Deze lieve oude dame was al 31 jaar, maar in haar hoofd nog ontzettend jong, ze wilde nog heel veel, maar ze kon het niet, haar lichaam was op.
Al meerdere keren de afgelopen jaren is het voorgekomen dat ze in de wei/stal lag en niet meer op kon staan, tot nu toe, hebben we haar uiteindelijk altijd weer op de been gekregen.
Soms met heel veel pijn en moeite, soms met behulp van een DA en soms lukte het ons ook alleen. Maar dit keer was het helaas anders... ' s ochtend kwam mijn moeder op stal,
haar hoofdje verscheen niet boven de deur, eigenlijk weten we het dan al, het is weer zo ver. Al het stro was al weggeschopt, ze had al vele pogingen gedaan om op te staan, tevergeefs...
Ook met hulp, balen stro, een DA, spierversterkers enz. lukte het niet

De DA was druk en kon pas aan het eind van de middag weer komen, al die tijd lag ze daar maar, keer op keer probeerde ze op te staan, soms lukte het met d'r voorbenen,
maar achter kwam niet mee, met een harde klap viel ze weer neer dan

het was verschrikkelijk

toen hebben we de knoop doorgehakt, het was genoeg, dit was een lijdensweg voor haar, geestelijk wilde ze nog zo veel, ze had zo veel wilskracht,
maar als je lichaam dan niet meewerkt, dat is verschrikkelijk.
Met inslapen was het een geluk dat ze al lag, ze kon vredig gaan slapen nu. Haar hart klopte nog heel erg lang, de DA is zelfs meer gaan halen.
Nu is ze niet meer, hopelijk kan ze nu op de eeuwige groene jachtvelden eindelijk weer rondgalloperen en vrij zijn. Ik kan het nog niet bevatten, zolang als ik me herinner was zij er...
ik was 4 jaar toen me moeder haar kocht en nu is ze gewoon weg

ze hoefde maar naar haflingertank Krissie te kijken en ze week voor haar uit. En als oude dame hield ze er maar mooi een knappe jonge kerel op na,
Sancho zal zijn vriendinnetje gaan missen en wij ook!
Heel toevallig had ik de dag ervoor nog foto's van d'r gemaakt, toen ging ze nog rollen in de sneeuw

Tot ziens meisje...

In haar jongere jaren
Belinda: 24 April 1977 - † 26 November 2008