Toen ik je voor het eerst zag, toen je drie jaar oud was, en een trotse jonge hengst, was ik op slag verliefd... en dat is nooit meer overgegaan. Ook toen je ruin was, bleef je een trotse hengst in je voorkomen, en samen genoten we van mooie dingen. Wat hebben we geweldige avonturen beleefd! heerlijke lange buitenritten door het bos en over de heide, rengalop zo snel als ik nog nooit had gereden, met jouw sterke lijf om mij te dragen, met mijn haren in de wind en het gevoel dat we vleugels hadden. Wedstrijden waarbij we soms schitterden, en soms gewoon heel veel lol hadden. Wat genoten we samen van het spelen met de koeien! En van spannende ritten met opdrachten als de Northern Trailride en de Farmers Fieldtrail, en onze heerlijke vakantie aan het strand.... Dank je voor al die mooie herinneringen...
In januari raakte je tijdens een buitenritje kreupel, en toen dat na een paar weken niet beter werd, gingen we naar de dierenarts. Daar werd mijn ergste nachtmerrie waarheid: De acute kreupelheid werd veroorzaakt door een verkalking aan de aanhechting van de tussenpees. Maar omdat de dierenarts je helemaal gevoelig vond lopen, hebben we verder gezocht. En toen kwam aan het licht dat je hoefkatrolontsteking had... een 4 aan het ene, een 3 aan het andere been.... Ik had gehoopt dat je met rust en speciaal beslag nog een tijdje bij mij kon blijven. Helaas merkte ik aan je dat je steeds stijver werd, en niet meer uit jezelf ging spelen en rennen in de wei, terwijl je dat altijd zo graag deed. Toen je vorige week ook duidelijk kreupel ging lopen, wist ik dat het niet langer kon. Ik moest je laten gaan....
dag Appie, dag vriendje....mag ik ooit, als het mijn tijd is, op jouw rug naar Avalon rijden?

Cry with a smile
My heart is bleeding
Bewildered I'm here, alone
Why is there pain in a beautiful moment?
Why do I feel so lost, so empty?
Cry with a smile
My heart is healing
From pain I knew that would come
Why is there luck in a deeply sad moment?
Why do I feel so calm, so peaceful?
Take my heart and set it free
Take my heart and give it time to heal
I know; in my memories you'll live
Take my heart a little while
Take it with you to the place you'll go
I know we will meet again some day
Cry with a smile
My heart was dreaming
Of time I knew would come to an end
Why do I cry about a beautiful memory?
Why do I feel so hurt, so lonely?