[IM] Dylano voor altijd in mijn hart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noor14

Dylano voor altijd in mijn hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:51

Lieve medebokkers,

Al huilend maak ik dit topic aan.
Ik wil het toch graag doen, zodat iedereen weet wat voor geweldig paard Dylano is!
Maar ik heb nog nooit zoiets zwaars meegemaakt, ik moet elke dag huilen.
Ik snap niet waarom het gebeurt is, Dylano had dit echt niet verdient.

Woensdag 13 januari 2010.
Dylano mijn 1,5 jarige topper!
ik ging zoals elke woensdag naar hem toe. Ik had de zondag ervoor voor het eerst met hem een wandeling gemaakt. Dat ging heel goed, soms was hij wat bang en steigerde wat, maar ging goed verder. Woensdag ging ik weer met hem wandelen. Ik haalde hem uit de wei, zette hem op de wasplaats en ging het poetsen. Ik deed hem een dekje met dekensingel om, wat hij al heel goed kende. ik nam hem mee aan een longeerlijn. Nog even voor de stal gekletst met een mede pensionklant. We liepen de plaats af, de weg over. Jij was erg braaf, je hinnikte nog naar je vriendjes, omdat ze niet meegingen, maar je zou ze straks weer terug zien. Het ging allemaal heel goed, je was wel heel kijkerig en vond het erg spannend, maar je liep wel goed mee. Toen kwamen we bij dat kippenhok met een weitje met ganzen erin. Je steigerde, ik stelde je gerust, je liep nog een klein stukje mee en toen draaide je je ineens om. Je schrok zo erg je raakte ik paniek. Ik viel en hing onbewust aan het touw. Jij was in paniek en trok je los, je rende door 2 prikkeldraden heen, zonder mijn geschreeuw te horen. Ik snap het goed hoor, je was jong, je snapte niet wat er gebeurde, nog nooit had je die enge ganzen gezien. Je rende richting bomen, waar houthakkers aan het zagen waren. Je sprong over takken heen, je zag niet dat het een bevroren vijver was die daarachter lag. Je rechterachterbeen kwam op de kant terecht, de rest in de vijver. je viel helemaal erin, je hoofd stak alleen nog uit. Ik was nog steeds op de plek waar het gebeurde, het ging zo snel. Ik schreeuwde dat je terug moest komen, ik schreeuwe naar de houthakkers dat ze je moesten vangen, ik was in paniek. Ik sprong snel over het draad heen en rende zo hard ik kon naar je toe. Ik hoorde je hinniken, ik wist nog niet dat je in het water lag. Ik zag je hoofd uitsteken, en toen ik dichterbij kwam zag ik je in het water liggen. Ik was zo bang, ik schreeuwde naar je, daar heb ik echt spijt van, sorry jongen. De houthakkers hadden touwen bij zich, ik kon een touw om je nek doen. Je deed zo goed je best, je kon je omdraaien. Ondertussen zei een van de houthakkers dat ik 112 moest bellen. De brandweer kwam eraan. Maar wij zaten in het bos, dus het duurde allemaal veel te lang. Ondertussen was jij nog verder gekomen, je lag bijna op de kant, je hoofd lag al op de kant. Maar het was zo koud, je spieren werkten niet goed mee, je was uitgeput. Toen ging je op je zij liggen. Ik keek naar je achterbeen, ik zag dat je been in een hele rare houding lag. Ik wist dat het gebroken was, ik wist dat ik je moest laten gaan. Maar toch moest je er eerst uit. Ik belde ondertussen mam en die belde de stalhouder. Ik was echt in paniek, ik had wel 3 keer gebeld dat de DA snel moest komen. De houthakkers bleven bij je, ik ging de brandweer ophalen. Toen die er was, kwamen ook mijn ouders, de stalhouder en de DA. Ze vonden het allemaal verschrikkelijk voor jou, zo onwerkelijk. Ik liet het nu aan hun over. Ik had het ijskoud, mijn jas had ik aan jou gegeven. Maar die was al nat geworden. Dylano, ik vond het zo erg je daar zo te zien, hartverscheurend! Toch probeerde je nog steeds eruit te komen. Je hinnikte nog. Je kwam eruit! Je lag op je zij, en je ging ook nog staan. Maar je achterbeen werkte niet mee, ik zag aan je dat je het eng vond dat je ineens niet meer op je been kon staan. Je was onderkoeld, met een gebroken been. Net boven de sprong gebroken, helemaal doormidden. De da kwam naar me toe. Hij vertelde dat er geen optie meer was behalve inslapen. Ik wist het al, het kwam toch hard aan. Alsof ik in een droom zat, zo onwerkelijk. Je kreeg een verdoving, je kreeg dekens over je heen. Ik kwam afscheid van je nemen. Achteraf gezien wou ik nog zoveel aan je vertellen, hoe geweldig je was hoe mooi, hoe lief. Het enigste wat er nog uitkwam was : het spijt me zo Dylano. Ik hoop echt dat je me het vergeeft. Ik heb een pluk manen van je geknipt, ik heb je geaaid. Toen was het zover, ik koos ervoor er niet bij te zijn. Ik liep weg met mn ouders, ik was helemaal verdooft, leek wel alsof ik het niet meer bewust meemaakte. Toen ik achterom keek lag je al. We gingen naar stal, de da en stalhouder kwamen ook. We gingen in de kantine zitten, na praten en jouw lichaam moest daar weg. Dat moest geregeld worden. Ik kon het niet aanhoren. Jouw lichaam is van jezelf jongen, maar nu kan je niks meer. Dat vind ik zo erg.

Mijn leven is zo leeg, ik mis je vreselijk. Ik zou je die zondag precies 1 jaar hebben.

Ik heb je gekocht op 17 januari 2009 als klein bang veulentje.
Je was verandert in een prachtig mooi dier, vol in de groei met een geweldig karakter.
Jouw tijd was nog niet gekomen, je was jong, je hebt het niet verdient.
Ik voel me zo ontzettend schuldig. Ik hoop dat je niet boos op mij bent, ik hoop het echt.

Wij waren een team, je liet alles toe, ik kon alles op je rug leggen wat ik wou.
Dylano als ik ooit een nieuw paard koop, ben alsjeblieft niet boos, ik blijf altijd van je houden, ik zal je nooit vergeten, en je blijft voor altijd mijn topper!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb een ketting om met jouw haar, dus je bent altijd bij me!

R.I.P Dylano B 24-05-2008 / 13-01-2010

Afbeelding

Afbeelding

Het is een heel verhaal, bedankt als je de moeite hebt genomen om het te lezen :)

Charlot2000

Re: Dylano voor altijd in mijn hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:56

Och jee ik krijg de tranen in mijn ogen als ik dit lees. Ik wens je heeeeel veel sterkte met dit verlies. Het is/was echt een schitterend beest.

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:57

Jeetje meid wat een verhaal.
Ik wens je heel veel sterkte toe dat zal je nodig hebben.
En een ongeluk gebeurt ons allemaal alleen jij heb de pech dat het bij jou zo moest aflopen.

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:58

Heel veel sterkte meisje.. :(:)

Wat jammer dat dit zo moest aflopen.. Y;(

Wees blij met iedere dag dat je samen met je paardje hebt genoten.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:59

Heel heel veel sterkte met het verlies...... :(:)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:02

Ik lees dit met tranen over mijn gezicht.
Ik wens je veel sterkte toe. |(

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:03

Jee wat erg. Ik kreeg tranen in mijn ogen van je verhaal. Echt heel veel sterkte. Het was echt niet jouw schuld. :(:)

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:04

Och wat een vreselijk naar ongeluk |(
Heel veel sterkte en verwijt jezelf niets hij was jong en toch al heel sterk en als ze in paniek zijn red je het niet :(:)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:05

Dankjewel iedereen voor de snelle reacties!!
Ik moet idd terug denken aan de geweldige tijden met hem, ook al is dat nog moeilijk nu.
Ik probeer mezelf geen schuld te geven, maar ik ging toch alleen met hem wandelen, wat echt geen goed idee is eigenlijk.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:38

jeetje wat erg om mee te maken :(:)

heel veel sterkte!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:42

Oh mijn hemel, dat is toch je grootste nachtmerrie voor een paardeneigenaar...echt verschrikkelijk. Wat goed dat je het hebt opgeschreven. Heel veel succes met het verlies van je vriendje...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:45

Wat een nachtmerrie, en het had iedereen kunnen gebeuren...Dylano zal echt niet boos op je zijn, je hebt je best gedaan. Heel veel sterkte.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:51

Meid, heel veel sterkte! Verwijt jezelf niks, wandelen met je paard, dan verwacht niemand dat zo iets gebeurt, of je dat nou met een volwassen paard doet of een 2-jarige. Het is niet jouw schuld, jij hebt je best gedaan om hem te houden, maar het heeft helaas niet mogen baten.

Heel erg veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies...

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:52

Geen woorden voor. Verschrikkelijk om zoiets mee te maken.
Heel veel sterkte.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:53

Ik las je verhaal met tranen op mijn wangen..
Meid wat verschrikkelijk voor je...
Heel veel sterkte gewenst met hetverwerken van dit verlies..

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:27

goeie grutten, wat een heftig verhaal, wat onwijs zuur voor jou en je paardje.
Zoiets verdient niemand, Je deed juist vanalles met hem en dan gebeurd er dit, er zijn genoeg mensen die niet naar hun jonge dier omkijken.
neem jezelf niets kwalijk, geef jezelf de tijd om het te verwerken, heel veel sterkte!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:34

Ik zit met tranen in mijn ogen...
Wat vreselijk ;(
Heel, heel veel sterkte met dit grote verlies :(:)

mariskajays

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:33

Wat een vreselijk verhaal.
Heel veel sterkte met dit verlies

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:53

Och meis toch.
je kon er niks aan doen dit kan iedereen gebeuren een paard in paniek is zeer sterk.
Heel veel sterkte en Dylano vindt het niet erg als je ooit weer een ander paardje neemt.
hij zal alleen maar hopen dat die net zoveel liefde gaat krijgen als dat hij heeft gehad.
Kop meid.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:58

Ik zit hier ook met een brok in mijn keel...

Héél veel sterkte met deze nare gebeurtenis! Hij is véél te vroeg vertrokken.
Hou je goed en maak maar iets moois van zijn plukje haar!

Sterkte meid!

_deempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:06

wat een verhaal zeg heel veel sterkte !!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:50

Hier ook tranen in mn ogen, jeetje wat een nachtmerrie....

Heel veel sterkte, en geef je zelf niet de schuld, het was gewoon domme pech, een ongeluk waar je niks aan kunt doen.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:32

jeetje zit hier met tranen in mijn ogen,je verhaal te lezen,wat een vreselijk ongeluk,en wat vreselijk dat je afscheid moest nemen van zo,n schoonheid,maar heb alsjeblieft geen schuldgevoel hier kon je echt niks aan doen.ik wens je heel erg veel sterkte,met dit hele zware verlies.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 20:57

Heel erg bedankt lieve mensen!! :)
Ik vind het echt fijn dat jullie zo meeleven.

Ik weet nu pas hoe het is om een paard te verliezen, je beste vriend, je maatje. Het is zo'n raar gevoel, wat ik nog nooit gevoeld heb.
Ik ben constant depri en vooral als ik niks te doen heb.
Maar daar moet jezelf doorheen, niemand kan je helpen, alleen steunen.

Ik vind het vooral zo erg voor Dylano, HIJ is nu degene die niet meer leeft, terwijl hij een prachtige toekomst voor zich had. Maar ik weet wel zeker dat hij een mooie tijd bij mij heeft gehad, en ik wil hem bedanken voor het plezier dat ik van hem beleefd heb, en elke dag dat ik van hem mocht genieten. :+:

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:47

Verdorie zeg, kreeg er zelf een brok in m'n keel van.

Wens je echt ontzettend veel sterkte toe de komende tijd.

Uit het oog maar NOOIT uit het hart.

Veel liefs Sjattukuh