Nou snel de vrachtwagen gepakt erheen gereden, daar lag Shania in de sloot haar eruit getrooken ze stond toen ze eenmaal in de weide lag snel genoeg op liep een paar stappen en viel weer neer rolen , rollen en nog eens rollen KOLIEK oliebol Dus snel de d.a. gebeld in tussen tijd stond ze nog een paar keer op en ik maar wanneer ze stond rond aan het lopen ze liep telkens een paar stappen en dan liet ze haar zelf weer vallen als ze lag te rollen was zo zielig al de paarden in de weide kwamen om haar heen staan
snuffelde aan Shania sommige ook haar veulen van vorigjaar liep nog bij haar en liep ook maar steeds om mamma heen.
Nou de d.a. die kwam en heeft Shania pijnstillers gespoten daar werd ze wat rustiger van. Omdat Shania en de rest van de kudde langs een doorgaande weg liepen kregen we al heel snel de ene telefoon na de andere. In onze ogen en heel eerlijk in de ogen van de d.a. had ze maar 5% kans dat ze het ging overleven. Omdat ze langs zo`n drukke weg liepen besloten we Shania mee naar huis te nemen zo gezegt zo gedaan.
Of het zo moet zijn daar lijkt het wel op ze liep rustig de vrachtwagen in onderweg ging ze nog een keer liggen in de vrachtwagen ( we hadden haar er los opgezet) thuis aangekomen stond ze weer in de vrachtwagen. De vrachtwagen thuis in de weide gereden klep open en Shania liep er uit zichzelf weer rustig af gauw genoeg ging ze weer rustig in de weide liggen. af en toe rolde ze nog wat. Volgens de d.a hangen de darmen van een paar zo gezegt ergens aan Als je je eigen voorstelt dat een streepje de darm is met een streepje omhoog dat dat de ophanging is zo gezegt dan zit daar de darm omheen geslagen en kneld af en blaast zijn eigen zo gezegd op als een soort ballon. Dus we waren eerlijk gezegt al afscheid van Shania aan het nemen ik keek haar in haar ogen en zag wel dat dat niet meer goed ging komen Vannacht om 2.00 uur is ze gestorven, Samen met haar 283 dagen oude veulen in haar buik. Ze was drachtig van onze jonge hengst Dusty Go-go ik was zelf heel benieuwd naar deze combinatie maar helaas daar zal ik nooit meer achterkomen. Shania rust zacht je was één van onze BESTE (FOK) TOPMERRIE voor ons. Geniet nu maar heerlijk boven in de groene weide`s en doe de groetjes van ons aan onze andere paardjes, je zal ze vast tegen gaan komen. Meid rust zacht.

Gelukkig hebben we zelf nog 2 nakomelingen van je lopen ook nog beide merrie`s die gaan je later als oma in gedachten houden
We zijn er kapot van