Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Slachten is echter voor veel paarden onmogelijk als ze uitgesloten zijn voor slacht.
Scotty92 schreef:Ik heb mijn eerste paard laten cremeren. Een enorm bedrag en bijbehorende hoeveelheid as waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen.
Nu is mijn tweede paard overleden en ik was overtuigd dat als ze opgehaald werden door de Rendac, ze met meerdere dieren tegelijk verbrand/gecremeerd werden. Nu ging ik toch eens googelen en ik lees allerlei nare dingen en nergens vind ik wat er nou echt gebeurd . Ik heb hier dus echt nachtmerries/slapeloze nachten van. Ik heb zo’n spijt! Weet iemand wat er precies gebeurt nadat je paard is opgehaald?
Eleeke schreef:Heel soms zie je de lampen in je huis even een seconde feller branden, dat is jouw dier!
Dat zij mijn dierenarts altijd tegen de kinderen als een dier werd ingeslapen en hij uitlegde dat bij de rendac energie van wordt gemaakt.
Zelf vind ik dat ook een mooie gedachte.
Lieser schreef:Scotty92 schreef:Ik heb mijn eerste paard laten cremeren. Een enorm bedrag en bijbehorende hoeveelheid as waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen.
Nu is mijn tweede paard overleden en ik was overtuigd dat als ze opgehaald werden door de Rendac, ze met meerdere dieren tegelijk verbrand/gecremeerd werden. Nu ging ik toch eens googelen en ik lees allerlei nare dingen en nergens vind ik wat er nou echt gebeurd . Ik heb hier dus echt nachtmerries/slapeloze nachten van. Ik heb zo’n spijt! Weet iemand wat er precies gebeurt nadat je paard is opgehaald?
Waarom bel je Rendac niet gewoon om te vragen wat ze nou precies doen met een opgehaald paard?
DuoPenotti schreef:Voor het paard is het belangrijk hoe zijn leven is geweest en het moment van inslapen.
Wat daarna komt merkt het paard niets meer van en doe je alleen voor jezelf.
Zo heb ik mijn paard individueel op laten halen door de rendac, dik voor betaald want wilde geen grijper.
Had hij er wat van gemerkt, nee, maar ik wel en daar heb ik het voor gedaan.
Maar ik begrijp dus ook goed dat mensen zeggen dat geld bespaar ik mij liever.
Dat is dus ook betreft cremeren of wat er bij de rendac gebeurt.
Het is je eigen gevoel die daar iets van vind, je paard, daar maakt het niets voor uit.
Dus aub kwel jezelf niet met nare gedachten erover.
pluisje88 schreef:Pff wat ben ik blij dat ik dan niet aan de telefoon zit bij de rendac om alle tere zieltjes gerust te moeten stellen die erachter komen dat de rendac geen creamatorium is, ze liever hun paard terug willen en het nooit hadden gewild als ze dit hadden geweten…. Er is plenty informatie te vinden op het internet over wie ze zijn, wat ze doen en hoe het eraan toe gaat. Het is dus niet zo dat je dit vooraf niet had kunnen weten.
Ik heb mijn paard dood in z’n stal gevonden in de nacht terwijl ik hem in de avond om half 10 stuiterend naast mij binnen heb gehaald. Die stuiterende schimmel was mijn maatje. Dat grote witte dier dat ik ‘s nachts om kwart voor 1 de stal zag liggen was gewoon een groot wit paard. Hij zag er puntgaaf uit maar ik herkende hem niet als de “mijne” de ziel was eruit. Dit is gewoon een heel groot (dood) wit paard met dezelfde uiterlijke kenmerken als mijn paard die had. Niet meer niet minder. Het lichaam gaat dood, de geest niet. Ik voel mijn paard regelmatig maar niet als ik naar foto’s of toen naar zijn lichaam keek.
Al die afscheidsceremonies, crematoria en alle andere dingen die zo belachelijk veel geld kosten zijn er alleen omdat mensen vol in emotie bereid zijn om heel veel geld te betalen om hun verdriet af te kopen. Voor het dode dier heeft het geen enkele meerwaarde helaas..
Ts, ik zie dat je 19 bent. Is dit de eerste keer dat je dit meemaakt? Heb je vaker overleden dieren of mensen gezien?