Jim was dan wel oud maar zeker niet de sloomste. Iedereen kon op hem rijden en hij heeft heel veel beginners over hun angst geholpen. Jim was eigenlijk onmisbaar.
Jim kreeg het dinsdag avond erg moeilijk. We hebben meteen de dierenarts gebeld en het bleek dat hij een kleine hartaanval had gehad. Maar met wat rustgevende medicatie knapte hij snel weer op. En stond hij al snel weer rustig aan zijn hooi te knabbelen.
Gedurende de nacht nog een keer gaan kijken en alles zag er normaal uit. Maar woensdagochtend vonden we hem in zijn stal. Naar alle waarschijnlijkheid is hij gaan liggen om te gaan slapen en niet meer wakker geworden. Hij is dus vredig heengegaan. Zo'n dood wens je eigenlijk ieder paard toe.

Hij zag er nog als jonge god uit he?
Nog een leuk verhaal. Jim kreeg altijd 's avonds nog een deken op omdat hij wat moeite had met temperatuur wisselingen.
Ik was eens 's avonds aan het lesgeven en ik had Ginger in de bak. Ginger is nu 24 en was zijn grote vriendin. Ze stonden langs elkaar en stonden ook altijd samen op de wei. Ginger begon in de les ineens te hinniken en werd wat onrustig. Ze wilde steeds naar de uitgang van de bak. (we kunnen de paarden niet zien in de bak) Ik vond het erg vreemd want ze ken ik Ginger helemaal niet. Ze was alleen zo onrustig toen Jim eens koliek had.
Ik ging dus naar Jim kijken. Jim lag rustig in zijn stal, maar had geen deken op. Jim ging dan liggen zodat hij het niet koud kreeg vermoed ik. En dat had Ginger dus gehoord of gemerkt oid. Jim netjes zijn deken op gedaan en daarna was Ginger meteen weer rustig en haar zelf.
Echte liefde.
We waren dan ook een beetje ongerust of Ginger het wel zou redden zonder Jim. Maar ik denk dat ze 's nachts goed afscheid heeft kunnen nemen. Want ik heb niets vreemds gemerkt van haar.