Gister is geheel onverwachts onze Kwpn-er Mahoi overleden, Grote Shetlander genoemd omdat hij in de winter altijd zo'n ontzettende wintervacht en baard kreeg.. De grapjas..
We weten niet hoe hij gestorven is, rond 23.00 hebben ze hun laatste portie hooi gekregen. En 06.30 kwam mijn vader het nieuws brengen dat hij dood is, wel 4 x heb ik gevraagd wat hij nu precies zei want dat Mahoi dood was.. nee, dat kon niet.
Gelijk uit mijn pyjama gedoken en gaan kijken, en inderdaad daar lag hij in de paddock.. helemaal opgeblazen. Dat was niet het paard wat ik ken, dit was een of ander dood dier.. maar niet Mahoi!
Terug naar huis lopend hoorde ik mijn moeder al huilen, haar lieve eigenwijze kleuter.. wat doet dat pijn je moeder zo te zien en niks te kunnen behalve troosten.. Ik heb naar hem willen schreeuwen om op te staan, hoe kan hij zo doodgaan.. eikel
We hebben geen idee wat er is gebeurd, aan twee kanten van de paddock lagen draden overhoop, onder een voorbeen lag nog een kapot draad maar geen wonden aan zijn benen. Alleen achter zijn linkerelleboog een brandwond achtig iets. Zelfs tegen de schuur zaten plekken waar hij tegen aan getrapt heeft. Het is zo vaag, we snappen er niks van.. Een vriendin zei dat het kan zijn dat hij al stervende in de war is geraakt en in het draad is gelopen want om eerlijk te zijn, het was niet de handigste met draden maar van wat er gebeurd is klopt niks! Hij zou never nooit zo in het draad lopen en dat aan twee kanten, dat slaat nergens op!
We zullen het nooit weten.. hij heeft tot vanochtend in de paddock gelegen, zodat zijn vriendinnetje die elkaar nu 10 jaar kennen) de tijd had om afscheid te nemen.. wat deed dat pijn haar zo te zien, ze heeft staan duwen en bijten en gister avond begon ze hartverscheurend te hinniken.. wat doet DAT pijn!!!! Mijn hart brak.. Die twee waren als een getrouwd stel..
We missen je grote kleuter! Het was nog lang niet jouw tijd, en al helemaal niet zo.. we missen je zoveel!
Ik zal goed voor je vrouwtje zorgen!