Ik wil toch even me hart luchten na het plotseling overlijden van mijn fjord.
2e kerstdag 2024 word mijn nachtmerrie werkelijkheid. Ik werd gebeld om 20 over 8 in de avond dat mijn fjorden merrie dood in der stal lag. Mijn wereld storte in. Mijn lieve ridel waar ik bijna 14 jaar voor gezorgd heb was er ineens niet meer.
Ze werd ouder vooral de afgelopen maanden. Begon ze wat gewicht te verliezen maar niet heel dramatisch. Gelijk op 18 plus er bij gezet naast fibrebeet. Ze leek weer wat aan te komen. En dit had ook niemand zien aankomen. Met de voorrondes die dag was niks aan haar te zien en at ze gewoon zo als anders. Natuurlijk ze werd ouder. Lag wat meer en rende niet meer zo als vroeger. Ze was rustiger. Soms vroeg ik me af of ze nog wel gelukkig was. Ze stond sinds 2 jaar met pensioen en ik was meer bezig met me andere ponys. Tuurlijk kreeg ze altijd lekker de eten en der poegstbeurten. En deed ik er alles aan dat ze goed en pijnvrij oud kon worden.
Maar nu spookt er zo veel door mijn hoofd heb ik iets gemist ? Kon ik er iets aan doen?
Ik sla bijna nooit een dag over behalve die dag door kerst. Er werd op stal voor haar gezorgd kwa eten en drinken.
Ik voel me zo schuldig. Had ik alarm moeten slaan dat ze soms wat meer lag en wat afzondere van de groep? Heeft de 18 plus waar ze 3 weken op stond iets verkeerds gedaan? Kwam ze aandacht te kort? Ongelukkig ? En voor al wat is er gebeurd? Ze lag er vredig bij en leek geen strijd gehad te hebben. Toch vraag ik me het af wat er is gebeurd en hadden ze op stal iets kunnen zien ?
Bedankt voor het lezen. Ik moest het kwijt. Ik mis haar vreselijk. Mijn lieve riddelleke ze is 28 en 8 maand geworden.