Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:21

Bailey heeft vandaag weer eens een puppuccino gehad bij de Starbucks. :D
Afbeelding

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:48

Art_Ificious...die zijn best heel goed gelukt voor een probeersel :D dank je!

eclair98, Saar nog geen last?

Mandarijn, dat vond ze vast heel vervelend :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:56

Saar gaat tot nu toe goed :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:56

Alstu :) geprobeerd met de beschrijving: Short coated black and white border collie with standing ears

Oh zo'n puppucino ziet er leuk en lekker uit.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 08:39

Even bijlezen/bijreageren:

RoosDeG schreef:
Vraagje voor iedereen:
Hebben jullie naast jullie hond(en) ook nog andere huisdieren? :D

Wij hebben naast Fudge geen andere huisdieren. Ik ben dol op katten, maar helaas is mijn vriend niet over te halen. De deal is nu, dat wanneer we met Fudge een nestje doen, dat we er dan een pupje van houden (mits het een aanwinst is voor onze startende hobby fokkerij).

Wel hebben we extreem veel tuinvogels en een paar egeltjes, die we fanatiek voeren in de tuin.
Afbeelding
Afbeelding

Esaqar schreef:
ZO LEUK! *\o/*
Floyd heeft een super leuk pakket gekregen van zijn Secret Santa! Bedankt! Hij is er super blij mee! :D

[ [url=m/uW3bdW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/STP8fS.jpg]Afbeelding[/url] ]

WOW! Wat gaaf zo'n pre-cadeau!
Ben fan van Barkking!
Heb ook getwijfeld over de adventskalender, maar heb uiteindelijk toch gekozen om er zelf een te maken voor Fudge.

Supergaaf om al die AI bewerkingen te zien! Ik heb ook wel wat gespeeld, maar zulke gave als hier voorbij komen, is mij niet gelukt. De golden is toch telkens vrij donker van kleur :')
Waardoor die toch niet helemaal op Fudge lijkt.

RoosDeG schreef:
Hebben jullie honden wel eens dikke oeps momenten gehad of bizar gekke ongelukjes of een rare tic?
Hier tot nu toe eigenlijk geen oeps momentjes gehad nog :)
De enige tic die Gim heeft is dat hij op de eettafel springt :roll:
Hoop wel dat hij daar een keer mee stopt..

Uhm, ja, ze heeft een keer niet doorgehad dat de berm ophield en dat de sloot begon (met kroos erop).
En ze houdt dus echt niet van zwemmen. :')

Luna2006 schreef:
Helaas heel slecht nieuws gekregen... we moeten Billy laten gaan |(
Gvd amper 4 jaar... ik ga je missen klein ventje |(

|( |( Ach lieverd, wat vreselijk. Sterkte Y;(

daffodil schreef:
Ik ben wat afwezig geweest, ik blijk toch een beetje stuk te zijn nav val in augustus. Kapotte pees in mijn rechterarm en ik ben rechts. Ik lees wel her en der maar reageer wat minder. Dat komt wel weer goed!

Sterkte/beterschap en succes met je herstel +:)+

Ik las ook nog iets over all time favorite snack (geen idee of ik daar al op gereageerd had):
Konijnenoren met vacht zijn wel echt haar all-time favorite.
Daarnaast is ze ook dol op kophuidplaat (al snapt ze soms niet hoe ze daar aan moet beginnen). Kippenpootjes, kippennek, luchtpijp, oren (geit was laatst ook een succes!), runderneus was laatst ook een succes!
Dingen met vacht vindt ze ook erg lekker, hoe stinkender hoe beter. Alleen ik vind dat soms iets minder :r :')

kanjerroos schreef:
Ik bedacht mij nog een vraag:
Krijgen jullie honden, naast de pakketten van santa natuurlijk, nog cadeautjes onder de kerstboom/evt met Sinterklaas? En zo ja: leuk om te horen wat jullie geven!

JA!
Met Sinterklaas niet, want dat vieren wij niet.
Wel heb ik voor Fudge een adventskalender gemaakt, want het kan natuurlijk niet dat Baasje en Vrouwtje er wel een hebben en zij niet.
Hij is bijna af, moet alleen nog dag 19 aanschaffen :')

En verder liggen er ook nog een paar kleine cadeautjes onder de boom.

Afbeelding

Mandarijn schreef:
Bailey heeft vandaag weer eens een puppuccino gehad bij de Starbucks. :D
[ [url=m/2VSCdT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhh <3
Dit wil ik ook echt nog een keer gaat doen met Fudge.

Dit waren overigens een paar van mijn AI probeersels:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:54

Ik geef Daisy eigenlijk gewoon tussendoor cadeautjes. Niet echt met kerst of Sinterklaas. Haar verjaardag weet ik ook niet precies!

Ze lust trouwens geen koeienoren, had ik dat gezegd?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:03

Ik zeg altijd dat ik niks speciaals voor ze doe.

Ondertussen sta ik elk jaar met ze in de dierenwinkel waar ze zelf iets mogen uitzoeken :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:16

Het ergste is dat ik tussendoor ook veel kados geef maar met verjaardag en kerst krijgen ze nog meer ow ja en dierendag ook _O-
Afbeelding
Afbeelding
Verjaardag zal ik niet snel vergeten aangezien ze hier geboren zijn :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder zijn ze niet verwend hoor :o :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:40

Heel veel sterkte met het verlies van Billy Luna

Leslie haar oeps momenten blijven Eendenkroos.
Vaak als we ergens lopen en ik zie dat op het water liggen en ze loopt los hou ik mijn camera al gereed haha

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:43

Even veel gaande hier op persoonlijk vlak dus het is idd lastig om actief mee te kletsen. Even wat random dingen wel;

Suusw; haha ja het is me een figuur soms die Sansa. Sprekend kijken kan ze wel hihi.
Mandarijn; geweldig haha die puppuccino!
Fem; Dat is ook wel echt leuk ja, zelf een advent maken!

Krijgen jullie honden, naast de pakketten van santa natuurlijk, nog cadeautjes onder de kerstboom/evt met Sinterklaas?

Wij leggen elk jaar wel meerdere dingen onder de boom voor Arya en Sansa. Wat precies verschilt elk jaar, maar normaliter altijd wel een surprise box. We hebben er gehad van puppyvillage, ecowolf, kwispel & relax en nog meer - ook voor Sansa koop ik dan altijd een katten editie. Ook de snack boxen van Barkking al gehad. En de afgelopen 2 jaar dan ook met de Doggy SS mee gedaan nog. Vaak liggen er dan ook nog losse cadeautjes bij, want ik kom altijd wel weer wat tegen wat ik alsnog niet kan laten liggen haha.

Dit jaar hebben ze een adventskalender klaarliggen van Barkking (die is elk jaar heel leuk) en doe ik geen surprise boxen bij bedrijven kopen voor onder de boom, omdat het wat teveel werd allemaal dit jaar qua kosten en we deze SS nog hebben. Wel komen er nog wat losse dingen onder de boom te liggen want ik wil nog heel graag het nieuwe kleur Teal tuig van Non-Stop en een bungee Teal van NS dus die gaan dan maar met kerst onder de boom, dat heb ik dan liever als een surprise box omdat de SS er al is. Voor Sansa worden het een paar losse cadeautjes, ook geen surprise box dit jaar.

Sinterklaas doen we niet meer aan, nu onze zoon wat ouder word maar daar kregen de dieren sowieso nooit echt cadeautjes- bij ons word met Kerst altijd wat grootser ‘uitgepakt’ qua cadeautjes.

Ze krijgen ook altijd wat onder de boom van m’n schoonfamilie en ook voor hun dieren kopen we altijd wat. Ze zijn wel altijd heeeeel blij met cadeautjes. Arya vind het openmaken fantastisch, van zowel dozen als ingepakte dingen en Sansa is gek op inpakpapier en om zich in de kerstboom te verstoppen tussen de cadeautjes haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hebben jullie honden wel eens dikke oeps momenten gehad of bizar gekke ongelukjes of een rare tic?

Oeps momentjes hebben we zeker wel genoeg gehad door de jaren heen haha. Gekke ongelukken al helemaal bekend mee zoals ‘the one where I stepped on her foot’ met als gevolg een teen amputatie een jaar later, omdat ze een virus in die teen heeft opgelopen wat goddank nog niet te ver verspreid was en niet kwaadaardig was op het moment van verwijderen van de teen. (Ik ben dus met zware Meindl bergschoen met m’n volle gewicht op haar poot terecht gekomen. Voel me er nog steeds vet schuldig over en die schoenen heb ik nooit meer aan gedaan ook, lol) Was dus an zich geen gek/bizar ongeluk maar wel met een bizar verloop erna. Rare tics zou ik zo even niks weten op te noemen. Er zijn wel dingen die ik als irritant/ongewenst gedrag zie, maar vind dat geen rare tics perse haha. O wacht, misschien heb ik er toch een; dat ze Altijd Alleen uit de rechter waterbak drinkt. Er staan er 2 omdat ze beiden hieruit drinken en ik altijd genoeg wil hebben staan. Maar Arya weigert uit de linker te drinken, als de rechter leeg is - maar kan het me wel voorstellen want daar zit Sansa dus altijd letterlijk met haar poten in want die kan niet normaal drinken en gaat altijd IN de bak staan en dan aan de poten likken _O-. Die rechter moet dus Echt gevuld worden als mevrouw dorst heeft en ik heb het nog niet direct bijgevuld en in de linker zit wel gewoon nog water :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:59

Te vroeg gejuicht: Saar heeft net weer 3x overgegeven. Stomme sticks :(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:03

Ik wil iedereen bedanken voor de steunbetuigingen. Billy'tje heeft een enorm grote leegte nagelaten maar na ons gesprek met de dierenarts hebben we wel vrede ermee. we hebben alles gedaan wat we konden, hoe pijnlijk ook. Billy had een vorm van kanker die meestal voorkomt bij oude grote honden. Dikke vette pech, het verkeerde lotje uit de loterij om het cru te zeggen. Als we het eerder hadden ontdekt dan was hij eerder ingeslapen.... Billy is nooit ziek geweest tot ik het hier meldde en zodra de kweek uitsluiting gaf hebben we hem laten inslapen. Soms is het leven zo oneerlijk...

Ondanks dat we nog 2 chihuahua's in huis hebben zijn ze verre van Billy. Ze missen net als ons Billy enorm hard. Zijn broertje treurt enorm om zijn beste maatje...
Om die reden hebben we ons op een paar wachtlijsten gezet voor een toekomstig broertje of zusje... Hoe hard dit voor mij als verraad voelt weet ik dat mijn vriendje nooit vervangen kan/zal worden. Ik weet dat vooral Peppy dit enorm nodig heeft, die treurt en zoekt elke dag nog, ondanks dat billy al 3 weken niet thuis is....

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:26

@Luna, ik lees het nu pas... onwijs veel sterkte! Zo oneerlijk...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:29

Tijdje te druk gehad om het topic bij te houden en dan lees ik dit over Billy… Heel veel sterkte Luna, wat een gemis zal het zijn Y;( .

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:38

Wat een gemis zal het zijn, Luna. Wat een grote leegte kan zo’n klein hondje dan achterlaten… Ik wens jullie heel veel sterkte. En voel je niet schuldig dat je je op de wachtlijst hebt gezet. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag weer een maatje wil voor Peppy en je vervangt daarmee Billy nooit. Niet te hard zijn voor jezelf. :(:)

Dat gezegd hebbende misschien een “mooi” bruggetje naar mijn eigen situatie. Wij hebben twee weken geleden Diva in moeten laten slapen waardoor Suus alleen bij mijn vader achterbleef. Daar was al veel veranderd dit jaar omdat mijn moeder begin dit jaar overleden is, ik uit huis ben gegaan met Melle en Elvis en mijn broertje sinds vorige week ook op zichzelf is gaan wonen. Ze werd direct echt een hoopje ellende en was helemaal zichzelf niet meer, maar zodra ze even bij mij thuis was en met Melle en Elvis kon zijn zagen we de oude Suus weer terug. Om die reden heeft mijn vader gevraagd of Suus niet bij mij mocht komen wonen zodat ze Melle en Elvis om zich heen heeft en ik ook wat meer met de honden bezig ben dan hij kan/wil doen. Mijn vader had al eerder aangegeven na Diva en Suus geen honden meer te willen, dus een nieuw maatje voor Suus was sowieso uitgesloten. Ik denk dat dit dus een mooie oplossing is voor alle partijen en hij ziet haar nog regelmatig want hij past altijd op mijn honden als ik naar m’n werk ben. En stiekem vind ik het alleen maar gezellig, want Suus is echt een grote teddybeer en een heerlijke stabiele dame. <3

Aan mijn SS: Houd alsjeblieft geen rekening met deze verandering in mijn “hondengezin”. Suus eet en speelt gewoon lekker mee met wat er voor Melle en Elvis in het pakket zit. :)

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:53

Oooh ik heb mijn pakket af en ook ingepakt. Ben zelf blij met het resultaat maar zooo jammer dat het nu ‘klaar’ is met cadeautjes zoeken en hints verzinnen

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:18

Ik heb jullie behoorlijk laten versloffen, excuses hiervoor! :o

Luna, sterkte met het verlies, dat is nooit leuk om je maatje te moeten afgeven. :knuffel:

Lugea, fijn dat Suus bij jou mag wonen!

Krijgen jullie honden naast de pakketten van Santa natuurlijk, nog cadeautjes onder de kerstboom/Sinterklaas?
Eerlijk gezegd niet perse. Ik koop een box als ik het leuk vindt of als ik iets nodig heb. Wij doen eigenlijk geen cadeautjes etc. met kerst/Sinterklaas.

Hebben jullie honden wel eens dikke oeps momenten gehad, bizarre of gekke ongelukjes, een rare tic?
Jip is de lompheid zelf. Hij is súper onhandig, zo lomp als een olifant en struikelt regelmatig over zijn eigen poten heen. Dat levert dagelijks wel tot hilarische situaties op. Gelukkig past Jip wat dat betreft goed bij mij, want ik ben dat precies hetzelfde.

Hebben jullie naast jullie honden ook nog andere huisdieren?
Wij hebben twee katten; Lola en Sjakie. Sjakie woont sinds een paar weken bij ons. Die hebben we over genomen van iemand die eigenlijk teveel katten had. :Y)
Daarnaast tellen de bonus honden ook mee? Ik loop namelijk vaak met een roedel van Max (ODH) en Jip zijn beste vriend, Pablo (toller) pup van mijn zus, en nog drie honden van een vriendin.

Wat is het favoriete speeltje van je hond?
Dat verschilt met enige regelmaat. Op het moment is zijn oranje, piep knuffel de favoriet. Maar tug-toys vallen ook goed in de smaak!

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 14:55

Ik zal de vragen ook beantwoorden, ik heb ze soms gemist maar ik zag nu een paar mooie opsommingen. *\o/*

Citaat:
Krijgen jullie honden naast de pakketten van Santa natuurlijk, nog cadeautjes onder de kerstboom/Sinterklaas?

Eigenlijk niet, we vieren het allebei niet en onze honden krijgen echt genoeg sh*t door het jaar heen. Daar hoeft het geen Sinterklaas of Kerst voor te zijn, ik geef toch al bakken met geld aan ze uit. :Y)

Citaat:
Hebben jullie honden wel eens dikke oeps momenten gehad, bizarre of gekke ongelukjes, een rare tic?

Met (momenteel) acht honden is ons leven een groot oeps-moment. Er wordt altijd wel iets uitgevreten, de puppy spant wel de kroon op het moment, die haalt de schoenzolen uit de schoenen om deze kapot te maken, de schoen zelf doet hij niks mee en alleen mijn schoenen. :') Ik werk thuis, dus de honden liggen veel en vaak bij mij, ze kunnen er zelf voor kiezen. De puppy wisselt vaak af maar wat hij wel doet is dat hij altijd even komt aankondigen als hij buiten gaat poepen of plassen. :+ Gelukkig reageren klanten of collega's vaak met 'ooooh, een puppy!'. _O-

Maze is de hond die het minste interesseert wat jij van iets vind. Als puppy al niet. Die stond met een maand of vijf op het aanrecht alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Doet ze nog steeds geregeld, als ze het net niet kan zien of het duurt haar te lang voordat ik antwoord geeft, komt ze zelf even kijken. Dat doet ze ook met tafel en mijn (werk)bureau.

Harvey is de grootste lomperik van Zuid-Limburg, die rent met 160km/u een berg af, een greppel in, slaat drie keer over de kop, staat op en komt dan kwispelend aanrennen. Ik kijk er al niet meer van op. :Y)

Voor de rest hebben we nog wel wat rariteiten links en rechts, maar ik ben ook raar, dat scheelt.

Citaat:

Vier seniorkatten maar die wonen buiten in een ren en hebben een binnenverblijf in de schuur. Die vallen onder een uitstervingsbeleid. :o

Citaat:

Dat maakt eigenlijk niet veel uit, ze maken ook niet veel iets bewust kapot dus het is leuk om voor onze honden speelgoed te kopen. Met trainen heeft iedereen wel een persoonlijke voorkeur. :j

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:03

Als je mij toch niet had Kim _O-

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:13

Ik heb ook nog wat vragen gemist zie ik nu :o

Citaat:

Eigenlijk heeft Luna altijd feest, als ik iets leuks tegenkom neem ik het mee :=
Dus het gebeurt wel eens dat er dan ook cadeautjes voor haar bij zijn als het zo uitkomt.

Citaat:

Wij hebben nog 5 paarden.
Luna vindt ze erg leuk om mee te spelen.. achter het hek, heen en weer rennen met ze etc., maar zodra ze voorbij het hek komen zorgt ze dat ze op voldoende afstand staat. :j

Citaat:

Momenteel zijn haar favo speeltjes Kong Wubba Giraffe, FuzzYard Dogritos en haar knisper en piep vosje uit de herfstbox van Bellobox.

De Giraffe hebben wij ook in gebruik als een soort bel :D :o
Ze kan op commando met haar snuit op de 'piep' drukken.
Maar deze ligt ook vaak bij de deur, hiermee kan ze dan aangeven dat ze er even uit wil als ze wel binnen is.
Een groot deel van de dag is ze namelijk al graag buiten op ons erf.
Eerst was ik bang dat ze nu constant op dat ding ging drukken, maar dat valt echt reuze mee, gelukkig. haha
Als hij niet meer bij de deur ligt als ze er graag uit wil, haalt ze hem zelf op :')

We hebben ook heel lang een speeltje van Kong gehad.
Soort grote groene, zware 'bal' wat een soort egel ofzo moet voorstellen, met touw erdoor.
Deze 'bal' was echt anti sloop, die kon ze namelijk niet in de bek vasthouden, die moest echt aan het touw mee.
Dit was haar favorite buitenspeeltje, maar helaas zijn we hem kwijt.
Kan deze op internet helaas alleen niet weer vinden.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:04

Beide hebben ze niet echt favoriete speeltjes. Bumper speelt vaak maar heel kort met iets en is dan snel weer uitgekeken. Hij sloopt hardere speeltjes wel snel, dus meestal kopen we iets van zachte knuffeltjes voor beide. Ollie vindt daarentegen echt alles leuk haha.

Ze delen alle speeltjes samen trouwens haha.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:21

Dit jaar staat er geen kerstboom.want het huis zal vol staan van dozen meubels van inventaris van 2 huizen omdat we alles overgooien per 22 december zoals het er nu uitziet.

Het komt nu erg dichtbij dat we gaan verhuizen erg spannend maar erg veel zin in.
Leslie wordt vaak genoeg verwend maar nee verder geen pakketten dit jaar wegens drukte.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:36

Wat een goed nieuws AfricanLady, jullie hebben (dus) een nieuw stekkie gevonden! Van harte. Wel een drukke periode om te verhuizen denk ik, maar het is uiteraard ook leuk.

SimonDesteny, die bal heb ik voor Mona ook eens gehad! Dat is inderdaad een top speeltje. Die van mij is in de zee kwijtgeraakt, ik gooide hem in enthousiasme iets te ver en Mona was hem zoek :D

Oef, genoeg oeps momenten.. Die ik mij kan herinneren. Er zal genoeg zijn, maar sommige dingen kan je maar beter zsm. vergeten }> ..
Een voorbeeld van vandaag. Mona is te handig in haar neus achterna gaan, met als resultaat dat ik regelmatig beneden kom na het douchen bijvoorbeeld, en dan vind ik mevrouw schrokkend in de lade met voer, of met een lege zak koekjes naast zich. Oeps, niet goed genoeg afgesloten..

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:55

Eclair, wat balen zeg!
Fem, pupje houden is altijd goed :D . Hier ook egels, Floyd wordt daar heel boos van dus die zetten we netjes veilig achter de schutting neer :+
Mooie kalender voor Fudge *D

Luna2006, snap dat het zo voelt maar dat is het natuurlijk absoluut niet :(:)

Lugea, wat een mooie oplossing zo :j

KimD, iedere dag feest bij jullie dus :+

Ik zag net iets voorbij komen op fb en ik vind hem fantastisch :D

Afbeelding

Floyd heeft met zn eerste zippy paws bewezen dat kleine speeltjes niet hap slik weg zijn, dus denk dat deze worteltjes wel onder de kerstboom belanden O:)

Afbeelding

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:08

Ik zal ook nog even wat vragen beantwoorden.

Citaat:

Wij vieren geen Sinterklaas. Ik leg wel cadeautjes voor Novi onder de kerstboom.

Citaat:

Op dit moment niet. Naast Novi heb ik wel altijd cavia's gehad, daar is Novi ook samen mee opgegroeid. Helaas zijn deze inmiddels overleden. Ik hoop in de toekomst wel weer nieuwe cavia's te verwelkomen.

Citaat:
In je oog gekrabt worden door een kat staat hier wel op nr.1 van meest bizarre ongelukjes :+ Verder kan hij in zijn enthousiasme nogal lomp zijn wat regelmatig hilarische momenten oplevert maar soms ben ik er wat minder blij mee als hij ineens weer een bizarre beweging/sprong/sliding maakt. Soms zou het wel fijn zijn als hij wat voorzichtiger is met zichzelf. Hij heeft wel een rare tic en dat is dat hij bij mijn ouders thuis altijd een kussen van de bank pakt en daarmee in zijn bek gaat rondlopen en uiteindelijk met dat kussen in zijn bek in slaap valt. Bij mij thuis heeft hij nog nooit een kussen gepakt maar bij mijn ouders thuis doet hij dit altijd.