Ik woon in Spanje op onze eigen kleine berg, en mijn twee paardenjongens staan in een paddock paradise aan huis. Het was best lastig om maar 15 dingen/foto's te kiezen, er is natuurlijk nog veel meer te vertellen, maar een leuk overzicht geeft het wel!
Faro is mijn vos, mijn vuurpaard, en 10 jaar oud.
Zaf, mijn zwartje, is bijna 4.
Winter

Sneeuw! Sneeuw! Sneeuw op de bergtoppen.
We kregen zelfs wat sneeuw op onze berg. En dat is zeldzaam, heel zeldzaam.

Met Zaf kregen de spelletjes die we deden steeds meer een richting; voor het eerst een barebackpad op, voor het eerst een hoofdstel om, gericht werken aan reageren op teugelhulpen vanaf de grond, dat soort dingen. En wat een kanjer is die gup toch, hij pakt het allemaal zo goed op!
Voorjaar
Vlak voor de zomer gingen Zaf’s ballen eraf. Mijn afspraak hier met de jongens is dat ze hun ballen mogen houden als niemand, inclusief zij zelf, er last van hebben.
Bij Zaf begon dat wat problemen op te leveren, dus toch eraf, en hoewel ik er vooraf wat huiverig over was is het echt een mega goede beslissing geweest!

Zomer:
Als de dagen zo heerlijk lang zijn rijd ik graag in de (heel) vroege ochtend en late avond. Qua temperatuur goed te doen en het licht is zo prachtig

Zonsondergangritten zijn onze favoriete zomeractiviteit

Zaf is mijn liberty held. We spelen graag zo zonder vanalles, en zijn truken showt hij graag!

Met Faro in mijn 'bak'. Mijn bak is zo schots en scheef dat ik altijd zeg; als het hier kan, kan het overal

Herfst
De herfst was een tijd voor het waarmaken van dromen, het behalen van doelen.
Naast grote doelen zet ik graag kleine, haalbare doelen voor mezelf. Daardoor valt er veel te vieren en blijven we gefocust en gemotiveerd!
Wanneer de steiger op commando staat moet je het er van nemen

Eindeloos struinen en nieuwe gebieden ontdekken

Bergtoppen beklimmen

Langs ravijnen

En rode kliffen. Hier, zo, zijn we op ons best, Faro en ik

Met twee paarden rijden heb ik in Nederland altijd veel gedaan. Hier is het een wat grotere uitdaging omdat het terrein direct heel pittig is (smalle paadjes, veel hoogteverschil) en de paarden niet meer verschillend konden zijn qua karakter, maar het gaat zo goed al!
Volgend jaar vast meer daarvan.

Leuk als je tot hier mijn avonturen met mijn jongens hebt gevolgd

We hebben echt een heerlijk jaar gehad, met z'n drietjes. Ik kijk zo uit naar volgend jaar en alle plannen en dromen die we dan willen verwezenlijken.
Ik wil mijn paddock paradise uitbreiden, in Februari een amandelbloesemrit maken, met twee paarden op pad, en met hond als dat lukt en nog zoveel meer!