Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:23

Okeeeee dan. Ik werd erop gewezen dat ik wel zelf wat kon organiseren - vandaag een secret santa adventskalender postcrossing gerelateerd topic gestart - maar niet hier aanmeldde, en dat kon schijnbaar niet volgens sommige - Ik zal maar geen namen noemen maar ze weten wel wie ze zijn :') :j Enablers.

Dus bij deze meld ik mijn dropje Arya ook maar aan haha *\o/* Vorige edities hebben we Zeer enthousiast mee gedaan. Ik geef mezelf echt voor 110% met dit soort dingen en vind het fantastisch om pakketten te maken voor anderen (& hun dieren), dus nu ik er ook voor ga, ga ik er ook echt voor hihi.

Het merendeel van de voorstel ronde kopieer ik even uit het 2022 topic, wel zo makkelijk aangezien ik altijd hele verslagen schrijf en nu zo wat sneller kan aanmelden, lol.

---

Boktnaam:

cursebreaker

Naam hond(en):

Arya aka Arrepar, Arrieeee, flappie, meisje, dropje, trut, regelteef

Ras(sen):

Oudduitse herdershond

Leeftijd hon(en):

Inmiddels de 4 jaar gepasseerd dit jaar *slik dat gaat snel - 2 juli jarig.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:

Liever niks met granen, suikers of andere onnodige toevoegingen.

We voeren zo natuurlijk mogelijk. Ze krijgt rauw voer, aangevuld met supplementen, groenten e.d. Daarnaast krijgt ze natuurlijk gedroogde snacks om te knagen e.d.

Top lijst voor mijn hond(en):

♡ Knuffels.
Arya is gek van knuffels en sloopt ook eigenlijk niet - van sommige zippy paws mini’s mist er wel een oortje hier en daar en wanneer het echt stuk gaat, is het wel einde verhaal maar dat gebeurd zelden hier. Je vind vooral veel Zippy Paws, Fuzzyard, en vergelijkbare merken speeltjes hier bij ons thuis, naast knaag & stevig speelgoed zoals van bv. Sodapup en merkloze dingen die we tegenkomen en leuk vinden. Maar serieus; ze is met Alles blij, het boeit haar echt niet of iets wel of niet merk is zeg maar haha.
♡ food enrichment spul
♡ Food = Life - natuurlijk knaagspul, trainers e.d. is ze gek op
♡ handige ‘gadgets’/nuttige dingen voor tijdens het wandelen zijn ook welkom

Maar we zijn serieus met alles blij. Gebruik het maar puur als losse guide line, we hebben echt geen verwachtingen en eisen - alleen nog wat opmerkingen dan bij de Flops.

Flop lijst voor mijn hond(en):

♡ Arya is wel gek op ballen, maar denk dan bv. aan de JW Hol-ee Roller ballen, (foam) ballen aan touw van minimaal middel formaat, voer ballen, dat soort dingen. Groter is altijd goed. Balletjes ter grootte van tennis ballen e.d. en zeker Zonder touw/handvat eraan, gebruiken we hier niet, ook niet van chuck it - tenzij er een handvat/touw aan zit. Tennisballen zelf al al helemaal niet - ook geen balletjes icm werpstokken om heel ver te gooien.
♡ Ik voer geen snoepjes/snacks afkomstig van action/supermarkt e.d. (en waar granen/veel toevoegingen in zitten). Ook geen rawhide.
♡ Accessoires zoals bandana’s en strikjes doen we weinig mee
♡ Speeltjes van plastic/te dun rubber etc.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):


Wonend in Zuid-Limburg (de Brunssummerheide is onze achtertuin), trekken we er graag op uit om mooie (& nieuw voor ons) routes te ontdekken in onze omgeving met waaronder het mooie Heuvelland, maar ook vlak over de grens in DL en BE zijn we vaak te vinden op de prachtige verschillende heides daar. Dit ligt al ruim een jaar op een laag pitje helaas door ziekte van mijn kant, maar we proberen wel zoveel mogelijk nog er op uit te gaan uiteraard. Wandelen met (honden)vriendjes hoort ook erbij en genieten we ook enorm van. Als ze van je houd, laat ze het je duidelijk weten met kusjes en als ze je ziet word er enthousiast op je afgestormd om je die liefde echt te laten voelen - kan KimD wel beamen _O-

Wanneer mijn gezondheid het toe laat, waren we bezig met canitrailing en is ook onze eerste dog survival vorig jaar enorm goed bevallen. Arya vind het trekwerk fantastisch en we halen hier samen echt ontzettend veel plezier uit wanneer we ermee bezig zijn. Ik heb tegenwoordig dus ook een verslaving aan sport spullen kopen; Run with pride & Non-Stop worden dus goed gesponsord door ons, naast Kwispel & Relax - waar we veel van ons food enrichment spul weghalen - wat spullen kopen betreft haha.

Sinds vorig jaar hebben we ook ons eigen SUP board, wat we nu een aantal keren hebben gedaan. Een droom van me is om samen met haar een keer een mini roadtrip naar een aantal meren in Duitsland, Oostenrijk en/of Zwitserland te gaan om samen te gaan suppen daar. Voor nu nog praktisch/fysiek niet haalbaar, maar dat komt hopelijk wel. Dan kunnen we samen met de Arya-mobile (de volkswagen caddy welke we speciaal voor haar gekocht hebben en ik mee rond race) lekker op avontuur <3

We zijn dus, zoals gezegd, vooral heel graag buiten in de natuur te vinden, waar we mooie plekjes opzoeken. Arya geniet intens van onze wandelingen, waar ze lekker op haar eigen gemakje de wereld kan ontdekken. En water kan vinden… Dat is haar levensmotto. Zelfs de kleinste waterplas moet ontdekt worden. Ook zou ik graag nog van meerdere takken van sport/cursussen willen gaan 'proeven' tzt en kijken wat nog meer leuk is om samen te doen en vooral wat Arya leuk vind. Denk aan bv. Mantrailing, detectie of speuren, balans/coördinatie cursus, oefenen met obstakels voor dog survivals, dat soort dingen. Als alles het toe laat misschien ook nog wel wat proeven van step jöring, maar dat is wel een verder weg plan nog op dit moment.

Ze gaat zoveel mogelijk overal mee naartoe en we zijn deze zomer met z'n allen naar de Dordogne in Zuid Frankrijk geweest waar we 16 dagen heerlijk genoten hebben. Onlangs nog een weekendje Eifel gedaan, ook genieten. <3

Zoals een herder betaamt, is Arya enorm roedel gefocust en zou voor ons allen door het vuur gaan om ons te beschermen, zeker weten. Thuis is ze over ’t algemeen de rust zelve en past ze zich ontzettend goed aan binnen het gezinsleven - ook vriendjes die van m’n 9 jarige zoon over de vloer komen e.d. worden meteen in haar roedel opgenomen hihi - nadat ze ze even blaffend vanuit de bench begroet heeft, want mensen aan de deur betekent wel dat er even gewaakt moet worden. Ze heeft haar speel momenten, ook samen met Sansa onze kat - ze zijn samen opgegroeid en de beste maatjes en doen echt alles samen; slapen, spelen, knuffelen, irritant zijn van tijd tot tijd haha - maar ze kan vooral ook gewoon heerlijk slapen/relaxen in huis en genieten van het gezelschap om d’r heen - alleen naar de wc gaan of in bad zit er dan ook niet bij met mevrouw, ze moet er overal bij zijn - de kat overigens ook haha. Thuis zijn we ook structureel bezig met hersenwerk; spelletjes, zoeken, maar dus ook food enrichment aanbieden in de vorm van slowfeeders, vullers, lik matten, etc.

Maar om dan af te sluiten met 1 zinnetje wat Arya het beste omschrijft:
Arya is altijd klaar voor een volgend avontuur, samen met haar mens(en) & (honden)vriendjes!

Je kunt haar/onze avonturen ook volgen via instagram
>> @aryatheogsd.livinglifeoutdoors

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:19

Citaat:
Boktnaam:

Naam hond(en):
Saar(tje)

Ras(sen):
Saartje is een kruising tussen een Maltezer en een Shi Tzu. Waarschijnlijk zit er een yorkshire terriër bij in.

Leeftijd hon(en):
10

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Saar kan eigenlijk tegen vrij weinig. Ze mag bv. Geen granen. Wbt snoepjes krijgt ze profine grain free snacks!

Top lijst voor mijn hond(en):
- Saar is dol op haar kluifstof. Dit is zo'n stok wat niet versplinterd maar verkruimeld.
- Knuffels zijn favoriete
- Tennisballen vind ze super leuk om mee te spelen buiten
- Ik weet niet of het mag, maar ik als baasje vind het bijvoorbeeld. Leuk om een sleutelhanger of een foto of wat dan ook te hebben van haar O:) Aangezien ze misschien een beetje kieskeurig is, kan de betreffende bokker misschien hier wat mee?

Flop lijst voor mijn hond(en):
- de meeste snoepjes en andere extra's
- eigenlijk de meeste speeltjes :+

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Saar is echt m'n vriendinnetje :knuffel: Ik noem haar m'n on officiële hulphond, ze slaapt bij me omdat ik rustiger slaap en ze me wakker maakt uit nachtmerries. Als ik verdrietig ben troost ze me, als ik overprikkeld ben, zet ze me weer met beide benen op de grond.

Helaas heeft ze wel last van artrose en een lage rug hernia maar ze doet het super goed met medicatie! Wandelen gaat alleen niet meer zo lang als vroeger, maar met een rugzak kan ze nog steeds lekker mee <3 Ze is dol op lekker wandelen langs de IJssel en dan met haar buikje in het water liggen om af te koelen!

Saar de prinses in haar rugzak

Afbeelding

Afgelopen zomer in Friesland

Afbeelding


Afbeelding

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 09:01

:list:

Citaat:
Lieve Santa's,

Even een update van mijn kant want ik heb het topic en jullie verwaarloosd! Sommige weten wel waarom, andere niet. Zoals de meeste wel zullen weten is bij ons op 8 augustus een nestje puppy's geboren en hebben we ruim vier weken brute pech en ellende gehad met de moeder. Hoe is die vier weken heb overleefd, geen idee, ik kan me ook letterlijk delen niet herinneren.

Maargoed, dat wilt zeggen dat ik vooral bezig was met zorgen voor de moeder, dag & nacht én de puppy's én werk...

Daarom heeft niemand nog een PB of mailtje gehad, om die reden zal ik de inschrijving met een week verlengen, Inschrijven kan tot en met 23 september!, dan heb ik komende week om iedereen een Google forms te sturen en de lootjestrjken.nl in orde te maken!

Ik zal een mod een PB sturen om de inschrijfdatum aan te passen.

Mijn excuses voor het ongemak mensen! Ik ga mijn best doen de komende week. <3


Seven

Berichten: 21229
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:36

Geen probleem KimD :(:)
Volledig begrijpelijk dat daar je prioriteit ligt, dat is gewoon belangrijker <3

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:33

Sterkte KimD!

Citaat:
Boktnaam: MarijeR

Naam hond(en): Ollie, Otis en Finlay

Ras(sen):
Ollie is een dwergschnauzer, Otis een koningspoedel en Finlay een poedel/puli kruising

Leeftijd hon(en):
In december is Ollie 10 jaar, Otis 3 jaar en Finlay 2 jaar.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Geen

Top lijst voor mijn hond(en):
Ze vinden alles leuk! Mag ook 2e hands zijn. Liefst wel stevig speelgoed want Finlay kan best een sloper zijn.

Flop lijst voor mijn hond(en):
Tennisballen, die gaan direct kapot.
Dingen van hard plastic die kapot kunnen. Finlay heeft al eens iets met een operatie moeten laten verwijderen :=

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Ollie is mijn kleine vriendje. Zijn leeftijd zie je er niet aan af, is nog super fit en de baas van het stel.
Gek op kleine kluifjes maar steelt ook zonder problemen van de 2 grote honden :')

Otis, mijn grote gevoelige vriend. Enorme goedzak, altijd blij en een grote knuffelkont maar ook enorm waaks en beschermend.
Gek op mensen en andere honden.

Finlay, de druktemaker van het stel. Altijd ondeugend, speels en ondernemend. Ook altijd in voor een potje stoeien en in de avond kruipt hij graag op schoot.

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Ik dacht het aanmelden te doen nadat ik thuis was van vakantie maar aangezien ik mijn vakantie heb verlengd in een buitenlands ziekenhuis, dan maar wat oudere telefoon foto’s of wat al op boktserver staat.
Maar de upload lijkt niet te werken, dan zet ik er later foto’s bij :)

Lau07
Moderator

Berichten: 1588
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:35

Heel begrijpelijk dat dit even op een lager pitje stond hoor Kim, moeder en pups gaan uiteraard voor. Ik vind het knap hoe je het allemaal hebt volgehouden de afgelopen weken. :knuffel:

WendyShet
Berichten: 466
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:02

Helemaal begrijpelijk hoor KimD! Gelukkig duurt kerst nog even dus we hebben nog alle tijd. Al heb ik er wel echt weer zin in, heel benieuwd wie ik als lootje krijg!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48552
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:07

Sterkte KimD! :knuffel:

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:39

Helemaal niet gek Kim! Lijkt mij dat iedereen dat wel begrijpt hier, beestjes gaan voor!
Super tof dat je het alsnog wil organiseren! Als je ergens hulp bij nodig hebt dan mag je altijd een berichtje sturen.

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 20:27

Gevoelsmatig viel het wel mee met de aanmeldingen deze editie maar HOLY SH*T! We zitten al bijna op 40! :wow: Wat een feestje weer! *\o/*

:list: Graag dit lijstje niet(!) zelf bijwerken, dan kan ik mijn administratie schoon en overzichtelijk houden. :+ Mocht je jezelf niet ertussen spotten maar wel hebben aangemeld in het topic, schop me per PB maar even onder mijn reet! :Y)

Bokkers die zijn aangemeld en PB hebben gehad van mij: schreef:
1. VillaNeusjes
2. Leo
3. NorwayFjord
4. tones
5. Suusw
6. Lau07
7. TheJokerr
8. Damon26
9. Momo94
10. EmptyWords
11. Lugea
12. MerelV
13. Seven
14. L_iek
15. Nala
16. WendyShet
17. Madarijn
18. Kanjerroos
19. Jess_Ashlinn
20. Fem
21. love_mandy
22. Joy_Mennings
23. Roosjenat
24. Nynkster
25. Swifter
26. Flux
27. ijslandfan
28. Sharani
29. Banjer
30. Tigress
31. xPearl
32. luna2006
33. SimonDesteny
34. AfricanLady
35. pradadaan
36. cursebreaker
37. eclair98
38. MarijeR

Suusw

Berichten: 469
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:31

Niet meer dan logisch dat je hier even geen tijd voor had hoor Kim. Wat een helse weken heb je achter de rug :(:)

Marije: Heel veel beterschap, heftig hoor, en dan ook nog in een ander land. :(:)

Bijna 40 aanmeldingen *\o/* *\o/*

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:37

Heel begrijpelijk dat het even stil gelegen heeft hoor. Wat leuk dat er al bijna 40 aanmeldingen zijn. :)

CupCakes_

Berichten: 3357
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:46

Oh crap. Ik ben ons vergeten aan te melden. Kim, ben ik al te laat? _O-
AL ben je dat wel gewend van mij inmiddels.

Boktnaam: CupCakes_
Ras: Australische herder (al verdenk ik er ook wel eens varken)
Leeftijd hond: 4 jaar
Allergiën?: Nee
Top lijst: ETEN! Tugtoys, tennisballen, speelgoed dat drijft, hersenwerk
Flop: Alles wat binnen 10 seconde kapot gaat

Leef je uit:
Jip is een uit de kluiten gewassen Aussie, maar heeft een klein hartje. Hij is behoorlijk angstig maar ook een ontzettende knuffelkont. Jip springt in elk meertje, zee of de smerigste sloot die hij kan vinden. Jip heeft een hart van goud en zal nooit bewust iemand of iets kwaad doen. Tuurlijk mag hij niet elke hond, maar ik vind ook niet iedereen aardig. Hij is lomp en onhandig als hij groot is. Maar dat ben ik gelukkig ook. Zo baasje zo hond zeggen we maar.
Jip is aan de lijn ontzettend reactief en dat gaat met periodes beter. Hij is sinds een paar weken de big bro van Pablo, de tollerpup van mijn zus. En daar heeft hij het zwaar mee om dat ding helpen op te voeden. :')

FOTO

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:40

Better late than never :') _O- {:)

CupCakes_

Berichten: 3357
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:54

cursebreaker schreef:
Better late than never :') _O- {:)



You know me. :+
Gaat deze weken wel vaker mis.

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 22:01

40! *\o/* *\o/* *\o/*

:list: Graag dit lijstje niet(!) zelf bijwerken, dan kan ik mijn administratie schoon en overzichtelijk houden. :+ Mocht je jezelf niet ertussen spotten maar wel hebben aangemeld in het topic, schop me per PB maar even onder mijn reet! :Y)

Bokkers die zijn aangemeld en PB hebben gehad van mij: schreef:
1. VillaNeusjes
2. Leo
3. NorwayFjord
4. tones
5. Suusw
6. Lau07
7. TheJokerr
8. Damon26
9. Momo94
10. EmptyWords
11. Lugea
12. MerelV
13. Seven
14. L_iek
15. Nala
16. WendyShet
17. Madarijn
18. Kanjerroos
19. Jess_Ashlinn
20. Fem
21. love_mandy
22. Joy_Mennings
23. Roosjenat
24. Nynkster
25. Swifter
26. Flux
27. ijslandfan
28. Sharani
29. Banjer
30. Tigress
31. xPearl
32. luna2006
33. SimonDesteny
34. AfricanLady
35. pradadaan
36. cursebreaker
37. eclair98
38. MarijeR
39. Cerosa
40. CupCakes_

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:10

Wat leuk zoveel aanmeldingen!

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:16

Super leuk om mee te doen en wat veel aanmeldingen!

Logisch dat het even stil gelegen heeft Kim. Dat was veel belangrijker.

SimonDesteny

Berichten: 222
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:23

Super leuk zoveel aanmeldingen! *\o/* :j
Ben heel benieuwd, voor ons de eerste keer dat we aan zoiets meedoen, haha!

Seven

Berichten: 21229
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:42

Wauw 40 aanmeldingen super

Wij hebben er weer super veel zin in

Afbeelding

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:59

Zooo dat was inderdaad gevoelsmatig veel minder!
Ik mis jouzelf in het lijstje!

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:12

kanjerroos schreef:
Zooo dat was inderdaad gevoelsmatig veel minder!
Ik mis jouzelf in het lijstje!

Gebeurde vorig jaar ook, van de 50 had zij zich als 46e aangemeld :))

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 08:06

Ja dat is inderdaad normaal. :')

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:08

Hahahaha

ijslandfan

Berichten: 608
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:24

Afbeelding

Lana kan bijna niet meer wachten!
Ze kijkt erg uit naar haar cadeau *\o/*