Gister is Fancy ingeslapen. Na een prachtig leven van manege werk, M dressuur bij de paarden ( Fancy was een pony 1/2 Fjord 1/2 nog wat) Gaf haar lichaam het ineens op gisteravond. Na een dag buiten en haar hooi lekker te hebben opgegeten trof ik haar liggend aan in haar box met het geven van haar bix/hapje voor 5 uur. Niets voor Fancy, en zo eigenlijk direct te zien geen koliek. Direct de dierenarts gebeld en die was er ook snel. Na het aan horen van mijn verhaal, gaf hij mij meteen het antwoord wat ik..... hoe moeilijk ook.... wilde horen! Deze pony is op, dit is geen koliek, maar het lichaam geeft het op. En inderdaad dik 30 is niet niks voor een pony! Ze is liggend ingeslapen, heel snel en heel mooi! Maar dat neemt niet weg dat het pijn doet, een pony dik 26 jaar verzorgen en mee bezig zijn is ook niet niks natuurlijk! Ik moest even mijn verhaal kwijt, sorrie bokkers die een veel jonger paard moeten laten gaan, dat is vele malen moeilijker, en ook dat weet ik uit ervaring! Fancy..... het ga je goed daar boven!!!
Jeetje schrik me kapot, Fancy was echt een lieverd, wat jammer zeg. Wel fijn dat ze tot het laatst redelijk goed is geweest (correct me if I'm wrong) Sterkte Greet, je bent erg goed voor haar geweest.
verdriet en pijn kun je niet onderling vergelijken vind ik. Dit is een groot verlies, een dier zo lang gekend te hebben, betekend vaak ook dat je veel samen hebt meegemaakt, elk verlies is zuur, jong of oud, wennen doet het nooit helaas.
DiaBelle
Geplaatst: 06-12-11 21:28
Ik weet precies wat je bedoelt, mijn paardje is in 2000, op 26 jarige leeftijd doodgegaan. 23 jaar heb ik lief en leed met haar gedeeld, ze worden gewoon een deel van jezelf en van je leven.
Heel veel sterkte. Juist als ze zo'n hoge leeftijd bereikt hebben lopen ze al bijna een heel leven met je mee. Dat maakt het zo moeilijk. Fijn dat het zo waardig verlopen is voor haar, schrale troost natuurlijk . Ik heb hier ook een 30jarige merrie staan en ben me er van bewust dat het "paardjes van de dag" zijn maar als het dan zover is, is het toch een schok. Jullie zullen haar wel enorm missen.
Heel veel sterkte.... ga met Aukelizzy mee, hier ook eentje van 24....besef ook dat ik elke dag moet genieten van hem. Ik hoop dat hij net zo mag gaan als jouw paardje...relatief snel en pijnloos....heel veel sterkte en ook hier: sorry is niet nodig!!! ieder verlies, ongeacht de leeftijd doet zeer....en ik denk wanneer je een dier zolang bij je hebt dat het misschien nog wel meer pijn doet...
Bedankt voor de lieve berichtjes. Fancy is het eerste paard dat met haar ogen dicht is ingeslapen, ik heb dat na dik 40 jaar in de paarden zelf nog nooit meegemaakt. Op de een of andere manier geeft het toch een " fijner" beeld. En horzlover... ik ben inderdaad de eigenares van de stal op de zandvoortse laan.
horzlover
Wat een leeftijd en wat heb je haar onwijs lang gekend. Heel erg veel sterkte, ook al is het een mooie leeftijd, afscheid nemen blijft moeilijk...
Captain
Geplaatst: 07-12-11 15:43
Verdriet is niet aan leeftijd gebonden, een oud paard verliezen is even erg als een jong paard verliezen.. Heel veel sterkte, het is niet niets om een dier wat je al 26 jaar verzorgt te moeten laten gaan.