Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:23

Ik zal ook even wat vraagjes beantwoorden, ben erg stil in dit topic. Vind het lastig om jullie bij te houden en om mee te kletsen. :o

Citaat:
Krijgen jullie honden naast de pakketten van Santa natuurlijk, nog cadeautjes onder de kerstboom/Sinterklaas?

Zekers, met kerst krijgt ze altijd cadeautjes. Meestal wat lekkers.

Citaat:
Hebben jullie naast jullie honden ook nog andere huisdieren?

Naast Kyara hebben we nog 4 katten (2 volwassenen en 2 kittens), 2 konijnen, een schildpad, 4 kippen en 6 paarden.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:06

roosjenat schreef:
Ik zal ook even wat vraagjes beantwoorden, ben erg stil in dit topic. Vind het lastig om jullie bij te houden en om mee te kletsen. :o

Hahaha je bent niet de enige. Soms kijk ik na een paar dagen en bam, ineens 20/30 nieuwe berichten. Dan lees ik alles maar weet ik niet zo goed hoe ik moet reageren dus zeg zelf niks :')

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:09

Hier doen we elke dag aan feesten, ik koop zoveel onzin en snacks voor ze dat ze omkomen in alles :')

Heb gisteren biothane lijnen besteld met hun naam erin, voor Harvey Sage kleur en voor Eve Lichtblauw en ook een lading bij Kwispel en Relax :);)

Eve en Harvey zijn alleen, wel vaak samen met hondje van mijn schoonouders die Eve ondertussen wel gewend is, maar vindt Harvey nog best spannend omdat die wat lomp is.

Hij is de zwaarste van het nest op dit moment, maar meneer gaat zwaar de lengte in ipv de breedte en schiet al bijna Eve voorbij :wow:

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 01:56

Esaqar schreef:
roosjenat schreef:

Hahaha je bent niet de enige. Soms kijk ik na een paar dagen en bam, ineens 20/30 nieuwe berichten. Dan lees ik alles maar weet ik niet zo goed hoe ik moet reageren dus zeg zelf niks :')

Ik denk dat er meer zijn die vooral stil meelezen, niets mis mee hoor.

Mooi oeps moment van Hoax: die gek op water. GEK.

Ik had net mn nieuwe ligbad , en ik had de badkamerdeur open, want als ik dan iets moet hebben kan Hoax dat voor mij pakken. Dat deed ie ook, en hij kwam ook even afleveren… in m’n bad…. Hij rook wel lekker daarna :')

Pakket staat hier bijna klaar , ik wacht nog op 1 item :)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:51

Citaat:
Hebben jullie naast jullie honden ook nog andere huisdieren?

Ik zal deze ook nog even beantwoorden! :)

Ik heb zelf nog 2 katten van nu 1 jaar oud. Straks ga ik weer thuis wonen en mijn ouders hebben ook nog 2 katten en 2 honden (Een golden retriever en een friese stabij kruising).
Dus die zullen vast ook plezier hebben met het helpen uitpakken van Nero zijn pakketje! :j
Afbeelding
En mam en ik hebben ook 2 kleine aquariums, haha :D

[quote]Hebben jullie honden wel eens dikke oeps momenten gehad, bizarre of gekke ongelukjes, een rare tic?
Hmmm. Hier moest ik even goed over nadenken. Nero is gewoon een beetje een sulletje :'). Hij is bijvoorbeeld gek op zwemmen en waterplassen. Als hij bij mijn ouders is dat gaat mn vader met de honden de weilanden op achter ons huis en dat is omringd met sloten. Meneer ligt er áltijd in. Of het nou warm is, regent of zelfs vriest. Hij ligt er in :')
Verder moet ik altijd lachen als ik thuis kom. Hij is dan heel enthousiast en komt dan ook blij aanrennen. Je geeft hem een aai en dan rent hij weg. Vaak naar buiten en dan pakt hij een speeltje en komt dan terug. Het speeltje afpakken ofzo lukt dan niet, want dan rent hij weg. Maar hij gaat dan heel blij om je heen rennen _O-. Ook blaft hij bijna nooit, maar hij knort altijd als een varkentje.
Grote oeps-momentjes vallen volgensmij wel mee met hem!

We zijn ook weer druk bezig bij de hondenschool! De eerste 10/15 minuten blijven altijd spannend voor hem, zo'n 'nieuwe' omgeving, andere honden, veel mensen etc. Maar na even alles bekeken te hebben en een 'parcousje' zelf even gelopen te hebben komt hij tot rust en kunnen we samen aan de slag! <3
Afbeelding

Blinnii

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:05

Zo.. ik heb al veel te lang niets van me laten horen.. Sorry Santa :oo Ik had me echt voorgenomen dit jaar actiever te zijn. Vandaag heb ik tijd om even achter de laptop te kruipen en ga ik even speuren naar vragen om antwoord op te geven.. :j

Ik zie super leuke AI-foto's voorbij komen. Hoewel ik erg sceptisch sta tegenover AI ivm waarheidsgetrouw weergeven van zaken, vind ik deze bewerkingen wel echt super tof :D Leuk om al die gave hondjes te zien.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:17

Ik vind de hints wel echt lastig.
Ben er ook niet zo goed in ofzo :o
Hoop wel dat ik erachter kom wie mijn santa is {:)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:20

Esaqar schreef:
roosjenat schreef:

Dit heb ik dus ook.. maar ik ga echt proberen mijn leven te beteren!

Hét oeps-momentje aangaande onze hond dit jaar.. Niet doorhebben dat dat arme beest diarree had en hij was alleen thuis (wij waren werken). Komt mijn man thuis, had die arme knul alles op ons bed laten lopen. Hij heeft serieus nog nooit wat in huis gedaan, zelfs als pup niet. Ik vond het zo ongelooflijk zielig, wat moet dat dier zich ongemakkelijk en naar hebben gevoeld :(

Onze hond krijgt overigens ook altijd cadeautjes als wij iets vieren, dus met zijn verjaardag, maar ook met Sinterklaas en Kerstmis :j Hij hoort er voor ons wat dat betreft echt gewoon bij en voor mij voelt hij ook als een kind, dus presents-it-is!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:27

Hier inderdaad ook meer meelezer dan meepraten, dat red ik gewoon niet met alle berichtjes :)

Mijn dieren krijgen overigens niet speciaal cadeautjes met feestdagen, Mulan krijgt via hier een pakket en that's it. Ze is verwend zat verder haha.

Oeps momentjes of gekke dingen kan ik even niet bedenken haha, alleen dat ik duidelijk een dagritme heb en Mulan die vlekkeloos heeft overgenomen. Dus als ik er eens van afwijk dan is Mulan er om duidelijk te maken dat dat niet kan :+

Verder huppelt mevrouw heerlijk elke dag mee op stal atm en ligt daarbuiten compleet knock-out thuis dus die vermaakt zich wel tot Kerst *\o/*

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:43

Hier was het vandaag shop tijd *\o/* Bijna helemaal geslaagd voor mijn lootje, mis nog 1 ding. Ook al een mooie doos gevonden dus we kunnen bijna gaan inpakken :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:43

RoosDeG schreef:
Ik vind de hints wel echt lastig.
Ben er ook niet zo goed in ofzo :o
Hoop wel dat ik erachter kom wie mijn santa is {:)

Ik ben er ook echt nog mee aan het worstelen. Heb er eentje nu.
Ben vooral bang dat ik hints verzin die te vergezocht zijn of juist te makkelijk. :')

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:52

Die hints vind ik ook een dingetje. Gelukkig hebben we nog even om er over na te denken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:42

hints.. goeie... ik ben daar zo slecht in....

De meisjes zijn wel dol op spelen met stokken :D (geluid aan :D )

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:58

Hier ook even chaos, we zijn nog druk bezig in het huis. Even bijgelezen en lees vooral veel verdrietige berichten, heel veel sterkte met het verlies!

Heb de vragen die gesteld werden nog even verzameld:

Wat zijn favoriete speeltjes van je hond(en)?
Alles, maar veel gaat te snel stuk om echt favoriet te zijn :')

Maar de Gosig Golden, haar Olijfhouten stok en haar dikke touw blijven favoriet.

Afbeelding

Hebben jullie honden wel eens dikke oeps momenten gehad of bizar gekke ongelukjes of een rare tic?
Jady heeft weleens de zoomies gehad samen met een andere hond in het bos, waarbij ze keihard tegen elkaar opbotsten. Dat was niet zo handig, gelukkig leken ze er beide geen last van te hebben.

Hebben jullie naast jullie hond(en) ook nog andere huisdieren? :D
Van deze weet ik niet of ik hem al had beantwoord, dus anders nog maar een keer. Wij hebben nog een (mix. Maine Coon) kat van 7, ook uit het asiel. En daarnaast nog een vogeltje, hadden er eigenlijk altijd 2 en vind haar nu in haar 1tje ook een beetje zielig. Maar we hadden eigenlijk besloten niet meer verder te gaan met vogeltjes, maar ze houdt het nu wel heel lang vol :+

Krijgen jullie honden naast de pakketten van Santa natuurlijk, nog cadeautjes onder de kerstboom/Sinterklaas?
Wij vieren kerst en sinterklaas ook altijd bij mijn schoonouders, en de kans zit er dik in dat er ook voor de beesten dan wat bij zit. Ik denk dat we zelf niet perse nog iets voor ze onder de boom liggen, gedurende de maand zullen ze al genoeg krijgen haha.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 23:46

Ik ben stilletjes jaloers op mensen die kaartjes enzo hebben ontvangen. Maar vooral omdat ik super ongeduldig ben en mee wil doen :’) .Tegelijkertijd vind ik het verzinnen van hints voor mijn lootje ontzettend lastig . Maar het helpt wel om de berichten van vorige edities te lezen wat mensen toen hebben bedacht. Sommige mensen zijn echt super creatief met gps locaties etc…

Hier staat t pakket klaar voor verzenden, ik moet vooral Hoax er van weg houden en die is ook vreatief als hij iets wil hebben.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 00:27

Ik heb het zo druk gehad dat ik ook nog wat vragen moet beantwoorden. :o Eens even kijken:

Wat zijn favoriete speeltjes van je hond(en)?
Voor Suki zijn dat de ballen van Kong. Die rode met witte letters die zo lekker stuiteren. Daar kan ze uren mee rondhobbelen.
Naast de balletjes heeft ze ook nog een hele dikke knuffel in de vorm van een schaap, daar loopt ze ook graag mee te slepen. Die gebruikt ze vooral om mee te gooien en aan te bieden als er bezoekers zijn.
Afbeelding

Hebben jullie honden wel eens dikke oeps momenten gehad of bizar gekke ongelukjes of een rare tic?
Hier was de eerste kennismaking met de hordeur een dikke oeps. Suki dacht dat ze wel even naar buiten kon rennen, maar had geen rekening gehouden met het gaas. Het gevolg: net als in een cartoon een Shibavormig gat in de deur. :D

Hebben jullie naast jullie hond(en) ook nog andere huisdieren?
Ja, twee cavia’s! Ze heten Olenna (naar Olenna Tyrell) en Eleni. Suki is dol op ze, maar zij zijn heel bang van Suki dus ze leven volkomen gescheiden. Verder hebben we een driejarig paard Peertje, maar ik twijfel of die onder de categorie huisdieren past :D

Ja, wij vieren Sinterklaas altijd heel erg uitgebreid met de hele familie, en dan zit er ook altijd iets voor de hondjes bij. Meestal is dat een kleinigheidje zoals wat snoepjes. Ik zit nog te twijfelen of ik nog een adventskalender wil maken voor dit jaar, maar daar heb ik nog even de tijd voor. {:)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 05:46

Ik gooi er een nieuwe vraag in:

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Fietje heet van origine Sofietje maar Fiet is blijven hangen. Ik noem haar vaak Fietjekierewietje als ze grappige dingen doet. En Frietje als ze stout is

Hoax heet “Harrie” als er bananen in z’n oren zitten of soms “flapdrol”. En koekiemonster als ie slijmt omdat ie iets wil hebben.

Ik heb mijn gezin “Villa Neusjes” bestempeld en als ik t over de honden heb dan noem ik ze ‘de neusjes” is ooit blijven hangen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 05:52

Hebben jullie favo bijnamen voor jullie honden? Of voor bepaalde momenten voor jullie hond?

Zico wordt Woeshoem genoemd. Daar luistert hij ook gewoon naar.
Billy luistert helemaal niet, raast rond als een onweersbui dus de jongens noemen haar Huisvredebreuk. :')
Nou ja, naar mij luistert ze wel. Een beetje.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 07:32

Mijn schoonmoeder noemt Lilly vanaf dag 1 Lilly Vanilli. Ik noem haar soms spekvet want ze is enkele kilo’s te zwaar := Tuur wordt vaak Tureluur. Verder heb je nog Lil en Tuurtje en jongen/meisje zeggen wij ook vaak :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 07:48

Ik moet ook nog even de vragen beantwoorden.

De laatste is makkelijk.

Sky de haai en bo de dino. Als ik aandacht van allebei nodig heb is het dames. Verder zijn ze idioten. Bo wordt door anderen ook bootje cadeautje genoemd.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 08:11

Mm, ik heb niet echt een bijnaam voor Fem geloof ik. Ik verklein het alleen soms tot Femmetje.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 08:26

Hier ook niet echt bijnamen voor Mulan, het word soms Mulanos maar dat is het wel haha

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 08:30

Fitz noem ik Fitziewitzie :+ of Dikkie of Bolle (hij is absoluut niet dik overigens, geen idee waar die vandaan komen). Soms Fritzl.

Mijn vriend noemt Fitz als het "menens" is 'Brouwer', mijn achternaam, en dan luistert hij meteen perfect. :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 08:32

Billy had wel wat bijnamen. billybolly, billy badmuts, kleine vriendje, bill, en hij reageerde op ze allemaal. Bill was meestal als die iets ging doen wat ie niet mocht, dan kon die je echt gaan aankijken van "wat? Ten eerste is het BillY en ten tweede doe ik het lekker toch, lekker phuh!"

Cody is Codywoody of Dikke :+

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:16

Hier wordt Bobbie al snel Bo of Bob. Verder geen bijnamen. Als zijn oren niet werken gooien we er een achternaam bij :')