Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:12

Wij zijn superblij met ons pakket maar ook met de organisatie. Wat een werk en wat ontzettend jammer dat er dus altijd een paar zijn die ervoor zorgen dat er een negatieve smaak aan hangt, deze mensen hoeven wat mij betreft ook niet meer mee te doen. Je schrijft je in en daar staat duidelijk bij hoe en wat te doen, er kan altijd iets tegenzitten waardoor je iets meer tijd nodig hebt maar dit is echt wel heel veel tijd.

Plaats maar hoor!

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:19

Hier ook nog steeds heel blij uiteraard! :D as we speak ligt Fitz zo gelukzalig op een van de donuts te kauwen dat hij geen tijd had om mij te begroeten :')
De cadeautjes van het speeltje worden het liefst alledrie tegelijk rondgesleept.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:31

Hier wordt ook meermaals per dag in de speeltjesmand een nieuw speelgoedje uitgezocht. De kerstboom blijft toch echt favoriet!

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:34

Hier bungelen de naamplaatjes aan de jongens hun riemen, is de slang een van de meest uitdagende likspeeltjes voor Parker, zijn de brokjes -snoepjes- al op, en wordt er nog dagelijks gespeeld met het speelgoed. Parker sleurt zijn hondenknuffeltje overal door huis heen, hij nibbelt vooral graag aan de oortjes :))

Echt hoor, wij hebben dit jaar wederom genoten van het klaarmaken en ontvangen van de pakketten <3
Bedankt voor de organisatie het afgelopen jaar Kim :D

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 00:00

Ooh al zoveel mensen door hun snacks heen. Toch maar een paaseditie ;)

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 00:50

Ik heb van de week serieus al iets weggelegd voor de 2024 versie omdat ik er tegen aan liep met fikse korting <<) op die manier verzamel ik door t jaar vast dingen. Als t later niet bruikbaar lijkt dan heb ik prutsmuts wel slachtoffers ervoor :')

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 03:12

Hier op de stroeve communicatie na vond ik het een leuke editie weer
Leslie heeft een leuk pakket gehad en die op de speeltjes na op is :D en ik vind het altijd leuk om een pakket samen te stellen.

Erg jammer dat mensen niet de tijd nemen hun santa te raden maar wel ergens anders dan actief zijn.

KimD

Berichten: 20455
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 11:01

Edit: Even opnieuw :Y)

KimD

Berichten: 20455
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 11:34

De Santacombinaties ga ik er niet bij vermelden omdat de Santa van VN heeft aangegeven liever anoniem te blijven vanwege de situatie die er aan de hand was. Uiteraard wil ik dat respecteren, als je wel weet wie de SS van VN is, wil ik vragen dat ook te respecteren. :j

We zijn wel compleet rond, er is één Santa nu nog niet geraden, ik laat het aan de desbetreffende Santa over of zij zichzelf kenbaar wilt maken of niet. :)

KimD schreef:
{:) Er staan bij de geraden Santa’s een Santa voor de naam van de bokker.
[&] Er staan bij de binnengekomen pakketten een cadeautje achter de naam van de bokker.

Citaat:
1. {:) VillaNeusjes [&]

2. {:) Leo [&]

3. {:) NorwayFjord [&]

4. {:) tones [&]

5. {:) Suusw [&]

6. {:) Lau07 [&]

7. {:) TheJokerr [&]

8. {:) Damon26 [&]

9. {:) Momo94 [&]

10. {:) EmptyWords [&]

11. {:) Lugea [&]

12. {:) MerelV [&]

13. {:) Seven [&]

14. {:) L_iek [&]

15. {:) Nala [&]

16. {:) WendyShet [&]

17. {:) Madarijn [&]

18. {:) Kanjerroos [&]

19. {:) Jess_Ashlinn [&]

20. {:) Fem [&]

21. {:) love_mandy [&]

22. {:) Joy_Mennings [&]

23. {:) Roosjenat [&]

24. {:) Nynkster [&]

25. {:) Swifter [&]

26. {:) Flux [&]

27. {:) ijslandfan [&]

28. {:) Sharani [&]

29. {:) Banjer [&]

30. {:) Tigress [&]

31. {:) xPearl [&]

32. {:) luna2006 [&]

33. {:) SimonDesteny [&]

34. {:) AfricanLady [&]

35. {:) pradadaan [&]

36. {:) cursebreaker [&]

37. {:) eclair98 [&]

38. {:) MarijeR [&]

39. {:) Cerosa [&]

40. {:) CupCakes_ [&]

41. {:) Esaqar [&]

42. {:) Daffodil [&]

43. {:) Blinnii [&]

44. {:) lotthje [&]

45. {:) RoosDeG [&]

46. {:) Dennis [&]

47. {:) 8nnemiek [&]

48. {:) candalisa [&]

49. {:) KimD [&]

50. {:) Drico [&]

51. {:) StonedRomy [&]

52. {:) Art_Ificious [&]

53. {:) Damelza [&]

Damelza

Berichten: 4681
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:29


KimD

Berichten: 20455
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 09:43

Citaat:
Laten we eens even over geld praten! :+ en uiteraard over andere dingen.

Ik wilde het in een enquête vorm doen, maar door alles wat er gebeurt is heb ik die niet klaar dus ga het op deze manier even aanpakken. Wat zien jullie als ideaal budget (excl verzendkosten)? Wanneer heeft jullie voorkeur om te starten? Volgende maand aanmelden en dan eind februari lootjes trekken of zoals dit jaar, zomer aanmelden en in september lootjes trekken? Met een vroegere datum is een groter budget ook een minder groot probleem omdat het verdeeld kan worden natuurlijk.

Er is geen goed of fout antwoord, we kunnen niemand in de portemonnee kijken of beslissen wat iemand wilt uitgeven voor een vreemde! Mocht iemand zich niet comfortabel voelen het in het topic te plaatsen, mag dat ook via PB. :)

Wat betreft verzenden heb ik achter de schermen al wat discussie gevoerd met wat mede bokkers, daaruit kwam dat verzenden naar een thuisadres toch een grotere voorkeur heeft dan naar een pakketpunt bijvoorbeeld. Wat me wel een goede toevoeging lijkt is dat zowel verzendadres als toezendadres hetzelfde is, in het geval van Drico heeft dat dit jaar ervoor gezorgd dat het pakketje daadwerkelijk aankwam. Ik vond dat echt een onwijs goede zet van die SS!

Ook zullen er een aantal extra regels worden toegevoegd aan de nieuwe editie.


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48558
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:55

Over wanneer aanmelden/verzenden ben ik neutraal… :) wel heb ik een kanttekening: bij eerder aanmelden/lootjes trekken is de kans groter dat SSS wat in de vergetelheid raakt…. En als er mensen zijn die het aanmeldtopic pas in bijvoorbeeld april zien, dan vallen die buiten de boot…


het budget van €25 vind ik ook wel prima… hondenspulletjes zijn nu eenmaal aan de prijzige kant… :)

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:05

Ik zal aftrappen met mijn antwoord:

Budget: Zelf heb ik echt wel de grens opgezocht van het maximale budget. Persoonlijk vind ik 25-50 ook een te groot verschil. Liever zou ik zien 25-35 of 35-50. Zodat er geen extreem groot verschil (en dus eventueel scheve gezichten) in zit.
Zelf neig ik dan naar 35-50, al vind ik die andere optie ook prima, als daarmee meer aanmeldingen zijn.

Aanmeldperiode: Februari lootjes trekken vind ik misschien wat vroeg (al snap ik de insteek met spreiden van kosten), maar bijvoorbeeld juni/juli zou ik wel fijn vinden, dan heb je net wat meer tijd en alsnog spreiding van kosten.

Extra regels / toevoeging/tips/opmerkingen: (in willekeurige volgorde) +:)+
Zelf had ik dit jaar ook dezelfde methode als Drico toegepast.
Goed dat er wat richtlijnen komen, dat geeft vaak toch wat duidelijkheid.

Ik vond de vragen die er in het topic werden gesteld heel fijn, daardoor leer je je lootje ook wat beter kennen.

Misschien kunnen we de verzendperiode ietsje naar voren halen (zodat, ook als PostNL vertraging heeft, het zeker voor kerst in huis is).

Wachten met uitpakken tot een bepaalde datum vond ik wel top +:)+


Verder heb ik eigenlijk geen op en aanmerkingen, alleen maar dat ik genoten heb van deze (voor mij) eerste editie! +:)+ **\O/**

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:19

Even mijn mening :)

Aanmeldperiode: Van mij mag vroeg aanmelden echt al wel, ten laatste Juli/augustus effectief lootje trekken naar mijn mening. Dan heb je enkele maanden om de kosten te spreiden voor de mensen die krapper in budget zitten.

Budget: Deel ik dezelfde gedachtegang als Fem, 25-50 is een groot verschil. De 25-35 of 35-50 is een mooi budgetrange. Ikzelf tel sowieso de bezorgkosten tot bij mij als ik online bestel niet mee. Ik weet niet of dit zo hoort? Zelf neig ik ook meer naar de 35-50 range. Een degelijk speeltje of kauwsnack kost al snel wat geld. Zeker omdat er ook best wat grote honden mee doen in het topic en daar wil je niet met kleine dingetjes af komen :+

opmerkingen:
De vragen vind ik elke keer een meerwaarde, zo leer je de hond achter de bokker kennen en kun je een veel fijner pakket samenstellen :D
Het wachten met uitpakken was ook een hele goede. Wij zetten de kerstboom altijd heel vroeg en dan is het leuk als er een pakje onder staat tot x tijd, ook voor de hondjes.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:24

Aanmeldperiode: ik zou zeker op tijd beginnen met aanmelden en lootjes trekken. Allicht inderdaad juni opgeven, juli lootjes trekken.

Budget: ik zat beide keren heel snel aan de max en dan reken ik idd verzendkosten van bestelde cadeaus niet mee. Snacks die uit eigen bestelling komen ook niet.
35-50 vind ik dan mooi.

Verzenddatum: deze zou ik vervroegen naar begin december met als uiterste verzend datum bijv 10 of 12 december oid. Dan wordt de ergste kerstdrukte vermeden.

KimD

Berichten: 20455
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 10:25

Citaat:
Heel goed dat jullie de verzenddatum aanhalen, die ben ik inderdaad vergeten te vermelden!

Mijn eigen idee was óf verzenden vóór de hele decembermaand, dus zelf voor Sinterklaas, zeg laatste week november en dan het pakket bewaren tot kerst. Of verzenden tussen Sinterklaas en kerst, dus zeg in de periode van 6 tot 13 december en bewaren tot kerst.


Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:29

Aanmelden Ik ben ook voor op tijd aanmelden, op zijn laatst in augustus lootjes trekken. Dan heb je ruim de tijd om de cadeautjes uit te zoeken.

Budget Ik ga mee met de rest, een kleiner frame lijkt me praktischer en €35-50 is voor mij prima. Ik reken de verzendkosten dan niet mee.

Verzenddatum Iets eerder verzenden lijkt me beter, mocht er dan drukte bij de post zijn is de kans groter dat iedereen het pakket op tijd heeft. Ik zou wel voor december gaan, eind november zit je ook met Black Friday waardoor je alsnog in een chaos gaat verzenden. Dus vlak na Sinterklaas bijvoorbeeld.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:34

Ik zou dan idd niet eind november doen ivm Black Friday maar dan 5 december oid.

Damelza

Berichten: 4681
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:38

Eens even denken :P

Budget
Qua budget zou ik minimaal en maximaal wat dichter bij elkaar houden, of gewoon zeggen dat de box een waarde van circa 50 euro moet bevatten.

Aanmeldperiode
Wellicht kunnen we de inschrijving nu al openen, en dan sluiten als we 50 mensen (of meer?) hebben en dan lootjes trekken?

Adres
De aanpak van Driso vond ik inderdaad ook erg slim!

Verzenden
Verzending zou ik doen in de week na Sinterklaas. De periode vlak voor Sinterklaas en Kerst zijn altijd erg druk voor de pakketdiensten, en denk dat dat iets rustiger is in de week na Sinterklaas.

CupCakes_

Berichten: 3357
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:30

Aanmeldperiode
Deze zou ik misschien mei/juni zetten? Omdat zoals anderen benoemen het topic misschien in de vergetelheid kan raken.

Budget
Voor mij persoonlijk zou een groter budget fijner zijn. Rond de €50,00 euro bijvoorbeeld.

Verzenddatum
De uiterste verzenddatum zou ik op 5 december of misschien wel eerder zetten. Dit in verband dat de pakketten dan ruim de tijd hebben om bij het adres aan te komen en dat daar geen drama over kan ontstaan. Ik ben zelf iemand die ook tot nu toe elke keer tot de laatste verzenddatum heeft gewacht vanwege omstandigheden, maar ideaal is het niet.

Opmerkingen
Ik vond deze editie weer geslaagd. En ik vind dat we Kim (en wie nog meer achter de schermen hebben geholpen) zeker mogen bedanken hiervoor. Ondanks alle privé omstandigheden heb je weer een mooie editie neergezet Kim. *\o/*

Daarnaast vind ik persoonlijk dat er meer regels mogen komen en dat deze ook strikter moeten worden nageleefd met eventuele consequenties bij meerdere waarschuwingen. Het is misschien kinderachtig, maar ik denk dat het voor de vrede en de duidelijkheid waar iedereen aan toe is in het topic wel beter gaat zijn. Denk bijvoorbeeld aan het niet verzenden op de uiterste verzenddatum, het samenstellen van een tweede pakket terwijl deze nog niet kwijt is, de vuile was die buiten gehangen wordt terwijl dit absoluut niet nodig is.

Kim, doe je de organisatie volledig alleen of heb je inmiddels hulp? Misschien is het als de SS nog groter wordt om toch back-up aan te stellen voor het geval dat. Mocht je nog hulp willen, zou ik wel wat willen bijdragen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:33

Verzendadres hetzelfde als toezendadres... Besef wel dat je op die manier Belgen benadeelt. Als Belg kan je geen Nederlands adres ingeven als je vanuit België verzend.

Nie da ik nog meedoe, maar wil het wel aanhalen voor andere bokkers.

En ook vanuit Engeland kan dit bv niet.

Ik ben immers niet de enige Belg op bokt ;)

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:46

Art_Ificious schreef:
Verzendadres hetzelfde als toezendadres... Besef wel dat je op die manier Belgen benadeelt. Als Belg kan je geen Nederlands adres ingeven als je vanuit België verzend.

Nie da ik nog meedoe, maar wil het wel aanhalen voor andere bokkers.

En ook vanuit Engeland kan dit bv niet.


Daarom heb ik via dpd verzonden. PostNL is niet betrouwbaar vanuit belgie en je weet altijd de afzender. Bij DPD kan je je eigen afzender kiezen.

KimD

Berichten: 20455
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 11:53

CupCakes_ schreef:
Aanmeldperiode
Deze zou ik misschien mei/juni zetten? Omdat zoals anderen benoemen het topic misschien in de vergetelheid kan raken.

Budget
Voor mij persoonlijk zou een groter budget fijner zijn. Rond de €50,00 euro bijvoorbeeld.

Verzenddatum
De uiterste verzenddatum zou ik op 5 december of misschien wel eerder zetten. Dit in verband dat de pakketten dan ruim de tijd hebben om bij het adres aan te komen en dat daar geen drama over kan ontstaan. Ik ben zelf iemand die ook tot nu toe elke keer tot de laatste verzenddatum heeft gewacht vanwege omstandigheden, maar ideaal is het niet.

Opmerkingen
Ik vond deze editie weer geslaagd. En ik vind dat we Kim (en wie nog meer achter de schermen hebben geholpen) zeker mogen bedanken hiervoor. Ondanks alle privé omstandigheden heb je weer een mooie editie neergezet Kim. *\o/*

Daarnaast vind ik persoonlijk dat er meer regels mogen komen en dat deze ook strikter moeten worden nageleefd met eventuele consequenties bij meerdere waarschuwingen. Het is misschien kinderachtig, maar ik denk dat het voor de vrede en de duidelijkheid waar iedereen aan toe is in het topic wel beter gaat zijn. Denk bijvoorbeeld aan het niet verzenden op de uiterste verzenddatum, het samenstellen van een tweede pakket terwijl deze nog niet kwijt is, de vuile was die buiten gehangen wordt terwijl dit absoluut niet nodig is.

Kim, doe je de organisatie volledig alleen of heb je inmiddels hulp? Misschien is het als de SS nog groter wordt om toch back-up aan te stellen voor het geval dat. Mocht je nog hulp willen, zou ik wel wat willen bijdragen.


Deze editie hebben Melissa & Mandy een aantal keer de lijst geupdate achter de schermen, dat was wel handig! :+ Maar dat had vooral ook te maken met veel puppy's en een zieke teef en nu was het andersom, gezonde teef en ziekte puppy's. Aangezien ik mijn portie fokpech wel gehad heb, wordt er voorlopig niks geboren. Dus de komende editie heb ik godzijdank wel meer tijd om ook alles sneller/beter bij te houden achter de schermen. :j

Maar mochten we weer de 50 bereiken, of meer, dan is het denk ik wel handig, vooral in de periode dat de pakketten verstuurd moeten worden en dergelijke. Maar dan gooi ik dat in het topic, wel zo handig als een mede SS'er dan wilt helpen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:08

Luna2006 schreef:
Art_Ificious schreef:
Verzendadres hetzelfde als toezendadres... Besef wel dat je op die manier Belgen benadeelt. Als Belg kan je geen Nederlands adres ingeven als je vanuit België verzend.

Nie da ik nog meedoe, maar wil het wel aanhalen voor andere bokkers.

En ook vanuit Engeland kan dit bv niet.


Daarom heb ik via dpd verzonden. PostNL is niet betrouwbaar vanuit belgie en je weet altijd de afzender. Bij DPD kan je je eigen afzender kiezen.

Ik had gewoon via postnl en mijn naam/adres doorgestreept. Was binnen 3 dagen aangekomen.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:37

Wat uithelpen betreft, weet je me te vinden mocht het tzt nodig zijn. Ik heb ook vaak de tijd overdag wel om dan bv al te kijken en lijstjes te maken e.d. wanneer jij werkt, dus dat zou elkaar wel prima aan kunnen vullen weer, dus kijk maar tegen die tijd. Maar uiteraard als iemand anders het wil en kan doen; ook helemaal prima natuurlijk of samen met mandy ook weer erbij bv :j Of als je het niet nodig acht Kim :j Nu was natuurlijk inderdaad wel even wat anders met de pups e.d. ja.

De rest:

Citaat:
Aanmeldperiode
Ik vind juni/juli dan inderdaad wel een goede, dat lijkt so far ook het meest voorbij te komen qua voorkeur.

Budget
Ik zou persoonlijk ook meer 35-50 zien als dat we lager gaan. 25-50 vond ik wel wat te groot qua verschil eigenlijk. Ik vind ook een budget van sowieso rond de 50e prima bv, maar kan me voorstellen dat dat dan niet haalbaar is voor iedereen. Misschien dan wel als er idd op tijd lootjes getrokken worden. Ik heb nu die max van 50e namelijk wel echt aangetikt weer dus ik ben persoonlijk sowieso wel van een iets hoger budget.

Verzenddatum
Ik zou dan zeggen meteen na Sinterklaas dus vanaf 6dec en dan in die week moet alles verstuurd worden. Eind november is met black friday wel weer drama - afgelopen jaar zagen wij dat bv met de postcrossing advent groep dat er een paar spannende zendingen waren zo eind november. Dus imo dan meteen na Sinterklaas, als ook mensen geen Sinterklaas cadeautjes meer willen kopen online haha.

Opmerkingen
Misschien dit: Dat de Santa’s hun T&T delen met hun lootje via lootjes trekken, of dit via de organisatie gaat maar ik vind dat eerlijk gezegd alleen een optie als Kim dan ook hulp heeft want dat is echt geen doen als je elke T&T constant moet gaan delen met alle lootjes. Imo moeten Santa’s ook zelf wat verantwoordelijkheid hebben en daarmee kunnen omgaan. Maar het is imo wel fijner als elke ontvanger een beetje weet wanneer ze het pakket gaan ontvanger wanneer het onderweg is :j Nu werd er maar deels door Santa een T&T gedeeld en deels niet en je zag dat veel mensen die geen T&T hadden dat toch graag hadden gehad wel van wat ik zo voorbij zag komen. Ik persoonlijk vind het ook wel fijner als ik die T&T zou krijgen :j