Citaat:Oktober 2010.
Afgelopen week ben ik voor de zoveelste keer naar de Zuidlaarder markt geweest, dit keer met Jura en Kimberley.. Daar aankomen om 06.00 uur.
Vroeg dus, en redlijk fris... Nadat ik na een halve dag wel de boel gezien had, viel mijn oog op een merrie met 2 knalblauwe ogen.. 4 hoge witte benen, en een melkmuiltje en vlek onder haar buik. Ze beet en sloeg, keek zuur en kwaad naar ALLES en IEDEREEN. Mensen stopten, en liepen verder. Sommige met echt medelijden, en sommige keken niet eens. Of durvden de gok niet te wagen. Ik ben door gelopen, en toch na 30 min kon ik me niet beheersen en heb de vraagprijs gevraagd. Veelste veel geld. Weer door gelopen, met tranen in mn ogen overigens. Ik had geen geld bij me, en geen trailer mee genomen.. Na een tijdje weer gaan kijken en heb de hele rest van de middag bij haar in de buurt gestaan.. Einde van de dag stond ze er nog..
Alles geregeld binnen no time...mijn hart brak...
Ik heb een vervoersbedrijf opgezocht, en haar thuis laten brengen.
Diezelfde avond om 21.00 was ze er. Fijn thuis..
Ze bijt en slaat..Heeft regen schurft over haar hele bovenlijn, van hoofd tot billen..Haar benen zitten van kogel tot knieen onder de mok...
Ze heeft wondjes, en 3 dikke benen.
Ze is brood en brood mager...Vertouwd niks of niemand niet..
Als je haar vast zet begint ze apatisch te weven
Ik heb haar Brooke genoemd..
Ze is nog maar 8 jaar, ze verdient een kans..
Hier een topic over de zoektocht naar een plek waar Brooke zich thuis zou voelen..
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1425324
Samengevat in een filmpje, speciaal voor Brooke