Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 23:51

Ik heb juist vogels die ik liever niet in de tuin heb. := Bij ons zijn 3 grote bomen die vol zitten met kraaien/roeken en nesten daarvan.

Linnie050

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 05:58

Hier helaas ook veel zwarte vogels.

In de heg zitten wel veel mussen.
Wij 1 klein voederhuisje aan de muur hangen.

Afgelopen jaar hadden we koolmeesjes in ons vogelhuisje met jongen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:54

Wij voeren de vogeltjes (en egeltjes) elke dag het jaar rond en ze zijn extreem verwend qua hoeveelheid voeder.
De aantallen zijn ook enorm gestegen en we genieten er vol van om ze te zien in onze tuin.

Momenteel hebben we een nieuw voorhuis geplaatst en durven de mussen nog niet, maar de meesjes, die normaal wat schuwer zijn, durven al wel.
Gelukkig staan er nog heel veel (bijna) uitgebloeide zonnebloemen in de tuin die als lopend buffet dienen.

Dingetjes voor de vogels zijn dus zeker welkom. Een aantal jaar geleden heeft mijn Secret Santa ook een voederstationnetje zelf gebouwd, die hangt nog altijd in de tuin bij mijn moeder. Superleuk!

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:22

Wij hebben hier veel mussen dus dingen voor vogels zijn zeker welkom! Ik wil graag nog iets van een vogelbadje hebben ofzo voor het raam. Dat vind ik altijd zo leuk om te zien!

Ik maak van de ecosystemen voor vrienden enzo, dus wie weet… ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:36

Ohja, een vogelbadje is hier ook welkom! Nu gebruiken we een oude 'kaarsenschaal'. Die is eigenlijk te ondiep om echt lekker te badderen voor de vogels.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:19

lotthje schreef:
Wij hebben hier veel mussen dus dingen voor vogels zijn zeker welkom! Ik wil graag nog iets van een vogelbadje hebben ofzo voor het raam. Dat vind ik altijd zo leuk om te zien!

Ik maak van de ecosystemen voor vrienden enzo, dus wie weet… ;)

Oooh wat leuk, die ecosystemen zelf maken! Sowieso zo'n ecosysteem is leuk!

Hier is vogelvoer helaas een flop, de vogeltjes worden dan zelf voer, met alle katten hier in de buurt

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:27

hier zijn vogelspullen ook niet echt op zijn plek, wij hebben 2 huistijgers rondlopen en die lusten zeker een vogeltje ....

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:08

Voor mij liever geen vogel spullen. Balkon zit aan de ene kant van woning achter glas, denk dat dat allemaal lastige dingen gaat geven.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:24

rink schreef:
Voor mij is vogelvoer ook een flop.. we hebben op stal genoeg wat de vogeltjes kunnen vinden om te snacken..

Helemaal mee eens

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:18

Wij voeren ook de vogeltjes. Ik gebruik wel een onkruidvrij zaadmengsel. Vetbolletjes gaan er hier bij de gevleugelde vrienden ook goed in. Afgelopen jaar was ik op zoek naar een mooie waterschaarste als badje maar die waren toen overal uitverkocht.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 13:38

Ik denk dat hier met name de katten erg blij zullen zijn als we vogelvoer in de tuin gaan hangen _O-

Voor mij liever niet dus...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:41

Iets voor egeltjes neerzetten lijkt me ook nog wel eens leuk, maar hoe voorkom je dan dat een kat t opeet?

Hebben hier een ondiep vijvertje (van zo'n waterornament) en daar wassen ook heel vaak vogeltjes zich, zo'n leuk gezicht.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:54

ynskek schreef:
Ik denk dat hier met name de katten erg blij zullen zijn als we vogelvoer in de tuin gaan hangen _O-

Voor mij liever niet dus...

Dat is hier precies zo :j en de vogels die we sowieso al in de tuin hebben (kauwen), zie ik liever vertrekken.. :+ Onze hond jaagt ze inmiddels ook de tuin uit, want hij is het zat dat ze azen op zijn voer haha

Een leuk insectenhuisje is dan weer wel welkom, dat doet het altijd goed hier. Verder ben ik gek op stekjes en zaden, dus leuke aanwas om de planten/zaaien is van harte welkom :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:57

Ik heb een balkon wat is afgezet voor de kat. Dat houdt de kat binnen maar vogels buiten dus vogelvoer is hier niet nodig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:24

Wij hebben het egelvoer in een plastic bak staan, met pvc buizen met bochten eraan, daar gaan katten niet door.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:28

Zo'n ecosysteem is wel leuk. Ik heb nog wel een pot ervoor staan, dus een doe-het-zelf pakket daarvoor is ook leuk. Vogels hebben we hier niet echt, en we hebben maar een balkon. Dus dat spul hoeft voor mezelf niet.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:08

Hier alstublieft geen vogel voer voor in de tuin. Een van mijn buren heeft elke winter voer voor vogels in de tuin en de hele straat heeft hierdoor overlast van duiven. En niet zo’n beetje ook, de duiven blijven zelfs hangen in de warmere maanden. De duiven maken in verschillende dakgoten nestjes en alles zit hierdoor onder de vogel kak. Worden we niet vrolijk van.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:20

Ik heb geen tuin, dus vogelvoer, huisjes etc heb ik niet zoveel aan haha.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:27

Hier is spul.voor.biitenvogels ook een flop.
Teveel poedersuiker van de buren in mijn tuin die alles omderschijten

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:51

Hier is vogelmateriaal voor in de tuin ook geen aanrader, aangezien we twee katten hebben, die ook in de tuin komen en een vogel als een lekker snackje zien…

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:06

Zo, even wat drukke werkweken achter de rug ivm vakanties van andere collega's. Voorlopig gewoon mijn eigen rooster weer gelukkig. Dan heb ik iets meer tijd.

Ik heb weer zoveel dingen voorbij zien komen ook.

Hier een hele gevoelige huid, dus ik kan niet tegen heel veel douchegel etc. Wij hebben wel een bad en badzout of bruisballen lukt vaak wel. Liefst bloemig of kruidig. Niet te zoet.
Ik draag geen make-up helaas, maar doe wel graag aan schminken (voornamelijk bij de kinderen).
Gezien de koudere periode er weer aan komt, lekkere warme sokken zijn hier ook welkom. Ik had die wel, maar afgelopen jaar tot de conclusie gekomen dat hey elastiek echt op is.
En in tegenstelling tot geurkaarsen, wel dol op gewone kaarsen. Zeker als de dagen weer korter worden.

Overigens ook hier wat meerdere al gezegd hebben. Het is geen lijstje, maar om een idee te geven van wat ik evt leuk zou vinden.

Ik hou van planten, tuinieren en moestuinieren en ook vogeltjes zijn welkom in de tuin. Ik heb nog wel frambozenstekken voor de liefhebber voor in mijn pakket :P

LWDaisy, veel beterschap voor je vriend. Hopelijk heeft het op de lange termijn niet al teveel impact.
Die kittens <3 . Zo heerlijk. Baal zo dat ik allergisch ben.
En voor de vulling, niet teveel troep. Wij hebben een vloer met grote kieren, waar alles in verdwijnt. Denk dat mijn man (die stofzuigt altijd) er niet gelukkig van wordt :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:12

Vogeltjes hebben wij veel in de tuin en ook best veel soorten, erg leuk. Eekhoorntjes zitten hier ook, die zijn echt geweldig om naar te kijken <3
Ik al zo'n voederstation en genoeg voer voor de komende 10 haar geloof ik maar een paar vetbollen zijn altijd goed

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:09

Ik kom ook melden :D
Sta er officieel nog niet bij maar heb ook nog niet gehoord dat de lijst inmiddels vol is. En anders heb ik mijn post voor 2024 al grotendeels klaar :+

Mijn echte naam is Rianne, ik ben 36, woon in Almere met mijn man en 3 kinderen, alledrie jongens. De oudste wordt over 2 weken 8, dan heb ik een tweeling van net 5 maar cognitief is de één 2 jaar, en de andere < 9 maanden.
Verder hebben we een vuilnisbakje uit Spanje, zit iets van Havanezer in, en ben ik trotse eigenaresse van mijn 2,5 jarige Quartermerrie Luna.
Ik ben werkzaam als juridisch medewerker Participatiewet binnen Sociale Zaken.

Hobby's naast de paarden zijn fotografie, kleuren en sinds kort heb ik het lezen weer opgepakt, voornamelijk Engelstalig, en koken, al heb ik voor het laatste weinig tijd (of energie eigenlijk :') )

Tops, een goed boek, kookboek, kleurboek (al ben ik daar wel specifiek in), kaas of worst, likeur :D
Een kleinigheidje voor de oudste wordt gewaardeerd, al is het maar een kaartje of een sticker. Die moet zoveel inleveren emotioneel gezien vanwege zijn broertjes dat we elk moment aangrijpen om hem speciaal te laten voelen. Gelukkig is hij met heel weinig al blij :D

Flops, decoratie in huis, gezien de beperking van de tweeling hebben we niets in huis staan, want overal wordt mee gegooid. Verder niet echt flops denk ik, ondanks mijn eisenlijst achter tops ben ik met weinig blij en doe ik vooral mee aan SSS vanwege de gedachte erachter :D Ik heb vooral zin om een pakket voor een ander in elkaar te zetten.

Dan ga ik nu 37 pagina's doorploeteren :+
Afbeelding

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:21

Hier liever ook geen vogel voor
Ivm al snel last van duiven die de buurvrouw al doet voeren soms

Dan liever iets lekkers voor de katten of de ponys hihi of wat leuks voor onze zoon

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:29

Tijd om mezelf weer voor te stellen want ik sta op het lijstje! In de vorige topics van Secret santa is ook veel terug te vinden uiteraard.

Ik ben Lisa 31 jaar oud, moeder van 2 zoontjes. Luca is 3 jaar en Zayn is 4 maanden. Volgend jaar augustus gaan ik en mijn partner trouwen op 23 augustus 2024. We hebben ook twee katten en een pony genaamd Don van 6 jaar.

Ik houd van reizen, Netflix, uiteten, paardrijden, uitgaan wijntjes en biertjes drinken.. Sinds kort ga ik starten met Don. Eerst het trailer laden oefenen want dat gaat nog niet echt haha. Maar dat komt wel. Daarnaast ben ik ook een Harry Potter fan en Game Of Thrones vind ik ook geweldig.

Ik ben gek op chocolade zoals kinderbueno maar ook de blauwe m&ms en kindermaxi. Warme sokken vind ik ook altijd fijn in maat 35. Mijn kinderen hebben maat 104 en 74. Schoenmaat 25 en maat 18. De katten zijn Britse kortharen en mijn pony is een d pony met maar COB/pony.

Rituals vind ik altijd lekker ruiken dus iets wat er op lijkt is zeker welkom. Ik vind wijn rosé of speciaalbiertjes lekker. Iets uit de streek waarvan mijn SS komt altijd leuk.

Sieraden mag maar wel nikkelvrij! Theesmaken ook altijd lekker of bath bombs en bodylotion

Flops:
Boeken
Tekenspullen