[IM] Dag lieve Bruno...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Dag lieve Bruno...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:15

Mijn lieve [**] heeft op mij gewacht in het weiland totdat ik er was en begroette mij nog met een hele harde hinnik. Toen ik bij hem stond zakte hij door zijn benen. Ik ben huilend op mijn knieën naast hem neer gevallen, eigenlijk voelde ik meteen dat zijn einde daar was..... |( heb mijn armen om zijn nek geslagen en hem bedankt voor alles en tegen hem gepraat... zo is hij gegaan. In een minuut was het voorbij, hij heeft niet geleden.
Alle paarden waarbij hij op het weiland stond kwamen nog naar hem kijken, dat was apart om te zijn, hoe dicht bij zij bij [**] en mij stonden met hun hoofdjes naar beneden...ze bleven zo rustig!
De dierenarts die nog even kwam kijken (toen was het al gebeurd) dacht aan een inwendige bloeding maar de precieze oorzaak daar zullen we nooit achter komen. Dat maakt ook niet meer uit.
Ik ben er bijna zeker van dat hij op mij heeft gewacht om te sterven. :(:) Daar vind ik troost bij, onze band was ook zo hecht, ik verzorgde hem al sinds mijn 4de (ben nu 22) en hij leek af en toe wel telepathisch, zo kon hij al beginnen met hinniken voordat ik met de auto de parkeerplaats van de manege op kwam rijden :+: , stalgenootjes snapten er niets van ;). Of die keer dat hij weigerde verder te lopen op het ruiterpad in het bos. Ik begon een beetje op hem te mopperen en een paar seconden later kwam er een grote tak voor onze neus naar beneden vallen, precies op het pad. [**] was zo'n ontzettend lief en slim paardje, zo een vind ik nooit meer. :n
Een stalgenoot heeft nog een muntje onder zijn tong gestopt (dit komt uit de Griekse mythologie). :)

Ondanks dat ik super verdrietig ben, heb ik er toch wel vrede mee. Hij is in de wei gestorven zonder teveel gedokter met dierenartsen enzo (dat wilde ik hem niet meer aandoen) bij zijn vriendjes in het weiland met zijn baasje aan zijn zijde.
[**] is 36 jaar geworden.

[**] en ik in 1996
Afbeelding

[**] en ik begin Maart dit jaar
Afbeelding

Ik heb een pluk staarthaar afgeknipt, daar laten we een mooie armband van maken. :)
[**] is gecremeerd in Roermond, halverwege deze week moeten we even bellen en mogen we de as op halen.
De mensen van het crematorium (zowel aan de telefoon als de meneer die [**] kwam ophalen) waren heel aardig en respectvol, dus dat was echt fijn. +:)+
Lieve Bruuntje ik zal je nooit vergeten! :+:

Splash_

Re: Dag lieve Bruno...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:17

Jeetje wat bijzonder, zowel als hoe hij is overleden, als wat je met hem hebt meegemaakt. Heel veel sterkte met het verlies :(:)

fjordjes

Heel veel sterkte met verlies, hij is wel oud geworden!

Mitchall

Wat een mooi einde, ook erg fijn voor je dat je erbij was toen hij stierf !
Heel veel sterkte met het verlies van je vriend ! :(:)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:19

Wat'n fijn einde hoe moeilijk het ook is.
Heel veel sterkte en hij is vast heeeel blij geweest met jou als baasje,hij kon zich zo te lezen niemand beter wensen.
Sterkte!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:19

heel veel sterkte met het verlies :(:)
ik heb het ook zo mogen meemaken in de stal gewocht tot ik er was
ik weet hoe je je voelt!!
STEKTE

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:20

heel veel sterkte met je verlies! :(:)
Mooi verhaal
Laatst bijgewerkt door Aniek93 op 26-04-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:21

Wat jammer, jullie leken echt een stel!

Wat betekent dat muntje onder zijn tong?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:22

Dit is wel een hele bijzondere manier van afscheid nemen. Voor beide. Heel veel sterkte hiermee!!!!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:24

Dankjullie wel. Die reacties doen me echt goed.

Ik heb vrijdag toen [**] gecremeerd werd een kaarsje voor hem gebrand, daarnaast had ik een foto en een pluk haar van hem gelegd... Het kaarsje bleek ongeveer even lang te branden als dat het crematie proces zou duren, en dat had ik niet uitgerekend van te voren :D...

Ik wilde s avonds persé bij het kaarsje blijven totdat het helemaal vanzelf uit zou gaan...dat gaf mij een goed gevoel. :o Kaarsje was al steeds aan het flikkeren en bijna op....
Toen ik even niet keek is het kaarsje toch uitgegaan, terwijl ik er recht voor zat op de bank...Eigenlijk is [**] ook zo gestorven...ik voelde dat het eraan kwam, maar het was toch onverwachts... Y;(

Het muntje komt dus uit de Griekse mythologie...de doden moeten de rivier de styx oversteken en hiervoor hebben ze dit muntje nodig...wanneer je goed hebt geleefd (en dat heeft [**] wel! ;) :+: ) dan kom je in het paradijs. Je kunt het ook even googelen als je het interessant vind...
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 26-04-09 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:26

@Juangi, een muntje voor de veerman van de Styx. Zodat hij in de hemel kan komen :) Als k goed heb opgelet bij grieks tenminste..

Wat een ontzettend 'mooi' verhaal TS. Wat een fijn leven moet Bruno bij jou hebben gehad! :) Fijn dat je er vrede mee kan hebben, hij heeft een mooie leeftijd gehaald. Sterkte meid :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:27

36, wat een mooie leeftijd. En dan zo in een zucht gaan zonder lijden is een mooie dood.

Sterkte met het verlies.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:27

Hoe triest het ook is dat je dierbare viervoeter komt te overlijden, een beter einde kun je hem eigenlijk niet wensen. Geen gepruts met dierenartsen, geen pijn en hij heeft gewacht tot jij er was. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt en als ik het zo lees, heeft hij bij jou ook een heel goed leven gehad. Ik wens je veel sterkte met het verlies en ik hoop dat je er toch vrede mee kan hebben.
Ooit zei iemand tegen mij: dood gaan is niet erg, wij vinden het erg, maar het is niet erg.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:29

veel sterkte in deze moeilijke tijd

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:31

Wat een prachtig einde! Veel meer kan ik er niet over zeggen! Ik denk dat veel paarden jaloers kunnen zijn op een leventje wat hij gehad heeft, bij een lief baasje als jij. Om zo'n band gehad te hebben!
Heel veel sterkte met het verlies! Heel fijn dat je zulke mooie momenten hebt gehad met hem :)

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:04

Jou Bruno heeft inderdaad een heel mooi, lang leven gehad. Dat is niet veel paarden zo gegund.
Maar ik kan me ook voorstellen dat na 18 jaar afscheid te moeten nemen net is of een stukje van jezelf wordt afgesneden.
Daarom veel sterkte!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:52

Bruno is in ieder geval heel erg oud geworden! Wat speciaal zeg dat jij Bruno al zo lang kent. Heel erg veel sterkte met het verlies, zoals al eerder werd gezegd; er wordt inderdaad een stukje van jezelf weggenomen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 00:39

Wat een bijzondere band hebben jullie :)
36 jaar is wel een hele mooie leeftijd en wat een mooie tijd hebben jullie samen gehad!

Sterkte met dit verlies!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:06

Mooie leeftijd, wat een mooi afscheid.........Als je het zo kunt zeggen........
Heel veel sterkte.......

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:23

Lieve Iessie, nogmaals heel veel sterkte met het verlies van jouw lieve Bruno!
Hij wordt gemist hier op stal.

Ongelooflijk jullie band samen, zeker ook terug te vinden in de manier waarop hij afscheid van jou genomen heeft.

Een heel mooi stukje deze IM, de tranen vloeien :(:)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:29

Splash_ schreef:
Jeetje wat bijzonder, zowel als hoe hij is overleden, als wat je met hem hebt meegemaakt. Heel veel sterkte met het verlies :(:)

Daar ben ik het helemaal mee eens! Hij heeft wel een mooie dood gekend zeg, zo vredig :) Mooi dat je een armband laat maken van zijn haar, dan heb je nog iets tastbaars van hem. Prachtige leeftijd heeft hij behaald.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:34

Wat een bijzonder verhaal.
36 jaar is natuurlijk een hele mooie leeftijd.

Heel veel sterkte met dit verlies!

MarZZJaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:37

je hebt hele spesiaale dingen met hem meegemaakt. Hij heeft toch een ''mooie'' dood gehad samen met zijn baasje en zijn weide vriendjes om hem heen. Gelukkig heeft hij niet veel gelede. Heel veel sterkte met het verlies van zoon supper paard :(:)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:08

Heel erg veel sterkte!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:13

Heel bijzonder dat hij op je gewacht heeft, jullie hadden zeker een bijzondere band. Het verlies zal er niet minder om zijn, veel sterkte!