[IM] Berend onze trouwe viervoeter..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jahnita

Berend onze trouwe viervoeter..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:23

'Smoorverliefd werden we op deze zwarte parel toen we hem voor het eerst zagen. 'Echt een paard met een gouden hart kun je wel zeggen' Altijd alles met plezier, wedstrijdjes, lekker over het strand en door het bos rijden. Mijn zus die al eerder een zwaar ongeluk heeft gehad met vorig paard, had heel veel angst gekregen en deze jongen heeft haar nog aantal jaren plezier kunnen geven zonder bang te hoeven zijn en toch nog aan deze hobby deel te kunnen nemen. Hij was zo speciaal met zijn lieve zwarte ogen als zwarte parels en zijn lange manen en dikke staart.. met zijn lieve blik en altijd de aanwezigheid liet hij weten dat hij door het vuur voor je ging en zoals mijn zus, hij won haar vertrouwen en zo durfde zij dankzij berend zijn hulp zelfs weer buitenritten te maken, ;met wapperende manen en staart door de duinen te rijden.. geweldig, en iedereen die hem onderweg tegenkwam moest wel even melden hoe prachtig hij wel niet was: echt een fries paard, een echte! het was niet zomaar een paard; Berend is in deze jaren een deel van onze familie geworden, een broertje kun je het noemen, of kind voor ons allemaal. Hij zou altijd bij ons blijven & natuurlijk is dat nog steeds. Altijd zal hij bij ons zijn.

Tot een paar weken terug ging het bergafwaards.. we dachten misschien stijf? misschien een peesblessure? misschien ... tsja.. noem maar op. Maar helaas dat was het allemaal niet.. Hij werd heel kreupel toen lieten we de veearts erbij komen er waren foto's gemaakt van zijn been,knie. Nou dat zat allemaal goed. De veearts wist zich geen raad.. We werden doorgestuurd naar Kliniek de Bosdreef. Daar was een echo gemaakt nou daar kwam onze ergste nachtmerrie uit voort. Hij bleek een scheur in zijn heup te hebben en onze jongen zou alleen door rust kunnen genezen en verder is er geen behandeling mogelijk met zijn aandoening. We hebben Berend 8 weken op rust gezet en hij mocht overdag wel even op een klein stukje wei. Berend is in deze tijd steeds korter gaan lopen en hij ging altijd op rust staan met zijn zere been. Berend is heel veel afgevallen al zijn spieren zijn weggevallen en zijn botten kan je nu tellen. De veearts is terug gekomen en we hebben nu dus gehoord dat er geen herstel meer mogelijk zal zijn en dat Berend enorm veel pijn heeft.. we moeten nu dus een besluit gaan nemen wat ons hele leven op zijn kop zet.. Berend moet ingeslapen worden en sins vandaag is dat echt officieel.We zouden nog een scan kunnen laten maken maar herstel zal onmogelijk blijven..

En wish ons andere paardje wat zal zij hem ook gaan missen.. een maatje was het ook voor haar dat moeten we niet vergeten. Éen deze dagen zal Berend ingeslapen worden en zal hij zo snel mogelijk van al zijn pijn verlost worden.. dat leek ons toch het eerlijkste.. Je weet pas hoe het voelt als het jezelf overkomt om zo'n dierbare vriend te moeten verliezen..

Hier was Berend ookal redelijk aan het aftakelen.
Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.116.14/695300001-69535000 ... _Kt8M.jpeg

Nog even samen in de wei...
Laatst bijgewerkt door Leo op 01-10-09 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's ter illustratie

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:34

Ik krijg helemaal kippenvel van je verhaal! Wat erg voor jullie! Heel veel sterkte de komende tijd en nog een dikke knuf voor Berend

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:37

He bah , wat een triest verhaal......
Wens jou en je familie heel veel sterkte met dit besluit en je moet
bedenken dat je dit voor hem kunt doen.......

my_precious

Re: Berend onze trouwe viervoeter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:54

zit weer te janken joh! ik had het beter niet kunnen lezen.
jullie weten dat wij er voor jullie zijn he
we houden van jullie

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:57

Allereerst wil ik je alvast veel sterkte wensen.

Dit is een topic dat beter tot zijn recht komt op 'In Memoriam', dus ik verplaats het topic van MD naar IM.

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:59

heeel erg bedankt allemaal zo lief :'( we hebben het nu echt zo ontzettend zwaar.. ik heb zoiets nog nooit hoeven meemaken ik weet helemaal niet goed hiermee om te gaan ik kan het eigenlijk gewoon nog steeds niet geloven...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:02

heel veel sterkte met t verlies van een vriend :(:)

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:02

O wat erg en wat is ie mooi!!! Een echte fries idd zoals ze horen te zijn. Hoe komt hij in vredesnaam aan een scheur in zijn heup???
Echt heel veel sterkte er mee.

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 22:07

ja dat is voor ons nog steeds een raadsel..

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 22:08

hoe kom je ervan af kun je beter zeggen... maar tot ons grootste verdriet zal daar ookal geen antwoord op zijn..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:10

Heel erg veel sterkte met dit moedige maar o zo moeilijk besluit..

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 05:39

Heel veel sterkte de komende tijd!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:24

sterkte, soms is er helaas nog maar 1 ding wat je voor je paard kan doen.
Zo zuur, tja en idd, hoe kom je dr aan? sommige dingen kom je nooit te weten helaas.
verwen hem maar flink! geniet nog van hem en weet dat de herinneringen aan hem, niemand straks kan afnemen!!

sterkte meid!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:37

heel veel sterkte de komende tijd.
een moeilijk maar moedig besluit.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:10

Hey Jahnita, ik wist helemaal niet dat je ook op bokt zat! Ik las het in je msn naam!
Wat verschrikkelijk zeg van Berend, heel veel sterkte!

Groetjes Marieke

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:01

wat vreselijk dat je afscheid van je prachtige fries moest nemen,ik kreeg de tranen in de ogen.echt een mooie zwarte parel,je beste maatje.ik wens je hier heel erg veel sterkte mee.en wat had hij een mooie naam.hij zal niet vergeten worden.je hebt de goede keuze gemaakt maar ozo moeilijk.dikke knuf.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:25

Meissie..

Echt weer die tranen toen ik je verhaal las..
Waarom nou hij?
Hij is nog veelste jong om te gaan.. :'(
Ben er voor jou!& ook sterkte aan je moeder en zus enz.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:30

Wat een verhaal, kreeg gewoon tranen in mn ogen..

Heel veel sterkte met dit o zo moeilijke besluit!
Hij zal nooit vergeten worden en heeft een geweldig leven mogen hebben bij jullie..

Carinnutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:04

Weer de tranen!!
Je verdient dit niet, je hele familie niet!
Schat weet dat ik er voor je ben...

Aniikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:12

Ik wil jullie nog een keertje heeelheeeelveeel sterkte wensen en ik denk dat iedereen van stal hem zal missen!
Ik lees dit met tranen in mijn ogen, het is jullie niet gegund!

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:29

tranen in mn ogen, om je mooie verhaal over je zwarte parel Ik wens je veel sterkte met dit zware verlies! Uit het oog.. is niet uit het hart..!

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:20

Ohh,, wat erg zeg! Toch denk ik ook dat dit de beste oplossing is hoe moeilijk het ook is. Gelukkig hebben jullie wel veel plezier gehad!

Veel sterkte !!

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 17:08

de laatste dagen zijn zo vreselijk... dan mag hij even op de wei.. dan wil hij zograag even lekker rondrennen, als hij dan in galop probeerd weg te rennen merkt hij toch weer dat het niet gaat uit pijn bokt hij met zijn achterbenen hoog in de lucht en land dan weer met een ontzettend harde klap.. dan staat onze berend gelijk weer stil. Het is hardverscheurend om te zien hoe graag hij wil, en dat zijn lichaam dan gewoon niet meer mee wil! We zien de laatste dagen het leven uit zijn ogen verdwijnen. Er zijn gewoon geen woorden genoeg om te kunnen beschrijven hoeveel pijn zoiets doet. Gister dan, heb ik lekker met hem getuttelt.. lekker in het lange gras en naast m gezeten.. hij komt dan heel dicht bij je eten en wil zo dicht mogelijk bij je zijn. Nog even kan ik bij hem zijn.. nog maar heel even.. en dat idee doet zo ongelofelijk veel pijn.Ik kijk naar zijn ogen en hij eet zo snel!! Hij propt zich helemaal vol.. dat is natuurlijk helemaal niet erg meer, ik kijk verder dan zijn hoofd en dan zie ik weer hoe verschrikkelijk hij er nu uitziet.. ik ga na hoeveel wilskracht een paard wel niet heeft, zoveel pijn en hij blijft maar vechten! Maandag word Berend ingeslapen, ik heb er gewoon geen woorden genoeg voor.

Het is genoeg geweest jongen.. ik weet dat je wil en ik weet je nooit op geeft, als je straks in de hemel bent hoop ik dat je je vriendje Bota tegekomt en samen met hem over de groene weides kunt rennen..

Hij is de verliezer in een ongelijk gevecht.
Mijn zwarte parel.... je bent nog zo jong..

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:41

:O Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik vind het echt vreselijk voor je! :(
Ik kan me echt voorstellen dat het hartvescheurend is! Bah wat naar allemaal zeg!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:08

dit is echt hartverscheurend,wat moet dit ontzettend moeilijk zijn.ik hoop dat je de laatste momenten met hem,een beetje goed kan doorbrengen.ik wil je enorm veel sterkte wensen,en hopelijk kan je het een plekje geven.ik denk aan je.