Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:47

Ik wens de mensen die sterkte en kracht kunnen gebruiken heel veel sterkte en kracht. Ik houd t topic niet zo goed bij dat ik iedereen apart kan benoemen (typen kost kracht met mn vingers en dat heb ik weinig momenteel)
Wel leuke deal gehad hier. Ik ben al een jaar bezig met de aanvraag voor een elektrische rolstoel, omdat het zo lang duurt (heel drama verhaal) had ik recht op een dwangsom van de gemeente die ondertussen is gearriveerd. Vandaag heb ik een deal gemaakt met de plaatselijke pets place in Nieuwegein en heb ik met fikse korting van een deel van dat geld heel veel producten kunnen krijgen waarvan ik het overgrote deel doneer aan een deelkast van een vriendin voor minima en een dierenvoedselbank. Hoax was mee om die deal te maken. Heeft even flink geslijmt, en besloot zelf ook wat te pakken voor zn eigen koekjespot (en ook onze SS krijgt natuurlijk wat extra’s er van want heu ‍♀️ why not )

Er zijn natuurlijk 100 plekken die het goed kunnen gebruiken maar ik besloot het bij mijn vriendin te houden omdat ik dan weet dat het op de goede plek komt. Op deze manier heeft de drama van mn rolstoel iig wat positiefs er aan over gehouden en heb ik mijzelf een goed gevoel gegeven voor deze kerst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:51

Allemachtig Luna wat vreselijk Y;( heel veel sterkte, we hopen op een wonder voor jullie!!

EmptyWords gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een mooi nieuws zeg.

Fitz zijn favoriete speelgoed; alles :')
Hij is echt vreselijk dankbaar voor alles. Hij sloopt niet, hooguit per ongeluk gaat er eens iets stuk en zo mogelijk maak ik het dan.
Hij is dol op burrows, zoals de Zippy Paws en daar kan hij zich fantastisch mee vermaken. Een ultieme favoriet is zijn Lambwolf BunnyPop die hij als pup van mij kreeg toen hij met zijn gebroken pootje zat. Toen leerde hij slingeren met het speeltje aan de oren en dat vond hij prachtig. Zeker als de bal er dan ineens uit vliegt. Nog steeds een grote favoriet en die gaat echt altijd mee.

Verder wissel ik actief af tussen speelgoed, zodat er max 2 of 3 liggen en dan ruil ik het na een week ofzo weer eens om.
Hij speelt echt super zoet zelf, of het nou een knuffeltje of een actie spel is.

Puzzels en snuffelspellen vindt hij ook tof, die doen we altijd samen. Is een ons-momentje.

Buiten vindt hij een werpstok het water in leuk, of even met de frisbee.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:04

Cursebreaker: knappe Arya, met haar regenjas <3

Wat heeft iedereen leuke foto's geplaatst van honden met hun favoriete speelgoed <3

Luna2006: getverderrie.... heel veel sterkte voor en met Billy! :knuffel:
Damon: fijn dat het oog van Novi weer helemaal is hersteld :)
VillaNeusjes: wat lief, dat je hebt gedoneerd aan een deelkast <3 Volgens mij is Hoax wel dol op aandacht he :D

Wat zijn favoriete speeltjes van je hond(en)?
Cinna vindt balletjes erg leuk, en van die touwen met knopen aan het einde, waar je mee kan laten zien hoe sterk je bent... en piepspeeltjes... en met uitlaten, vindt ze het geweldig om achter stokken aan te rennen. Het blijft overigens bij rennen, want ze neemt ze niet mee terug... :+

Ronja vindt speeltjes leuk waarmee je kan laten zien hoe sterk je bent... touwen, knuffels... eigenlijk alles wat in haar mond past :D

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:34

Heel veel sterkte voor alle hondjes die dat nodig hebben :knuffel:

Voor nu vooral zippy paws! Hij is er gek op om de mini’s er uit te halen en loopt dan als een gek met het omhulsel door het huis.

Hij heeft sowieso meer een voorkeur nog voor zachte speeltjes/knuffels

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:43

Luna2006 schreef:
Sorry voor de ego posts hier...
Maar het gaat niet goed met Billy. Zijn beenmerg maakt geen rode bloedcellen meer aan. Hij is van waarde 34 naar 22 gezakt op een week tijd.
Ze denken dat de lever een nevenschade is van wat zijn lichaampje allemaal te verduren krijgt.

Hij is een heel uitzonderlijk geval blijkbaar. Na zijn intenting is zijn lichaam in een soort shutdown gegaan...

Heel erg veel beterschap voor Billy, mijn duimen draaien voor een goed herstel. :knuffel: Ik weet heel goed hoe frustrerend het is als ze niet snel achter de oorzaak van de problemen komen, ik vind het zo enorm *** voor jou en Billy. :(

Damon, heel fijn dat de zorgen over het oog voorbij zijn :D

VillaNeusjes, wat waanzinnig gaaf dat je zo'n mooie deal hebt kunnen sluiten, en wat enorm lief van je dat je een deel gebruikt voor een donatie voor een goed doel. <3

Cursebreaker, wat heb je toch een knappe hond. En wat staat haar jas haar goed zeg. _/-\o_

Er gaat echt een wereld voor me open met al het speelgoed dat jullie hier delen, super leuk. :D
Zo te lezen zijn de zlppypaws speeltjes erg populair, misschien moeten wij daar ook eens naar kijken.

Wat zijn de favoriete speeltjes van je hond(en)?
Suki is dol op alles wat rolt, stuitert, piept, en boinkt (niet oinkt, ze heeft ooit een speelgoedvarkentje gekregen waar ze doodsbang voor is omdat het een beetje een hard knorgeluid maakt :') )
Ze speelt vaak met hele expressieve voorpootjes, een beetje zoals een kat, dus ze vindt het heerlijk om een balletje door het huis heen te slaan en er achteraan te rennen.
Verder is ze dol op knuffels, ze loopt graag met een beetje een stevige knuffel door het huis heen, want ze is dol op een beetje apporteren en touwtrekken. Ze heeft een beer van Kong die het verbazingwekkend langvolhoudt. Een beetje stevig is voor haal wel fijn, want ze ontleedt elke knuffel vakkundig, totdat er geen bewijs meer is voor de gepleegde misdaad.
Ze krijgt ook weleens een denkpuzzeltje of zo'n wiebeltoren van Kong waar we snoepjes voor haar in doen, en daar kan ze zich ook uren mee vermaken. Voorlopig leggen we die even opzij, want ze is keihard gefatshamed bij de dierenarts. Sinds haar sterilisatie moeten we echt goed opletten, dus voorlopig gaan we even iets meer wandelen en iets minder snacken. :=

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:17

Banjer zeer zeker gek op aandacht, en lomp dat ie is beukt ie mensen in zn enthousiasme rustig omver en ik weiger dat eruit te trainen omdat hij mij met diezelfde lompheid goed kan signaleren en dat t niet te missen valt.

Voor Hoax: Ballen ,liefst met een piep, kleine ballen, grote ballen… en statiegeld flessen want dat kraakt zo lekker :’)

Afbeelding

Fietje: haar Aapje van ikea….

Afbeelding

Afbeelding
Enige speelgoed waar ze mee speelt eigenlijk. Aap was er toen ze op schiphol in mn handen kwam en sindsdien is aap nooit ver van haar verwijderd. Andere speeltjes zijn harstikke stom en Hoax mag van haar dus echt niet aan die aap komen . Ik heb een tas achter in de kast met iets van 20 van die aapjes voor als Hoax er weer eentje heeft vermoord

RoosDeG

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 00:32

Dank jullie wel iedereen <3

Sterkte en beterschap voor alle zieken <3
En gefeliciteerd voor de zwangere <3

Favoriete speelgoed van Gimli:
Alles :)) als het stuitert, piept of geen van allen doet, Alles is goed :))
Momenteel is hij erg happy met w aan elkaar geknoopte sokken :')

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:42

Wat een pech met alle hondjes, sterkte!
Gefeliciteerd EmptyWords!

Finan vind heel veel dingen leuk maar het meest pakt hij zijn zebra knuffel die is echt favoriet en hij 'speelt' het meest met de wobbler van kong.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:54

Oh, als aanvulling op de favo speeltjes : Ballen! We gaan graag samen naar het strand. Daar rent zij meteen naar het water, met een balletje. Mona vind het erg leuk om het balletje tussen de golven te laten vallen, en dan met haar neus onder water duwen. Of dan moeten zoeken naar het balletje. Ze maakt er echt zelf een spelletje van, heel zoet.
Balletje apporteren vind ze ook leuk, maar tussen het vangen en terugbrengen naar mij, duikt ze altijd even het water in om het balletje onder te duwen.

Mona haar happy place : strand! <3
Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:08

Luna2006 schreef:
Sorry voor de ego posts hier...
Maar het gaat niet goed met Billy. Zijn beenmerg maakt geen rode bloedcellen meer aan. Hij is van waarde 34 naar 22 gezakt op een week tijd.
Ze denken dat de lever een nevenschade is van wat zijn lichaampje allemaal te verduren krijgt.

Hij is een heel uitzonderlijk geval blijkbaar. Na zijn intenting is zijn lichaam in een soort shutdown gegaan...

Jeetje wat naar zeg, heel veel sterkte. :knuffel:

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:57

Voerspellen! Als er maar iets te halen valt. :') Knuffels en rubberspeelgoed genoeg. Ze slopen niks en we hebben nog een kist en nu blijkbaar ook op zolder een boodschappen tas nog vol. :)) Ze hebben al een kong en een kong wobbler.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:50

Wat een heftige verhalen hier allemaal zeg, jeetje! Sterkte voor iedereen :knuffel:

Hier ook wat minder actief door van alles en nog wat. Ook een dierbare die niet goed gaat helaas, relatie uit etc. Maargoed, we komen er wel! :j

Nero heeft een paar favo speeltjes, en dat zijn vooral knuffels! Als ik thuis komt rent hij altijd naar een knuffel toe en gaat daar de hele tijd mee in z'n bek lopen :'). Trek touwtjes of knuffels met dat gekraak er in vind hij ook leuk, maar vooral de knuffels met of zonder piepje. Van dat latex-speelgoed heeft hij niet, vind ik ook niks.
Deze foto heb ik laatst al geplaatst, bij mijn oude werk. Maar dit is nu zijn favo knuffel haha. Zijn andere favoriet is een kleine knuffel in de vorm van een hond met een piepje er in
Afbeelding

Ik las ook allemaal dingen over een badjas. Nooit gebruikt bij Nero, maar het kan wel handig zijn eigenlijk! Vooral met komende winter en een hond die heeeel erg van regen en water houdt :')

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:53

Hier idem. Grootmoeder van mijn man heeft nog tussen een week en enkele maanden en gaat snel achteruit. Normaal ben ik erg actief in het SS topic maar nu gewoon de puff niet. Sorry aan mijn SS!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:18

Jij ook veel sterkte Swifter :(:)

Fitz had een heus pakketje aan hem gericht vandaag in de brievenbus! :wow:

Wat onwijs leuk Santa, heel erg bedankt namens Fitz! <3 Alles valt fantastisch in de smaak en de donut vindt hij geweldig!En de zusjes zijn vast ook heel blij, maar hebben zich nog niet gemeld. :D

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:20

Jeeje, ik weet even niet waar te beginnen met de betershaps wensen. Wat komt er een hoop verdriet voorbij :( Heel veel sterkte gewenst aan iedereen wie het nodig heeft - om wat voor reden dan ook!

En Leo, echt Mega leuk die post voor Fitz en de katten, wat een verwennerij <3

Deze dropjes en ik hebben vandaag een lekker chill dagje gehad

Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:23

Wat leuk Leo!

Luna, hoe gaat het met Billy?

Edit;
Een collega dacht dat ze ballonnen leuk zouden vinden.
Zico dus niet. Hoe hij zich in die bench heeft weten te wurmen…. :')

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:01

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
Sorrie dat ik momenteel niet zo actief was.
Het was erg hectisch de laatste tijd in de trimsalon.

Leslie haar favoriete speelgoed zijn ballen maar ze is ook dol op die Kong knuffels !

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:12

Zo wij hebben weer geshopt voor ons lootje
:j
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:45

Jeetje toe maar!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 07:50

Dat zijn flinke dozen!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:20

Wat een dozen!! Maar het kan ook vooral lucht zijn of iets heel licht :+

Billy is nog bang afwachten. Door de inentingen is zijn lichaam 1 voor 1 alles in shutdown ah gooien en helaas ook zijn beenmerg... kunnen ze niet veel tegen doen buiten supplementen geven en heel hard hopen dat zijn lijfje terug opstart. Zondag trekken we opnieuw bloed. Heeft hij nog meer bloedarmoede doen we een beenmergpunctie en bloedtransfusie om tijd te kunnen "rekken"
Helpt dat allemaal niet moeten we hem laten inslapen...
Zonder bloed kan je niet leven dus wordt het al snel een somber plaatje

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:47

Wat een shoppers <3

En een ontzettend leuk pakketje voor halloween zie ik voorbij komen

Hier niet veel nieuws super druk met rooien dus niet veel tijd voor andere dingen :=

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:04

Luna hè wat vreselijk zeg. Je zou dan gaan denken aan een auto immuun ziekte. Ik hoop echt dat ze snel een behandeling kunnen vinden. Blijf iig aan jullie denken!

Het was geen lucht hahah maar niet allemaal voor mijn lootje hoor ahahah. Oa 6 kilo buffel oren, 10 kilo worst, 5 kilo pens staven en nog wat andere kauw spul en speeltjes. Voor de kerst hebben mijn cursisten hun examens dus krijgen ze een leuk samen gesteld pakketje samen met hun diploma. Dat en 3 alles eters in huis zorgt ervoor dat ik wel in bulk probeer te kopen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:07

Heel veel sterkte Luna.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:30

We blijven duimen voor Billy, Luna :(:) Veel sterkte!