[IM] Belinda, onze oude dame, ze is niet meer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmax

Belinda, onze oude dame, ze is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 19:57

Gistermiddag hebben we afscheid moeten nemen van een van onze paarden, Belinda, na 16 jaar van haar gezelschap te hebben genoten, hebben we haar in moeten laten slapen.
Deze lieve oude dame was al 31 jaar, maar in haar hoofd nog ontzettend jong, ze wilde nog heel veel, maar ze kon het niet, haar lichaam was op.
Al meerdere keren de afgelopen jaren is het voorgekomen dat ze in de wei/stal lag en niet meer op kon staan, tot nu toe, hebben we haar uiteindelijk altijd weer op de been gekregen.
Soms met heel veel pijn en moeite, soms met behulp van een DA en soms lukte het ons ook alleen. Maar dit keer was het helaas anders... ' s ochtend kwam mijn moeder op stal,
haar hoofdje verscheen niet boven de deur, eigenlijk weten we het dan al, het is weer zo ver. Al het stro was al weggeschopt, ze had al vele pogingen gedaan om op te staan, tevergeefs...
Ook met hulp, balen stro, een DA, spierversterkers enz. lukte het niet . Ze probeerde het zo vaak, want ze wilde zo graag, maar d'r benen werkte niet mee.
De DA was druk en kon pas aan het eind van de middag weer komen, al die tijd lag ze daar maar, keer op keer probeerde ze op te staan, soms lukte het met d'r voorbenen,
maar achter kwam niet mee, met een harde klap viel ze weer neer dan Verdrietig om vervolgens d'r hoofd op je schoot te leggen en even uit te rusten, om later weer een poging te wagen,
het was verschrikkelijk Huilen 's middags met de DA hebben we met man en macht nog geprobeerd haar overeind te krijgen, maar het ging echt niet meer,
toen hebben we de knoop doorgehakt, het was genoeg, dit was een lijdensweg voor haar, geestelijk wilde ze nog zo veel, ze had zo veel wilskracht,
maar als je lichaam dan niet meewerkt, dat is verschrikkelijk.
Met inslapen was het een geluk dat ze al lag, ze kon vredig gaan slapen nu. Haar hart klopte nog heel erg lang, de DA is zelfs meer gaan halen.

Nu is ze niet meer, hopelijk kan ze nu op de eeuwige groene jachtvelden eindelijk weer rondgalloperen en vrij zijn. Ik kan het nog niet bevatten, zolang als ik me herinner was zij er...
ik was 4 jaar toen me moeder haar kocht en nu is ze gewoon weg Verdrietig Hoe oud als dat ze was, de anderen hadden enorm veel ontzag voor haar,
ze hoefde maar naar haflingertank Krissie te kijken en ze week voor haar uit. En als oude dame hield ze er maar mooi een knappe jonge kerel op na,
Sancho zal zijn vriendinnetje gaan missen en wij ook!

Heel toevallig had ik de dag ervoor nog foto's van d'r gemaakt, toen ging ze nog rollen in de sneeuw Bloos!
Afbeelding

Tot ziens meisje...
Afbeelding

In haar jongere jaren

Belinda: 24 April 1977 - † 26 November 2008

xLiezel

Re: Belinda, onze oude dame, ze is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:03

Liefe Carma,nogmaal heel veel sterkte! Ach gut Ze heeft een super leven bij jullie gehad meis. Lovers Ze kon gewoon niet meer der lichaam was op..Ze kan nu lekker rusten.En ik weet zeker dat ze vanuit de paardenhemel Haha! Naar jullie allemaal kijkt meis! Lovers

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:05

Ach gut gecondoleerd meid, ze was een mooi paard en heeft een mooie leeftijd mogen halen.

afscheid nemen is nooit leuk,heel veel sterkte Vriendjes zijn?

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:07

Sterkte, en gecondoleerd! Lovers
Wat erg meid, en je kent haar zo lang, ze kan nu wel lekker rusten, en ze zal altijd bij je zijn! Vriendjes zijn?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:09

Wat een mooie leeftijd .
Neemt niet weg dat het heel veel verdriet met zich mee neemt

Sterkte met jullie verlies Ach gut

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:11

Meis wat een afschuwelijk dag gisteren .Je blijft maar hopen dat ze weer in de benen komt. Jullie hebben alles er voor gedaan en het kon niet meer.
Ik ben mijn paard verloren na 26 jaar samen te zijn geweest. Ik weet wat het is om dan afscheid te moeten nemen. Je neemt afscheid van je lieve dier en niet van een leeftijd. Ondanks dat je blij bent zo lang bij elkaar te zijn geweest, is het vreselijk.
Veel sterkte voor jullie allemaal.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:13

Wat onverwacht dan toch nog he Ach gut Wij hebben hetzelfde meegemaakt (toevallig was onze Jumbo ook 31), hij had ook al een paar keer problemen gehad met opstaan, maar als je hem dan een paar keer geholpen had ging het weer vanzelf en hij was tot de laatste dag nog vrolijk en fit. Hij kwam die laatste dag te liggen, nog spierversterker gehad en hart enz geluisterd, was allemaal goed en een uur later kreeg hij een hartstilstand en was weg.
Je krijgt er een nog veel sterkere band mee als je er zo al het een en ander mee hebt meegemaakt, veel sterkte met het gemis Ach gut

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:14

Heel veel sterkte Ach gut
Ze heeft een mooie leeftijd gehaald en zo te lezen enorm veel liefde van jullie gekregen.

"Dood ben ik pas als jij mij bent vergeten"
Bram Vermeulen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:15

Carma , Belinda heeft bij jullie een super goed leven gehad Lovers
Ze is niet voor niks 31 jaar geworden!

Dat maakt het verdriet natuurlijk niet minder dus heel veel sterkte ermee Ach gut

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:17

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Belinda, Carma..
Ze heeft een ontzettend mooi leven gehad en tot de laatste dag genoten van haar plekje bij jullie.. Dikke knuf.. Kusje Ach gut

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:21

Heel erg bedankt voor de lieve woorden allemaal, ik hoop ook dat ze een fijn leven gehad heeft en gelukkig was bij ons, het is zo onwerkelijk nog..
Nicole288 wat apart, lijkt heel erg hetzelfde inderdaad, behalve dan dat Jumbo een hartstilstand kreeg, jij ook nog sterkte met het verlies Ach gut

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:22

Bloos!
Gecondoleert Ach gut
ze heeft wel een super leeftijd + tijd gehad.
Sterkte Ach gut

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:25

Sterkte met het verwerken van dit verlies en gemis !

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:27

Sterkte!! Ze heeft wel een mooie leeftijd bereikt, maar dat is altijd te vroeg!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:42

lieverd toch Ach gut Maar ik weet zeker dat ze 100% een geweldig leven met en bij je heeft gehad Lovers

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:19

Echt heel erg veel sterkte met dit verlies Carma, ze heeft een mooi leven gehad maar dat is een schrale troost... Ach gut

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:23

Wat een lief beestje.

sterkte

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:54

Lieve Carma,

Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies.. Ach gut Pff wat zal het wennen zijn zeg, om bij de paarden te komen en er maar 2 te zien staan..
Ook ik ben er echt van overtuigd dat ze een goed leven bij jullie heeft gehad. Jullie gaan lief met de paardjes om!
Ik hoop dat je over een tijd, met een glimlach op Belinda terug kunt kijken, dat je zelf ook weet dat ze het goed heeft gehad bij jullie en hopelijk heb je er dan vrede mee Lachen ..

Veel sterkte Ach gut

Lovers

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:01

Mooie leeftijd, alleen jammer dat het zo moet gaan.... helaas hebben wij daar niets over te zeggen.......
Heel veel sterkte voor jullie en denk aan alle mooie jaren met haar......

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:22

Carma, ik schrik ervan!
Maar had t ergens wel verwacht, ze was ook al zo oud..

Heel veel sterkte met het verdriet Kusje
Ook voor je moeder en de rest natuurlijk!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:30

Heel erg veel sterkte.

Je weet dat het komen gaat, en toch blijft het verschrikkelijk..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:33

heel veel sterkte
het zal een zwaar verlies zijn van een dier wat je zo lang gehad hebt

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 14:43

Bedankt voor alle lieve berichtjes Lovers
Robin: je lieve woorden deden me wel goed, dank je Lovers het is zo raar dat ze er nu gewoon echt niet meer is, iedere dag kom ik bij de paarden
en nu wordt ik nog maar begroet door 2 lieve hinnikjes. Verdrietig
Sophie: ja, met zo'n leeftijd weet je gewoon dat zoiets eraan zit te komen, maar blijft verschrikkelijk als het dan echt zo ver is Verdrietig Bedankt voor je bericht ik zal het aan me moeder doorgeven Lovers
crossmonster: ergens wisten we ook wel dat haar einde op deze manier zou komen, het was al vaker voorgekomen en toen was het elke keer al een wonder dat ze weer stond!
In April was het de laatste keer dat de DA er ook echt bij moest komen (daarna nog een paar keer dat het ons alleen lukte)
Toen had de DA het er nog over dat het wel fijn voor haar zou zijn als ze nog een zomer mocht meemaken en dat heeft ze gedaan Lovers

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:02

Jeetje carma, ik lees het nu pas..
Wat erg.. Lieve Belinda
Maar ik weet zeker dat ze een geweldig leven bij jullie heeft gehad. Ze heeft een hele mooie leeftijd bereikt.
Heel veel sterkte met het verlies

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:18

Wat zal dat een pijn doen als je weet dat je paard het nog wil in zijn hoofd maar niet meer kan.
31 jaar, wat een top leeftijd maar alle leeftijden zijn te kort voor het paard waar je van houdt.
Heel veel sterkte met dit verlies.