijt me jongen, ik zal altijd van jou blijven houden