Wat moet ik nou over hem zeggen...
Waarom moet ik hem nou missen?
Waarom? waarom!

Ik had gehoopt dit topic over een jaar of 25 te maken, maar helaas hij komt veel eerder dan ik ook maar had durven denken.
Ik heb WMC gekocht in april 2009, mijn droompaard. Hiermee zou ik de show gaan stelen in de wedstrijdringen en gewoon op stal. Hij stond precies in het plaatje van mijn ideale paard. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.
WMC is in september vorig jaar attactisch geworden, ik ben met hem in oktober naar de kliniek geweest en daar stelden ze inderdaad attactie vast. In een redelijk hoge gradatie (3 tot 4). Ik heb besloten hem de tijd te geven om aan te sterken en eventueel wat beter te worden. Met een dosis Vitamine E en geduld zijn we toen huiswaarts gekeerd.
Helaas, geen verbetering... Dus weer richting een andere kliniek. Zelfde vastgesteld en helaas het nieuws dat ik er niks meer mee kan doen. Ofwel, hij zal nooit onder het zadel komen omdat hij zijn eigen lichaam niet eens kan sturen.
Daar ging mijn droom, viel helemaal uiteen.
Ik had besloten dat hij nog een paar maanden van de wei mag genieten en daarna zou het over zijn.
En die maanden gingen voorbij.. Hij stond daar zo heerlijk te genieten. Tussen zijn vriendjes heerlijk zonnetje en o wat zag hij er mooi uit.
Maar o wat liep hij slecht. Aan hem zag je niets zolang hij niet hoefde te lopen. Maar ik werd steeds ongelukkiger. Ik wilde niet meer naar hem toe, waarom? Ik wist wat er komen ging, hij zou ergens in de zomer afgemaakt worden. Het werd met de week moeilijker. Tot 2 weken terug. Toen kwam het dichtbij, heel dichtbij. Ben nog veel geweest met vriendinnen, foto's gemaakt en genoten van hem. Wat een onwijs gaaf, mooi, lief beest was het toch!

En toen was het maandag 11 juli, de dag begon met veel verdriet. Het begin van de week die ik eigenlijk nooit zou willen beginnen.
Ik ben rond half 4 in de middag naar hem toe gegaan. En daar gezeten met een heerlijk zonnetje heb ik uren van hem en zijn club zitten genieten. 1 van m'n lieve vriendinnetjes is naar mij toe gekomen en samen hebben we daar nog een paar uurtjes gezeten. We zijn nog even naar hem toe gelopen, een aai gegeven en dat was het. Dat wist ik toen nog niet, want ik zou woensdag nog gaan. Maar woensdag besloot ik niet meer te gaan, omdat ik het niet kon. Het weer was slecht, en dan zou ik mijn allerlaatste herrinnering aan hem hebben met noodweer. Dat wilde ik niet dus is maandag mijn afscheid geweest.
Watch my colour is vandaag in het bijzijn van mijn lieve vriendinnetjes (die ik onwijs wil bedanken voor hun werk dat ze allemaal voor mij hebben gedaan en de troost die ze me geven)ingeslapen. Dat was het dan....
Watch my colour is maar 2 jaar, 3 maanden, 1 week en 1 dag oud geworden.
07-04-2009 ~ 15-07-2011

Rust zacht vriendje
- Dreams, that's where I have to go
To see your beautiful face anymore
I stare at a picture of you and listen to the radio
Hope, hope there's a conversation
We both admit we had it good
But until then it's alienation
I know, that much is understood
And I realize
If you ask me, how I'm doin, I would say I'm doin just fine
I would lie and say that you're not on my mind