[IM] Een paard met een verhaal; Reclamo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Een paard met een verhaal; Reclamo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 15:02

Reclamo is vaak op Bokt besproken. Heel veel bokkers hebben het beste met hem voor gehad en ook dankzij Bokt is hij opgevangen, verzorgd en opgeknapt. Voor al deze bokkers dan ook een laatste groet.

Vorig jaar is Reclamo voor de laatste keer verkocht. Ik kende Reclamo al van de stal waar ik werkte en ik volg hem al sinds de eerste keer dat hij op Bokt kwam dus al snel heb ik contact opgenomen met de nieuwe eigenaar om zeker te weten dat hij een goed tehuis had gevonden. En zijn laatste baasje is echt een gouden baasje geweest!
Na alles wat hij heeft meegemaakt heeft hij in deze eigenaar echt zijn soulmate gevonden. Samen met haar 5 jarige dochtertje zonder zadel door het bos, een ruin als maatje en vooral heel veel liefde. Iets wat hij enorm verdiend heeft!

Helaas ging Reclamo de laatste tijd steeds slechter lopen door de artrose waar hij al jaren last van had. Daarom hebben we vorige week de moeilijke beslissing gemaakt, maar wel de juiste. Zondag nog een prachtige afscheidsrit op het strand en gister was het zo ver: Reclamo is in alle rust heel vredig ingeslapen.

Afbeelding

Via deze weg wil ik namens de eigenaar en mijzelf iedereen bedanken die ooit voor hem gezorgd heeft die hem geliefd heeft. En in het speciaal een plekje voor de volgende mensen/stallen/bokkers:
De Woeste Hoeve, Moravita, stal_kuiper, barrye, EngeltjeS, samantha374

Mocht iemand nog oude foto's van hem hebben: Ik wil graag een fotoverzameling maken voor de laatste eigenaar.

samantha374

Re: Een paard met een verhaal; Reclamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:01

Hee jits! Wat mooi zeg! echt super!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:03

Kan me dit paard nog herinneren. Fijn te lezen dat hij het nog zo goed heeft gehad en een waardig einde heeft gekregen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:08

Was dat die Lipizanner dat zomaar als oud vuil behandeld werd ooit? en in slechte staat te koop gezet door een meisje dat rare dingen met hem had gedaan.

Fijn dat hij het zo goed heeft gehad bij deze laatste eigenaar, dat heeft hij verdiend.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:11

Agossie |(
gelukkig heeft hij de laatste periode weer kunnen genieten van het lieve leven <3
Fijn dat hij in rust is gegaan :j

ragdoll: hij was pre-hengst ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:16

Oei, dan vergiste ik me in het ras hihi.

Ja het is m dus.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:19

fijn te lezen dat hij het zo ontzettend goed heeft gehad zijn laatste periode...
heel sneu dat hij maar zo kort van het goede heeft mogen genieten.

sterkte, in het byzonder voor de laatste eigenaren!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:33

Reclamo heeft zeker weten nog even van zijn leven kunnen genieten. Tot aan het inslapen toe is alles voor hem in rust verlopen. Het was goed zo, hij was op.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:10

Respect lieve Jits, voor alles wat je op zijn laatste dagen nog voor hem hebt gedaan!

Hij heeft nog heerlijk van zijn leven en de bossen kunnen genieten en zelfs nog van het strand! En nu is het goed zo!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:56

Lieve Jits en de eigenaar van Reclamo, jullie hebben deze prachtige witte hengst de mooiste laatste maanden gegeven.
Hij heeft alle rust gekregen die hij verdiende, om bij te komen van de laatste jaren die hij heeft mee gemaakt.
En... de liefde die hij verdiende!

Ik zal Reclamo altijd herinneren als een lieve, vrolijke clown. De eerste keer dat ik hem ontmoete, wist ik niet zo goed wat ik er van vond. (lees: ik liep stage op de stal waar Jits werkte, en had nog nooit met hengsten gewerkt.)
Reclamo gaf me alle vertrouwen, die ik nodig had. Hij had een heerlijk karakter en ik heb altijd met plezier met hem gewerkt.
Hij kon enorm genieten van alle aandacht die je hem gaf, vond werken ook enorm leuk, en stond altijd met een glimlach te wachten in zijn stal om samen iets met je te ondernemen.

Hij heeft me veel geleerd en ik zal hem altijd onthouden met een glimlach en een warm hart.
Reclamo, het witte paard en prins in één! <3

Sterkte komende tijd dames :(:)
en vergeet niet: Jullie hebben Reclamo alles gegeven, wat hij nodig had.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:22

Wat heeft hij de laatste tijd van zijn leventje nog genoten!
Zo mooi dat dit paard wat je in je hart gesloten hebt en al die tijd gevolgd hebt zijn laatste weken bij jou door mag brengen. Respect voor jou en zijn laatste baasje!! En allebei heel veel sterkte.

Die laatste strandrit zal wel heel mooi, bijzonder en moeilijk geweest zijn.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 09:28

Thanks voor jullie reacties!
De laatste strandrit was eigenlijk heel leuk, maar inderdaad wel ook heel moeilijk. In de auto naar huis draaide Blof met Dansen aan Zee op de radio.
"Afscheidswals aan de waterlijn"
Pfft nou, je kon me wegdragen... |(

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:00

Wow.. en dan echt dat nummer... sterkte!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:01

Jits, als ik het liedje hoor krijg ik kippevel...

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:21

Wat ontzettend mooi om te lezen dat hij eindelijk heeft gekregen wat hij zo hard verdiende..
Krijg er bijna tranen in m'n ogen van, echt een paard dat ik nooit meer zal vergeten.

Afbeelding

Afbeelding

samantha374

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:39

liiisaaa wat een mooie foto's van reclamo! die ga ik zeker bewaren! echt super lieve reactie's van iedereen!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:12

Ach, wat sneu.. Ik heb hem ook nog gekend en gereden als jong paard bij de Woeste Hoeve. Fijn dat hij nog een goede tijd heeft gehad na de ellende. Ik ga mijn best voor je doen, nog wat oude foto's te zoeken.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:37

Iedereen veel sterkte..prachtig paard om te zien en wat ontzettend fijn dat hij zo goed einde heeft mogen krijgen..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:46

Heel veel sterkte, fijn dat hij nog een mooie tijd heeft gehad voor zijn inslapen.

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:14

ik heb veel van hem meegekregen via samantha, het klonk echt als een geweldig paard zoals zij over hem vertelde .
ik weet hoe moeilijk de keuze is om een paard te laten gaan, maar ook hoe goed zo'n beslissing is voor zowel jezelf als het paard..
heel veel sterkte toegewenst! :(:)

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:22

Tjeetje,

toevallig kom ik op dit topic terecht.
Reclamo, jaren geleden heb ik hem opgevist op een manege in Cappelle aan de IJssel, broodmager, hysterisch, druk, totaal van de leg af.
Door omstandigheden kon hij niet bij zijn opvang adres blijven en was gaan zwerven in de handel.

Ik stond echt te klapperen met mijn oren en ogen toen ik hem zag. Had hem per telefoon gekocht, we hadden wel een plekje voor hem totdat er een vast plek ergens zou komen. . Was een heel andere Reclamo dan ik verwachtte te zien. Maar goed hij is weer opgeknapt. en is toen naar een zorgboerderij gegaan waar hij uiteindelijk niet kon blijven. En ineens stond hij weer vlakbij me. Door echtscheiding moest hij met spoed daar weg, was ook in eens weg, maar is gelukkig erg goed terecht gekomen bij deze laatste eigenaar.

Fijn dat hij en deze mensen nog een poos van elkaar hebben kunnen genieten.
Hij ziet er echt super uit op de foto's
Het is goed zo, dappere beslissing.

We hopen dat hij in de paardenhemel nog veel van zijn oude vrienden tegen mag komen.

ik heb nog wel foto's van hem. Stuur me maar een PB'tje met je e-mail adres er apart bij in vermeld, want via bokt kan ik niets versturen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:26

Jemig wat sneu zeg..wat een prachtpaard was het..fijn dat hij inieder geval de laatste tijd nog een fijne tijd heeft gehad.

samantha374

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:31

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:00

Tof Sam! Mooi liedje ook.
Moet weer een traantje wegpinken. Ik mis hem echt nog steeds ;(

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:04

Jeetje, heel veel sterkte.