Bookish Adventskalender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:54

Mijn dag 13:

Afbeelding
Afbeelding

Heb ze snel verstopt zodat ik ze zelf op kan eten in plaats van dat mn man ze allemaal op heeft voor ik er een kan eten <3

Lau07
Moderator

Berichten: 1585
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:36

Lekker Ynske! Die zijn hier ook altijd zo verdwenen, dus hopelijk heb je een goede verstopplek :D

Dit was mijn dag 13, heerlijke Chai thee en een hele mooie duimlegger met bloemetjes en goud erin. <3 Afbeelding

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:42

Dag... euhm... 13 zitten we al he?
Ik ben ZOOOOOOO GELUKKIG :oo <3
Dacht bijna dat ik per ongeluk nummer 24 had opengemaakt, maar nee, het was echt een nummerloos cadeautje :oo
En zo gaaf <3 *\%/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14481
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:08

Ik heb de laatste aantal pagina's bijgelezen, wat is dit een ontzettend leuk idee en wat heeft iedereen het tot nu toe tof uitgewerkt :D

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:45

Leuk dat je het gaaf vind M_D_H! Het was een van mijn last minute toevoegingen toen ik die toevallig tegen kwam.
Hier mijn dag 13:
Afbeelding
Afbeelding
Ik had wel eens van de schrijver gehoord maar dit boek kende ik nog niet. Ik ben er wel nieuwsgierig naar!

Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 10:10

13 december
Gisteren zat dit boek in mijn kalender. Klinkt als een bijzonder verhaal, ben erg benieuwd!

Afbeelding

14 december
En vandaag deze geurkaars <3

Afbeelding

Sirius_

Berichten: 10954
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:25

Ik lees met zo veel plezier mee, wat ontzettend gaaf dit.
Wanneer komt de versie van 2024? Kan ik die alvast in mijn agenda noteren <3

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:27

Dag 14 :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankjewel Dees voor alles tot nu toe *\o/*

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:16

Ik heb ook 2 dagen te delen!

Dag 13:
Deel 3 van de acotar serie! Inmiddels begin ik een beetje in het boek te komen. Wat een lang intro zeg en wat een oude/gekke woorden. Inmiddels aan gewend en leest het een stuk makkelijker. En er komt eindelijk iets meer vaart in. Hopelijk blijft dat zo!
Afbeelding

Dag 14:
Heeeerlijke sokken en wat een leuke! Enorm blij mee! <3
Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1585
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:34

Sirius_, ik gok ergens in juli/augustus, want je hebt best wel wat tijd nodig om alles te bedenken, kopen, en in elkaar te zetten. :D Ik vind het leuk om te zien dat veel meelezers ook enthousiast zijn! Ik gok dat de volgende editie flink meer deelnemers zal hebben :))

Superleuk Buffelduke! Van de hele serie is ACOWAR mijn favoriete boek (gedeelde eerste plaats met ACOSF). Veel plezier met lezen :)

Ik was heel erg blij verrast toen ik vandaag mijn dag 14 cadeautje openmaakte *\o/* Deze stond stiekem heel erg hoog op mijn verlanglijstje, ondanks dat ik mezelf had voorgenomen geen TikTok sensatie boeken meer te lezen. :') Ik kan niet wachten om hieraan te beginnen. :D

Afbeelding

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:51

Op weg naar Berlijn voor een lang weekend en ik heb alle cadeautjes thuis gelaten dus maandag extra veel pret. Maar deze maakte ik vanochtend open en die is prachtig! Echt schot in de roos
Dag 14
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 12
Afbeelding
Afbeelding
Heel benieuwd naar, was m al vaker tegengekomen

Dag 13

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijk, lekker zen knutselen


En deze heb ik bij me voor in de trein

Afbeelding

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:51

Ik ben inmiddels begonnen in De rebellen van de koning, maar ik merk wel dat ik het lastig vind om er in te komen. Ik lees eigenlijk alleen maar in het engels, dus dan is zo'n vertaling toch wel een ding ofzo :+

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:53

Lau07 schreef:
Sirius_, ik gok ergens in juli/augustus, want je hebt best wel wat tijd nodig om alles te bedenken, kopen, en in elkaar te zetten. :D Ik vind het leuk om te zien dat veel meelezers ook enthousiast zijn! Ik gok dat de volgende editie flink meer deelnemers zal hebben :))

Superleuk Buffelduke! Van de hele serie is ACOWAR mijn favoriete boek (gedeelde eerste plaats met ACOSF). Veel plezier met lezen :)

Ik was heel erg blij verrast toen ik vandaag mijn dag 14 cadeautje openmaakte *\o/* Deze stond stiekem heel erg hoog op mijn verlanglijstje, ondanks dat ik mezelf had voorgenomen geen TikTok sensatie boeken meer te lezen. :') Ik kan niet wachten om hieraan te beginnen. :D

[ [url=m/eWNG16.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die wil ik ook lezen! Laat me weten hoe die was. Is die de hype waard?


Buffelduke schreef:
Ik heb ook 2 dagen te delen!

Dag 13:
Deel 3 van de acotar serie! Inmiddels begin ik een beetje in het boek te komen. Wat een lang intro zeg en wat een oude/gekke woorden. Inmiddels aan gewend en leest het een stuk makkelijker. En er komt eindelijk iets meer vaart in. Hopelijk blijft dat zo!
[ [url=m/CcR7St.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dag 14:
Heeeerlijke sokken en wat een leuke! Enorm blij mee! <3
[ [url=m/w9XeBp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is mijn favoriete deel <3

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:14

Lolacabana schreef:
Ik ben inmiddels begonnen in De rebellen van de koning, maar ik merk wel dat ik het lastig vind om er in te komen. Ik lees eigenlijk alleen maar in het engels, dus dan is zo'n vertaling toch wel een ding ofzo :+

:oo
Sorry, ik ben dat vergeten!
Ik hoop dat hij uiteindelijk toch makkelijker weg gaat lezen.

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:31

M_D_H schreef:
Lolacabana schreef:
Ik ben inmiddels begonnen in De rebellen van de koning, maar ik merk wel dat ik het lastig vind om er in te komen. Ik lees eigenlijk alleen maar in het engels, dus dan is zo'n vertaling toch wel een ding ofzo :+

:oo
Sorry, ik ben dat vergeten!
Ik hoop dat hij uiteindelijk toch makkelijker weg gaat lezen.

Ik vind het niet erg! Zit zelf even niet helemaal lekker in mijn vel (iets met tegen een burn-out aan zitten) en vind het ook wel makkelijk om Nederlands te lezen nu. Vooral met fantasy moet ik er aan het begin van iets nieuws altijd goed mijn hoofd bijhouden in het engels (is het een verzonnen woord of is het iets wat ik niet herken, daar kan ik soms echt mijn hoofd over breken tot ik het uiteindelijk google), en dat hoeft nu niet. :D

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:46

Mijn dag 14:
Afbeelding
Afbeelding
Met dank aan de eerdere ontvangers weet ik wat het is! Die gaat zeker van pas komen in de dikkere pillen. Dankjewel

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 08:47

Dag 15 <3

Afbeelding

Afbeelding

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:14

Lau07 schreef:
Sirius_, ik gok ergens in juli/augustus, want je hebt best wel wat tijd nodig om alles te bedenken, kopen, en in elkaar te zetten. :D Ik vind het leuk om te zien dat veel meelezers ook enthousiast zijn! Ik gok dat de volgende editie flink meer deelnemers zal hebben :))

Superleuk Buffelduke! Van de hele serie is ACOWAR mijn favoriete boek (gedeelde eerste plaats met ACOSF). Veel plezier met lezen :)

Ik was heel erg blij verrast toen ik vandaag mijn dag 14 cadeautje openmaakte *\o/* Deze stond stiekem heel erg hoog op mijn verlanglijstje, ondanks dat ik mezelf had voorgenomen geen TikTok sensatie boeken meer te lezen. :') Ik kan niet wachten om hieraan te beginnen. :D

[ [url=m/eWNG16.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben heel benieuwd. Las meer dat boek 1 vooral een vreselijk lang intro heeft en meerdere mensen het niet het leukste deel vinden. Inmiddels bijna op de helft van boek 1 en nu begint er wat meer actie in te komen gelukkig!

Dag 15:
Een mooi boek! Heel mooi ingepakt ook. Het is een boek waarvan ik ooit wel deel 2 heb gekocht. Toen wist ik niet dat het een serie was. Toen ik erachter kwam dat het een serie was heb ik dat deel nooit gelezen maar wilde ik eerst deel 1 hebben zodat ik ze in volgorde kan lezen. Erg blij mee dus!

Afbeelding

Afbeelding

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:58

Buffelduke schreef:
Lau07 schreef:
Sirius_, ik gok ergens in juli/augustus, want je hebt best wel wat tijd nodig om alles te bedenken, kopen, en in elkaar te zetten. :D Ik vind het leuk om te zien dat veel meelezers ook enthousiast zijn! Ik gok dat de volgende editie flink meer deelnemers zal hebben :))

Superleuk Buffelduke! Van de hele serie is ACOWAR mijn favoriete boek (gedeelde eerste plaats met ACOSF). Veel plezier met lezen :)

Ik was heel erg blij verrast toen ik vandaag mijn dag 14 cadeautje openmaakte *\o/* Deze stond stiekem heel erg hoog op mijn verlanglijstje, ondanks dat ik mezelf had voorgenomen geen TikTok sensatie boeken meer te lezen. :') Ik kan niet wachten om hieraan te beginnen. :D

[ [url=m/eWNG16.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben heel benieuwd. Las meer dat boek 1 vooral een vreselijk lang intro heeft en meerdere mensen het niet het leukste deel vinden. Inmiddels bijna op de helft van boek 1 en nu begint er wat meer actie in te komen gelukkig!

Dag 15:
Een mooi boek! Heel mooi ingepakt ook. Het is een boek waarvan ik ooit wel deel 2 heb gekocht. Toen wist ik niet dat het een serie was. Toen ik erachter kwam dat het een serie was heb ik dat deel nooit gelezen maar wilde ik eerst deel 1 hebben zodat ik ze in volgorde kan lezen. Erg blij mee dus!

[ [url=m/0nn7WX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XhFZmx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit klopt wel inderdaad.
Ik vind altijd van mijzelf dat ik bij een herlezing, alle delen opnieuw moet lezen, maar ik geef eerlijk toe dat ik heel vaak boek 1 oversla, of halverwege in boek 1 start :') _O-

Ik vind de andere delen gewoon zoveel leuker, al komt dat wellicht ook wel doordat ik gewoon heel goed ga op een bepaald karakter uit die boeken die pas later geïntroduceerd wordt, die doet mij enorm aan mijn man denken :') _O-
Maar ik denk ook wel dat dit een beetje de schrijfstijl van Sarah J. Maas is. Ik heb hetzelfde bij The Throne of Glass serie, dat eerste boek begint ook super traag en wordt daarna zo gaaf!
En Cresscent City, ik weet dat het de favoriet van Laura is, maar ik kom echt niet door het eerste deel heen, terwijl ik verwacht dat deze ook super vet wordt.

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:12

M_D_H schreef:
Dit klopt wel inderdaad.
Ik vind altijd van mijzelf dat ik bij een herlezing, alle delen opnieuw moet lezen, maar ik geef eerlijk toe dat ik heel vaak boek 1 oversla, of halverwege in boek 1 start :') _O-

Ik vind de andere delen gewoon zoveel leuker, al komt dat wellicht ook wel doordat ik gewoon heel goed ga op een bepaald karakter uit die boeken die pas later geïntroduceerd wordt, die doet mij enorm aan mijn man denken :') _O-
Maar ik denk ook wel dat dit een beetje de schrijfstijl van Sarah J. Maas is. Ik heb hetzelfde bij The Throne of Glass serie, dat eerste boek begint ook super traag en wordt daarna zo gaaf!
En Cresscent City, ik weet dat het de favoriet van Laura is, maar ik kom echt niet door het eerste deel heen, terwijl ik verwacht dat deze ook super vet wordt.


Het eerste deel bestaat in het begin inderdaad uit heel veel worldbuilding waardoor het langzaam gaat. Ik heb hem ook een paar keer weg moeten leggen, maar heb uiteindelijk toch doorgezet. Ik beloof je dat als je leest zoals ik doe je het boek een paar keer door de kamer gooit :') Vooral na de laatste bladzijde van deel 2. IK KAN NIET WACHTEN TOT IK 30 JANUARI EINDELIJK WEET HOE HET VERDER GAAT! En ja, dat moest met hoofdletters haha. Ik hou van Bryce, ze is geweldig.

Met ACOTAR vond ik de eerste helft van boek 1 ook langzaam, maar daarna kon ik niet meer stoppen.

Lau07
Moderator

Berichten: 1585
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:18

Ja die world building daar moet je soms even doorheen. Crescent City staat ook nog op mijn lijstje om te lezen, maar je moet eigenlijk eerst Throne of Glass lezen toch? Dus ik denk dat ik me eerst aan die serie ga wagen in 2024.

Vandaag is het alweer dag 15 en het was alweer (zoals ik inmiddels gewend ben van Marjo) prachtig ingepakt *\o/*


Afbeelding
Een theezwaantje/theefilter en heerlijke kerstthee! Super leuk, ben ik heel blij mee. :D

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:25

Ik ben ACOTAR nu ook aan het herlezen tussendoor en aan het annoteren. Ik ben vanmorgen begonnen tijdens een saaie teams vergadering :+

Afbeelding
Afbeelding

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:32

Waarom ben je hem aan het annoteren?

@lau, volgens mij (voor zover ik in ieder geval heb kunnen opmerken uit de eerste 2 hoofdstukken) hoef je throne of glass niet eerst te lezen om Crescent City te kunnen lezen.
Het zijn hele andere werelden.

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:38

M_D_H schreef:
Waarom ben je hem aan het annoteren?

@lau, volgens mij (voor zover ik in ieder geval heb kunnen opmerken uit de eerste 2 hoofdstukken) hoef je throne of glass niet eerst te lezen om Crescent City te kunnen lezen.
Het zijn hele andere werelden.


Omdat ik aanwijzingen zoek voor het hele Maasverse gebeuren en voor mijn theorieën. Lees Crescent City :')

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:43

Ik ben nu wel heel erg geïntegreerd :')
Zou bijna een 4de poging voor crescent city gaan doen _O-