Bookish Adventskalender: 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 15:49

Buffelduke schreef:
Als je graag boeken leest is er volgens mij niks meer wat in de weg staat om mee te doen (behalve het budget misschien)! Je hebt maanden de tijd en we helpen elkaar allemaal! Misschien nog makkelijker doordat we nu de app hebben

Precies :D

En het budget is i.p. €20 per maand aangezien we 10 maanden de tijd hebben om te verzamelen :D

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:52

Budget is het probleem niet gelukkig en 12 boeken (denk ik) ook niet.
Maar wil ze ook wel allemaal lezen haha en niet dat ze er jaren later nog liggen.
Ondanks dat ik tegenwoordig al een stuk meer doorlees :j

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 16:06

ryukapple schreef:
Budget is het probleem niet gelukkig en 12 boeken (denk ik) ook niet.
Maar wil ze ook wel allemaal lezen haha en niet dat ze er jaren later nog liggen.
Ondanks dat ik tegenwoordig al een stuk meer doorlees :j


Ja snap ik wel :j
Maar je kan ook een specifieke verlanglijst doorgeven, zelf koop ik regelmatig boeken namelijk maar dat probeer ik dit jaar echt minder te doen. Maar de boeken die ik dan zou kopen zet ik op de verlanglijst en dan hoop ik dat daar wat boeken afgehaald worden.

Daar staan overigens zoveel boeken op, dat ik echt niet meer weet wat allemaal :')

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:09

Budget is voor mij ook geen probleem en 12 boeken ga ik denk ik ook wel bij elkaar vinden.

Ik heb nog één vraag (nav dat ik begonnen ben met de vragen voor de inschrijving te beantwoorden), een verlanglijstje heb ik (nog?) niet echt, maar ik heb mijn gelezen boeken wel voor een groot deel bijgehouden op Goodreads (iig de recentste) en daar staan ook de boeken die ik bezit maar nog niet gelezen heb (voornamelijk degene in fysieke vorm). Is dat een hele grote belemmering dat ik geen specifieke verlanglijst heb? Mocht ik iets tegen komen dan ga ik natuurlijk een verlanglijst maken op Goodreads.

Ik heb net ook even een check gedaan over mijn read lijst op Goodreads en alle recente boeken hebben een ster gekregen. Dat zal vast ook wel behulpzaam zijn om boeken te vinden voor mij.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 16:12

Dorus schreef:
Budget is voor mij ook geen probleem en 12 boeken ga ik denk ik ook wel bij elkaar vinden.

Ik heb nog één vraag (nav dat ik begonnen ben met de vragen voor de inschrijving te beantwoorden), een verlanglijstje heb ik (nog?) niet echt, maar ik heb mijn gelezen boeken wel voor een groot deel bijgehouden op Goodreads (iig de recentste) en daar staan ook de boeken die ik bezit maar nog niet gelezen heb (voornamelijk degene in fysieke vorm). Is dat een hele grote belemmering dat ik geen specifieke verlanglijst heb? Mocht ik iets tegen komen dan ga ik natuurlijk een verlanglijst maken op Goodreads.

Ik heb net ook even een check gedaan over mijn read lijst op Goodreads en alle recente boeken hebben een ster gekregen. Dat zal vast ook wel behulpzaam zijn om boeken te vinden voor mij.


We hebben in de vorige editie meegemaakt dat het wel lastiger is om zonder verlanglijst de kalender vol te maken, dus het is wel fijn als je er eentje hebt.

Een lijst met boeken die je hebt (gelezen) is inderdaad heel fijn om te voorkomen dat je geen dubbele boeken krijgt :j

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:14

Ik denk dat een goodreads met wat er al gelezen is een mooi uitgangspunt is.

Als je dat dan aan kan vullen met wat je interesse heeft als je iets langs ziet komen kom je al een heel eind.

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:14

Maar je hebt nog wel heel even om die te maken. De boeken zullen niet gelijk gekocht worden & het is handig om een lijst te hebben met boeken die je wilt maar niet gaat kopen :)

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:52

Ik kan niet zomaar van vandaag op morgen een verlanglijst uit mijn mouw schudden, maar ik ga er wel een shelf voor reserveren op Goodreads waar ik in de loop der tijd dingen aan ga toevoegen. Maar ik laat me serieus ook graag verrassen!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:54

Zoals ik eerder ook al zei denk ik dat het me goed zal lukken een leuk pakket voor je te maken. Zeker als er af en toe gespart kan worden over boeken die je al gelezen hebt en wat je daar van vond ;)

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:07

ynskek schreef:
Zoals ik eerder ook al zei denk ik dat het me goed zal lukken een leuk pakket voor je te maken. Zeker als er af en toe gespart kan worden over boeken die je al gelezen hebt en wat je daar van vond ;)


Dat kan ik beamen als ontvanger van het pakket van afgelopen jaar :D Ik vond het ook leuk om te zien hoe de vragen die je mij had gesteld vertaald zijn naar boeken! En 10 maanden is nog lang.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:11

MarloesHJ schreef:
ynskek schreef:
Zoals ik eerder ook al zei denk ik dat het me goed zal lukken een leuk pakket voor je te maken. Zeker als er af en toe gespart kan worden over boeken die je al gelezen hebt en wat je daar van vond ;)


Dat kan ik beamen als ontvanger van het pakket van afgelopen jaar :D Ik vond het ook leuk om te zien hoe de vragen die je mij had gesteld vertaald zijn naar boeken! En 10 maanden is nog lang.


Hoe ver ben je met the Paris assignment? Is dat een aanrader of valt hij toch wat tegen?

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:55

ynskek schreef:
Hoe ver ben je met the Paris assignment? Is dat een aanrader of valt hij toch wat tegen?


Het ligt een beetje stil met lezen maar dat heeft niets met het boek te maken. Afgelopen week een toets gehad en eind deze week weer een of eigenlijk twee dus ik moet helaas even leerstof lezen. Historische fictie, hoe leuk ook, is dan niet het juiste om mee af te schakelen helaas.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:59

Daar kan ik inkomen :j Ik pak momenteel wat bouquet reeksjes tussen door omdat dat relatief snel lezen is.

Met een wat dikker boek op z'n tijd... Ben nu bezig in the Great Alone al ben ik daar nog niet heel ver mee

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:31

Ik heb zo’n spijt dat ik vorig jaar al die bouquet reeksjes weg heb gedaan -O- , ik had 2,5 boekenplank vol nog van m’n moeder maar die koopt ze niet meer :(

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:41

Dorus schreef:
Ik heb zo’n spijt dat ik vorig jaar al die bouquet reeksjes weg heb gedaan -O- , ik had 2,5 boekenplank vol nog van m’n moeder maar die koopt ze niet meer :(



Ik kan er wel een stel voor je opsturen tegen verzendkosten voor je ;)

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 08:09

Zo leuk dat er nog meer enthousiasme en interesse is! Ik heb er al weer zoveel zin in!
Het rondsnuffelen voor een ander, het fantaseren over wat jij zelf eventueel gaat krijgen.
En dan uiteindelijk elke dag een cadeau open maken, ik heb vorig jaar zo onwijs genoten! <3


Nu al zin in om mijn lootje te krijgen en op onderzoek uit te gaan *\o/*

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 13:09

Citaat:
Aanmeldingen
  • Marjo
  • Ynskek
  • Lielle
  • M_D_H
  • MarloesHJ
  • Lolacabana
  • Cynn
  • Fem
  • Buffelduke
  • Lau07
  • Naomi_Jortje
  • Sirius_
  • sanne1992
  • Dorus

Aanmelden kan nog t/m 31 januari 2024. Zie de OP voor meer informatie

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:31

Wat leuk om te lezen dat iedereen al zo enthousiast is :)

Ik merk dat mijn hoofd al overuren begint te draaien met allemaal leuke boeken etc :)

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:02

Voor boeken heb ik iets meer input nodig _O- maar ik heb al wel wat ideeën voor boekgerelateerde cadeautjes!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:28

Daarom hebben we ook nog een aantal maanden tot het verzonden moet worden :')

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:36

Oh gaat helemaal goed komen! Als ik straks een naam heb met voorkeuren kan ik gaan researchen en daar komt vast wel iets moois uit :)

Sirius_

Berichten: 10952
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:56

Duurt nog zoooo lang voor we lootjes hebben :D

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:21

Ik heb zojuist een aantal boeken van TJ Klune en T. Kingfisher op mijn wensenlijstje gezet. Een kennis van mij had die in de kast staan en bij het lezen van de omschrijving en een quick peak inside wist ik dat die helemaal in mijn straatje vallen <3 krijg ook al helemaal kriebels om te speuren en shoppen voor een mooi pakket voor iemand. Zin in!

Sirius_

Berichten: 10952
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:32

Cynn schreef:
Ik heb zojuist een aantal boeken van TJ Klune en T. Kingfisher op mijn wensenlijstje gezet. Een kennis van mij had die in de kast staan en bij het lezen van de omschrijving en een quick peak inside wist ik dat die helemaal in mijn straatje vallen <3 krijg ook al helemaal kriebels om te speuren en shoppen voor een mooi pakket voor iemand. Zin in!

TJ Klune staat ook op mijn lijstje :D nog helemaal geen ervaring mee maar de reviews en omschrijving zijn veelbelovend!

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:22

Ik heb ook echt al hele leuke ideeën & nu we zo lang de tijd hebben heb ik ook echt de tijd om die uit te voeren :D
Ik kan niet wachten tot ik weet wie mijn lootje is.