[IM] Zorro sterke man het gaat je goed daarboven.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Zorro sterke man het gaat je goed daarboven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:18

De tranen rollen over mijn ogen. Ik kan het nog niet bevatten. Mijn vosje Zorro is er niet meer |( .

Voor een bejaard manegepaard Zorro van 27 werd een plekje gezocht werd voor een oude dag. Zijn leeftijd werd mij op de manege verteld toen ik hem kreeg, een ander verhaal ging dat hij in 1985 op de manege kwam en toen 10 jaar oud was. Hij kon de lessen niet meer aan en zou anders weg gaan. Toen heb ik de gok genomen en hem naar een boerderij gebracht (augustus 1999) bij mij vlak in de buurt. Even was ik bang dat Zorro heimwee zou gaan krijgen maar gelukkig had hij al gauw zijn eigen harem van een stuk of 6 merries waarvan 1 jong en de rest 20+. Zorro was een echte player met een hart van goud 8-)

Ik heb de 1e 2.5 jaar nog af en toe buiten ritten op hem gereden hier had hij veel lol in maar na een gedwongen verhuizing kon dit niet meer. Hij vond het te eng op de drukke weg en in de bak rijden deed ik eigenlijk nooit want daar deed je hem na al die jaren manege geen plezier meer mee. Heb er nog 2.5 jaar naast gewandeld en lekker getut eigenlijk heeft hij toen al 5 jaar pensioen gehad bij mij.

Op 23 augustus 2004 is hij naar de Paardenkamp gegaan om verder van zijn oude dag te genieten bij ons in de buurt had je geen gelegenheden destijds voor buitengang in de winter en dit had hij toen hij steeds ouder werd echt nodig. Hij is er heel goed en vakkundig verzorgt en wil hier de medewerkers van de Paardenkamp heel erg voor bedanken. Echt heel super wat ze allemaal daar voor die oudjes doen.

Nu moest hij vandaag gaan vanwege een tumor/ onsteking in zijn kaak. Hij is heel vredig ingeslapen vanmiddag en ben er bij geweest tot het einde.

Hij is tussen de 34 en de 38 jaar oud geworden.

Zorro afgelopen juli op het land dutten in het zonnetje met zijn vriendin Gelske:

Afbeelding

Wij samen vandaag:

Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:22

Wat een geweldig leven heb jij hem nog kunnen geven!
Veel sterkte met het gemis!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:24

het is een schale troost, maar besef dat hij het heel goed bij je heeft gehad! Veel sterkte...

SaBiNa_S

Re: Zorro sterke man het gaat je goed daarboven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:27

Je hebt m nog een mooie tijd kunnen geven!

Vind dat erg knap van je, als je weet dat hij met een paar jaag toch zal gaan en jij degene bent die weer afscheid moet nemen.

Heel veel sterkte!

Hiske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:28

Hoi Yvette,
sterkte! Ben je er nog bijgebleven vandaag?
Groetjes Hiske

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:28

Ik vind het geweldig wat je voor dit oudje hebt gedaan, ook die laatste nare keuze. Sterkte

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:29

Op de terugweg naar huis heb ik niet gehuild. Net voor dat ik thuis kwam draaide ze "who want's to live for ever" op de radio toen begonnen de tranen te stromen en niet meer opgehouden sinds. Was zo bezig mij daar in te houden want wou niet dat Zor het merkte dat hij zou gaan. Hij was zo kalm en heeft niet gevochten ook al wou hij natuurlijk niet liggen. Zo kalm was hij echt heel raar... Hoop dat ik een troost voor hem was door er bij te zijn ook al was het altijd een binnenvetter.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:30

Hiske4 schreef:
Hoi Yvette,
sterkte! Ben je er nog bijgebleven vandaag?
Groetjes Hiske

Ja helemaal. Ik was blij van te voren een beetje te weten hoe het zou gaan en de dierenarts was ook heel rustig. Heb wel vrede met de manier hoe het is gegaan. Nu alleen nog de klap verwerken vond het zo zonde ook al was hij zo oud. Als hij dat stomme gebit niet had gehad zou hij nog langer hebben kunnen leven maar ja.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:32

Horse_ schreef:
Op de terugweg naar huis heb ik niet gehuild. Net voor dat ik thuis kwam draaide ze "who want's to live for ever" op de radio toen begonnen de tranen te stromen en niet meer opgehouden sinds. Was zo bezig mij daar in te houden want wou niet dat Zor het merkte dat hij zou gaan. Hij was zo kalm en heeft niet gevochten ook al wou hij natuurlijk niet liggen. Zo kalm was hij echt heel raar... Hoop dat ik een troost voor hem was door er bij te zijn ook al was het altijd een binnenvetter.

Je hebt het goed gedaan! :D ;) Je hebt hem een vredig pensioen gegeven, en hem eerlijke laatste jaren gegeven!

Ik denk dat hij je echt wel dankbaar is! :(:) ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:35

je bent een voorbeeld voor veel paardenbezitters, dat maakt het verdriet er niet minder om, heel veel sterkte met het verlies maar ik denk dat je er vrede mee kunt hebben, hij heeft een heerlijke oude dag gehad.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:32

super zoals je voor hem hebt gezorgt, petje af! een voorbeeld voor vele.
Gaaf dat Zorro jou als baasje heeft gehad!!

ik snap de frustratie, als hij niet die tumor had gehad.... tja oneerlijk, maar wel de harde werkelijkheid.
ben trots op jezelf enne zorro kijkt vast van boven naar jou met een dikke smile!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:45

wat een leeftijd heeft hij behaald, sterkte namens mij...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:51

Een naamgenoot minder van mijn paard.
Heel veel sterkte en wat heb jij hem nog een geweldig lang leven kunnen geven!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:54

Veel sterkte, wat een mooie leeftijd heeft hij mogen halen. :(:)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:55

Dank jullie voor alle steun. Vanacht werd ik wakker en was het weer allemaal zo onwerkelijk. De beelden bleven voorbij flitsen. Kon daarnet pas weer slapen en moet zo solliciteren, 2 gesprekken op 1 dag pff. Maar wel een beetje afleiding het is niet anders.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:05

Wat fijn dat Zorro bij jou nog zo heeft mogen genieten van zijn leven.
Sterkte met het verlies.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:06

Jeetje wat een práchtleeftijd en een héérlijk pensioen heb jij dat paard nog kunnen laten behalen zeg, petje af hoor! Wat een geweldige foto’s nog van jouw kanjer op bejaarden-leeftijd.

Zorro heeft waarschijnlijk zóveel mensen leren paardrijden, is het maatje van velen geweest, en heeft vele harten gestolen, zo ook het jouwe.

Wees er maar trots op dat hij nog zo mooi oud heeft kunnen worden. Zijn tijd was gewoon gekomen en daar kan niemand verder wat aan doen, ook jij niet!

Knap dat je je nog hebt kunnen inhouden voor hem enne…laat ze lekker stromen hoor. Even goed uithuilen en daarna genieten van de mooie herinneringen. Als het ooit jouw tijd wordt, dan zal hij blij met zijn oortjes naar voren op je staan te wachten!

Veel sterkte en ook met je sollicitaties, zet hem op, toi toi toi!

Lexion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:21

Wees trots op jezelf dat je de moeite hebt genomen om een "oud" paard nog zo'n geweldige tijd hebt gegeven. Je kon er niet meer op rijden, dus dan maar wandelen.... Eigen wensen opzij voor hem.

Je zult veel vriendschap van hem gehad hebben en hem nog een mooie afsluiting gegeven. Zijn tijd was nu op....

Veel sterkte en blijf genieten van alle mooie herinneringen!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:43

wat een droevig maar toch mooi verhaal is dit...

Jij hebt dit paard een fantastische oude dag gegeven, hij is duidelijk nog jaren gelukkig geweest dankzij jou, wat zag hij er nog goed uit zeg!

veel sterkte met het verlies, hij staat nu gewoon elders te grazen en vol liefde aan jou terug te denken, wat een baasje !

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:45

Wat is hij oud geworden zeg!
Heel veel sterkte. :(:)

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:51

Vind het echt knap wat je hier hebt gedaan... hem nog enkele jaren laten profiteren van zijn pensioen en hem gesteund op de moment dat het helaas stopte voor hem! Heel veel sterkte met je verlies. Troost je maar met de gedachte dat hij heengegaan is in het bijzijn van een prachtbaasje!!!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:53

Heel veel sterkte
Een hele mooie leeftijd ook al weet ik dat het verdriet er niet minder om is

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:53

Na een heerlijk pensioen heb je hem op tijd laten gaan, sterkte toegewenst.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:54

Sterkte! :(:)

wat heeft hij een paar leuke jaren gehad bij jou zeg!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 17:04

Zo net door de gesprekken heen weten te worstelen. Maar wat doet het zeer zeg zo alleen in de auto.

Volgens de dierenarts was hij gister heel moe. Stond rustig af te wachten met hangende oogjes toen de branule gezet werd. Terwijl vroeger als hij het alcohol voor een injectie rook zijn ogen er zowat uit kwamen poppen. Ook liet de arts mij zien dan zijn oogwit gele plekken had. Waarschijnlijk had hij naast die tumor dus meer onder de leden waarschijnlijk ook aan zijn lever en had hij een slechte circulatie. Ben ben iig dat hij op deze manier is gegaan en hem verder lijden bespaard is. Maar die keuze wanneer stoppen is zo moeilijk ook al was de dierenarts direct al helemaal om toen hij de mond pas bekeek van binnen. Stomme mond ook altijd bij die oude paarden :( . Waarom vinden ze daar nu niet eens wat op uit?