[IM] Mijn allereerste maatje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Mijn allereerste maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 17:47

Jesus, ik had niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Ik weet ook niet waar ik moet beginnen..

nouja bij het begin dan:

Ik begon festa met rijden op de manege waar ik begonnen ben met paardrijden. Na een paar jaar zat ik op festa. Mijn 2e ponykamp was dat. Altijd ook lekker chagerijnig in de stal maar toch zag ik iets in haar.. vanaf die ponykamp was ik helemaal verkocht van haar.. Sinds dien heb ik ook niet vaak meer op een ander gezeten..

Een paar jaar later werd de manege een pension en was er sprake van dat er veel weg zouden gaan.. Dat wilde ik echt niet, ik was zo bang dat ik haar kwijt zou raken dus ik kocht haar.. Van mijn eigen zuurverdiende centen. Dat betekende zo veel voor mij! Na een tijdje hard ik het niet meer zo naar mijn zin daar dus ben ik wat anders gaan zoeken. Ook aan festa merkte ik dat die plek niet goed was voor der stress gehalte..

Toen kwam ik op een kleine pensionstal terecht, supergezellig en alles fijn! Ook voor Festa. Het ging steeds beter en ik ging ook weer lessen. ze was lekker weer paard aan het worden en op aan het knappen. ze kon niet eens op de wei staan omdat ze op de manege nooit op de wei kwamen, nu pas is ze echt rustig.. we hadden ook vanalles geprobeert om het voor haar fijn te maken op de wei.

Toen we gingen lessen zag mijn instructrice gelijk dat ze een peesklap gehad had en na een paar weken lessen werd het te zwaar voor haar. ze kreeg last van haar pees en werd kreupel. Vanaf toen is het eigelijk een beetje bergafwaarts gegaan. Aantal keer kreupel geweest aan rechtsachter en kolier aanvallen.. Ze had niet meer zo een lol in de aandacht van mij en de mensen op stal, ze heeft geen uitstraling meer en haar ogen kjiken vaag nergens heen. Het is zo verschrikkelijk zielig..

Ik wil mijn lieve eerste eigen paardje niet zo zien/laten lijden. Ze wordt hier niet gelukkiger. En daarom heb ik de hele moeilijke beslissing genomen om haar naar de eeuwige groene jachtvelden te laten gaan. op 10 november... Vriendjes zijn? De komende tijd zal verschrikkelijk moeilijk worden maar het is beter zo. Zij betekende zo verschrikkelijk veel voor mij.. Festa zal 21 worden... Verdrietig

Afbeelding

Afbeelding

fleur_jewel

Re: Mijn allereerste maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:53

heel veel sterkte!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:57

sterkte voor de komende tijd
maar je maakt een goede keuze

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:58

jeetje marlou, heeeeel veel sterkte meis!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:00

Oh, Marlou... Wat erg!!! Heel veel sterkte meid... Vriendjes zijn? Ach gut

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:00

Heel veel sterkte poppie Ach gut Kusje

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:01

Ai Marlouu!!! Heel veel sterkte!!!

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:02

Wow Marlou Wow! toch.....
Jezus, was al lang niet meer zo heel actief op bokt, maar vroeg gister nog aan de rest hoe het met festa ging.
Denk er vaak overna over hoe het 'vroeger' was op de manege met alle lol erbij.
Geweldig, en mis het verschrikkelijk.
Zag nu opeens jou berichtje staan omdat ik stiekem toch wel een actieve meelezer ben op bokt, alleen zonder vaak te reageren op dingen.
Hier wil ik graag dan wel op reageren, komt wel een beetje als een klap aan bij me hoor, en denk meteen aan de goeie tijden van festa en alles.
Geweldig paardje, waar veel mensen veel plezier van hebben gehad....
Ik wens je heel veel sterkte toe, en veel plezier daarnaast toegewenst met Pino (zo heette hij toch?)
Jezus.... wat een verhaal Verdrietig meisje toch.... Ach gut
Sterkte Vriendjes zijn? dat is toch het beste wat ik kan wensen.
en ook al heb ik je al een tijdje niet meer gesproken, Doe festa ook van mij nog een laatste knuffel.

Figo_Frvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:05

Oh marlou! Ach gut
dat is wel echt heel erg!
heeel veel sterkte!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:07

Heel veel sterkte de komende tijd. Ach gut

Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:09

Sterkte Marlou met deze moeilijke beslissing.

Ik schrok wel echt van dit nieuws: is er echt helemaal geen verbetering mogelijk? Kan ze ook niet gewoon ergens staan en af en toe bereden worden? Heeft ze continu pijn nu? Heb je er een veearts enzo naar laten kijken?
De eeuewige jachtvelden is zo definitief..... Verdrietig

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 18:15

thanks voor deze lieve snelle reacties!

Laurey, ik snap dat je schrikt. Het is heel onverwachts omdat ik er bewust nog niet veel over verteld heb. Ik kan niet meer op haar rijden omdat ze kreupel blijft, ik wil haar dat niet opnieuw allemaal aan doen en in gevecht gaan(wat festa graag deed), om der maar op te gaan stappen weer en rijden. Ik weet niet of ze continu pijn heeft maar wel met tijden, dat merk ik aan haar. Ik heb er bewust geen veearts naar laten kijken omdat ik Festa al die onderzoeken niet meer aan wilde doen en omdat ik eigelijk wel wist wat de veearts zou gaan zeggen... de eeuwige jachtvelden is definitief, maar het beste en het fijnste voor festa. Festa is neit gelukkig op deze manier en dat laat ze zien..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:24

Jee marlou wat een wending is het verhaal. Wat mooi dat je haar een fijn leven wilde gunnen en ook heel mooi dat je haar niet onnodig wilt laten lijden Ja
Heel veel sterkte de komende dagen Kusje

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:27

echt verschrikkelijk veel sterkte.
een heel mooi paardje om te zien op de foto's..
rust zacht, Festa.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:28

Wat een verhaal... Gelukkig heeft Festa nog een mooie tijd gehad. Fijn dat ze nog zo bij heeft mogen komen.

En dan moet je moedig zijn om te beslissen dat het leven nu niet veel waarde meer heeft voor haar. Ach gut Heel veel sterkte en geniet nog even van je lieve maatje.

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:37

ooh Marloutje, ik las je link in ons oude vertrouwde topicje en ik dacht huh? Ik meen het, jij en Festa verdienen dit niet. De manier waarop je Festa voor jezelf hebt gekregen en alles wat je voor haar hebt gedaan is gewoon super. Ik weet zeker dat Festa zich geen beter baasje had kunnen wensen. Jou geduld met haar, ik heb je er nog wel eens om uitgelachen hoe je het vol hield. En je bleef het maar proberen, jullie verdienen dit gewoon echt niet Ach gut Je was zo goed met haar bezig en toen kwamen er opeens foto's van hoe het met jullie ging op jullie nieuwe stal, geweldig om te zien hoe het met haar ging! En toen opeens het slechte nieuws. Je beslissing is begrijpelijk, ik denk ook dat Festa wel rust nodig heeft.

Heel erg veel sterkte de komende 9 dagen en de tijd daarna, en je kunt altijd nog gezellig langskomen bij ons als je er iets over kwijt wil.

Succes, en echt dit gun je niemand, maar jullie al helemaal niet. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Michelle__ op 01-11-08 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Aniek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:39

Meisje, jezus zeg.. Ik weet nog hoe ontzettend vrolijk je vertelde dat alles zo super ging, en een half jaartje later dit.. Het is echt oneerlijk. Maar je paard zien lijden wil niemand. Heel veel sterkte de komende tijd!!!

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:46

ooh Marlou...
na alles wat je voor der hebt gedaan!! oneerlijk dat dit nog het laatste is wat je voor der kan doen..
hardstikke veel sterkte de komende tijd.. Verdrietig

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:18

oooh marlou super veel sterkte de komende tijd... je hebt echt goed voor d'r gezorgt je wilde een beter/fijner leven voor haar dat is je zeker dubbel en dwars gelukt meis! echt heel veel sterkte Boos!

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:32

Marlou echt super veel sterkte! Verdrietig
Dit verdienen jullie allebij niet, je hebt zo je best gedaan voor Festa altijd!

goed van je dat je die beslissing hebt genomen, heel veel sterkte ermee Vriendjes zijn?

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:34

Woow... Zo erg dat, nadat ze al zoveel is opgeknapt sinds de manege, het fout moet gaan... Zoals al gezegd dit verdienen jullie echtechtecht niet, na alles wat jullie hebben meegemaakt en wat je al voor haar hebt gedaan..

Je hebt de moeilijkste beslissing moeten maken die d'r is, maar wel de beste, dat je voor haar kiest i.pv. voor jezelf, echt knap!

Geniet nog van deze week! En superveel sterkte ermee!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:46

Heel veel sterkte de komende tijd.Natuurlijk op 10 november maar ook de tijd die daarna nog komt.
Hopelijk kun je toch nog genieten van de laatste dagen die jullie nog samen hebben.
Ik denk dat Festa blij is met zo'n baas als jij.
Nu hoeft ze niet langer te lijden, je hebt haar nog een mooie tijd gegeven en haar laten voelen wat het is om echt paard te zijn.
Hoe het is om te kunnen genieten van het staan op een weiland en te doen wat je zelf wilt.

Heel veel sterkte Ach gut Houden van betekent ook weten wanneer je haar moet laten gaan.....

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:07

Jeetje Marlou, sterkte de komende tijd. Ach gut

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:09

Heel veel sterkte.
Je neemt de goede beslisssing.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:10

Jee Marlou......
Ik vind het ontzettend dapper van je dat je zo het beste kiest voor je paard.
Heel veel sterkte de komende tijd en geniet nog even van de mooie momenten met haar. Ach gut