Zooist schreef:Ik kom hier als maker van de training zelf even reageren. Bedankt Emma voor het compliment.
Als je het blog leest kun je lezen dat ik tijdens mijn trainingen en clinics veel mensen tegen kom die door het verlies van hun paard op een bepaalde manier niet verder komen.
Helaas heeft niet iedereen familie waar ze op terug kunnen vallen met een dergelijk verlies of komen er door deze soms traumatische gebeurtenis juist andere psychische problemen boven. Ook ik persoonlijk heb dit helaas ervaren toen ik jong was en het heeft me jaren gekost hier uit te komen.
In de training wordt er meegewerkt door een psychologe die een uitleg geeft over de mogelijkheden en fases van rouwverwerking, er komt een dierenarts aan het woord die uitleg geeft over het inslapen en andere mogelijkheden van euthanasie, er zijn verschillende mensen vanuit de paarden sport geïnterviewd die hun hele verhaal vertellen en door middel van de opdrachten leer je om stap voor stap te bepalen wat jouw eigen persoonlijke vervolgstappen kunnen worden. Verder ben ik zelf gediplomeerd mental coach en begeleid ik al jaren mensen met verschillende mentale problemen.
Je kunt deze training zien als een hulpje om weer verder te gaan wanneer je niet weet welke kant je het moet zoeken. Een nieuw paard kan een troost zijn maar uit de ervaringsverhalen blijkt ook dat er mensen zijn die met dat nieuwe paard blijven hangen omdat de vergelijking continue gezocht wordt met het verloren paard.
De training is opgebouwd in vijf modules en je krijgt toegang tot een besloten Facebook groep waar je je eigen verhaal kunt delen en je elkaar kunt steunen.
De mensen die meegewerkt hebben aan de training komen uit verschillende stromingen, hebben hun eigen verhaal en hun eigen verdriet en verwerking en delen dit enorm openhartig.
De training is voor iedereen die denkt er baat bij te hebben en bij voorbaat stellen dat deze training overbodig is of geen waarde heeft kun je mijn inziens alleen stellen wanneer je de training gevolgd hebt.
Ik nodig diegene dan ook van harte uit om zich aan te melden en dan achteraf een recensie achter te laten.
Op 1 mei kun je hem aanschaffen met 50% korting wanneer je hem te duur vind.
En mocht dit voor bokt teveel reclame zijn... dat is niet de insteek. Ik wil met dit bericht nadere uitleg geven over de training omdat uit de reacties onder de op blijkt dat dit niet geheel helder is.
Met vriendelijke groet,
Malene Nootenboom
Ik ben het er wel mee eens dat het mogelijk is dat je een nieuw paard steeds met de vorige overledene gaat vergelijken en daar dan in vastloopt.