Van het moment dat je in ons leven kwam heb ik zo van je genoten, je was zo mooi, zo stoer en had een zo geweldig karakter..
19 jaar was je in mijn leven, 19 jaar heb ik zo van je genoten, zo trots op je geweest, mijn mooie meisje..
Afgelopen december ben je gevallen doordat je opgejaagd werd, we hebben toen gevochten om je weer in de benen te krijgen, gelukkig lukte dat, maar je bleef wel kwakkelen, bloedneuzen, koorts...bij onderzoek bleek je hart ook niet goed meer te zijn, al met al.. je ging langzaam "op".
Maar de afgelopen 2 maanden knapte je zó hard op, je kwam weer mooi op gewicht, je had een hoop privileges en daar maakte je mooi gebruik van... tot over je oren verwend..
Je stond gewoon vanuit de bak bij ons naar binnen te kijken, om hard te hinneken als we de deur open deden, dat betekende weer lekkere hapjes

Net als gistermiddag, je hebt weer een hoop lekkere hapjes extra gekregen..
Om kwart over 4 heb ik haar nog in de bak zien staan, kwart voor 5 komt mijn vriend thuis en zegt dat Friesje ligt, dat het er slecht uitziet, op een of andere manier is ze bij Wessel terecht gekomen, en daar lag ze dan, na 3x op een andere zij draaien is ze met heel veel moeite in de benen gekomen, wel in een drafje naar stal, maar op stal had ze het zo koud, dus 2 dikke droge dekens opgedaan, maar ze wilde niet eten, en dat was zo niets voor Friesje... ik ben in de avond nog 3x gaan kijken, of ze warm werd , of ze wilde eten, eten was mondjesmaat en warm werd ze wel weer....
Zo vaak wakker geworden vannacht , wat als ze weer ligt, en dan smorgens als eerste naar stal gelopen .. geen Friesje die stond..naar haar stal en daar lag ze, zo hulpeloos... Zo klaar...
Dan is het ook klaar, haar tijd, en mag ze rustig gaan... Ik ga haar zo missen, maar zo dankbaar voor alle mooie jaren

Afgelopen zondag maakte ik nog foto's in de sneeuw... want wat als ze er straks niet meer is, zo monter was ze nog, nooit gedacht haar 3 dagen later kwijt te zijn...
Lieve Friesje, mijn meisje , dank je wel voor alle mooie jaren, voor je lief zijn , voor mijn grote liefde te zijn..Ik ga je zo missen, maar het is goed zo...

Dag meisje, run free... untill we meet again..