Vrijdag, 16 maart rond een uurtje of 5 besloten mijn zusje (16) en ik een lekker buitenritje te maken met onze paarden. Het was heerlijk weer en de paardjes hadden er zoveel zin in!
Mijn paardje Breezey heb ik nog lang zitten poetsen, wat snoepjes zitten voeren etc omdat het zo'n lekker dier is. Toen ze eindelijk opgezadeld waren konden we gaan, we waren net de straat bijna uit , net 10minuutjes op pad en Breezey begon raar met haar benen te doen. Ik ben er meteen afgesprongen en voor ik het wist lag ze op de grond. In alle paniek meteen de dierenarts en mijn ouders opgebeld. Helaas was het al te laat toen de dierenarts kwam, mijn lieve meid was er niet meer. Haar slagader was opengesprongen volgens de dierenarts. Het kon ook iets anders zijn, ook iets dat opeens was opengesprongen maar van het verdriet heb ik dat niet verstaan. Ze heeft gelukkig geen pijn geleden omdat het zo snel ging.
Ze is 20 jaar geworden. Ik mis mijn lieve meid ontzettend. Het gezondste paard van stal,nooit had ze wormen en nooit was ze ziek. Een sterke eigen wil en een paard met karakter. Ze was voor niets en niemand bang. En een racemonster dat ze was. 10 Jaar heb ik van haar mogen genieten. Allerliefste Breez,rust zacht lieve meid! Je bent de beste voor altijd!