[IM] Mek is dood...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Mek is dood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 11:52

Ik heb gisteren mijn tinkermerrie in laten slapen. Mijn lieve maar moeilijke merrie...
Maggy heb ik 4 jaar geleden in eerste instantie geleend als gezeschapspaard. Ze was oen niet aan te raken, steigerde bij stress en was bang voor alles...Het halster omdoen, aaien, borstelen, geluiden diehard waren, beweging die onveracht kwam...

Met heel veel liefde en tijd heb ik haar leren wennen aan borstelen, aan onverwachte beweging, aanrakingen, ik heb zelfs haar geleerd om een zadel en singel te accepteren en één keer heb ik erop gehangen.
Voor mij heb ik besloten dat ze nooit een rijpaard hoefde te worden, ze wilde het niet en was te bang. Ze bleef keer op keer terug vallen in haar oude angsten. Je kon met haar werken en dan nog...liet je haar los in de paddock en was ze niet te vangen....Gewoon niet.

Ik had haar laten trainen, dat was het plan. Maar wat dan? Stel dat het lukt kwam ze toch in de handel terecht...en wat moet een gemiddeld paardenmeisje met een paard dat zó bang was voor zoveel? Ik zou het vreselijk vinden haar op bokt of op MP te zien op een manier die ze niet verdiend. En eerlijk gezegd denk ik dat ze niet te redden was. Ze was 12jaar en had zoveel bagage...

Ik heb dus besloten om haar in te laten slapen gisteren. het is een hels gevecht geweest van 2 uur. Waarom niet de slacht? Ze laat niks toe op haar hoofd....een schietmasker was gewoon simpelweg niet gelukt...Overleg met de slager (meerdere) deed me besloten om haar te euthanaseren.
Ik heb haar zelf moeten spuiten, ze is minstens 8 keer opnieuw bijgespoten met verdovend middel, door mij.
Uiteindelijk hebben we een infuus erin gekregen met dat roze spul en is ze gevallen...mijn lieve, dappere meiske, zo gevochten, zo bang tot op het laatst...Maar nu is het goed, ze heeft rust. Niemand kan haar meer pijn doen maar mijn God, wát hebben ze je ooit aangedaan...
Afbeelding

Manonx

Re: Mek is dood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:54

klinkt echt niet leuk, er moet vroeger dus wel wat mis zijn gegaan? Bloos

Heel veel sterkte toegewenst Ach gut!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:56

Gelukkig heeft ze nu idd rust. De strijd zal wel langer hebben geduurd omdat ze bang was, jammer dat ze zo heeft moeten gaan. Sterkte met het verlies.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:58

arme meid Ach gut wat zullen ze haar inderdaad aangedaan hebben.

Knap dat je de beslissing hebt gemaakt Ja sterkte komende tijd om voor jezelf ook de rust te vinden dat het zo echt goed is.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:58

Wat was het een prachtig dier...
Jammer dat het zo'n gevecht is geweest.. hoop dat je er zelf wat vrede mee hebt ook, bedoel dat je echt achter je beslissing blijft staan. Het is en blijft moeilijk...
Veel sterkte gewenst Ach gut

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:00

Bah, wat vreselijk.
Ook sneu voor het paard dat ie zó bang is gemaakt!

Wat is de reden van euthanasie geweest??
Was ze verder ook nog ziek of...?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:01

Jemig, wat openhartig van je.. Bloos
Inslapen gaat soms idd niet zonder slag of stoot, weet er alles van Verdrietig .. Maar vind het ergens heel sterk van je wat je hebt gedaan. Ach gut
Toch "jeukt"het ergens; je hebt zoveel geprobeerd en bent toch heel ver gekomen; wat heeft je dit besluit doen nemen? En was ze gelukkig als ze met een maatje in de wei liep en verder niks hoefde?.. Ach gut

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:04

Heel veel sterkte en heel sterk van je om dit te hebben kunnen doen. Als een dier zoveel angsten heeft is dit de beste oplossing, ze zal je dankbaar zijn. Vriendjes zijn?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:10

Wat een verhaal, knap dat je zo kunt redeneren om een paard niet de handel in te laten gaan......
Triest dat mensen een paard zoveel aan kunnen doen om het te verpesten voor het leven, en dat het zo moet
aflopen....... waarschijnlijk voor haar het beste, is ze weer vrij en zonder angst in de eeuwige weides.....

Als nog heel veel sterkte met je verlies........

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:13

Vind het echt enorm knap van je dat je dit voor je merrie gedaan hebt!
Fijn dat ze nu rust heeft.
Sterkte ermee..

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:14

Wat een moeilijke beslissing voor je zeg... Knap dat je het hebt gedaan. Heel veel sterkte!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:17

Wat een ontzettend dappere beslissing! Heel veel sterkte met het verlies van dit prachtige paard

dipstaartje

veel moed is nodig om zo'n besluit te nemen

veel sterkte de komende tij

Mayflower_

Wat een ontzettende moeilijke beslissing.. Wat hebben ze haar aangedaan in haar jonge jaren.. Ach gut

Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:22

Dapper! Wat knap dat je dit besluit hebt kunnen nemen. Wat was ze knap! Ja Vreselijk dat haar in t verleden zoveel is overkomen dat zulke diepe littekens heeft nagelaten. Nu heeft ze geen angst meer. Wat zul je haar missen! Dikke Ach gut
Laatst bijgewerkt door Jessica op 30-10-08 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Knoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:00

Een heel dapper besluit dat je hebt genomen, maar weet dat je paard goed af is.Geen enkel dier heeft zo'n leven verdiend.Sterkte voor de toekomst Ach gut .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:01

Wat ontzettend moedig van je! Ach gut

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:04

Dapper besluit Ja
Veel sterkte.

Wel jammer dat ze zo heeft gevochten, vaak betekent dat toch de er niet voldoende narcose middel in eens wordt gegeven.
Voor het paard niet leuk, maar ook zeker voor jou niet Ach gut

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:07

Lieve Plien, een dapper en ik denk terecht besluit... veel sterkte meisje! Ach gut

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:09

Sterkte Pauline !!!

Ach gut

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:09

vind het een erg paard waardig en totaal niet egoistisch besluit. Denk dat veel mensen hier over na kunnen denken dat sommige paarden echt niet geholpen kunnen en misschien willen worden. Ik hoop dat je er vrede mee hebt en je paardje heeft nu rust in z'n koppie. er rouleren veel van dit soort paarden in de handel en dat maakt het nog eens erger. sterkte

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:10

Wat een heftig verhaal zeg en wat heb ik respect voor je dat je dit besloten hebt.
Voor je merrie is het beter, het arme meisje, "wàt" is er met haar gebeurd vroeger ?
Nu rust ze in vrede en heeft ze geen angst meer. Heel veel sterkte met het verlies Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:14

heel veel sterkte met je verlies..ik hoop dat je rust vindt.

persoonlijk zou ik er geen vrede mee hebben en zou me teveel afvragen.

Het voelt nu bij mij ook niet goed aan

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:15

Sterkte
Ik vind het heel dapper van je dat je dit gedaan hebt, maar als ik dit zo lees hoef je hier geen spijt van te krijgen. Je hebt gedaan wat een goede baas voor zijn paard moet doen.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:18

Ik vind het dapper maar of angst van een paard een reden is tot euthanasie... ze kon bij jou toch ook gewoon in de wei. Kon ze dan niemands anders gezelschapspaard worden?
ps geen beschuldiging hoor ( ken het hele verhaal niet) dus sterkte. Vroeg het me gewoon af?