Ik heb een keer een rot reactie ontvangen op een cadeau.
Oké, misschien was het niet zo slim van mij om dit te doen, maar het was goedbedoeld… het is al 15 jaar geleden.
Mijn ex had op zijn slaapkamer allemaal foto‘s van zijn wereldreis hangen en hij vertelde me dat hij er nog veel meer had en ze me allemaal op de computer ging laten zien. Ik had er al een paar keer naar gevraagd, maar hij had steeds geen zin/tijd. Wel wist ik waar de usb-stick lag.
Nu kwam zijn 30e verjaardag eraan en ik wilde hem graag een drieluik uitvergrote canvassen voor aan de muur schenken, met zijn mooiste foto‘s. Géén goedkoop grapje.
Dus ben zelf stiekem op de computer gaan zoeken naar de mooiste landschapsfoto‘s van zijn wereldreis.
Heb honderden foto‘s bekeken, heel wat tijd ingestoken.
Nu wilde het toeval dat hij een paar dagen later al zijn foto‘s aan me ging laten zien

. Dus ik heel onschuldig gedaan alsof ik ze voor het eerst zag en wéér de honderden foto‘s bekeken. Zaten ook wat foto‘s van vriendinnetjes van hem tussen die hij daar ontmoet had, maar ook die hingen gewoon aan zijn muur.
Toen kwam zijn verjaardag en ik gaf hem vol trots zijn cadeau en vertelde erbij dat ik het grappig vond dat ik twee keer achterelkaar al die foto‘s had gezien en moest doen alsof ik ze voor het eerst zag
Werd hij me toch een partij boos, dat ik ongevraagd in zijn foto‘s had zitten snuffelen! Want er hadden privé dingen bij kunnen zitten!
Daar had ik niet eens over nagedacht, ik wilde gewoon een heel tof cadeau geven dat als een verrassing kwam.
Heel jammer dat ik erna nooit naar dat drieluik aan de muur kon kijken zonder aan zijn boosheid herinnerd te worden…