Kleine vriendin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lobbie

Kleine vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 00:11

Wat een jaar was 2024..na het verlies van 3 ooms, kwam mijn schoonmoeder te overlijden in juli. Mijn pony werd een week later ziek. Meestal knapte ze wel op en sloegen de medicatie binnen een paar dagen aan... Nu niet.
Mijn kleine vriendin Lobke heb ik nadat we ruim 22 jaar samen zijn geweest in augustus moeten laten gaan.
Ik was toen ongeveer 27 weken zwanger.
Wat had ik graag gewilt dat ze mijn tweede dochter ook had ontmoet.
Inmiddels is mijn dochter nu 5 maanden oud (3 weken eerder bevallen) en het begint nu echt aan mij te vreten.
Ik mis haar, ik mis haar zo. Ik ging al jaren niet meer dagelijks naar haar toe. Ze stond vlakbij en werd verzorgd door twee meisjes en iedereen van stal was gek op haar. Kinderen liepen graag met haar. Ze was altijd aanwezig met haar gehinnik. Ondanks dat ik niet meer dagelijks naar haar toe ging had ik niet verwacht dat het gat in mijn hart zo groot zou zijn. Mijn verdriet heb ik weg geporbeerd te stoppen omdat het moeilijk is als je partner naast je zit te huilen vanwege haar moeder.
Nu komt het naar boven... Mijn lieve kleine lobke een paar dagen voor zij 29 werd is er niet mee.
Mijn lieve lobke die er altijd voor mij was..... Maar echt ALTIJD!
Ik mis haar geur, ik mis haar vrolijke gezicht, ik mis haar vrolijke begroeting altijd als ze me zag.

Fijn dat er hier een topic is waar je even wat kwijt kan en met mensen die weten hoe de liefde voor paarden voelt dit kan delen.
❤️

sonjim

Re: Kleine vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 00:22

Voel je niet schuldig tegenover je partner. Je verdriet is heel normaal. Als je zolang lief en leed gedeeld hebt is je pony ook een deel van jou. Ik kan mijn pony s nog steeds intens missen terwijl ze inmiddels al jaren er niet meer zijn.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 00:39

Jouw verdriet mag er ook zijn hè.
Heel veel sterkte en koester de herinneringen in je hart.

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 20:57

sonjim schreef:
Voel je niet schuldig tegenover je partner. Je verdriet is heel normaal. Als je zolang lief en leed gedeeld hebt is je pony ook een deel van jou. Ik kan mijn pony s nog steeds intens missen terwijl ze inmiddels al jaren er niet meer zijn.

Dank je wel voor je Lieve reactie!

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 20:58

Annet73 schreef:
Jouw verdriet mag er ook zijn hè.
Heel veel sterkte en koester de herinneringen in je hart.

Dat doe ik zeker❤️ zodra ik savonds mijn ogen dicht doe speelt er zich altijd een soort fotoboek met momenten af.
Dank je wel voor je Lieve reactie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 20:59

Veel sterkte. Ik kan ook nog steeds verdriet hebben om mijn paarden. Of om mijn hondje. Zeker als ik foto’s terugkijk. Erg moeilijk.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:32

Ik zag je verhaal en wist gelijk dat jij het was.
Lob heeft een goed leven bij je gehad en ja het doet pijn ;( ze zit verweven in je leven van jong meisje tot wat je nu bent geworden…het is gewoon ontzettend k*t dat het bij het leven hoort.
Zelfs ruim 10 jaar later deal ik er nog mee maar de scherpe randjes gaan eraf en het krijgt een plekje.
Ik snap dat het nu nog steeds niet zo voelt maar het is allemaal zo kort geleden en er is zoveel gebeurd ,geef het de tijd en neem er ook de tijd voor ook met 2 kleine kids moet je af en toe even tijd voor jezelf pakken en ja dat lijkt soms onmogelijk,ik weet t :o
Ze zijn niet het zelfde maar als je stink paarden wil snuffelen en knuffelen weet je ze te vinden :(:)

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 00:29

Suzanne F. schreef:
Veel sterkte. Ik kan ook nog steeds verdriet hebben om mijn paarden. Of om mijn hondje. Zeker als ik foto’s terugkijk. Erg moeilijk.

Dank je wel!
Ja ze zijn een belangrijk deel van je leven geweest. Gelukkig blijven de herinneringen ❤️

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 00:34

cinniz123 schreef:
Ik zag je verhaal en wist gelijk dat jij het was.
Lob heeft een goed leven bij je gehad en ja het doet pijn ;( ze zit verweven in je leven van jong meisje tot wat je nu bent geworden…het is gewoon ontzettend k*t dat het bij het leven hoort.
Zelfs ruim 10 jaar later deal ik er nog mee maar de scherpe randjes gaan eraf en het krijgt een plekje.
Ik snap dat het nu nog steeds niet zo voelt maar het is allemaal zo kort geleden en er is zoveel gebeurd ,geef het de tijd en neem er ook de tijd voor ook met 2 kleine kids moet je af en toe even tijd voor jezelf pakken en ja dat lijkt soms onmogelijk,ik weet t :o
Ze zijn niet het zelfde maar als je stink paarden wil snuffelen en knuffelen weet je ze te vinden :(:)

Ik krijg nu af en toe even een reality check van oh wacht even ik kan niet meer even naar haar toe. Ik kan niet meer even een knuffel geven aan haar of met haar lopen. Ik kan haar die kleine niet laten zien. Met Harley ben ik toen vol trots daarheen gegaan en dat vond ze zo leuk, je weet hoe lief ze was.
Ze hoort eigenlijk in mijn leven.... Lob is er altijd geweest. Ik heb niemand zo hard nodig gehad vroeger als dat ik lob nodig heb gehad.

We komen wel een keertje knuffelen en poetsen❤️ dank je wel voor Je berichtje

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 00:36

Je verdriet is voelbaar door het scherm heen. Ik herken het inderdaad ook van het verlies van geliefde huisdieren maar geen van hen was al 22 jaar bij mij.

En daar bovenop was het sowieso al een enorm pittig jaar zag pfoe.

Enorm veel sterkte en een dikke knuffel vanaf hier.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 02:42

Nog heel veel sterkte gewenst met het verlies van lobke! Was ze toevallig vos met witte benen en een vlek op de hals?

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 00:19

Douce schreef:
Je verdriet is voelbaar door het scherm heen. Ik herken het inderdaad ook van het verlies van geliefde huisdieren maar geen van hen was al 22 jaar bij mij.

En daar bovenop was het sowieso al een enorm pittig jaar zag pfoe.

Enorm veel sterkte en een dikke knuffel vanaf hier.

Dank je we voor je lieve bericht!!!

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 00:19

Kabayo schreef:
Nog heel veel sterkte gewenst met het verlies van lobke! Was ze toevallig vos met witte benen en een vlek op de hals?

Dank je wel!
Nee lobke was een kleine mooie zwarte Shetlander ❤️