[IM] Een Era is voorbij.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Een Era is voorbij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:26

Afbeelding
Na 28 jaar lief en leed gedeeld te hebben, heb ik je nu moeten laten gaan. Jij die als verrassing geboren werd. Je kreeg de naam Daisy ondanks dat je niet echt in het voorjaar geboren was. Het was al 17 augustus toen je op de wereld kwam. En je mocht daarom de hele winter bij je mamma, tante Melissa, tante Astrid, oom Goldy, tante Blacky en tante Royal blijven.

Je jeugd verliep voorspoedig en als 3 jarige zijn we rustig aan begonnen je te beleren. Waarbij je je talent al vroeg liet zien. Nog maar 4 keer onder het zadel en ik kreeg op het omleggen van mijn been al een galopswissel. Pas 3 galopssprongen later bedacht ik me dat ik niet op je mammie zat maar op jou die die wissels nog lang niet hoorde te kennen.
En wisselen is altijd je hobby gebleven he. Iedereen die het wisseltje maar eens wilde voelen, je vond het geweldig hem te demonstreren. Je vond ze zelfs zo lollig dat je in de western riding proef ook nog wel eens 3 in gooide in plaats van die ene die ik vroeg. En een lol dat je dan had. Ook omdat je wist dat je mij daar alleen maar mee aan het lachen maakte. En als er dan ook nog een balk in het parcours lag had je helemaal lol. Daar gewoon overheen galopperen was er niet bij, dat werd altijd een sprong. Even je springafstamming laten spreken he.

Afbeelding
Foto met dank aan Smax@bokt. Ik ben je voor eeuwig dankbaar voor deze wereldfoto.

Je hebt een gigantisch lange carriere gehad. Eerst als dressuurpaard, die we toen je 8 was beëindigd hebben in de Z dressuur omdat we er beide niet zon lol meer in hadden. Toen kwamen we toevallig in aanraking met de westernsport, en je vond het geweldig. Helemaal de reining waar je je wissels en speedcontrol kon laten zien. En de Versatile met de extended jog, waar je altijd een feestje van maakte. En je kon er ook geen genoeg van krijgen. Toen je 17 was wilden we je een plezier doen en met pensioen sturen. Ik heb je zelfs afscheid laten nemen op een wedstrijd, waar je het laatste onderdeel een Freestyle reining verkleed als dressurcombi wist te winnen.
Afbeelding

Maar nee Daisy wilde niet met pensioen. Daisy werd zelfs boos als zij niet meemocht naar de wedstrijden. En zelfs op 24 jarige leeftijd mocht je daarom sporadisch nog mee. En niemand die wilde geloven dat jij al 24 was zo liep je daar te showen.
Afbeelding

Maar helaas de jaren begonnen toch meer mee te spelen. Een pees in het voorbeen wat niet meer echt ok was. Je zicht die steeds slechter werd. Maar het ergste was wel je longen die nu dan ook gewoon op zijn. Dus ging je toen echt met pensioen en samen met je grote vriend Jae genoot je van lekker op de wei staan. We hebben het gelukkig nog een paar jaar kunnen rekken met behulp van medicijnen maar helaas ook die sloegen nu niet meer aan en het ging niet meer. Je was moe en had het zo benauwd dat ik voor jou de beslissing moest nemen.

Gelukkig is Maaike@bokt afgelopen week nog langsgekomen voor een laatste shoot. Ze heeft heel veel foto’s gemaakt van ons samen. En zelfs en ondanks je longen moest je onder het zadel toch nog even showen he.
Afbeelding

Vandaag heb ik je laten gaan. Thuis in de bak, zodat je laatste pleegkind QT in alle rust afscheid van je kon nemen. Wij beide gaan je verschrikkelijk missen mijn lieve schat.

Afbeelding
An Angel whispered
take my hand and
come with me
you're work here is done.

I went away to a place
where there's no tears, nor sorrow
only laughter and smiles,
there will always be a Tomorrow.

As I move amongst the clouds.
I'll look down and smile upon you,
while the angels
sing a heavenly song.

I am not alone
all who went before
are here
they awaited my return.

I know you'll grieve
and wish I was still here
I am here in the memories
you hold dear.

Remember how much I
love you
and know I took your
love with me.

I did not wish for
you to cry, nor feel sad.
My pain is gone and
I am Free!

Mijn 3 musketiers zijn weer samen, Feline (A Saint she Aint), Iso (Isonic Royal Lee) en Daisy (Elanimo) en ik weet zeker dat ze om het hardst galopperen over de eeuwige groene weides. Onder het toeziend oog van Henk (Peppolena Colonel) die jullie grote beschermer zal zijn.
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:29

och...mooie oude dame!Heel veel sterkte!
(die van mij is ook 28 :7 )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:31

Heel veel sterkte :(:) Een paard zo lang in je leven hebben en dan afscheid moeten nemen lijkt me heel erg zwaar. Het was een prachtig paard zo te zien en een echte dame met karakter..

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:33

Wat was ze mooi!
Heel veel sterkte! :(:)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:33

Ach Rina, hoe verdrietig.
Heel veel sterkte meis. X

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:34

Weet nog steeds niet zo goed wat ik moet zeggen...

Jullie waren zo 1. End of an Era inderdaad.

Je liefde voor haar spreekt uit al je verhalen over Daisy, en deze post en de foto's stromen er ook van over.

Heel veel sterkte met dit grote gemis.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:34

Wat mooi geschreven! Veel sterkte!

maximuss

Re: Een Era is voorbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:37

Heel erg veel sterkte... Y;(
Wat heeft zij een mooi leven gehad bij jullie... :(:)

Anoniem

Wat een mooi eerbetoon....Sterkte!

tyleysmiley

Jeetje,brok in mijn keel!! Wat een gaaf dier en wat heb je ontzettend veel met haar gedaan.Alle sterkte gewenst met het moeten missen van dit bijzondere paard,wat zó lang deel van je leven is geweest,dikke knuffel,Linda

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:50

Sjonge, ik moet hier even een paar keer slikken. Je verhaal omschrijft zo intens wat Daisy voor jou betekent Rina en wat er nu wegvalt. Maar wat een prachtige tijd hebben jullie gehad al die jaren samen. Dag Daisy ... je laat een hoop prachtige herinneringen achter ...

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:30

Moest echt even een traan wegpinken.. Wat mooi geschreven! Heel veel sterkte!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:33

|( Daisy is er niet meer...
Wat zal dat vreselijk wennen zijn, zonder de Grand Old Lady op het erf -O-
Heel veel sterkte! xx

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:34

Wauw, kippenvel en tranen in mijn ogen. Wat een ontzettend prachtig paard, het is aan de foto's te zien hoe bijzonder ze was. Heel veel sterkere de komende tijd, koester de mooie herinneringen.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:36

Wat verdrietig dat ze er niet meer is, en wat hebben jullie mooie dingen beleefd samen... Heel veel sterkte...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:37

Heel veel sterkte het lijkt mij ontzettend zwaar om na 28 jaar afscheid te nemen. Super mooi geschreven heb er kippenvel van.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:39

Wauw, wat een gaaf paard heb je gehad! Veel sterkte :(:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:40

One of a kind. Wat zal je Daisy missen, ook al zijn er zoveel prachtige herinneringen. Koester ze.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:50

Oh wat verdietig, ik vond jouw verhalen over haar zo mooi, echt een karakterpaard. Sterkte met dit verlies...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:53

Bij het lezen voelde ik gewoon je liefde voor haar. Wat een geweldig paard was dat. Onwijs veel sterkte.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:57

Met een traan je verhaal gelezen ... ;(

Heel veel sterkte.
Ik weet hoe het is om je oudje te laten gaan, maar je hebt de enig juiste keuze voor haar gemaakt ... :(:)

Troost je met bitter-zoete mooie herinneringen aan haar, die heb je na zoveel jaar samen gelukkig meer dan genoeg. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:57

Hele dikke knuf voor jou en QT Rina! :(:) Een moedig besluit uit liefde genomen...een goed besluit maar ook zo verdrietig. Opluchting en tegelijk een onmenselijk gemis. Veel sterkte! Dag lieve Dais!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:02

Wat een moedig besluit.

Sterkte met het gemis.
Wat een knappe oude dame is het <3

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:05

Wat mooi geschreven.
Als straks de tranen niet meer komen, dan zullen de herinneringen blijven.
En mooie herinneringen, die heb je in overvloed.

Sterkte Rina. :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:07

Ach wat ontzettend sneu, heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Klinkt als een paard uit duizenden! Koester de herinneringen, de foto's spreken voor zich.