Dus bij deze meld ik mijn dropje Arya ook maar aan haha

Het merendeel van de voorstel ronde kopieer ik even uit het 2022 topic, wel zo makkelijk aangezien ik altijd hele verslagen schrijf en nu zo wat sneller kan aanmelden, lol.
---
Boktnaam:
cursebreaker
Naam hond(en):
Arya aka Arrepar, Arrieeee, flappie, meisje, dropje, trut, regelteef
Ras(sen):
Oudduitse herdershond
Leeftijd hon(en):
Inmiddels de 4 jaar gepasseerd dit jaar *slik dat gaat snel - 2 juli jarig.
Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Liever niks met granen, suikers of andere onnodige toevoegingen.
We voeren zo natuurlijk mogelijk. Ze krijgt rauw voer, aangevuld met supplementen, groenten e.d. Daarnaast krijgt ze natuurlijk gedroogde snacks om te knagen e.d.
Top lijst voor mijn hond(en):
♡ Knuffels.
Arya is gek van knuffels en sloopt ook eigenlijk niet - van sommige zippy paws mini’s mist er wel een oortje hier en daar en wanneer het echt stuk gaat, is het wel einde verhaal maar dat gebeurd zelden hier. Je vind vooral veel Zippy Paws, Fuzzyard, en vergelijkbare merken speeltjes hier bij ons thuis, naast knaag & stevig speelgoed zoals van bv. Sodapup en merkloze dingen die we tegenkomen en leuk vinden. Maar serieus; ze is met Alles blij, het boeit haar echt niet of iets wel of niet merk is zeg maar haha.
♡ food enrichment spul
♡ Food = Life - natuurlijk knaagspul, trainers e.d. is ze gek op
♡ handige ‘gadgets’/nuttige dingen voor tijdens het wandelen zijn ook welkom
Maar we zijn serieus met alles blij. Gebruik het maar puur als losse guide line, we hebben echt geen verwachtingen en eisen - alleen nog wat opmerkingen dan bij de Flops.
Flop lijst voor mijn hond(en):
♡ Arya is wel gek op ballen, maar denk dan bv. aan de JW Hol-ee Roller ballen, (foam) ballen aan touw van minimaal middel formaat, voer ballen, dat soort dingen. Groter is altijd goed. Balletjes ter grootte van tennis ballen e.d. en zeker Zonder touw/handvat eraan, gebruiken we hier niet, ook niet van chuck it - tenzij er een handvat/touw aan zit. Tennisballen zelf al al helemaal niet - ook geen balletjes icm werpstokken om heel ver te gooien.
♡ Ik voer geen snoepjes/snacks afkomstig van action/supermarkt e.d. (en waar granen/veel toevoegingen in zitten). Ook geen rawhide.
♡ Accessoires zoals bandana’s en strikjes doen we weinig mee
♡ Speeltjes van plastic/te dun rubber etc.
Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Wonend in Zuid-Limburg (de Brunssummerheide is onze achtertuin), trekken we er graag op uit om mooie (& nieuw voor ons) routes te ontdekken in onze omgeving met waaronder het mooie Heuvelland, maar ook vlak over de grens in DL en BE zijn we vaak te vinden op de prachtige verschillende heides daar. Dit ligt al ruim een jaar op een laag pitje helaas door ziekte van mijn kant, maar we proberen wel zoveel mogelijk nog er op uit te gaan uiteraard. Wandelen met (honden)vriendjes hoort ook erbij en genieten we ook enorm van. Als ze van je houd, laat ze het je duidelijk weten met kusjes en als ze je ziet word er enthousiast op je afgestormd om je die liefde echt te laten voelen - kan KimD wel beamen

Wanneer mijn gezondheid het toe laat, waren we bezig met canitrailing en is ook onze eerste dog survival vorig jaar enorm goed bevallen. Arya vind het trekwerk fantastisch en we halen hier samen echt ontzettend veel plezier uit wanneer we ermee bezig zijn. Ik heb tegenwoordig dus ook een verslaving aan sport spullen kopen; Run with pride & Non-Stop worden dus goed gesponsord door ons, naast Kwispel & Relax - waar we veel van ons food enrichment spul weghalen - wat spullen kopen betreft haha.
Sinds vorig jaar hebben we ook ons eigen SUP board, wat we nu een aantal keren hebben gedaan. Een droom van me is om samen met haar een keer een mini roadtrip naar een aantal meren in Duitsland, Oostenrijk en/of Zwitserland te gaan om samen te gaan suppen daar. Voor nu nog praktisch/fysiek niet haalbaar, maar dat komt hopelijk wel. Dan kunnen we samen met de Arya-mobile (de volkswagen caddy welke we speciaal voor haar gekocht hebben en ik mee rond race) lekker op avontuur

We zijn dus, zoals gezegd, vooral heel graag buiten in de natuur te vinden, waar we mooie plekjes opzoeken. Arya geniet intens van onze wandelingen, waar ze lekker op haar eigen gemakje de wereld kan ontdekken. En water kan vinden… Dat is haar levensmotto. Zelfs de kleinste waterplas moet ontdekt worden. Ook zou ik graag nog van meerdere takken van sport/cursussen willen gaan 'proeven' tzt en kijken wat nog meer leuk is om samen te doen en vooral wat Arya leuk vind. Denk aan bv. Mantrailing, detectie of speuren, balans/coördinatie cursus, oefenen met obstakels voor dog survivals, dat soort dingen. Als alles het toe laat misschien ook nog wel wat proeven van step jöring, maar dat is wel een verder weg plan nog op dit moment.
Ze gaat zoveel mogelijk overal mee naartoe en we zijn deze zomer met z'n allen naar de Dordogne in Zuid Frankrijk geweest waar we 16 dagen heerlijk genoten hebben. Onlangs nog een weekendje Eifel gedaan, ook genieten.

Zoals een herder betaamt, is Arya enorm roedel gefocust en zou voor ons allen door het vuur gaan om ons te beschermen, zeker weten. Thuis is ze over ’t algemeen de rust zelve en past ze zich ontzettend goed aan binnen het gezinsleven - ook vriendjes die van m’n 9 jarige zoon over de vloer komen e.d. worden meteen in haar roedel opgenomen hihi - nadat ze ze even blaffend vanuit de bench begroet heeft, want mensen aan de deur betekent wel dat er even gewaakt moet worden. Ze heeft haar speel momenten, ook samen met Sansa onze kat - ze zijn samen opgegroeid en de beste maatjes en doen echt alles samen; slapen, spelen, knuffelen, irritant zijn van tijd tot tijd haha - maar ze kan vooral ook gewoon heerlijk slapen/relaxen in huis en genieten van het gezelschap om d’r heen - alleen naar de wc gaan of in bad zit er dan ook niet bij met mevrouw, ze moet er overal bij zijn - de kat overigens ook haha. Thuis zijn we ook structureel bezig met hersenwerk; spelletjes, zoeken, maar dus ook food enrichment aanbieden in de vorm van slowfeeders, vullers, lik matten, etc.
Maar om dan af te sluiten met 1 zinnetje wat Arya het beste omschrijft:
Arya is altijd klaar voor een volgend avontuur, samen met haar mens(en) & (honden)vriendjes!
Je kunt haar/onze avonturen ook volgen via instagram
>> @aryatheogsd.livinglifeoutdoors
Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten!