20 jaar intense vriendschap, zo ineens voorbij...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Re: 20 jaar intense vriendschap, zo ineens voorbij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 16:15

De opmerking hij moet hier nu weg naar een box omdat ik bang ben dat hij hier omvalt blijft door mijn hoofd spoken.
Oftewel eigenlijk kon het al niet dat hij nog op 4 benen stond. Maar echt aan de buitenkant zag je als je hem niet kende weinig. Ook die nek er op buiten en het hinniken. Het gaf me zo'n hoop. En dan in 15 minuten is hij al weg. Ik ga echt zo kapot van verdriet en voel me zo schuldig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:15

:knuffel: ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:20

Maar waarom zou jij je schuldig voelen als de dierenartsen in eerste instantie de ernst ook miste? :knuffel:

Je hebt gedaan wat je kon, direct de dierenarts gebeld en zo snel mogelijk naar de kliniek.
Je hebt geen dagen gewacht, en dat je daarmee jezelf om de oren kan slaan van wat als ik eerder was geweest.
Niets wees hier op.....

Dikke knuf voor je, en ben minder streng naar jezelf....

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 17:34

Lief, dank je. Verstandelijk weet ik het ook echt. De dierenarts heeft het ook gezegd. En toch ondanks alles voel je je schuldig. Omdat je gewoon weet wat er in zijn lijf allemaal gebeurde.

Ik hoop zo dat het slijt...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 18:34

Och lieverd, dat gaat echt echt echt slijten. Maar dat heeft helaas tijd nodig :knuffel:

Mellow zag er beroerd uit, maar dat hij zo ziek was kon je niet aan hem zien. Hij heeft er alles aan gedaan om het niet te tonen, taaie rakker dat het was. :(:)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 18:43

Je hebt het beste gedaan, het leek koliek, de dierenarts is gebeld en jullie zijn met hem gaan wandelen. Hij gaf geen kick dus dat is logisch. Daarna opladen naar de kliniek, je hebt alles gedaan wat je kon.

Het schuldgevoel is heel menselijk, ik denk dat alle bokkers dat wel herkennen. Ik ten minste wel. Je houdt zoveel van ze <3

Heel veel sterkte, je hebt heel goed voor dat knappe dier gezorgd :knuffel:

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:12

Heel veel sterkte met dit grote venrlies.
Ik weet hoeveel pijn het doet na zoveel jaar.
Nogmaals sterkte!!!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:15

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Twee maanden geleden heb ik mijn vriend moeten laten inslapen. Ook hij was veel zieker dan hij toonde. Ze kunnen zo kneiter hard zijn en het zo goed verbergen |(

Dat je het jezelf kwalijk neemt is een hele menselijke reactie. het "Wat als....." zal nog wel een poosje door je hoofd spoken. Maar dat is logisch en ook een stuk wat bij de verwerking hoort.

Je hebt hem 20 jaar gehad, zo lang van elkaar mogen genieten. Hopelijk kan je over een tijdje de mooie momenten weer koesteren. Nogmaals heel veel sterkte. :knuffel:

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 22:18

ChristaMoor schreef:
Heel veel sterkte met dit grote verlies. Twee maanden geleden heb ik mijn vriend moeten laten inslapen. Ook hij was veel zieker dan hij toonde. Ze kunnen zo kneiter hard zijn en het zo goed verbergen |(

Dat je het jezelf kwalijk neemt is een hele menselijke reactie. het "Wat als....." zal nog wel een poosje door je hoofd spoken. Maar dat is logisch en ook een stuk wat bij de verwerking hoort.

Je hebt hem 20 jaar gehad, zo lang van elkaar mogen genieten. Hopelijk kan je over een tijdje de mooie momenten weer koesteren. Nogmaals heel veel sterkte. :knuffel:

Jij ook sterkte nog met het verlies van jou paard.

Ik hoop dat het snel slijt. Ik merk echt dat de woorden van de dierenarts door mijn hoofd blijven spoken.

Ik snap niet dat dit paard nog op 4 benen staat. En: hij moet hier nu weg anders ben ik bang dat hij hier neer valt.

Maar ik weet dat ze ook heeft gezegd dat ze zelf ook dacht dat het mee viel toen ze hem zag. En dat ik het echt niet had kunnen zien.

Ik hoop ook dat de goede en mooie herinneringen in de plaats komen van het verdriet en het schuldgevoel.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 22:38

Sterkte

En geloof me bij die schokken wil je niet zijn dat is enorm akelig ( en ik heb al veel gezien) paarden zelf krijgen op zo'n moment niks meer mee maar het is echt niet leuk om te zien. Dus het is wellicht beter zo.

Ricky009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 19:12

Veel sterkte