[IM] Vanavond om half negen.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Vanavond om half negen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:01

is het zover.
Na lang nadenken heb ik besloten dat het mooi is geweest voor mijn oude merrie.
Op 13 juni 1982 heb ik haar geboren zien worden.Heel veel plezier heb ik van haar gehad,maar ook veel verdriet.Al op onze eerste wedstrijd liep ze 4 winstpunten bij elkaar.Helaas moest ze in de week daarna 1 1/2 jaar op rust vanwege een gebroken kootbeen.De kans dat ze ooit weer de sport in kon met 3 schroeven was 5 % maar die hebben we gepakt.En hoe!Op haar 7e liep ze Z2 en had ze ook inmiddels haar eerste veulen.Op haar 14e werd ze Keurmerrie bij het NRPS met aan de voet Flair S die die dag ook nog een Kampioen werd van de late veulens.Helaas werd ze daarna chronisch bevangen.Ze had dagen dat ik echt dacht dat dat het einde zou zijn maar steeds krabbelde ze weer overeind en ging gewoon door met de baas spelen en natuurlijk werken.Nu is de tijd gekomen dat ik besloten heb dat het mooi geweest is.Vanavond rond 1/2 negen komt de veearts haar in laten slapen.Ik breng haar straks nog even lekker naar een heel mooi plekje bij ons achter waar het gras tot aan haar knieen staat en waar ze de laatste paar jaar niet meer naar toe mocht vanwege de bevangenheid.
Ik zal haar na bijna 24 jaar vreselijk gaan missen ook omdat ik na haar geen paard meer heb gehad waar het zo mee geklikt heeft.Maar ik weet dat deze oplossing voor haar het beste is.............

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:55

Dit is inderdaad heel erg.. Vooral nu je nog tot vanavond moet wachten. was ze 24 dan? das gelukkig wel een mooie leeftijd maar toch..

Veel sterkte ermee..Hier zijn verder geen woorden voor..

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:58

Heel veel sterktre ermee, hopelijk werkt het weer ook een beetje mee en hebje een paar mooie zonnestralen zodat ze nog even lekker kan genieten van de wei, de zon, jouw liefde en dat je mooi afscheid kunt nemen !

spokey

Re: Vanavond om half negen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:59

Heel veel sterkte vanavond, het is een moeilijke beslissing maar wel de juiste .

Sterkte

Marieke__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:01

heel veel sterkte ermee! Ik vind het knap van je dat je het zelf zo heb besloten, want zo iets is niet niks. het is denk ik het beste besluit dat je heb genomen, want je kent haar door en door en als ze pijn heeft is het zo het beste. Stertke meid!

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:05

echt goed dat je dit voor haar doet. als ik zo lees heeft ze een super leven bij je gehad. veel sterkte voor vanavond en geniet nog even met haar van de middag.

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:08

sterkte.. zon keuze lijkt me erg moeilijk, maar denk wel dat het voor haar het beste is.. Om haar pijn te zien lijden is erg om te zien..

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:09

Jeetje wat erg!
Echt knap dat je zoveel geduld met haar hebt gehad en dat alles steeds weer goed kwam .
Heel veel sterkte, ik zal er vanavond om half negen even aan denken .

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:11

Heeeel veel sterkte vanavond. Heel mooi dat je haar geboren hebt zien worden en haar nu ook kunt begeleiden tot ze er niet meer is. Ze zal zich wel fijn voelen weer terug in het hoge gras voor altijd

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:06

Heel veel sterkte van je,moedig besluit genomen.Een mooie leeftijd heeft het paardje

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:09

Heel veel sterkte ermee!
Je hebt de goede beslissing genomen, en ze heeft een geweldige tijd bij je gehad!

Sterkte!

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:31

Wat een lieve reactie's allemaal!Bedankt.Ze heeft net toen ik ging voeren even lekker uit de bikskar mogen pikken.Even lekker alles doen wat nooit mocht. Het moeilijkste is nu inderdaad het wachten tot vanavond.Aan de andere kant kan ik wel lekker rustig afscheid nemen en af en toe even tegen haar vertellen dat ik het fijn heb gehad met haar.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:33

Zo te horen heeft ze ondanks alle tegenslagen een geweldig leven gehad bij een liefdevol baasje.

Geniet nog even van de laatste momenten met haar en koester je herinneringen.

Heel veel sterkte!

Gradus06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:39

Vind het heel moedig van je!!

Ik zal vanavond aan jullie denken.
Het is heel mooi dat jullie beiden een heel mooi leven samen hebben gehad, ondanks wat tegenslagen, die jullie teboven zijn gekomen.

Wens jullie heel veel sterkte voor vanavond en voor de komende tijd en een vredelievend en liefdevol afscheid.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:40

Jemig, dat is even slikken
Wel goed dat je vanuit het paard denkt, daar ontbreekt het sommigen nog aan Heel veel sterkte alvast!

Soo_Shirley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:43

Nohh:( vind het zo rot voor je, bij dit verhaal spronge tranen in me ogen.. maar miss. is het leiden van het paard ook te veel, en is het maar goed.
Heel veel sterkte, ik zal vanavond aan jullie denken;)
Xx..

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:45

Heel veel sterkte vanavond!
Een hele moeilijke, maar moedige keuze. Het is denk ik ook maar de beste oplossing..

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:47

Heel veel sterkte... ik vind het mooi gezegd van je dat je haar naar een mooi plekje doet waar ze al een tijd niet meer geweest is.

Ik wens je veel sterkte en je zult de mooie herinneringen van je paard altijd bij je houden en nooit meer vergeten en vooral niet wat je allemaal gekregen hebt van haar en wat ze je gegeven heeft.

Heel veel sterkte... en doe je paardje een dikke knuffel van ons allemaal!

Chantal1973

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:49

Dapper van je hoor maar jij bent een baasje waar een paard trots op kan zijn.
Sterkte voor straks.
Ze is dan vrij en kan gaan waar ze wil zonder pijn en met een mooi leven vol liefde als herinnering

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:49

Je paard boft met zo'n baasje die haar een superleven gegeven heeft een een waardig afscheid gunt.

Heel veel sterkte en geniet van de mooie herinneringen die jullie samen hebben.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:54

Ben blij dat er nog wat kinderen van haar bij mij op stal zijn gebleven(oa Webster S van Spokey)en Flair S.Op dit moment staat er zelfs een achterkleinkind van haar op stal(uit het ongelukje van Ragazzo S)Ook staat er nog een 4 jarige Rubiquil en een 7 jarige Jetstream van haar op stal dus vergeten zullen we haar niet zo gauw.Op dit moment ben ik steeds de tijd aan het overdenken dat ik met haar op wedstrijd ging en waarom ik zo gek op haar ben.En ik weet het nu:Dit is een paard wat mij op wedstrijd nooit heeft laten vallen.Ze vond het prachtig om op wedstrijd te gaan.Ze was maar 1.52m maar in de baan leek ze wel 1.65m.Mensen langs de kant konden nooit geloven dat ze maar zo klein was.Toen FlairS 6 weken was liep ze haar eerste proefje alweer in het Z en ze vond het geweldig dat ze even van dat kind af was.Dat kon je gewoon aan haar zien.Ook een van haar eigenschappen is dat ze als ik in haar box sta ze constant de buren wegjaagt.Ze mogen niet kijken.Alleen stond ik er wel eens tussen en dan zag ik ineens een rij glimmende tanden op me afkomen.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:55

heel veel sterkte meid!! ik weet ongeveer hoe jij je voelt.ik had mijn pony maar 6 jaar (al 7 jaar geleden) maar ik weet hoe het is om je beste vriend/vriendin kwijt te raken en zo'n moeilijke beslissing te maken.je paardje is je vast dankbaar, dat weet ik zeker.ik zal vannavond aan jullie beide denken

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:56

Ben trouwens ook wel een boos op haar geweest hoor!Ze kon met rijden als ze hengstig was een houding hebben van blik op oneindig en verstand op nul.Dan was ik driftig aan het trainen en was Miep met haar gedachten bij heel andere zaken......

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:57

Hej,
Veel sterkte vanavond, maar zo te horen was het de juiste beslissing. Idd, het wachten is moeilijk, maar je kan nou idd gewoon rustig afscheid nemen, even nog herinnereingen ophalen. En idd laten doen wat nooit mag. Dat doen wij ook altijd met onze beesten als ze vertrekken. Ik wens je iig heel erg veel sterkte vanavond.
Groetjes, mij

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:00

wat vervelend voor je zeg ! Gelukkig heb je wel een hele mooie tijd met haar gehad en heel haar leven van haar mogen genieten En net wat je zegt gelukkig heb je nog kindjes van haar op stal staan , maar aan haar blijven denken zou je toch blijven doen . Knappe beslissing , heel veel sterkte vanavond

Als je het wachten heel moeilijk vind maak je toch gewoon nog een paar ( afscheids ) foto's ; Ookal bestaat afscheid niet in mijn ogen