8 jaar geleden kwam je onder de naam Roy ter wereld in de stal bij de buurman. Toen ik het hoorde ben ik gelijk gaan kijken. Daar stond je dan, het meest prachtige veulen wat ik ooit gezien had/heb. Een dunne witte bles, 2 witte sokjes en een wit vlekje op je kont. Toen je 2 weken oud was overleed je moeder Tiara aan de gevolgen van zware koliek. Je kwam naar onze stal. Pa bracht je de fles en je pleegmoeder bracht je manieren bij. En je werd omgedoopt naar Royal dancer. De buurman had je al verkocht voor je geboren werd. Na 6 maanden vertrok je dus naar Duitsland.
De jaren gingen voor bij. Als 4,5 jarige kwam je terug naar Nederland. Je kwam terecht in limburg. We zijn een paar keer bij je wezen kijken en je was inmiddels een prachtig paard geworden. Helaas had je wat probleempjes met je darmen. Je had vaak koliek, om deze reden hebben die mensen je verkocht naar België. We verloren je helaas uit het zicht.
een jaar geleden was ik met mijn vriendin opzoek naar een paard voor haar. En toen kwam ik een advertentie tegen van een Belg die meerdere paarden te koop had staan. Waaronder jij! Ik heb de man gemaild. En mocht komen kijken. Hoe ik je aantrof vergeet ik nooit meer. je manen totaal in de klit, mager en veel te lange hoeven. We kochten je en knapte we je op. Deze keer zou je in de buurt blijven. Ik heb 6 maanden van je genoten. Je was volledig herstelt en mocht weer weg. Je kreeg een mooi thuis. Je bleef hier in de buurt.
drie weken geleden kreeg ik een telefoontje of ik hem weer zou willen terug kopen. De vrouw had een zwaar relatie probleem en kon hem niet meer betalen. Ik maakte afspraken met haar. ik zou hem terug krijgen, en zei zou hem verzorgen zodat ze hem toch kon blijven rijden.
een week geleden begon helaas de ellende. Toen ik ging voeren lag je in je stal, je wou niet opstaan. Ik probeerde je overeind te trekken maar je wilde niet. Toen de dierenarts er eindelijk was, lag je helemaal bezweet in je stal. Met wat hulp van andere mensen slaagde we erin je overeind te helpen. Een uur hebben we gewandeld. en je leek weer in orde. koliek zei de dierenarts.
Vanmorgen hebben we samen buiten gereden, we hebben genoten. Ik bracht je naar je stal. je hinnikte naar mij en we knuffelde nog even. om half 11 wou ik je naar de wei brengen, maar dat was niet meer nodig. je lag weer in je stal. ik belde meteen de dierenarts. Het was niet goed. zijn ogen waren wazig. De glans was er al uit. Met hulp kwam je overeind en heb ik je naar de wei gebracht. ik wou dat je daar zou gaan. In de wei aangekomen ging je zelf weer liggen. En teon ik afscheid had genomen kreeg je de spuit. je was haast meteen weg. Al ver heen zei de dierenarts. Ik heb nog een uur bij hem gelegen. nu ligt hij daar nog steeds onder een zeiltje. wachtend tot de rendac komt om hem op te halen.
papa bracht je groot. papa ging heen. ik knapte je op en jij ging heen. dankjewel lieverd.
ik moest even mijn verhaal kwijt.
als het niet goedstaat even een modje tippen aub.
sparretje
Geplaatst: 28-04-11 17:12
Heel veel sterkte! Bijzonder hoe jullie wegen elkaar steeds weer gekruisd hebben, en respect voor je beslissing, dat zal niet gemakkelijk zijn geweest.
je bent net weg hier, terug naar huis, maar ik wil toch nog even zeggen tegen je dat ik het heel dapper vind dat je hem het laten gaan en dat je ondanks alles toch voor hem hebt gekozen. en hij gaat zeker naar de hemel, want daar hoort hij thuis.
Krijg er een brok in mijn keel van. Zo vaak hebben jullie wegen elkaar gekruisd en hij had bij jou vast een leuk leven gehad. Wat ontzettend jammer dat het niet zo mocht zijn. Maar wat een mooi einde. Net een lekker ritje gemaakt, nog even geknuffeld met de baas en uiteindelijk rustig weggezakt op de wei met het baasje erbij die je steunt en lief aait tot je helemaal weg bent. Sterkte...
zit hier ook met een brok in mijn keel....Fijn dat JIJ tot het laatst bij hem was. De tijden samen blijven altijd in je herinnering. Paarden zoeken hun baasje uit, daar ben ik van overtuigd.. hij heeft jou uitgezocht....niets gebeurd voor niets, maar het is wel heel moeilijk soms...Heel veel sterkte..
Wat een naar verhaal zeg bah, Sterkte met dit verlies,het heeft zo moeten zijn dat hij weer bij jou kwam de goede zorg van jou miste hij en daarom kwam hij terug. Je hebt zijn laatste maanden als een hemel gegeven,helaas is hij nu ook daadwerkelijk in de hemel maar onthoudt! Jullie horen bij elkaar gisteren,nu,voor altijd!
sterkte met je verlies, dit doet me heel sterk denken aan een paard bij ons op stal. diens moeder overleed ook met 2 weken aan een koliekaanval en is ook met de hand groot gebracht. maar deze is altijd bij dezelfde persoon gebleven. hij heeft zelf ook vaak hele heftige koliek aanvallen. die werden getriggerd door vanalles , door voer maar ook door arbeid of kou, soms was er geen aanwijsbare reden . hij kan alleen zijn eigen speciale voer en hooi eten, van een stukje appel krijgt hij een heftige koliekaanval toen hij een jaar of 9 was waren zijn aanvallen zo heftig en frequent dat besloten werd hem niet meer te rijden. hij is nu bijna 12 en bijna 1,5 jaar koliekvrij. nu wordt heel voorzichtig een of soms een paar x per week nog geen half uurtje gelongeerd. om een poging te doen om hem op te pakken. mits de aanvallen wegblijven natuurlijk.
uit pure nieuwsgierigheid wat was de bloedlijn van jouw paard?
helaas weet ik zijn afstamming enz niet. die papieren zijn in de loop der jaren kwijt geraakt. hij had als ik het me goed herinner iets van holsteiner bloed ( richting landgraf ?? ) zijn fokker leeft helaas ook niet meer dus daar kan ik het niet aan vragen