Ik ben bijna de hele dag bij haar geweest. Ze heeft heerlijk staan grazen en ik heb lekker gepoetst, de laatste foto's gemaakt en getut met haar. Om 8 uur zou de dierenarts komen, maar kort daarvoor kwam Linda (Tinkerloos) met haar vriend en dochter. Linda heeft foto's gemaakt en Jan Willem en Alissa hebben op Cesair gelet. Vlak voor 8 uur begon het een beetje te regenen en verscheen er een prachtige regenboog (zie foto!) en volgens Alissa verdween die pas toen Vasthi ging liggen.
Bij de eerste injectie sputterde Vasthi nog flink tegen (doet ze altijd bij prikken dus niet ongewoon). Ze liet haar hoofd wel zakken en begon te zwabberen op haar benen.
Na een paar minuten zakte ze door haar voorbenen, maar vallen wilde ze nog niet. Even later ging ze gewoon doodleuk weer op 4 benen staan. Ook met bijna 2 flessen liginfuus weigerde ze te vallen. Pas na een hele spuit dodelijke injectie ging ze om. Het helemaal dichte halster vloog van haar hoofd. Het is me nog steeds een raadsel hoe dat kon gebeuren, want het ging allemaal heel rustig.........
Ik ben bij haar hoofd gaan zitten en begon toen pas te huilen.
Ik heb haar geaaid, gerustgesteld en gekust en na een paar minuten blies ze 2 maal diep uit en was het gedaan. Daarna hebben we een mooie vlecht afgeknipt met een gedeelte zwart en een gedeelte wit.
Cesair, haar 4 jarige dochter, en Fenore werden er nog bijgehaald en die heb ik laten ruiken. Vooral Cesair werd onrustig toen Vasthi omging, maar rook een aantal malen maar even en ging toen grazen.
Ik heb Vasthi overal nog geaaid en aangeraakt en haar geur in me opgenomen. Haar liezen en uier bleven nog heel lang warm.
Daarna werd ze in alle rust in de voorlader van de tractor gehesen en vooraan de weg gelegd. Morgen zal ze worden weggehaald, maar ik weet zeker dat ze nu al aan het rennen, eten en de baas spelen is in de paardenhemel. Bedankt lieve Vasthi, voor altijd in mijn hart!!!!!!