Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosDeG

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:37

De favo snack van Gim zijn momenteel gedroogde spiering van de Pets Place.

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:53

Haha racky is ook enorm zot op frieten :+
Kaas vind hij ook erg lekker.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:10

Hebben jullie de honden al door die AI Image Generator gehaald?

Zo lollig:

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:14

Gintora haar favoriete qua snack is bevroren banaan of haar olijf/koffie hout

Rinoka: harige oren

Olivia: alles van vis ( sushi! )

Jasper is een beetje een kliko

Satan krijgt geen snacks meer want die probeert ze tegenwoordig in een keer door te slikken en zichzelf zo een enkeltje naar haar thuis ( hel ) te bezorgen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:38

Hier ook al een tijdje met die AI generator aan't spelen inderdaad haha. Vind het echt heel tof.
Wil heel graag een foto op onze hondenauto van Arya alleen - al wil ik die wel gaan laten maken nog door iemand die zelf tekent, maar op kort termijn ga ik van een AI afbeelding een sticker laten printen om te testen. Een paar van onze recente creaties:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van Arya zelf:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Absolute aanraders/holy grails voor anderen. Wat vinden jullie honden zó leuk/fantastisch/lekker dat je vindt dat iedereen er kennis mee moet maken? :D

Ik vind dit een Heel lastige vraag want zoveel honden, zoveel wensen haha en wat voor de een leuk is is dat voor de ander niet.

Ik vind hetgeen wat ik in de laatste vraag noemde qua speeltjes binnen en buiten dan wel een passend antwoord weer haha. De favoriete buiten speeltjes welke we nav de vorige lieten zien bv. echt een absolute aanrader voor honden die gek zijn van spelen in het water, apporteren en samen met een mens of andere hond trek spelletje doen e.d. zoals de starmark foam bal aan touw, de sodapup fircracker alsook die neppe stok van DOOG vind Arya fantastisch en die laatste is echt een aanrader voor honden die met stokken willen spelen - ik ben niet echt gek van het spelen met echte stokken namelijk, dus ik vind die sticks van DOOG echt een fantastisch alternatief en Arya is het daarmee eens want ze is er net zo enthousiast mee tov hoe gek ze is op echte stokken - waar ze niet mee mag spelen, lol. Hebben er even naar moeten zoeken want veel nep stokke zijn het gewoon soms net niet haha! (Voer)speeltjes van WestPaw Zogoflex ook groot fan van en leuk voor veel honden (+ hufterproof!)

Arya word ook helemaal enthousiast van voerspeeltjes en met name dingen die rollen en wiebelen zoals de Kong Wobbler - als het maar alle kanten opgaat en ze lekker met de poot kan duwen/meppen en me de snoet er tegenaan kan duwen en door het huis kan vliegen ermee (al eindigt het meestal onder de dressoir kast in :') )

Qua snacks e.d. doet Arya een moord voor chips en zou zeker weten Chips aanraden aan andere doggies... Maar dat kan ik niet perse aanraden natuurlijk want ja, human food and all that :') _O-

Wat honden-geschikt eten/snacks betreft zijn wij oa wel fan van koekjes zoals carnilove koekjes, Eden semi moest brokjes, Edgard & cooper bites alsook de proteïne bars, voor de beloningen bv. Daar breekt ze zich ook de nek voor :j Van knaag snacks vind ze an zich wel veel lekker maar wat wij met name kopen en enthousiast over zijn, zijn runderoren met vlees/pit, lange kophuid (niet de platen) en pezen (bullepees en paardenpees) en voor de snelle hap bv vlees strips en vlees staven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:46

Welke app is dat wanr ik zie zoveel apps met AI dat ik niet weet welke ik moet nemen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:48

Ik gebruik Image Creater in de Bing app.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:29

Odin houd ook echt van voerspeeltjes. Hij kan daar serieus best geduldig en lang mee bezig zijn. Hij vind zijn brokjes krijgen uit een bak maar stom

Qua snacks lust hij ook echt bijna alles, vandaag gaf ik hem een buffelkauwplaat. Die nam hij super enthousiast aan, om vervolgens 2x er op te kauwen en te denken, nope :') ruikt waarschijnlijk niet sterk genoeg. Maar verder heeft hij alles wat ik hem tot nu toe heb gegeven met enthousiasme gegeten (oren, vleesstrips, pees, kippenpoot, vis etc) hij heeft nog niet echt een voorkeur voor iets dus.

Wat voor hem momenteel een geweldig buiten speeltje is, is ‘the stick’ barkley. Hij vind het echt geweldig om daar mee te spelen. Ik wil uiteindelijk de hele familie sparen

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 23:14

@cupcake
Wat een leuk kaartje! :D

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 23:44

Hahaha @cursebreaker ze moeten jou echt inhuren om producten te promoten. Ik wil alles kopen wat jij beschrijft door het enthousiasme wat uit je Posts springt!
Die takken zijn wel echt tof! Ik heb altijd discussie met Marlo omdat hij niet met takken mag spelen en er het liefst mee sleept tijdens de wandelingen. Die gaat op ons wensenlijstje .

Absolute aanraders/holy grails voor anderen. Wat vinden jullie honden zó leuk/fantastisch/lekker dat je vindt dat iedereen er kennis mee moet maken?

Hier ook absoluut voerspeeltjes! En qua snacks luchtpijpen en gedroogde vleesstrips

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 07:07

love_mandy schreef:
Odin houd ook echt van voerspeeltjes. Hij kan daar serieus best geduldig en lang mee bezig zijn. Hij vind zijn brokjes krijgen uit een bak maar stom

Qua snacks lust hij ook echt bijna alles, vandaag gaf ik hem een buffelkauwplaat. Die nam hij super enthousiast aan, om vervolgens 2x er op te kauwen en te denken, nope :') ruikt waarschijnlijk niet sterk genoeg. Maar verder heeft hij alles wat ik hem tot nu toe heb gegeven met enthousiasme gegeten (oren, vleesstrips, pees, kippenpoot, vis etc) hij heeft nog niet echt een voorkeur voor iets dus.

Wat voor hem momenteel een geweldig buiten speeltje is, is ‘the stick’ barkley. Hij vind het echt geweldig om daar mee te spelen. Ik wil uiteindelijk de hele familie sparen

Ik dacht, heeeee dit heb ik gezien.
En dat klopt, zag het op instagram voorbij komen bij barkking :')

Fudge is wat dat betreft ook echt een doos, pakt alles aan, sjouwt er vervolgens mee rond, maar soms laat ze het vervolgens dagen liggen voordat ze er aan begint. 8)7

De vraag Absolute aanraders/holy grails:
Dan kun je Fudge beter niet als maatstaf nemen :') :+
Die hond is een beetje vreemd. Qua eten is het sowieso een echte Diva. Als ze iets te vaak krijgt is ze al niet meer geïnteresseerd. Daarom nu een heel arsenaal aan verschillende snacks in huis. Momenteel zijn de konijnenoren met vacht, geitenoren (van Barkking) en dingen die ze snel weg kan eten favoriet.
Verder qua speeltjes is Fudge heel erg van het dragen en niet perse spelen.
Al zijn haar favoriete speeltjes vaak knuffels die knisperen (niet piepen, dat vindt ze dan weer eng).

Momenteel sjouwt ze veel rond met haar gesloopte bever van Skinneeez extreme dog toys (deze heb ik gisteren stiekem een nieuwe gekocht voor in haar adventskalender die ik zelf maak voor haar).

Afbeelding

https://zizzoo.nl/Skinneeez-EXTREME-Hon ... 1kQAvD_BwE

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:35

Haha die AI tool is leuk ja :D
Ik had er ook al mee zitten spelen.
Afbeelding
Afbeelding

Faizah heeft niet echt een holy grail haha.
Ja, andere honden en mensen :)) Dan is ze zo enthousiast dat snoepjes en speeltjes totaal niet interessant meer zijn.
Qua snacks moet ik echt afwisselen, ze is snel op smaken uitgekeken. Het zijn verder vooral de pure, gedroogde vlees/vis snacks die ze het lekkerst vindt. Kip enzo. Maar ze moet wel ook een beetje op de lijn letten :))

En avondeten ^) Daar kan ik haar voor wakker maken. Gisteren hadden we mac ‘n cheese met pompoensaus.. nah dat moet eerst op en daarna is haar eigen voer pas interessant :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:10

Voor Fitz is food enrichment / ditch the bowl echt een holy grail :j van pup af aan al en hij eet eigenlijk nooit uit een gewone bak. Alleen zijn soepje vooraf aan het hardlopen dan. We hebben inmiddels een aardig assortiment aan feeders dus hij krijgt iedere maaltijd anders haha.

Qua speelgoed zou ik zeggen de Bunnypop van Lambwolf; zijn ultieme favoriet die altijd en overal mee moet. Combi van een piepbal met veel textuur en een zacht vachtje er omheen, het hoesje met krakende konijnenoren wat hij er af kan trekken (en vervolgens er weer omheen wil doen). Top speeltje :j

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:22

Afbeelding

Dat Bing AI is mijn favoriete speelgoed nu, in elk geval _/-\o_!

Voor Mona is mijn holy grail kongs. Mona kan zo lekker bezig zijn als ik een kong voor haar heb klaargemaakt. Toen ze nog jong was zo ideaal, ze had echt pittige fases. En dan met een kong had ik zeker 45 minuten rust, haha.
Verder veruit de beste snoepjes volgens Mona zijn de koekjes van de Jumbo. Ze hebben graanvrije koekjes in de vorm van een hartje, met cranberry en kalkoen, die staan met stip boven aan bij haar. Als ik het trommeltje al pak vliegt ze overeind, heel lief.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:01

Hier zijn de heren Belloholics :D
Maandelijks komt er een Bellobox deze kant uit, waardoor ik niet meer na hoef te denken over welke snacks ik nu weer moet halen. Gemiddeld gezien kom ik uit de winkel met hetzelfde spul _O-
Maar daardoor hebben we wel ontdekt dat bij Jarv buffeloren, koeieneuzen en luchtpijpen groot favoriet zijn :D nekspier gaat er ook goed in.De gepofte koeieneus kan ik hem voor wakker maken, dat is echt iets wat hij dit jaar heeft ontdekt :')
Afbeelding

Parker eet alles met net zoveel enthousiasme :')
Eerst moet ermee gespeeld worden, want "WAUW WAT EEN MOOI SNACKIE".
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik tegenwoordig enrichment toppings op de likmat wanneer ik die geef, tot groot genoegen van beide. Dat vinden ze zelf ook echt een leuke toevoeging aan het "gewone" prakje :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:22

Wij hebben ook gespeeld met de imago creator
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn regenboog honden
Afbeelding

Ik zag dat ik niet gereageerd had op op de vragen.
Kwa speeltjes zijn ze redelijk gelijk ze houden vooral van alles met piep.
Emma maak je het meest gelukkig met een grote opblaas bal. Hij leeft niet lang maar het geluk wat zij dan even heeft is voor mij genoeg. Waar ze normaal de rust zelve komt een soort oer kracht naar boven om die bal te pakken. Raya houdt van spelen die z’n diepe lange piep hebben die bij in en uit drukken piepen.
Mila wilt vooral samen spelen.

Snackjes wij hebben denk ik alles al wel eens geprobeerd. Runderwangen waren ook wel geslaagd. Konijnen oren met vacht zijn toch echt favoriet hier het is wel zo op maar ze vinden het heerlijk.
Ik ben wat meer bezig met de gevulde longs en lickmatten. Wil graag nog een keer de soda pup lick matten. Dus nog rond aan het kijken voor verschillende klein spul om daar op te doen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:40

Lau07 schreef:
Ik zou wel willen weten wat iedereens absolute aanraders/holy grails zijn voor anderen. Wat vinden jullie honden zó leuk/fantastisch/lekker dat je vindt dat iedereen er kennis mee moet maken? :D

Bumper en Ollie vinden de zachte snoepjes van Carnilove echt verrukkelijk. Het zijn wel echt stink dingen, maar we hebben het er voor over :')

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:57

Holy grail voor Eve, die ik ooit van iemand anders heb overgenomen als beloning: Wortel :j

En echt tips, aanraders ja... Voor iedereen natuurlijk anders omdat idd elke hond anders is en de aanpak van ook. Maar ik vind voor de lange lichaampjes de Anny-X tuigjes zo fijn liggen en leuke kleurtjes.

Ik kan niet wachten tot de kleine man uitgegroeid is en ik een mooie voor hem kan uitzoeken.

Ook nog aan het struggelen voor een showlijntje, wat bij hem past en ook fijn ligt in de hand. Harvey is gelukkig niet zo moeilijk daarin.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:34

Wortel is hier ook altijd een succes! :D of het nu rauw, gekookt of als soep is. :D

Afbeelding

Een andere holy grail die ik nog vergat: hersenwerk! Ik probeer dagelijks een kort momentje te doen. Dan heb ik het niet alleen over puzzels (vindt hij ook fantastisch en bied ik ook vaak aan tijdens het hersenwerk moment) maar vooral ook over snuffelen in allerlei materiaal, van een snuffelmat tot een doos met wcrolletjes of gewoon een opgerolde handdoek. Hij wordt er super blij en ontspannen van!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:17

Lau07 schreef:
Ik zou wel willen weten wat iedereens absolute aanraders/holy grails zijn voor anderen. Wat vinden jullie honden zó leuk/fantastisch/lekker dat je vindt dat iedereen er kennis mee moet maken? :D

Fem heeft niet echt een holy grail qua eten. Ze verliest snel interesse en dan hoeft het niet meer zo nodig. Wat ze wel echt lekker blijft vinden zijn die stokjes met iets van spek eromheen.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:44

We hebben de wortel ook maar bij Harvey geïntroduceerd, ik denk dat hij in zijn vorige leven houtversnipperaar was 8-)
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:31

Wortels zijn zo leuk voor ze ja haha! Kijk 'm lekker bezig zijn dan <3

Ik ben momenteel kippensoep aan't maken en dan deel ik ook altijd wat worteltjes met Arya, ze vind die fantastisch - en ik vind dat knaag geluid zo satisfying :o :')

Maar het is dan uiteraard wel nooit genoeg, inhalige...

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:46

Favo speeltjes. Voor Fiet haar ikea aapje, eigenlijk het enige speelgoed waar ze mee rond sjouwt. Ik heb een voorraad van 30 van die apen .
Afbeelding
Afbeelding

Hoax is vooral gek op Ballen van alle formaten en piepspeeltjes. Een bal die geluid maakt is natuurlijk de bomb. Op onderstaande foto zie je een hele grote plastic bal, die kan je verzwaren met zand of water en er gaat een touw door heen. Hij begon er echter mee te gooien van de week dus is ie momenteel buiten dienst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:46

Wortels lusten ze hier ook wel vooral om lekker op te knagen

Wij hebben er sinds een 1.5 week een kitten bij. Ze heet Mew.

Afbeelding

kwin is helemaal in love ze wil er zo graag mee spelen maar Mew is nog maar 5 week dus dat lukt nog niet zo als kwin dat liefste wil := wisper vind alles prima dus meestal ligt ze daar bij op het kussen.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:20

Finan houd absoluut niet van wortels,hij vind dat maar niets.

Zo leuk hè die AI :D

Hoe gaat het met de zieke hondjes? :knuffel: