Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kanjerroos

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:29

Leuke vraag!
Ik noem hem altijd maatje bij het begroeten als ik thuis kom oid en soms heeft hij de neiging om er net iets te lang over te doen om een commando op te volgen en ik heb uitgevonden dat als ik hem dan Sjaak noem hij meteen luistert

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:44

Leuke vraag weer! :)

Melle wordt vaak Mel, Mels of Mellie, maar als hij iets doet wat niet mag of even niet luistert dan wordt het “Melle de Vos!” en dan luistert hij direct. Dat heeft overigens niets met mijn achternaam of iets te maken, maar is puur ontstaan doordat ik gek ben op vossen en Melle daar qua bouw en beharing wel iets van weg heeft. :+

Elvis wordt vaak Ellie, Elliebellie, El of Pelvis (geen idee hoe dat ooit ontstaan is). Mijn broertje en z’n vrienden hebben de bijnaam “Presley-boy” bedacht, maar die gebruik ik zelf nooit. :')

Als ik het over Melle en Elvis samen heb, noem ik ze vaak Jut en Jul of de gebroeders. Suus heeft als bijnamen Swies of Swiezel, hoe we daar ooit opgekomen zijn… Denk een keer een verspreking. Swiezel wordt ook nog wel eens Swiezel Catwiezel in een gekke bui. Als ze niet luistert dan wordt het “Susan!” en dan weet ze dat het menens is.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:56

Hier worden variaties op de namen gebruikt Emma de pemma, Raya papaya en Mila muis.
Verder noemt ik Mila tijdens de training altijd aap daar luistert ze goed naar!
Raya krijgt haar evil queen naam te horen als ze stout is. Dan sta ik onderaan de trap REGINA MILLS nu hier komen dan komt die koppie de hoek om ow ik kom al.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:57

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Racky noem ik soms wel Droopy (paarden geef ik die naam soms ook, en de dieren van Swifter noemde ik ook al zo voorbije weekend :') )
Rakker, liefje, schatje
Rak als afkorting
Rakker stakker
Papa zegr soms Rakkenjack

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:45

De honden hebben hier een nieuwe favo snack een gepofte varkens neus! Heb ze laatst meegenomen op wedstrijd en ze zijn helemaal happy!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:14

Favoriete (bij)naam

Olivia is oliebol in de winter maanden en verder heel veel Liv. ( of trut )

Gintora is tijgertje ( haar naam betekend zilvere tijger ) of Ginny ( of gin&tonic)

Rinoka is moffel,Nokia, rientje, Nono ( als ze stout is )… maar ze luistert alleen naar baby of stinky baby

Jasper is piertje

Quaia is satan

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:42

Hier wordt Ollie vaak Olliebollie en Bumper wordt Bumpie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:04

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden?
Arrie, Arre-par (Arrie & Arre-Par roepen m'n man en zoon altijd en dat is er helaas bij mij ook ingeslopen, lol), dikbil (omdat ze zo lekker waggelt met haar fluffbutt als ze loopt haha), flappie (flappert vaker met d'r oren), meisje (ze is 'm'n lieve meisje' <3 )

Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?
Wanneer ze 'stout' is heb ik ook nog wel bijnamen voor d'r als rotzak, trut en etter :')
Klinkt alsof ze echt stoute is he? buwhahaha maar dat is allemaal wel gezegd met een stiekeme glimlach. Maar ja, soms kan ze echt wel even irritant zijn en dat zeg ik dan ook :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:26

Ik noem Saar nog altijd Puppy :Y) Al komt tegenwoordig Oma ook wel voorbij. Als ze stout is, wat ze gelukkig niet vaak is, of als ze niet doorloopt, is her Saar met een strenge R.

As we speak wordt ik genegeerd :z
Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:33

Mijn honden hebben een hele rits aan namen.

Kruimeldief heet in de regel meestal Kruim of Kruimie. Vaak ook Crum of Crumsel of Crumpet. Moet ook zeggen dat als ik haar buiten roep, mensen echt vragen of ze echt Kruimeldief heeft, altijd grappig.

Lowie zou eigenljik Lewis gaan heten maar toen ik hem ging halen dacht ik alleen maar neeeeeee, dit is geen Lewis....dus is het Leipe Lowietje geworden. Zo noem ik hem eigenlijk nooit, het is Lowie, Lowietje, Lodewijk of Lodewijk de veertiende of soms Lewis maar daar luistert ie echt niet naar. Hoe irritanter hij is, hoe langer de naam!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:56

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Bailey noem ik vaak dropje of droppie. Baileytje. Mevrouw Bailey als ze iets doet wat niet mag of me negeert. :')
Een vriend van me noemt haar BayBay. Ze luistert er ook nog naar. :))

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:57

We noemen wisper vaak wimpie, wispie pispie, wimper :=
Kwin word al snel kwinnie, kwinster

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:24

VillaNeusjes schreef:

Gimli heet volledig: Heer Gimli van de Glinsterende Grotten.

Zijn bijnamen zijn dan ook Gimli, Gim, Gimelimeli, Gimmetje en klootzak :')

En wanneer hij iets uitvreet wat niet mag dan is het Heer Gimli :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:37

Ik vind Gimli ook echt zo'n fantastische naam he <3 Mja, grote LOTR nerd hier dus niet gek :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:39

Haha, al die koosnaamjes :D Vesper heeft er ook een boel: Puppy, Vessie, Vessesmes, Pepsi en Smeps zijn wel de meest gebruikte denk ik. VesVes is een recall woord, dan weer ze dat het menes is *D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:44

tones schreef:

Ja, Ferro heet: Mannie Koekepannie Stinkestannie Dikkedannie banketstaaf :') En vraag me niet waarom.. maar het bekt lekker :') Verder noem ik hem graag "lieve snuit" of "blije hond met kwispelkont" . :j De variatie "Mannus Klabannus" gebruik ik trouwens ook nog wel. Hoop onzin dus!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:02

VillaNeusjes schreef:

Nero noem ik altijd Peer(tje) of Neertje :'). Of dikkerd, want hij is eigenlijk wat aan de zware kant haha. Maar vooral Peer!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:33

Leuke vraag VillaNeusjes! :D

Suki heet hier vaak Soek (leuk tijdens een cursus speuren), Sukiluki, Suki Kabuki en als ze ondeugend is Sayuri. Dat is namelijk haar 'echte' naam en betekent kleine lelie. Die naam heeft ze gekregen omdat ze de kleinste was. Oh, en mijn Rotterdamse oma noemt haar standaard wijffie, en daar luistert ze ook heel goed naar. :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:14

Quinn is nog al een klein heksje, dus ze werd regelmatig poedersuiker genoemd.
En inmiddels doen poedersuiker of poedersuiker het ook prima :') .

Gelukkig wonen we afgelegen als ik haar hard achter uit het land roep :j .

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:34

VillaNeusjes schreef:
Ik gooi er een nieuwe vraag in:

Bruintje Beer :+

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:41

Blinnii schreef:
tones schreef:

Ja, Ferro heet: Mannie Koekepannie Stinkestannie Dikkedannie banketstaaf :') En vraag me niet waarom.. maar het bekt lekker :') Verder noem ik hem graag "lieve snuit" of "blije hond met kwispelkont" . :j De variatie "Mannus Klabannus" gebruik ik trouwens ook nog wel. Hoop onzin dus!

Ik vergat "Jodocus Kwakkus" nog.. :+

Ik was gisteravond trouwens niet zo blij met hem.. We hadden kipkluifjes over van het avondeten en die heeft hij van het aanrecht gejat met wat kunst- en vliegwerk. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan, ik ben altijd als de dood dat die kippenbotten gaan splinteren.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 20:46

Daisybeesie, Dais en woefelsmurf (die heeft mn schoonpa bedacht, geen idee waar t vandaan komt :') )

Daisy is trouwens heel zielig want ze is net gesteriliseerd. Hopelijk geeft dat wat rust met alle reuen in de buurt. Heb er zelfs al een paar naar huis moeten brengen van de zomer _/-\o_

Maar arm hoopje ding nu op de bank :(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 21:38

Vandaag uit eten geweest en Cinna mocht mee <3 Ronja woont officieel bij mn ouders en vandaag is helaas geen dag dat ze bij ons mag slapen, dus die is bij mn ouders gebleven :)

Afbeelding
Afbeelding

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:59

Novi noem ik vaak Noof, Noofje of Beertje. Als hij 'stout' is dan wordt het Mister.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 02:06

Eve is Eevee, Dikke Evert, Puppy of Mevrouw Dikbil.

Harvey is Harv, Meneer Specter, Dove kwartel en Puppy 2 :')