Vogelspulletjes vind ik ook leuk voor in de tuin hier hangt ook alwel insectenhotelletje trouwens, maat helaas nog nooit maar een insect bij in de buurt gezien.
Roosch
Geplaatst: 25-09-23 13:29
Ik vind vogels mooie beesten maar ik hoef er niets voor in m'n pakket. Ik heb angst voor het gefladder van die beesten en stond een aantal maanden geleden na een nachtmerrie van schrik op de gang. Ik dacht dat m'n vriend een duif mee naar bed had genomen, die 'roekoe' zei. Roekoe. Ik zeg het je. Brrrr...
Wij hebben in de tuin veel vogels, eekhoorns, muisjes, konijnen dus dingen zoals een vogelhuisje, vogelpindakaas of iets voor eekhoorns vind ik erg leuk, maar SS als je dit straks leest voel je vooral niet verplicht om iets te kiezen wat ik genoemd heb. Ik laat me graag verrassen.
boeflover
Geplaatst: 25-09-23 13:33
Vogelvoer is voor mij ook een top, niet te veel overigens, het ene jaar komt er geen één vogel in onze tuin en het andere jaar is het druk, geen idee waar dat aan ligt… (niet aan de kat) dus hang nooit te veel op want heb het ook al een paar x weg kunnen gooien na de winter, zonde. Een insectenhotel hebben we ook nog niet in de tuin, wel een goed idee! Heb in de zomer heel veel bloemen staan en is dan echt genieten met al die bijen, vlinders en andere zoemers
Het ligt er hier wel erg aan waar in de tuin het staat. Heb dat voeder ding op gegeven moment verplaatst en nu zitten er mega veel vogeltjes bij steeds. Wel grappig. Mn pindakaas pot is wel ineens uit z'n ouder verdwenen, ding hangt helemaal scheef ook. Vreemd.
Oeee vogelspulletjes vind ik erg leuk in de tuin! Heb nu zo’n ding waar pindakaas in kan, en zie dat de vogels er veel komen. Ik zou nog wel een vogelhuisje oid willen.
8nnemiek
Geplaatst: 25-09-23 14:24
Haha Roos Ben je er nog achter gekomen waar de roekoe dan wel vandaan kwam?
Ik hou van vogels! We hadden er laatst een in de houtkachel De sukkel was via de kachelpijp omlaag gekomen, oeps. Hij had mazzel dat ik hem hoorde fladderen. Mazzelmus
Nee, was puur in m'n nachtmerrie. Ik stond half verlamd van de slaap en schrik op de gang wakker te worden en keek maar even om het hoekje of ie niet echt zo een ding meegenomen had. Hij zei de avond ervoor namelijk dat de poesjes echt niet even op bed mochten want schoon beddengoed. En uiteraard gingen de poesjes even mee.. dus toen droomde ik dat ie dan vond dat er ook wel een duif mee mocht.
Ik heb 3 katten dus vogelvoer is leuk maar niet voor de vogels...
Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 25-09-23 15:14
Oh vogels, ik ben echt zo’n Sneeuwwitje muts die het liefst de hele dag vogels om haar heen heeft fladderen buiten. Op vakantie strooi ik altijd naast te de tent zaadjes in verschillende bakjes zodat tijdens het ontbijt je ze heerlijk ziet hupsen.
Bij ons appartement op het balkon hangt het hele jaar rond de pindakaasvogelpot, daar zijn ze dol op, en straks komen er weer andere lekkernijen aan een koortje bij. Het eerste jaar geen vogel gezien, nu inmiddels na enkele jaren weten ze ons balkonnetje te vinden en is het genieten van af en aan gevlieg van onze gevleugelde vriendjes
Insectenhotel ligt hier nog nieuw in de doos voor ons nieuwe grote mensen huis ooit
‘Plantenkneusjes’ word mijn hart ook altijd zo blij van, maar sowieso is dat met dingetjes een 2e kans geven die niet ‘voldoen aan de normale norm’
Hier lopen genoeg katten in de tuin, heb t idee dat die liever hier zitten dan in hun eigen tuin. Snap ik ook wel want de buren hebben zo ongeveer hun hele tuin betegeld, bij ons is er meer te beleven voor ze maar gaat met de vogeltjes gelukkig altijd wel goed.
Zo'n mini ecosysteem zou ik ook nog wel eens willen opstarten.
Zertab
Geplaatst: 25-09-23 17:33
Ik ben echt slecht met planten
Mijn enkelbandje is kapot gegaan dus Santa, ik wil graag een nieuw enkelbandje (wel eentje met slotje zodat die ook nog uit kan)
Marjo
Geplaatst: 25-09-23 18:54
Ohh ik lees vogeldingen! Vind ik ook leuk. Ik heb een klein balkon, maar bv al wel zo'n doorzichtig bakje met zaden enzo, en ik heb een houder voor pindakaas. Een vogelbad heb ik staan en er hangt een mezenkast.
Ik houd van vogeltjes op t balkon (en mijn katten ook).
Dus dingen daarvoor gaan zeker gebruikt worden.
Wel met de kanttekening dat ik geen netjes buiten hang. Dus een leuk stukje met vetbollen en nootjes in die netjes daar kan ik dan weinig mee. Ben veel te bang dat de vogels erin verstrikt raken!
justdiesel
Geplaatst: 25-09-23 19:01
Kittens blijven leuk om te zien, maar na 30 jaar katten te hebben wil ik geen nieuwe meer als mijn huidige er niet meer zijn.
Insectenhotels zijn leuk, wij hebben er in de tuin meerdere hangen. Ook vogelhuisjes hebben we meerdere hangen. Ik vind kleine vogeltjes in de tuin altijd zo leuk om te zien.
Zo al een leuk deelnemerslijstje, maar toch worden het er elk jaar minder die mee doen lijkt wel. Ik kan me nog wel herinneren dat het al vrij snel vol zat eerst, dat er zelfs mensen reserve waren.
Tanya, succes met klussen.
zorro
Geplaatst: 25-09-23 19:02
Ik vind vogelvoer ook een top, ik heb een mega vogelvoerhuis. Mijn kippen eten de restjes die op de grond vallen op, dus die zijn er ook blij mee.
ryukapple
Geplaatst: 25-09-23 19:04
Spullen voor vogels heb ik helaas niet veel aan en een insectenhotel ook niet. Planten voor in huis vind ik wel leuk maar ze moeten veilig zijn voor katten en niet te veel zon nodig hebben dus de keuze is nogal beperkt
Spullen voor vogels zijn hier ook enorm welkom, zitten hier altijd hele zwermen vogels. Vetbollen blieven ze alleen niet. Maar iedere dag 2 silo's zonnebloempitten, flink wat pinda's (waar de eekhoorns ook van eten), strooivoer en brood, en 4 potten pindakaas per week gaan er wel doorheen. Ik koop alles in grootverpakking. Voor egels is de pate ook welkom. Ander voer zijn ze ook nogal kieskeurig in, alleen de brokjes van Vivara willen ze hebben. Verwende beesten.
Zertab
Geplaatst: 25-09-23 23:35
Spullen voor vogels is een flop. Hebben al diverse vogelhuisjes en voer voor weinig koopt mijn moeder altijd hele ladingen:')