[IM] Onze geweldige oma Obeline is er niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jUst_eVa

Onze geweldige oma Obeline is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 16:58

Vrijdag de 13e

Nou, de dag begon eigelijk heel goed, het was heerlijk weer, dus ik had mijn eige paard, en die 2 andere friezen lekker in de bak gezet. Dus die stonden lekker te kloote enzo, en ik was ze lekker aan het vertroetelen. Het is 1 fries van bijna 21 die heet Obeline, en haar dochter, van 5. En dan mijn fries van 9. Maar de stal eigenaar, die zei tegen mij dat ze vandaag wel voor het eerst even op het land konden omdat het zulk mooi weer was!
Dus ik had ze lekker alle 3 in de wei gezet. Daarna was ik even naar huis gegaan om een broodje te eten. Ik was echt net 5 minuten thuis, toen me telefoon ging, dat die oude fries Obeline van 21 uitgegleden was, en ze niet meer overeind kwam. Ze had namelijk hele erge atrose en ze stond al een jaar lang aan de pijnstillers.
Dus de dierenarts gebeld, en die was er echt binnen 10 minuten gelukkig, want Obeline lag daar maar.. Dus die vertelde ons dat we haar wel overeind konden hijsen, en dat hij haar dan echt heel veel pijnstillers moest geven enzo. Maar dan zou ze toch heel veel pijn krijgen, en de rest van de tijd ook gewoon heel veel pijn, want de pijnstillers die ze kreeg, konden niet meer verdubbeld worden.
Dus we hebben met de eigenaar van Obeline (de stal eigenaar ook) en de rest van de mensen die op stal waren, de zware beslissing moeten nemen om haar in te laten slapen. Het ging gewoon niet meer, het was echt goed zo.
Dus we hebben haar nog 100 kusjes gegeven, en allemaal aan het huilen, want ze stond daar al iets van 15 jaar lang ongeveer op stal dus ze hoorde er echt bij. Want zoveel paarden hebben we niet op stal staan.
Ik hield Obeline haar hoofd vast toen de dierenarts het vloeistof in haar spoot, en vertelde haar ook dat t goed was. En toen was ze weg..
Onze super Obeline, die het grote voorbeeld was voor al onze andere paarden.. En met haar knettergeke karakter, want ze voelde zich altijd nog een veulentje, ze bokte af en toe gewoon nog lekker hoor, of ze ging je uit dagen of lekker showen!
Wat zullen we haar gaan missen..

Mooie meid:
http://img5.imageshack.us/img5/6720/dsc01138d.jpg

Smallheal

Re: Onze geweldige oma Obeline is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:44

Sterkte iederen.
Echt klote zulke momenten.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:57

Jolandaa schreef:
Sterkte iederen.
Echt stinkmodder zulke momenten.

Ja we hadden het liefst dat het anders was gelopen! Maar zlke momenten heb je niet voor het zeggen helaas!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:47

Veel sterkte aan iedereen & natuurlijk ook voor jou! :(:)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:26

Mooie merrie, ook mooi hoofd.. Je zou niet denken dat ze zo oud is geworden. Dat zie je niet aan der..

Verder erg veel sterkte met het verlies van de mooie Obeline die er erg jong uit ziet voor haar leeftijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:02

Sterkte met dit enorme verlies.
Ik weet precies hoe het is om een paard te moeten inslapen die je al zo lang hebt gehad.
Net of er iets ontbreekt.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:10

Ze was inderdaad een mooie meid. Een moeilijke beslissing, maar voor haar de juiste. Veel sterkte met dit verlies! :(:)

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:12

heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:27

Sterkte eva, en de andere mensen die er bij betrokken zijn :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:39

Heel veel sterkte.................
Wat een naar verhaal...........

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 18:41

Heel erg bedankt voor alle steun, ben net terug van de paarden, en heb haar nog even een kusje gegeven, en voor de laatste keer geaaid. Echt zo'n raar gevoel, dat is gewoon de allerlaatste keer dat je haar kunt zien en aanraken.
Morgen ochtend wordt ze gecremeerd. Y;(

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:46

Ja Eef.. Wat ik nu moet zeggen weet ik niet..
Me woorden zijn op, me tranen trouwens ook..

ONZE mooie Obeline. Echt ONZE Obeline. Ze was er voor iedereen, iedereen heeft van haar mogen genieten. Het liefste & trouwste paard van stal.. En dan ineens, is ze er niet meer. Zo raar, ik besef het nog niet.

Maar het is beter zo.. Ze heeft een prachtig leven gehad ze verdiend het niet om te lijden. Hoe moeilijk het ook is, en vooral nog blijft, is dit toch echt de beste beslissing geweest.

Ik denk aan de mooie herinneringen die we hebben aan haar hebben gehad. De geweldige strandrit, de eeuwige poetsbeurten en wandelingen. En niet te vergeten elk jaar weer trouw Sinterklaas door het dorp heen rijden. Iedereen kende Obeline, de prachtige fries. Maar ze werd ouder en zwakker.. Ze kon eigenlijk niks meer.. Toch ging ze door, ze bleef altijd vrolijk, Obeline was niet te missen ze zorgde er zelf wel voor dat ze opviel en genoeg aandacht kreeg..

Dan ineens zie je er liggen in het land.. Met een blauw zeil over er heen.. Het is echt niet te geloven.. Wat een stilte zal er nu in de stal komen.. Geen getrap meer tegen de deur als je even niet naar haar kijkt, geen gebries en geknor meer.. En het beroemde scheten alfabet zal er ook niet meer zijn.

Als twee bruine ogen vragen: Help mij, want ik voel me niet fijn.
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde, egoistisch zijn?
Als de dierenarts dan zegt: Dit komt nooit meer goed en ze houd de pijn.
Mag je dan, omdat je haar niet kunt missen, egoistisch zijn?
Als je dan naar huis toe gaat, met een halster in je hand en je hart vol pijn, dan probeer je jezelf te overtuigen ik mocht niet egoistisch zijn.
Als die tijd met z'n tweetjes, elk uur samen was een feest en in al die jaren is zijzelf niet een keer egoistisch geweest!

Onze lieve Obeline. Ik heb er vrede mee zo.
Rust zacht meisje, ik zal heel veel aan je denken.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 00:39

Dai, je had het niet beter neer kunnen zetten. Ze was echt een heel byzonder paard, die we nooit zullen vergeten. En elke keer moet ik gewoon weer huilen, het kan gewoon niet waar zijn! Ik kan het niet geloven en niet beseffen. Overal waar ik kijk op stal, en met alles wat ik doe.. Dr kast, dr stal, dr voer bakken, dr halster, gewoon echt alles, is er nog!! alleen Obeline zelf, is er niet meer..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 01:01

Ah, jeetje, wat erg zeg .. ;( Heel erg veel sterkte... Y;(
Gelukkig heeft ze een mooi leven gehad bij jullie :+:

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 01:03

Jeetje, ik vind het zo vreselijk. Ik kende dr natuurlijk niet zo goed als jullie maar Dais hoe jij het ook op hebt geschreven hierboven kreeg tranen in m´n ogen echt zo zielig en het was ook zo onverwacht.. Ik wist niet eens dat ze 21 was. Zo gedroeg ze zich helemaal niet. Ik vond het altijd zo leuk dat als ik bij Willemijn stond en ze trapte tegen de deur en ik liep er dan opaf dat die oortjes dan zo mooi gingen staan , ze had echt een prachtig hoofd en van die lieve zachte maar ook eigenwijse ogen.

R.i.p. Obeline.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:56

Jeetje..

Heel veel sterkte!!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:24

Bedankt voor de reacties
Laatst bijgewerkt door jUst_eVa op 17-03-09 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:27

aah zielig..heel veel sterkte met dit verlies! ze heeft een mooi leven gehad volgens mij!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 19:54

Bedankt! Y;(

Olaf1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:07

Hi Eva en daisy,

Even een kleine reactie van onze kant. Jullie, samen met Mandy waren het Friezen trio. we weten dat iedereen op stal erg lief was voor Obeline en dat kon ook niet anders, want ze WAS heel erg lief. Even kort, ik , Marianne heb niet zo heel veel met paarden (dacht ik, maar ik hou wel heel veel van ze).
Obelientje heeft heel veel meegemaakt in haar leventje, Ze kwam van een boerderij waar ze heel veel met kinderen omging.
Helaas werden die mensen wat ouder en moesten en boerderij en Obeline verkopen. Erg triest. Wij zagen Obelien met haar veulen in Joure en waren gelijk verliefd. Wat was ze lief. We mochten zelfs dichtbij haar veulentje komen!!. Maar goed , om een lang verhaal kort te maken (?) ze ging met ons mee en heeft dankzij julie allemaal een hele fijne tijd hier gehad.
Wij waren erg onder de indruk van wat jullie hebben geschreven en we zijn jullie erg dankbaar voor alle zorg en alle liefde die julle aan ons aller Obelinientje hebben gegeven.

Meiden, we houden van jullie!!!!!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:17

Olaf1999 schreef:
Hi Eva en daisy,

Even een kleine reactie van onze kant. Jullie, samen met Mandy waren het Friezen trio. we weten dat iedereen op stal erg lief was voor Obeline en dat kon ook niet anders, want ze WAS heel erg lief. Even kort, ik , Marianne heb niet zo heel veel met paarden (dacht ik, maar ik hou wel heel veel van ze).
Obelientje heeft heel veel meegemaakt in haar leventje, Ze kwam van een boerderij waar ze heel veel met kinderen omging.
Helaas werden die mensen wat ouder en moesten en boerderij en Obeline verkopen. Erg triest. Wij zagen Obelien met haar veulen in Joure en waren gelijk verliefd. Wat was ze lief. We mochten zelfs dichtbij haar veulentje komen!!. Maar goed , om een lang verhaal kort te maken (?) ze ging met ons mee en heeft dankzij julie allemaal een hele fijne tijd hier gehad.
Wij waren erg onder de indruk van wat jullie hebben geschreven en we zijn jullie erg dankbaar voor alle zorg en alle liefde die julle aan ons aller Obelinientje hebben gegeven.

Hey Marianne!

Ja, we hebben echt allemaal een geweldige tijd met haar beleefd. Het was echt een speciaal paard! Zo lief en trouw.
Het is ineens ook zo snel gegaan. Maar ze heeft geen pijn meer nu, dat is het belangrijkste, want dat verdiend zo'n paard als Obelien niet. En we houden allemaal nog steeds ontzettend veel van dr. Vergeten zullen we er echt nooit!
Obelien heeft zeker veel meegemaakt ja, maar ze heeft echt een geweldig leven gehad! :j

:wave: Liefs, Daisy

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:21

Sterkte met het verlies :(

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 18:25

Olaf1999 schreef:
Hi Eva en daisy,

Hoi John en Marianne,
Obeline was echt een geweldig paard, je kan echt uren over haar blijven praten. allemaal waren we ook zo gek op dr!
Gelukkig heeft ze idd een heel goed leven gehad, en heeft ze nu rust en geen pijn meer!

Bedankt dat we dit super paard mochten kennen!

Liefs Eva

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:17

Heel veel sterkte!
Aan heel de manege.

Veel sterkte!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:40

lana_te schreef:
Heel veel sterkte!
Aan heel de manege.