[IM] Zeg dat het niet waar is!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Zeg dat het niet waar is!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:03

Laat het een boze droom zijn |( mijn meisje, mijn lieve Floortje. Ze is er niet meer. Het is allemaal zo onwerkelijk

Goede vrijdag was voor ons een zwarte vrijdag. Ik trof je 's ochtends aan in de paddock, je stond daar met je oortjes naar voren "vrouwtje, help me alsjeblieft!", maar je wou niet bewegen. Je achterbenen leken aan de grond genageld. De DA dacht dat het je knie of heup was. Op de pijnmedicatie toonde je geen verbetering, dus we hebben je met flink wat extra hulp op de trailer gezet en zijn naar de kliniek gegaan. Ik ben continu bij je gebleven. de reis er heen was een hel. Je shakte over je hele lichaam en er vormde zich een plas van zweet onder je. Daar aangekomen stond je rechterachterbeen volledig op slot. Ze hebben je aan je knie geopereerd. je zou nu weer goed moeten kunnen lopen, maar je werd alleen maar slechter. je kon nauwlijks nog op je benen staan. Hier konden ze verder niets voor je betekenen. Het was ondertussen al laat en hebben je weer mee naar huis genomen zodat je wat uit kon rusten. Ik heb het zweet nog van je af geborsteld, want rollen kon je niet. Je at en dronk nog goed en stond nog steeds attent met je oortjes naar voren. Als je mij zag, hinnekte je zacht.
Die nacht had ik beide zusjes Femke en Floortje onder de camera staan. terwijl de ene elk moment nieuw leven verwacht, vecht de ander voor haar eigen leven...
Helaas was ze gedurende de nacht niet verbeterd, maar de rust en extra pijnmedicatie hadden haar wel even goed gedaan. met wat extra hulp 'liep' je opnieuw dapper de trailer op, voor een lange reis naar de lingehoeve. Ik ben weer bij je gebleven. Na wat onderzoeken werd het al snel duidelijk dat het goed mis was. Je heup lag uit de kom en je banden waren afgescheurd. Slechts 5% kans dat ze je been weer op zn plek zouden krijgen. De kans dat hij op zn plek zou blijven zitten was nog kleiner, omdat al je banden kapot waren. Als het wel lukte, zou je wéken op de kliniek moeten blijven staan en veel pijn hebben. Eigenlijk was er dus geen keuze. We hebben op stal afscheid van je genomen. je lichaam was op, maar in je hoofd was je er nog niet aan toe. Je liet duidelijk weten dat dit niet jouw stal was en je er uit wou. Ook tegen de narcose bleef je vechten. Ik smeekte je "ga maar liggen meisje, het is goed" Uiteindelijk ben je rond 13:00 vredig in mijn armen gestoven ;(
jou daar achterlaten in die stal was vreselijk. De gedachte zonder mijn meisje verder te moeten ondragelijk....
nog steeds voel ik jouw bezwete halsje en je flassige maantjes in mijn gezicht, ik ruik jouw geur en voel je zachte neusje tegen mijn lippen. je lijkt zo dichtbij, maar ook zo ver weg...

Ik heb zoveel bewondering voor je meis. Hoe je van begin tot eind attent met je oortjes naar voren stond, Hoe je alle onderzoeken zonder enig protest hebt doorstaan, hoe je bleef vechten en vooral hoe je op mij vertrouwde. Samen waren wij één.
Jij en ik hoorden bij elkaar, dat wisten wij en ook iedereen die ons samen zag. Jij ging voor mij door het vuur.
Prachtige avonturen hebben wij beleeft, totdat dat alles zomaar ineens, in één moment weggerukt werd...

Je stond in de bloei van je leven en we hadden nog zoveel plannen samen. Volgend jaar zou je mama worden. We zouden nog veel ritjes samen maken en ik had altijd een wens dat als ik ooit kinderen zou hebben, ze op jouw zouden leren rijden. Je zou hier van je oude dag gaan genieten. maar nu, nu is er alleen nog maar een verleden en geen toekomst...

'Maar' 12 jaar heb ik van je mogen genieten. 12 jaar van diepe dalen en hoge pieken, 12 jaar waarin 'jij' en 'ik' 'wij' waren, 12 jaar om lief te hebben, 12 prachtige jaren, 12 jaar om je nooit te vergeten....

dag lief meisje van me, ik mis je zo! ;(

Floortje 16/05/1999 - 23/04/2011

Afbeelding

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:07

prachtig geschreven Elien :(:) :(:)
** gaat een zakdoek pakken **

Libje123

Re: Zeg dat het niet waar is!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:09

Oh meid, ik ken je niet maar een hele dikke kus en knuffel voor jou !!!!
Ze zal je nooit verlaten hoor en ik weet zeker dat zij ook altijd jou nog in haar hartje heeft !!!!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:11

lieve elien, heb er echt geen woorden voor, ik voel je pijn in de woorden die je hier schrijft en de tranen rollen over m'n wangen.......

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:11

over m'n hele lijf kippenvelzelfs achter m'n oren

Wat heb je dit Práchtig geschreven zeg!

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:13

Vreselijk....heel veel sterkte met het verlies van Floortje.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:14

Krijg de tranen in mn ogen!
Onwijs veel sterkte met je gemis, het was een prachtig meiske.... :(:)

TheJokerr

mooi geschreven en mooi verwoord, kippenvel is hier ook te vinden en tranen in de ogen, ookal kende ik floortje niet, ik heb zoveel bewondering voor jou elien! :(:) :+:

quartel

bah wat naar dit ;(

Hoe sterk kun je samen zijn als het er op aan komt.......
Hoe 1 kun je worden op momenten dat dat zo nodig is.
Mooi dat je bij haar bleef tot het laatste moment.

Maar moeilijk blijft het voorlopig nog........

Mijn meisje ging in november........lijkt nog gisteren, voelt nog als gisteren.

Heel veel sterkte met alles in de aankomende tijd :(:)

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:15

heel veel sterkte!! wat was ze mooi!!!

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:17

Geen woorden voor... |( Prachtig geschreven.. Nogmaals sterkte met het verwerken van dit grote verlies..

Connie

De tranen staan in m'n ogen... Wat onbeschrijflijk erg voorje.. Y;(
Heel erg veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies Y;(

Anoniem

Kippenvel.......

Heel veel sterkte :(:)
Geef haar een mooi plekje in je hart.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:19

Elien, wat heb je dit ontzettend mooi geschreven.
De liefde naar Floor uit zich in jouw woorden, en ik denk dat iedereen die dit leest dit ook voelt.

Ik wil je nogmaals heel erg veel sterkte wensen neem de tijd.

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:22

tranen in mijn ogen...
sterkte! :(:)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:22

wat erg...
Ik vind je paardjes altijd zo mooi.. heel veel sterkte!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:24

och elien meisje , ik zit echt met een brok in mijn keel achter m'n laptopje, nogmaals heel veel sterkte en heel goed dat je het zo mooi hebt opgeschreven :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:27

Het eerste nummer wat in me op kwam na het lezen van je titel....
Mooi geschreven Elien, ik hoop dat je het een beetje van je af kunt schrijven, en dat je het op zijn tijd een plaatsje kunt geven.
Nogmaals ontzettend veel sterkte met het verlies van jouw Floortje :(:)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:28

Prachtig geschreven Elien. Het is onbeschrijfelijk gewoon hoe raar dit is, hoe snel het allemaal kan gaan. Ik hoop dat je het een plek kunt geven en ook Floortje mag trots zijn op een baasje die voor haar koos!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:33

Tranen in mijn ogen, mijn hart huilt voor jou.... wat een leegte laat ze achter en wat een verdriet :(:) heel veel sterkte voor jou, je ouders en je paardjes :(:)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:39

Elien, wat heb je je gevoel mooi verwoord, tranen prikken in mijn ogen. Hier zijn gewoon geen juiste woorden voor.
Hele dikke knuffel en heel veel sterkte met het verlies van een mooi vriendin!! ;(

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:44

wat afschuwelijk... sterkte..

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:56

Ben er stil van Elien...hou je taai hoor meis... :(:)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:59

sterkte

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:00

wat vreselijk... |( sterkte,ze was prachtig! :(:)