Ik dacht dat ik nog lang geen topic hier ging plaatsen maar helaas is het toch uitgekomen

Binky, 1,5jaar oud, ons kanjer,ons maatje,ons knuffelbeer ,
Wat was je mooi,lief en stoer, iedereen was gek op je, helaas mocht je maar even genieten van je leven,
Binky hebben we op de markt gekocht, om als doel een dekhengstje voor onze shetlander merrie's en als later voor de menkar, en eindelijk was mijn droom uitgekomen om eindelijk een zwartbont hengstje te kopen en op te volgen en voor de kar spannen, helaas konden we maar even van jou genieten,,..
een dikke anderhalfe week terug, is hij vergiftigd door een esdoorn blad, veel op stal gestaan, veel medicijnen, infuus en alle goede zorg en liefde, maar helaas werkte niks meer, je was zo sterk, je hield vol, je hart hield ook vol, alleen vrijdag was je lichaam op, het was tijd om je te laten gaan... wat heb ik het moeilijk, moeilijk om je nooit meer te knuffelen , niet te zien...
Lieve Lieve binky, wat ga ik je missen. Maar nu mag je weer rennen, bokken, eten en lekker gek doen, rust zacht vriendje.
'Als twee bruine ogen je vragen,
help me want ik voel me niet fijn.
mag je dan,omdat je voelt dit is het einde,
egoïstisch zijn?
als je van de dierenarts hoort ,
dit komt nooit meer goed,
en hij krijgt steeds meer pijn .
mag je dan,omdat je hem niet kunt missen, egoïstisch zijn?
als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed, en je zonder hem naar huis moet.
met een halster in je hand , en je hart vol pijn .
dan probeer je jezelf te overtuigen,
ik mocht niet egoïstisch zijn.
al die tijd met zen tweetjes,
elke dag was het een feest .
en in al die jaren is hij zelf niet 1 keer egoïstisch geweest.'
En dan weet je, dat dit gewoon het beste is geweest voor hem.
Binky;
je was zo vrolijk, zo opgewekt, zo lief, een echte knuffelbeer dat was jij,
je was mn droompony, mn trots, altijd hinnikte je naar me als je me zag.
elke dag die ogen die straalden van geluk,van liefde,
nu je ernstig ziek bent geworden, ben ik dag en nacht bijna bij je geweest, voor je gezorgd, je geholpen, alles heb ik eraan gedaan om je beter te laten worden, want jij en ik horen bijelkaar! jij bent mijn maatje, en dat zal je ook blijven!
nu niks meer helpt, de medicijnen niet meer aan slaan, en je op bent, je moe bent, en niet veder meer kan knokken, moet ik je laten gaan , wat me ontzettend pijn en vedriet doet.. je bent nog maar 1,5 jaar oud, veelste jong, waarom jij ?
ik zal je missen mijn allerbeste vriend..
je was mn droom, mn trots, mn kanjer !
rust nu maar uit,
rust zacht lieve binky<3