[IM] Geheel onverwachts..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Geheel onverwachts..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 09:27

Onze lieve grote Shetlander..

Afbeelding
Gister is geheel onverwachts onze Kwpn-er Mahoi overleden, Grote Shetlander genoemd omdat hij in de winter altijd zo'n ontzettende wintervacht en baard kreeg.. De grapjas..

We weten niet hoe hij gestorven is, rond 23.00 hebben ze hun laatste portie hooi gekregen. En 06.30 kwam mijn vader het nieuws brengen dat hij dood is, wel 4 x heb ik gevraagd wat hij nu precies zei want dat Mahoi dood was.. nee, dat kon niet.

Gelijk uit mijn pyjama gedoken en gaan kijken, en inderdaad daar lag hij in de paddock.. helemaal opgeblazen. Dat was niet het paard wat ik ken, dit was een of ander dood dier.. maar niet Mahoi!

Terug naar huis lopend hoorde ik mijn moeder al huilen, haar lieve eigenwijze kleuter.. wat doet dat pijn je moeder zo te zien en niks te kunnen behalve troosten.. Ik heb naar hem willen schreeuwen om op te staan, hoe kan hij zo doodgaan.. eikel

We hebben geen idee wat er is gebeurd, aan twee kanten van de paddock lagen draden overhoop, onder een voorbeen lag nog een kapot draad maar geen wonden aan zijn benen. Alleen achter zijn linkerelleboog een brandwond achtig iets. Zelfs tegen de schuur zaten plekken waar hij tegen aan getrapt heeft. Het is zo vaag, we snappen er niks van.. Een vriendin zei dat het kan zijn dat hij al stervende in de war is geraakt en in het draad is gelopen want om eerlijk te zijn, het was niet de handigste met draden maar van wat er gebeurd is klopt niks! Hij zou never nooit zo in het draad lopen en dat aan twee kanten, dat slaat nergens op!

We zullen het nooit weten.. hij heeft tot vanochtend in de paddock gelegen, zodat zijn vriendinnetje die elkaar nu 10 jaar kennen) de tijd had om afscheid te nemen.. wat deed dat pijn haar zo te zien, ze heeft staan duwen en bijten en gister avond begon ze hartverscheurend te hinniken.. wat doet DAT pijn!!!! Mijn hart brak.. Die twee waren als een getrouwd stel..

We missen je grote kleuter! Het was nog lang niet jouw tijd, en al helemaal niet zo.. we missen je zoveel!

Ik zal goed voor je vrouwtje zorgen! Y;( |(

Afbeelding

suus_pepper

Re: Geheel onverwachts..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:29

Wat vreselijk zeg..
Heel veel sterkte!

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:29

Veel sterkte en wat raar en naar zo :(:) :(:)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:30

Y;(
Sterkte met het plotselinge verlies

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:30

Wat een vreselijk nieuws, heel veel sterkte

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:32

Stertke :( wat een mooi paard. Het kan heel goed dat hij in paniek of tijdens een 'aanval' nog door de draden is gelopen. Misschien heeft hij een hartaanval of een hersenbloeding gehad.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:33

pff, vreselijk om zo onverwachts een paard te moeten verliezen..
sterkte!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:34

Sterkte! Wat vreselijk zo plotseling..

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:38

Sterkte! vreselijk om zo'n mooi paard zomaar te verliezen, maar onthou wel in die tijd dat ze bij je was kon ze zich geen betere eigenaar wensen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:00

set_elkol schreef:
Stertke :( wat een mooi paard. Het kan heel goed dat hij in paniek of tijdens een 'aanval' nog door de draden is gelopen. Misschien heeft hij een hartaanval of een hersenbloeding gehad.

Dit denken wij inderdaad..

Dankjewel lieve bokkers! Doet ons veel!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:11

Wat erg zus! Sterkte

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:15

Verschrikkelijk !

Heel veel sterkte, ook voor je ouders.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:19

sterkte met je verlies ! Vreselijk om zo je paard te moeten verliezen!
Kan het geen blikseminslag geweest zijn ?

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:21

Heel veel sterkte! :(:) (kan er niet een giftige stof in het hooi zitten?)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:21

sterkte wat erg zeg...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:22

Je zei dat hij "opgeblazen" was? Dan zou je toch denken aan koliek en dan kan je je voorstellen dat hij van de pijn in de draden is gelopen. Wat vreselijk. Heel veel sterkte!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:24

Bah wat naar !

Heel veel sterkte !

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:28

Vreselijk, heel veel sterkte met dit verlies.

Als hij opgeblazen is lijkt het inderdaad op een gaskoliek. Ik heb mijn paard zo 2 jaar geleden gevonden in de wei, op diverse plekken planken kapot en was in de winter. Lag een 10-15 cm sneeuw maar op diverse plekken waar hij had liggen rollen was geen sneeuwvlokje meer te bekennen. Moet volgens de dierenarts gigantische pijnen gehad hebben en uiteindelijk is van binnen alles geklapt.
Hij was ook zeker 2x zo dik toen we hem vonden.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:38

Komt dat niet gewoon door de lijkstijfheid en al de gassen die vrijkomen? Blikseminslag hebben wij ook aan gedacht door de snelle stijfheid en de manier waarop hij lag (helemaal gestrekt) maar lijkt ons sterk gezien er volgens mij geen onweer langs is geweest.. Iig, ik heb met alle ramen/deuren open geslapen die nacht en niks gehoord (normaal hoor ik dit wel), maar ja, ik heb ook geen draden horen knappen dus wellicht sliep ik gewoon diep..

Misschien luguber, maar er kwam wel wat bloed uit de anus (nadat hij al een tijdje dood was) en toen hij werd opgehaald zag ik wat bloed waar zijn neus heeft gelegen.. Inwendige bloedingen? Hersenbloeding?

Hoe lang duurt het normaal voordat een paard stijf wordt?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:45

Dat heb ik ook eens gehad met een merrie die was overleden aan een gescheurde aorta in de buik.

Ging overigens razendsnel, ik liep met haar aan een halster, zag haar letterlijk "wit" worden, ze zwalkte nog even en viel neer ;(

Ontzettend heftig, maar ze heeft er niets van meegekregen.

Hopelijk biedt die gedachte je wat troost ...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:46

Wat vreselijk zo'n nieuws te moeten krijgen :(:) het enige dat ik kan zeggen is heel veel sterkte, hopelijk knapt zijn vriendinnetje ook een beetje op.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:47

Heel veel sterkte ik weet hoe je je voelt.. :( :(:) Toen mijn paard zo plots dood was hebben we haar laten onderzoeken.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:48

Shirley schreef:
Dat heb ik ook eens gehad met een merrie die was overleden aan een gescheurde aorta in de buik.

Ging overigens razendsnel, ik liep met haar aan een halster, zag haar letterlijk "wit" worden, ze zwalkte nog even en viel neer ;(

Ontzettend heftig, maar ze heeft er niets van meegekregen.

Hopelijk biedt die gedachte je wat troost ...

Dat zwalken zou wel verklaren waarom de draden aan beide kanten kapot waren.. Het viel me op dat zijn lippen ook blauwig werden na wat uren, ik weet natuurlijk niet of dat komt omdat hij natuurlijk al een poosje lag? Veel vragen heb ik wel, als we meer tijd hadden had ik besloten om een sectie te laten doen, maar het is allemaal zo snel gedaan..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:48

Heel veel sterkte!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:50

Wat vreselijk om je paard zo ineens te moeten missen. Wat er ook gebeurd is, heel veel sterkte met het grote verlies!!