Hart luchten oude fjord plotseling overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:34

Als ik als buitenstaander je verhaal zo lees dan denk ik dat ze op de meest prettige manier heengegaan is. Gewoon ineens omvallen.

Maar voor jou natuurlijk erg heftig. Als het zo plotseling komt heb je er niet naartoe kunnen leven en is het super onwerkelijk. Geen wonder dat je met vragen achterblijft. Heel veel sterkte!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:44

Ach TS, wat een verdriet :(:) Zo te lezen heeft deze dame een geweldig leven bij jou gehad. Ik hoop dat je snel kan terugkijken op alle momenten die jullie samen hebben beleefd. 14 jaar samen is een hele lange tijd. En wat een prachtige leeftijd (bijna 29!) heeft ze mogen bereiken. Heel veel sterkte.

germie schreef:
Voor een dier is dit de mooiste dood. Oud, vrolijk en feitelijk niet versleten, en dan gewoon houd je hart er mee op.

Zo lees ik het ook.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:12

veel sterkte met dit verlies! Het zal na 14 jaar een heel gemis zijn.
Het klinkt mij wel als heel fijn voor de merrie. Voor de echte aftakeling begon en jij de beslissing moest nemen is ze er zelf tussenuit geknepen. Denk dat je jezelf niets hoeft te verwijten, jij hebt er alles aan gedaan dat deze merrie het fijn had tot het einde. Ik snap wel dat je er erg van overstuur bent omdat het zo plotseling is geweest.

Rideltje1992

Re: Hart luchten oude fjord plotseling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 20:04

Bedankt voor jullie lieve woorden. Het geeft wat rust. Dat andere mensen ook zien dan ik alles voor haar gedaan heb en dit niet had kunnen voorkomen. Ik ben ook blij dat ze geen lijdens weg heeft gehad. Je kon pas de laatste paar maanden zien dat ze oud werd. En 28 is een mooie leeftijd zeker. Alleen zo plotseling en nog eens op kerst als je zelf niet geweest bent nog het moeilijkste. Maar beter voor haar zo vredig. Haar vriendje stond bij haar in de stal ze was niet helemaal alleen. Daar gaat het gelukkig wat beter mee. Die bleef ook omkijken en roepen eerst.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:31

Ts hoe moeilijk het ook is probeer je niet schuldig te voelen.
Ik ken je gevoel zo goed en het is een fase van rouw dat je jezelf dingen verwijt.
Ik had het met mijn hondje wat een zorgen kindje was en die de laatste maanden juist heel goed was na een oogoperatie en ineens was ze niet lekker ze spuugte heel vies bruin en hangerig dus contact gehad met de spoed en die zeiden ook door haar geschiedenis kijk het even aan.
Ze lag in haar mand en leek niet overdreven ziek dus met mn dochter even naar de speeltuin gegaan en zacht voer voor haar gaan halen en toen ik terug kwam nog steeds het zelfde dus weer spoed gebeld en kon daar pas na 2 uur terecht dus haar bij me op de bank genomen en toen ineens ging het hard,heel hard nadat ik tegen haar zei uit het niets ga maar meisje.
We hebben nog bloed laten prikken en haar leverwaardes waren zo bizar slecht dat ik mezelf continu schuldig voelde dat ik het niet heb gezien,nu ruim 1,5 jaar later heb ik dat soms nog steeds….ik weet dat ik altijd alles voor haar deed en heel goed voor haar was maar het feit dat ik toch naar de speeltuin ben gegaan en haar alleen heb gelaten achtervolgd me nog steeds.

Je maatje verliezen is niet niets en is een hele verdrietige tijd,heel veel sterkte gewenst,je hebt haar niet te kort gedaan.

Noby24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:41

Wat een knapperd was het!

Probeer je vooral niet schuldig te voelen. Hoe lastig dit misschien ook kan zijn.

Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:09

Een prima leven hebben, bijna 30 worden, en dan van het ene op het andere moment omkieperen... Dat was de deal die ik met mn oude pony heb gemaakt. Bij hem niet gelukt, bij jouw dame wel. Voor haar een prachtig einde, geen pijn, geen stress, geen gevecht. Voor jou verschrikkelijk want je hebt geen laatste afscheid gehad...

Ik snap je schuldgevoel echt wel. Mijn oude pony, een haflinger, was op 24 jarige leeftijd nog hartstikke fit, werd ziek, en een week later kon ik hem in laten slapen. We weten niet precies wat de oorzaak was, het eindigde met buikvliesontsteking. De vraag 'had ik dit kunnen voorkomen' heeft heel lang door mijn hoofd gespookt. Maar ik had bij hem niets kunnen voorkomen, en dat heb jij ook niet kunnen doen bij de fjord.

De vlaggen die jij opnoemt vind ik heel normale vlaggen bij zo'n hoge leeftijd. Geen spoedgeval, per direct leven-op-dood. Heeft denk ik ook helemaal los gestaan van haar dood. Al had je ernaast gestaan: dit had je niet kunnen voorkomen. :(:)

Heel veel sterkte! Ze heeft zo mooi oud kunnen worden, juist door de goede zorgen.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 21:51

Bedankt voor de lieve woorden op welke manier dan ook. We zijn inmiddels 3 weken verder. Het gaat wat beter maar elke avond moet ik nog steeds een traantje laten. Het accepteren gaat een beetje maar toch zullen alles vragen nooit weg gaan denk ik.

Tati2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:52

Wat een leukerd was het! Heel veel sterkte!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:28

Heel veel sterkte met het verlies.
Snap dat het heftig is, maar denk dat je pony vredig is heen gegaan.

Ze heeft een hele mooie leeftijd gehaald. En zelfs al was jij die dag wel gegaan, dan had het op dezelfde manier afgelopen.
Op gegeven moment is het lichaam gewoon op.

Het onverwachte is wat het zo heftig maakt. Je hebt geen afscheid kunnen nemen en dat doet pijn. :(:)