Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:53

kanjerroos schreef:
Yes! :)
Nogmaals enorm veel dank! Wij zijn er heel blij mee! En om even nog te reageren op je kaartje: blijkbaar zijn we/onze honden helemaal niet zo verschillend want jullie favorieten vallen in de smaak!
Alleen de runderneus nog nooit gehad, benieuwd wat hij daarvan vindt!
Had je het ornament zelf gemaakt? Vind hem zo gelijkend!



Wat fijn dat jullie er zo blij mee zijn :D
Ben heel benieuwd wat hij van de runderneus gaat vinden!
De snacks van Barkking zou sowieso favoriet bij Fudge.

Nee die heb ik niet zelf gemaakt, puur toeval dat het zo gelijkend is! Ik heb er ook eentje voor Fudge in de boom hangen, die lijkt iets minder, maar is wel een Golden.

De kaarsjes zijn overigens wel zelfgemaakt :j

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:56

RoosDeG schreef:
Enorm bedankt <3
Die badjas is echt prachtig!
En hij past echt heel mooi! Ben er zo blij mee, want die gaat goed van pas komen!
Gister lag hij namelijk nog in het water, helaas inclusief zijn winterjas :') :D
We zijn echt met alles blij, is zo perfect! <3
[ [url=m/OICnbV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fM1OPY.jpg]Afbeelding[/url] ]
je liet vallen in dit topic dat je graag een badjas wilde voor Gimli, ik ben creatief op de naaimachine en heb deze gemaakt van reststof die ik toevallig had liggen.


Swifter schreef:
Wauw, die badjas! Wat origineel dat die zelf gemaakt is!

Thanks!

daffodil schreef:
Oooohhh die badjas is super gaaf!!!!!

Thanks!

Ik kreeg via pb al een berichtje of ik ze in opdracht maak. Vanwege mijn gezondheid neem ik momenteel geen opdrachten aan omdat ik gewoonweg niets kan garanderen. -O- Ik verwacht ergens voorjaar 2024 weer bezig te kunnen dus tik me tegen die tijd rustig aan met een pb :j

Of je moet volgend jaar meedoen en mazzel hebben dat je mijn lootje bent :') :D

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:01

Nogmaals bedankt marije <3

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:04

8nnemiek schreef:
:D Faizah is er zeker blij mee!
Is de wol van eigen schapen?
Ik ben toevallig bezig met wol spinnen en heb een hele zak alpaca wol liggen, maar schapenwol had ik nog niet en die geur kent ze ook nog niet zo goed. Eens kijken of ik er zelf nog wat leuks van kan maken :D

Nee dit is normaliter het isolatiemateriaal voor hun maandelijkse voerlevering van Butternut, zij gebruiken (onbehandeld) restafval van schapenwol om het vlees goed over te brengen. Maar je kan het voor alles gebruiken en ik wist wel zeker dat jij er ook raad mee zou weten :D

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:11

RoosDeG schreef:
Nogmaals bedankt marije <3


Oh nog even over die hints: “Iemand is niet wie hij zegt te zijn”
Die sloeg op de naam van Hoax. Zijn naam betekend een onwaarheid. Hoax klinkt enorm stoer (dat is ook expres daarom gekozen) maar is t grootste mietje die ik ken en daarmee dus niet zo stoer is als zn uiterlijk uitstraalt als Hollandse Herder die heel vocaal is. De echte hint zat echter in de antwoorden van de puzzel verstopt : acht

2: Het ging niet om de huisdieren etc (ook zelf niet op gelet hoeveel ik er op gezet heb) maar om het huisnummer 5

3: ik had een magneet in de vorm “0” onder op de verpakking van de stitch blik gestoken.

Verder had ik overal nog hond en katten neusjes getekend en ik was bang dat ik het te makkelijk had gemaakt maar dat bleek dus echt niet zo te zijn .

Dan heb je die nu ook compleet (ik wil t altijd weten )

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:17

Ik denk inmiddels te weten wie mijn Santa is, Cerosa ben jij degene die ons het leuke pakket heeft toegestuurd?

Damelza

Berichten: 4681
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:20

Yes! Ik had de volgende hints 'verstopt'. Ik had een beetje gekeken naar de berichten die ik hier geplaatst had.

1. De honden op de voorkant van de kaart waren een hint richting Jady's favoriete knuffels: De gossig golden
2. Vriendin is mijn koosnaam voor Jady.
3. Jady is mijn eerste hond
4. Jady is een stukje groter dan Fem ;)
5. Mijn favoriete dierenwinkel is Marina's Dierenwinkel, ik had het kaartje eraan laten zitten. Eventueel kon je de locatie van die winkel opzoeken; Alkmaar :D
6. Het strikje rechtsonderin op de kaart verwees naar de foto die ik eens heb geplaatst van haar nieuwe halsband (met overdreven grote strik haha)
7. En de bakfiets uiteraard!

MerelV schreef:
Ik nam aan dat de bakfiets die je getekend had een hint was, en verder je tekst in het kaartje (over 1e hond die wat groter is dan Fem). Maar met de bakfiets kwam ik al bij jou uit :D

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:21

Wat een prachtige pakketten allemaal!!! Wauw!

Sorry Santa hier zal het morgen worden. Pippa heeft vandaag haar laatste lesje van het jaar en die mogen we niet missen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:26

Amai al zoveel pakjes uitgepakt en santa's geraden al.

Allemaal zo leuke pakjes. Ben zo nieuwsgierig wat Racky allemaal gekregen heeft, maar ik ga toch netjes wachten tot aan het weekend (als ik dan niet de laatste ben)

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:37

Damelza schreef:
Oh sh*t, back to the excel-sheet.

Dan ben ik met de hint wellicht even op het verkeerde spoor gezet, maar dan denk ik dat Danielle (Pradadaan) onze SS is {:)


Ja dat klopt! :j
Ik hoop dat jij en Jady blij zijn met jullie pakket, ik vond het erg leuk om voor jullie te shoppen {:)
Ik hoop ook dat alle snacks daadwerkelijk graan vrij zijn, ik heb mijn best gedaan :=
Ik moest ook erg lachen om je kat die de doos in beslag nam, hier lagen de katten er ook steeds op :+

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:41

VillaNeusjes schreef:
RoosDeG schreef:
Nogmaals bedankt marije <3


Oh nog even over die hints: “Iemand is niet wie hij zegt te zijn”
Die sloeg op de naam van Hoax. Zijn naam betekend een onwaarheid. Hoax klinkt enorm stoer (dat is ook expres daarom gekozen) maar is t grootste mietje die ik ken en daarmee dus niet zo stoer is als zn uiterlijk uitstraalt als Hollandse Herder die heel vocaal is. De echte hint zat echter in de antwoorden van de puzzel verstopt : acht

2: Het ging niet om de huisdieren etc (ook zelf niet op gelet hoeveel ik er op gezet heb) maar om het huisnummer 5

3: ik had een magneet in de vorm “0” onder op de verpakking van de stitch blik gestoken.

Verder had ik overal nog hond en katten neusjes getekend en ik was bang dat ik het te makkelijk had gemaakt maar dat bleek dus echt niet zo te zijn .

Dan heb je die nu ook compleet (ik wil t altijd weten )


De 5 op het huisje had ik inderdaad ook gezien, maar de link niet gelegd.

Net als met de woordzoeker en stitch.

Ik heb gewoon veel te moeilijk gedacht, waardoor er niks meer aan elkaar te koppelen was! :o

Maar fijn alle uitleg is fijn! Heel erg bedankt <3

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 19:47

Wij hebben ook uitgepakt *\o/*

En om te beginnen, ik hoef de bevestiging te vragen, want mijn Santa is zéér zeker Cupcakes! Dankjewel! <3

De doos zat goed vol, bij het open maken werd direct het een en ander aan oren weggekaapt. :=

Uit sommige pakketjes kwamen ook botjes & lekkers, de Mini wilde alles hebben onder het motto "Baking pupcakes!".. :') _O-

Er waren een aantal cadeautjes die ik niet mocht uitpakken tot ik de hint had gemaakt, Kay is van de puzzels dus die nam de woordzoeker mee naar zijn werkplek en begon te puzzelen. Maar nog voordat hij het had opgelost wist ik wie mijn Santa moest zijn.

Het begon met Crocs tussen de cadeautjes, niet veel mensen kennen het Crocsdrama in ons huis. Ik heb een aantal paar omdat de honden ze steeds stelen, op die manier heb ik (bijna) altijd toch een linker & een rechter croc. Niet altijd dezelfde kleur. :+

Máár, de grootste hint zat goed ingepakt maar toch rook ik ze al snel! Kruukplaetjes!!! En als er één iemand die 'vers' kan aanleveren is het CupCakes wel, want die woont op het eiland.

In combinatie met hetgeen wat uit de woordzoeker kwam "Wij wonen aan de andere kant van Nederland" kan het niet missen.

Dankjewel voor alle cadeautjes, Puk is helemaal weg van het varken! Madly in love, ze hebben nog nooit iets gehad met dat geluid maar Puk is over the moon met haar nieuwe varkentje. <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze fantastische mok! <3

Afbeelding

Afbeelding

Momo94
Berichten: 1121
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:56

Mijn lieve SS ik ga straks met molly en ringel het pakket openmaken. Maar ehh... wat is die trouwens zwaar! Nog niet gevoeld,maar mijn moeder wel. :') Eén zak van 10 kilo koekjes? :D Zie namelijk aan het franco bedrag het dubbele.. :')

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:57

Wat een geweldig pakket Kim! Die Crocs _O- de mok is ook fantastisch gedaan!

Maarre, wat zijn Kruukplaetjes?

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:06

Ohh die mok Kim <3
Die crocs zijn echt geniaal ja hahahaha zien er fijn uit ook!
Maar toen je al met openmaken zei ‘ik ruik het al’ wist ik al meteen wat Willemijn je in het pakket had gedaan ja _O- ik vond het als verrassing achtergelaten in m’n auto de laatste keer dat ik d’r zag _O- mooi pakket!

Puk pikt zo te zien alles in, zie haar ook al met die oranje aap _/-\o_ ach ja, je bent pack leader of niet he hahaha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-12-23 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 20:07


VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:09

Ik koest heel erg lachen om t verhaal van de crocs… hier zelfde verhaal, Hoax vind crocs ook mooi speelgoed als pup (en nog) dus heeft ie een eigen paar zodat hij dr mijne misschien wat met rust laat. Grappig wel want die overleven zijn slooppogingen behoorlijk goed. De echte crocs dan, nepperds zijn snel stuk

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:15

Oke, ik durf de gok te wagen. Zeker na een deep dive into the past, en nadat ik handschrift heb zitten vergelijken _O-

Stonedromy, ben jij mijn ss?

Hint 2; 5 plukjes vacht. Je hebt 5 honden, waarvan de vachtkleuren overeen komen met jouw honden.

Hint 1 had Alpha spirit. Dat zoekende kwam jouw naam o.a. naar voren in de zoekfunctie van bokt. Maar koekjes... toch twijfel.

En toen, handschrift _O- ik heb een ss topic gevonden van 3 jaar geleden waarin jij een kaartje hebt geschreven naar je lootje toe.
Afbeelding

Ik zie overeenkomsten <<)
Dus ik hoop dat mijn speurwerk me in de goeie richting heeft weten te brengen :))

ijslandfan

Berichten: 609
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:17

Ai ai ai, ik kom via de hints niet heel ver.
Als ik het verzendlabel bekijk, denk ik iets verder te komen en gok ik:

Art_Ificious, mogen we jou bedanken voor het super leuke pakket?

Cerosa

Berichten: 773
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:23

Yesss! Mona's pakket kwam binnen, en geduldig als ik ben (niet..) zijn we het gelijk gaan uitpakken. Haar grootste hobby is scheuren en uitpakken, dus het werd al snel een ravage.

Afbeelding
Zelfs de doos was niet veilig..


Afbeelding
Alles moest tot op de bodem uitgezocht worden.. :+

Afbeelding
Er zat veel lekkers in, waar ze meteen al aan wilde beginnen.


Afbeelding
Nog wat lekkers helpen uitpakken..(dat pootje er bij <3)



En toen werd de chaos te groot voor verdere foto's, maar lieve santa, wat heb je een onwijs leuk pakket voor ons gemaakt zeg! <3 we hebben zo veel plezier gehad met het uitpakken alleen al.
Hierbij een foto van alle cadeaus :


Afbeelding
Een kerstboom-snuffelmat, zakken met snacks.. In de bakjes zitten perfect kleine trainingskoekjes, top! Het piepspeeltje valt vooral in de smaak om lekker door de kamer te gooien, vooralsnog :D
Oh! En voor mij zat er een pot zelfgemaakte confiture (reeds opgeborgen, mm) en een chocolaatje in (die is al op, haha).

We zijn ontzettend verwend, en aan de hand van de hints in de envelop denk ik dat wij Swifter onwijs mogen bedanken voor dit heerlijke pakket *\o/*

Jess_Ashlinn
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:25

Diesel mocht vandaag z’n pakket ook uitpakken :). Hier had hij wel wat hulp bij nodig, hij snapt het uitpakken zelf niet /3

Diesel z’n naam stond al duidelijk op de doos :D

Afbeelding


Afbeelding

Samen even in de doos kijken {:)

Afbeelding

Afbeelding

Aan alle pakjes zaten lieve kaartjes 8-)


Afbeelding

Diesel is enorm verwend, en wat een super leuke bandana ^&+


Afbeelding


Gelijk al spelen en snuffelen **\O/**

Afbeelding


En de brief die erbij zat


Afbeelding


Aan de omschrijving van de brief kan het maar een iemand zijn die onze Santa is, eclair98 & Saartje *\o/*
Enorm bedankt

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:29

Cerosa schreef:
Yesss! Mona's pakket kwam binnen, en geduldig als ik ben (niet..) zijn we het gelijk gaan uitpakken. Haar grootste hobby is scheuren en uitpakken, dus het werd al snel een ravage.

[ [url=m/wMJr0H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelfs de doos was niet veilig..


[ [url=m/MU51iQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alles moest tot op de bodem uitgezocht worden.. :+

[ [url=m/y2GcZh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zat veel lekkers in, waar ze meteen al aan wilde beginnen.


[ [url=m/xOk6XE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog wat lekkers helpen uitpakken..(dat pootje er bij <3)



En toen werd de chaos te groot voor verdere foto's, maar lieve santa, wat heb je een onwijs leuk pakket voor ons gemaakt zeg! <3 we hebben zo veel plezier gehad met het uitpakken alleen al.
Hierbij een foto van alle cadeaus :


[ [url=m/VfREj4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een kerstboom-snuffelmat, zakken met snacks.. In de bakjes zitten perfect kleine trainingskoekjes, top! Het piepspeeltje valt vooral in de smaak om lekker door de kamer te gooien, vooralsnog :D
Oh! En voor mij zat er een pot zelfgemaakte confiture (reeds opgeborgen, mm) en een chocolaatje in (die is al op, haha).

We zijn ontzettend verwend, en aan de hand van de hints in de envelop denk ik dat wij Swifter onwijs mogen bedanken voor dit heerlijke pakket *\o/*


Ik ben inderdaad jou SS! Veel plezier ermee!

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:31

Jess_Ashlinn schreef:
Diesel mocht vandaag z’n pakket ook uitpakken :). Hier had hij wel wat hulp bij nodig, hij snapt het uitpakken zelf niet /3

Diesel z’n naam stond al duidelijk op de doos :D

[ [url=m/reXIbN.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/mZYpxH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen even in de doos kijken {:)

[ [url=m/28dPYM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cjeWRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aan alle pakjes zaten lieve kaartjes 8-)


[ [url=m/qGuWct.jpg]Afbeelding[/url] ]

Diesel is enorm verwend, en wat een super leuke bandana ^&+


[ [url=m/uHaMjd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gelijk al spelen en snuffelen **\O/**

[ [url=m/UNiysq.jpg]Afbeelding[/url] ]


En de brief die erbij zat


[ [url=m/XhwCII.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aan de omschrijving van de brief kan het maar een iemand zijn die onze Santa is, eclair98 & Saartje *\o/*
Enorm bedankt

Yes! Helemaal goed :D

SimonDesteny

Berichten: 222
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:33

Ontzettend leuk zeg al die pakketen!

Luna mag zometeen ook gaan uitpakken!
Ze staat er al om te springen :') *\o/* *\o/*

Suusw

Berichten: 469
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:37

*\o/* *\o/* uitpaktijd

Floyd dook meteen in de doos om het beste pakketje eruit te zoeken :j

Afbeelding

Dat werd deze:

Afbeelding
Hij heeft goed meegeholpen met uitpakken :D

Mooie pot met snoepjes, heeft Hij meteen geproefd en ging er met smaak in :Y)

Daarna werd t een beetje chaos, volgens Floyd kan je ook gewoon met speelgoed spelen als het karton er nog aan zit dus dat ik dat eraf wou halen was een beetje belachelijk :j


Afbeelding


Afbeelding

Hij had nog wel ergens een greintje geduld om even te poseren bij de hele buit

Afbeelding

Knuffels met knispers, een flos, heerlijke koekjes, visjes en een blik natvoer. Super blij mee *\o/* *\o/*
Door z'n enthousiasme moet ik zo wel even een kleine reparatie aan een knuffel doen maar dat komt goed :+

En dan de hints:

Afbeelding

Ik denk dat ik Sharani heel erg mag bedanken voor dit prachtige pakket? <3