Adventskalenders

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne.

Berichten: 5143
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:08

Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de bierkalenders van To Øl en Hopt (Beery Christmas). Van To Ol weet ik dat ie goed is, maar ik ken die van Hopt niet.. hebben jullie ervaringen? (Ik wil wel echt bijzondere biertjes.. geen Kaapse Harry of Westmalle Dubbel zegmaar :P )

linoleum

Berichten: 6504
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:20

Anne. schreef:
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de bierkalenders van To Øl en Hopt (Beery Christmas). Van To Ol weet ik dat ie goed is, maar ik ken die van Hopt niet.. hebben jullie ervaringen? (Ik wil wel echt bijzondere biertjes.. geen Kaapse Harry of Westmalle Dubbel zegmaar :P )

Hopt heeft zeker geen standaard biertjes erin zitten. Grootste deel is zelfs exclusief voor de adventskalender volgens mij?

To Øl kende ik nog niet. Ook allemaal verschillende wat onbekendere speciaalbiertjes?

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:01

Anne. schreef:
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de bierkalenders van To Øl en Hopt (Beery Christmas). Van To Ol weet ik dat ie goed is, maar ik ken die van Hopt niet.. hebben jullie ervaringen? (Ik wil wel echt bijzondere biertjes.. geen Kaapse Harry of Westmalle Dubbel zegmaar :P )

Vorige jaar voor mijn vriend de hopt gekocht! Hij vond het heel leuk, heel veel verschillende biertjes en allemaal best exclusief

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:34

EvaLuna schreef:
Is de kalender van Bonnemaman al voorbijgekomen? https://www.bonnemaman.nl/ Allemaal mini smaakjes jam, de lege potjes ook altijd zo lief handig voor van alles : )

Die heb ik gister ook nog besteld. :')

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:55

Hier nu de milka, de barbie kalender is gister gekomen en begin november verwacht ik leonidas voor mezelf. Wil nog wel ergens een kinder kalender vinden

Ashleytjuhh

Berichten: 6722
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:20


Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:30

Ashleytjuhh schreef:
Iemand die goed is met Duits? of hier veschillende zakjes in zitten, met translaten komt er een rare tekst uit :+

https://www.amazon.nl/Tee-Adventskalend ... 705&sr=8-2


Het staat er niet bij, helaas. Maar ik heb 'm even gegoogled and op een andere verkoopsite staat dat het 24 verschillende zijn.
Laatst bijgewerkt door Nala op 29-10-20 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:31

Ashleytjuhh schreef:
Iemand die goed is met Duits? of hier veschillende zakjes in zitten, met translaten komt er een rare tekst uit :+

https://www.amazon.nl/Tee-Adventskalend ... 705&sr=8-2


Staat er niet duidelijk in.
Meerdere soorten van exotisch tot klassieke smaken. Op 24 dec, twee zakjes tegelijk. Maar niet of alle 24 verschillend zijn.
Denk eraan dat ze in Duitsland dol zijn op wat rodige thee met mi een zurige smaak. Kans dat er hier wat van in zitten en daar moet je net van houden.

Ashleytjuhh

Berichten: 6722
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:34

Dankje :)) Jullie zijn geweldig!

Jenny dat klopt hij zou voor mijn moeder zijn, die is dol op TheeKanne thee :)

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:45

Die van Bonne Maman klinkt leuk, maar ik kan helaas niet vinden of ie vegan is...

kosseh

Berichten: 2631
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:26

Leuk om hier mee te lezen welke soorten er allemaal zijn.

Ik twijfel voor mezelf of ik er een van Rituels wil.
Wil er namelijk ook al 4 zelf gaan vullen voor m'n ouders, broer en schoonzusje.
Beetje aan het rondkijken wat er allemaal in kan denk dat het toch best al prijzig gaat worden om er 4 te maken.

Hebben jullie nog leuke ideeen om er in te doen?
Vooral voor m'n ouders. Die geen alcohol drinken en niet (goed) kunnen ruiken, waardoor verzorgingsproducten en geurkaarsen al afvallen. Wil het niet alleen vullen met chocola ofzo.
Laatst bijgewerkt door kosseh op 29-10-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Berichten: 6722
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:31

Kosseh, ik zag net advents kalenders die je aan de voorkant kan laten bedrukken met een foto, wellicht dat leuk is voor je ouders?

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:54

NikieV schreef:
Ik lees al een tijdje mee met jullie en jullie adventskalenderverzamelingen maakten me toch wel jaloers _/-\o_

Ik ben inmiddels voorzien van The Body Shop Advent, M&M adventkalender, Milka adventkalender en een 12 days of bathbombs van de Action *\o/*

1 van de dagen wil ik ook nog een keer naar de Ikea om daar de adventkalender te scoren want cadeaubonnen kunnen goed van pas komen met aankomende verhuis. (En de chocolaatjes zijn ook gewoon veel te lekker _/-\o_ )

Die zocht ik ook maar nog niet kunnen vinden :(

Ashleytjuhh

Berichten: 6722
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:11

Pabie mocht je hem echt willen hebben, wil ik best voor je kijken of anders die van mij weg doen :)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:02

Haha kreeg ook al een pbtje van nikieV.

Super lief allebei!!
Ga vooral zelf nog en keertje kijken, komt vast wel goed, zit al ondertussen op de lushwebiste te kijken of ik niet mijn vriend een pakket van 6-12 samen kan laten stellen (wel iets duurder dan hihi, maar wel zelfde idee).
En vriend samen laten stellen want ik wil wel elke dag verrast worden he zo werkt t


Of misschien portmnee vriendelijkere optie. Ik wacht tot de uitverkoop en koop dan 6-10 willekeurige bad producten en maak mijn eigen advents kalender voor januari. {:}

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:42

Sani schreef:
EvaLuna schreef:
Is de kalender van Bonnemaman al voorbijgekomen? https://www.bonnemaman.nl/ Allemaal mini smaakjes jam, de lege potjes ook altijd zo lief handig voor van alles : )

Die heb ik gister ook nog besteld. :')


Punt A. dit wilde ik niet weten. Punt B. ik vind hem al best wel prijzig met meer dan 1 euro per klein potje jam. En Punt C. er blijkt ook nog 8 of 9 euro verzendkosten bij te komen. Dat wordt me echt iets te gortig. Superleuk, supergaaf, ik wil het, maar ik vind dit echt teveel geld :=

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:51

Alwiene schreef:
Sani schreef:

Die heb ik gister ook nog besteld. :')


Punt A. dit wilde ik niet weten. Punt B. ik vind hem al best wel prijzig met meer dan 1 euro per klein potje jam. En Punt C. er blijkt ook nog 8 of 9 euro verzendkosten bij te komen. Dat wordt me echt iets te gortig. Superleuk, supergaaf, ik wil het, maar ik vind dit echt teveel geld :=

https://www.adventskalenderkopen.nl/bon ... ender-jam/
D. Geen verzendkosten. :')

Edit: deze via insta.

Afbeelding

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:05

LOL Sani, en bedankt he. :') Verleiding is groot, maar zag op die pagina ook meteen wat de 'verrassing' is. Niet iets waar ik persoonlijk geld voor over heb. Even uitgerekend dat ieder klein potje jam dan dus € 1,30 kost en dat vind ik toch weel heel erg veel. Hij is tof, maar er staat al voor een vermogen aan kalenders. Misschien gaan ze niet zo hard en zijn ze na de kerst met korting, doe ik hem in januari hihihi en anders wellicht volgend jaar.

Noeps
Berichten: 16934
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:20

Ik heb voor het eerst een adventkalender gekocht, die van Rituals. Met zo’n raar jaar vind ik het welverdiend cadeautje van mezelf aan mezelf :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:26


Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:56

Alwiene schreef:
LOL Sani, en bedankt he. :') Verleiding is groot, maar zag op die pagina ook meteen wat de 'verrassing' is. Niet iets waar ik persoonlijk geld voor over heb. Even uitgerekend dat ieder klein potje jam dan dus € 1,30 kost en dat vind ik toch weel heel erg veel. Hij is tof, maar er staat al voor een vermogen aan kalenders. Misschien gaan ze niet zo hard en zijn ze na de kerst met korting, doe ik hem in januari hihihi en anders wellicht volgend jaar.

Ja sorry, ik dacht ik help je (en misschien anderen) even. :')

Ik mag nu niet meer, behalve advents met grootse kortingen. _O-

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:16

Ashleytjuhh schreef:
Dankje :)) Jullie zijn geweldig!

Jenny dat klopt hij zou voor mijn moeder zijn, die is dol op TheeKanne thee :)

Ik heb de Adventskalender van TeeGeschwendner gekocht. Allemaal verschillende smaken. Geschwendner is echte kwaliteitsthee. Dat zie en proef je. Echt geen vergelijk met Pickwick, dat vind ik meer theestof :o Er is een versie met zakjes losse thee en een versie met piramidezakjes. https://www.teegschwendner.de/tee-shop/ ... ender?c=50

Edit: en ik ben los gegaan met thee kopen toen ik daar was. Als er nu een lockdown komt heb ik genoeg thee in huis :D

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:24

Ik heb voor mn ouders nog een adventkalender besteld, met achter elk luikje een foto, volgens mij vinden ze dat geweldig. Ze wonen in belgie en door corona mekaar dit jaar maar een keer gezien, dus binnenkort gaat er een hele doos met lekkers en leuke spullen daar heen, incl de kalender. Tip kwam hier weg dus bij deze bedankt

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 04:46

kosseh schreef:
Leuk om hier mee te lezen welke soorten er allemaal zijn.

Ik twijfel voor mezelf of ik er een van Rituels wil.
Wil er namelijk ook al 4 zelf gaan vullen voor m'n ouders, broer en schoonzusje.
Beetje aan het rondkijken wat er allemaal in kan denk dat het toch best al prijzig gaat worden om er 4 te maken.

Hebben jullie nog leuke ideeen om er in te doen?
Vooral voor m'n ouders. Die geen alcohol drinken en niet (goed) kunnen ruiken, waardoor verzorgingsproducten en geurkaarsen al afvallen. Wil het niet alleen vullen met chocola ofzo.


Vorig jaar had ik een houten kistje (nordpole action) gevuld met 24 cadeautje onder de 2 euro en 1 iets duurder cadeau. Op elk cadeau had ik een nummer gezet. Bij action had je van die kerstplankjes met cijfers en een schuifje erop zodat ze die konden schuiven zodra ze een pakketje hadden uitgepakt. Ik had diverse cadeautjes. Chocolade, torx schroeven, bitjes,klusspullen, autospullen, tijdschrift (kruidvat pakketje van €0,99), kerstballen, drop, knutselspullen, nootjes, drinken, sokken enz. Xenos,wibra,action, op is op of zeeman zijn vaak winkels waar je leuk kan slagen.

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:57

smit_ilse schreef:
kosseh schreef:
Leuk om hier mee te lezen welke soorten er allemaal zijn.

Ik twijfel voor mezelf of ik er een van Rituels wil.
Wil er namelijk ook al 4 zelf gaan vullen voor m'n ouders, broer en schoonzusje.
Beetje aan het rondkijken wat er allemaal in kan denk dat het toch best al prijzig gaat worden om er 4 te maken.

Hebben jullie nog leuke ideeen om er in te doen?
Vooral voor m'n ouders. Die geen alcohol drinken en niet (goed) kunnen ruiken, waardoor verzorgingsproducten en geurkaarsen al afvallen. Wil het niet alleen vullen met chocola ofzo.


Vorig jaar had ik een houten kistje (nordpole action) gevuld met 24 cadeautje onder de 2 euro en 1 iets duurder cadeau. Op elk cadeau had ik een nummer gezet. Bij action had je van die kerstplankjes met cijfers en een schuifje erop zodat ze die konden schuiven zodra ze een pakketje hadden uitgepakt. Ik had diverse cadeautjes. Chocolade, torx schroeven, bitjes,klusspullen, autospullen, tijdschrift (kruidvat pakketje van €0,99), kerstballen, drop, knutselspullen, nootjes, drinken, sokken enz. Xenos,wibra,action, op is op of zeeman zijn vaak winkels waar je leuk kan slagen.


Ook een leuk idee idd zelf maken.
Ik maak ieder jaar voor mijn dochter een adventkalender met doosjes en in ieder doosje zit dan een spreuk, gedichtje en iets lekkers.
Dit jaar zit ik te dubben om de body shop adventkalender voor haar te kopen