Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 14:31

Dit topic had zichzelf gewoon ontstipt! Ik vond het al stil _O- dat wordt leuk vanmiddag, 26 pagina’s bijlezen en reageren :list:

Biebz

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:15

Spelletjes zijn hier ook welkom! Zeker spelletjes voor 2 personen. Zal ook even lijstje maken van de week met de spellen die ik in de kast heb liggen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:24

Esmee_RS schreef:
Ik heb gisteren een e-reader gekocht en het is echt mijn aankoop van het jaar, dit had ik jaren eerder moeten hebben :')

Sinds ik een e-reader heb lees ik ook weer, fantastisch gewoon. Zeker voor op reizen, sjouw maar eens 10 boeken mee. :=

Spelletjes worden hier weinig gespeeld. Op vakanties nog wel eens, maar daar hebben we al het een en ander voor.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:25

Neonlight schreef:
Esmee_RS schreef:
Ik heb gisteren een e-reader gekocht en het is echt mijn aankoop van het jaar, dit had ik jaren eerder moeten hebben :')

Sinds ik een e-reader heb lees ik ook weer, fantastisch gewoon. Zeker voor op reizen, sjouw maar eens 10 boeken mee. :=

Spelletjes worden hier weinig gespeeld. Op vakanties nog wel eens, maar daar hebben we al het een en ander voor.

Ereader is echt top idd! Daar lees ik het meest op.
Alleen sommige boeken hebben meer waarde of een prachtige kaft <3 die wil ik dan wel voor in mijn boeken kast.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:28

Ja, mooie kaften mis je wel weer. Maar boekenkast staat hier al vol met reisboeken en kookboeken, alle leesboeken staan op zolder in dozen.
Kookboeken (2de hands) zijn hier altijd welkom, vooral met simpele gerechten waar je niet 600 vreemde ingrediënten voor nodig hebt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:56

Spelletjes zijn leuk! Wij spelen ook veel met 2 personen. We hebben sowieso

Beverbende
Lama
Quixx (standaar editie, scoreblokken in andere versie zijn welkom)
Keer op keer
Regenwormen
Saboteur en duel
Catan het dobbelspel
Exit het geheime lab
Exit de dode in de oerient express
Kakkerlakkensalade
Animal party
Exploding kittens
Exit de verlaten hut
Isis en osiris
The mind
Black stories
Het verbode eiland
Unstable unicorn
Het grote dilemma op dinsdag spel, de blije editie

Grotere spellen
Paleo
Wingspan
Ticket to ride europe
Monopoly
Catan
Super mario
Suske en wiske bordspel
Beverclan
Lost cities
Triominos
Pubquiz

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:05

Waar je me ook blij mee maakt is een mooi notitieboek op A4, wel met een kaft die ik op t werk kan gebruiken.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:27

miccamaaike schreef:
Waar je me ook blij mee maakt is een mooi notitieboek op A4, wel met een kaft die ik op t werk kan gebruiken.

Goede, ik ook, maar dan een slag kleiner. En pennen, liefst zo gek mogelijk zodat ik ze herkennen dat ze van mij zijn :') Anders gaan de leerlingen ermee vandoor.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:27

Ereaders vind ik echt top dingen. Ik heb die van mij gekocht in 2013 (in Australië besteld op de Amerikaanse Amazon, toen moest dat nog zo omslachtig :) ), gebruik ik dagelijks en is eigenlijk nog steeds als nieuw. Alleen het hoesje valt compleet uit elkaar :') . Digitale boeken zijn welkom (las iets over de Engelse Harry Potters, die wil ik nog steeds een keer lezen), hardcopy vind ik alleen kookboeken nog echt leuk.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:32

Spelletjes zijn hier een flop. A) ik heb niemand om ze mee te spelen B) degene waar ik mee zou kunnen spelen hebben een hekel aan spelletjes.

Dus als je er een spelletje in stopt, dan graag ook iemand erbij die van spelletjes houdt :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:46

Ach voor een A5 notitieboek doe ik het ook hoor :) komt altijd van pas.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:55

Ebooks ook zeker welkom. Harry Potter heb ik in het Nederlands. Maar zou ik ook graag nog een keer in het Engels willen lezen. Maar eigenlijk zou ik dan zo'n mooie set boeken ervan willen!
Dus die gaat er ooit nog wel komen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:25

Jaa ik ben er dit jaar ook bij!
Ik heb in het verleden(2018/2019) ook al meegedaan maar de jaren erna kwam het er niet van door prive omstandigheden. (iets met een nieuwbouw huis, verhuizen, ander werk en vorig jaar was ik gewoon stomweg te laat met inschrijven :+ )
Maar dit jaar wel optijd erbij!

Ik ben 36, verloofd met mijn partner. In ons huis wonen daarnaast mijn 16 jarige dochter en mijn vriend zijn 7 jarige zoontje. Zoals in berichten na te lezen is hopen wij ooit ergens eens een keer gezinsuitbreiding te mogen verwelkomen, al gaat dat niet helemaal zoals je hoopt voorlopig.
Naast de kids loopt hier een franse bulldog in de rondte te stuiteren en staat ons pony-paard (zowel ik als mijn dochter rijden) op stal, dat is een 4 jarige nederlandse Appaloosa zonder stippen(ook al komt hij toch echt uit 2 beide goede stippen ouders :') )

Maar bij deze dan mijn tops en flops lijstje, al gaat daar vast nog veel meer bijkomen in de loop van de komende tijd :))
Tops:
- Gnomes! {:) Daar kan ik er niet genoeg van hebben :D
- Chocolade, wit of melk :D
- Lekkere geurkaarsjes/wax melts. Ik hou vooral van niet te bloemige geurtjes, zoet / houtig daarin tegen mag zeker.
Je maakt met het gelukkigst met geurtjes zoals spiced orange(Yankee candle), rainforest, blue java banana(woodwick), Evergreen mist (Yankee candle), Crimson berries (woodwick), frasier fig (woodwick), palmleaf (woodwick), snow globe (yankee candle) apple wreath (yankee candle) oow en de appel kaarsen en de gingerbread cookie geur van Ikea :P
Denk dat dit wel een goed idee geeft, vind regelmatig in de meest uit een lopende plekken kaarsjes met geurtjes die er op lijken (ik weet wat Yankee candles en Woodwick kost haha)
- Gnomes, oow wacht die had ik al gezegd he?
- leuk spelletje voor 2 personen (voor mij en mijn partner)
- Boek, ik ben dan zelf vooral van de misdaad thriller achtige (nicci french, Karin Slaughter, Samuel Bjørk etc) wel gewoon lekker ouderwets op papier, heb geen e-reader :D
- Grappige sokken :+ heb schoenmaat 41
- Andere kerstige deco, wij trouwen rond kerst volgend jaar (heel klein beetje afhankelijk van traject ivm mogelijk dikke buik nog tegen die tijd, dan schuiven we door naar 2025) maar we willen echt een kerst chique sfeer hebben op de bruiloft. Dus we zijn nu al aan het verzamelen van dingen zodat we de tafel kunnen aankleding (we doen eten aan 1 lange tafel) denk aan zoiets als eind resultaat: https://i.pinimg.com/564x/3e/d6/0f/3ed6 ... 8b8549.jpg
Maar een gave niet zo voor de handliggende kerstbal in de vorm van een eenhoorn die je waanzinnig vind ook super leuk! De boom hangt vol met allerlei niet traditionele ballen 8-)
- De hond houd zeker van een lekker snoepje! Maar geen harde kauw dingen! als een rasechte franse bull betaamd is hij niet geduldig genoeg om niet in 1x de zooi te proberen door te slikken... Het is al meerdere keren gebeurt dat ik stukken raw hide uit zn keel moet peuteren -O- Na 3x ben ik gestopt met het geven van dergelijke ellende :')
- Het pony paard ding houd ook van goed voer :+ Geen restricties hierin, tis net een kliko!
- Voor de kids hoeft niet zo, zeker voor een 16,5 jarige zou ik niets op weten te noemen, de 7 jarige is vooral in de weer met lego. En de baby to be, geeen idee wanneer die zich gaat aandienen. -O-

Flops:
- roze, tijgerprint(of elk afrikaans dier print) en fluffy (de hond verliest genoeg fluff om dat echt niet nog 3x in huis te hoeven :Y)
- Dekentjes voor op de bank. Ik heb 1 waanzinnig fijn ding met mouwen, daar woon in in de winter haha
- Warme sokken, zie punt 1.... Beest verhaard echt zo veel dat in die sokken alles blijft zitten
- knuffels/speelgoed voor de hond, hij sloopt werkelijk echt alles! Ik heb een aantal kauw dieren waar hij gek op is en fanatiek mee speelt. De rest word of binnen 10 minuten gesloopt of laat hij links liggen.

Nou heel verhaal, hopelijk is er wat van te maken, en meer tops en flops zullen vast en zeker wel gaan volgen in de komende maanden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:09

Nu ben ik benieuwd wat de ouders van je stiploze zijn. :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:58

Mijn dochter en ik houden van spelletjes spelen.
Mijn vriend niet.
Top is wel spelletjes voor volwassenen en kinderen

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:15

Neonlight schreef:
Nu ben ik benieuwd wat de ouders van je stiploze zijn. :P

vader is Storm (Sun Flower’s Joy’s Jewel x Darwin) moeder is Bonita vd Zandhoeve vader v moeder is Bam Bam vd Zandhoeve

Maar bruiner als dit krijg je ze niet :+
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:20

Nee, bruiner kan niet. :)) Tja, 25% kans op een stiploze met die combi.
Story of my life, mijn merrie heeft me tot nu toe 5 effen hengstveulens gegeven. :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:22

Ow besef me nu dat ik hier nog helemaal niet gereageerd had :oo
Dit is mijn derde keer dat ik mee doe.
Inmiddels is er wel wat veranderd in het beestenspul, we hebben nu nog maar 2 katten en 1 pony.
Er is wel sinds een paar dagen een puppy bij gekomen waardoor we nu 2 honden hebben.
Tops en flops, tja als iemand moeite doet om een leuk pakket te maken ben ik al heel blij.

Alleen zeep, beeldjes of van die Home decoratie enzo is niet heel welkom.
Glitters in het pakket ook niet.

Ik ga vanaf nu weer meer bijlezen en meeschrijven dus zal er vast nog wel meer over mij te ontdekken zijn.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:30

Neonlight schreef:
Nee, bruiner kan niet. :)) Tja, 25% kans op een stiploze met die combi.
Story of my life, mijn merrie heeft me tot nu toe 5 effen hengstveulens gegeven. :')

Hahaha oeps :D ja grap is dat deze combi veel word is gemaakt bij vd Glooiing(komt hij ook bij vandaan) en hij de enige bruine tot nu toe is :+
Blijf wel heel blij met hem hoor, ondanks dat het een portret is dat je af en toe achter het bang wil plakken(zit veel ox/xx bloed in, dat is te merken :+ }> )

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:39

Ik ben heel slecht in hints verzinnen maar vooral het raden van hints, is niet mijn sterkste punt. :')

Ik lees nooit boeken, de boeken van de jongen, de vos, de mol vind ik mooi, mooie teksten.
Spelletjes zijn altijd welkom.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:23

Chantaliiejj schreef:
Ik ben heel slecht in hints verzinnen maar vooral het raden van hints, is niet mijn sterkste punt. :')

Ik lees nooit boeken, de boeken van de jongen, de vos, de mol vind ik mooi, mooie teksten.
Spelletjes zijn altijd welkom.

Hints verzinnen gaat altijd wel goed, complete website met raadsels had ik vorig keer in elkaar gezet ;) }>
Of het te raden is door de ander is altijd even de vraag :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:32

oeh kantoor spulletjes ga ik ook goed op! gekke pennen, leuke notitieboekjes, post it notes, (markeer)stiften, dat soort dingen.
hints zo langzamerhand ook al aan het bedenken. benieuwd of ik goed ben in het raden er van.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:19

Kantoorspullen is niets voor mij, ik wil juist mijn werk graag op mijn werk laten, en zo'n pakket wil ik liever echt voor mijzelf. Lezen is wel echt mijn ding, zeker in de winter. Dan probeer ik ook echt wat meer mijn rust te pakken, zomers ben ik altijd veel buiten bezig, en swinters nu wat meer zoals de natuur het in mijn ogen bedoeld heeft, rust, opladen en bijtanken voor het volgende zomer seizoen. Lekker op de bank, houtkachel aan, kopje thee, goed boek, kat op schoot, heerlijk! Ik heb dat wel een beetje moeten leren, lui zijn:')

Ik hou vooral van thrillers, ik heb geen ereader omdat ik mijn boeken meestal bij een kringloop koop. Ik heb dus ook helemaal geen moeite met 2e hands!

Ik hou heel erg van koken en bakken, zeker nu ik sinds kort een kenwood keukenmachine heb met heel veel accessoires!

Ik hou helaas ook van eten, en daarom ben ik wel op dieet. Melkchocolade maak ik met plezier even een uitzondering voor. Ik haal het nu niet in huis, maar het mag best in mijn pakket :D

We hebben een bad en ik probeer in de herfst en winter elke week er even in te gaan. Ik ben wel van de bruisballen en badzout, al kan ik een magnesium bad ook wel waarderen!

Ik las nog iets over een kerstboom, ik wil dit jaar wel proberen om meer kerst in huis te halen, vorig jaar met een kruipende baby durfde ik het niet zo aan, maar ik hoop dat ze er nu af kan blijven :') en anders zet ik er wel een hekje om.

Kerstdorpen vind ik prachtig, maar vind ik een te dure hobby om aan te beginnen, ik vind het pas mooi als het veel en groot is, en dan ben je zoveel geld verder :=

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:54

Zo, eindelijk tijd voor mijn introductie en bijlees post!

Mijn naam is Morgane, en ik woon samen met mijn verloofde en onze jonge duitse herder Ax <3
Afbeelding
Afbeelding

We houden ontzettend van uitdagende hikes/wandelingen in bijvoorbeeld de Eifel, Oostenrijk, de Dolomieten, etc.
Ook mennen we meerdere keren per week. Mijn Mérens pony Nala staat sinds juni voor de kar, dus alle (winter) must haves voor het mennen zijn ook zeer welkom!

Als alles goed gaat krijgen we 9 oktober de sleutel van ons nieuwe huis, dus er komt heel wat op ons af de komende tijd *\%/*

Qua onderwerpen die al aan bod kwamen:
    Eten? Ja lekker! Maar wel vegan graag :o
    Borrelplank? Leuk!
    Douchespullen ook leuk, mits vegan en dierproefvrij, en liefst vloeibaar (dus geen zeepblokken)
    Tweedehands of zelfgemaakt absoluut geen probleem!
    Nagellak/makeup/haarmaskers/gezichtmaskers/badspullen zijn niet aan mij besteed
    Ik drink geen thee, koffie, of alcohol :o
    Ik ben geen fan van live/love/laugh of home spreuk spulletjes
    Geurkaarsjes zijn welkom <3
    Sloffen/sokken ook altijd leuk! Enkel zonder dierlijke producten, maat 39
    Ik lees af en toe, maar heb nog een veel te lange lijst die nog gelezen moet worden
    Plantjes leuk! Al moeten ze tegen verwaarlozing kunnen :')
    Liever geen glitters ivm onze hond
    Ik ben helemaal gek op kerst, dus er komt zeker een kerstboom (hoofdkleur bordeauxrood)
    Een kerstdorp hebben we nog niet, maar lijkt ons wel leuk!
    Lego en de houten bouwpakketten van ugears zijn heel gaaf, maar we hebben er geen plek voor.
    Ik ben gek op bonen in tomatensaus; maar het zou zonde zijn als er iets vies wordt in het pakket hierdoor :j

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 04:01

Ik probeer de komende weken goed mee te blijven lezen, zit in een andere tijdzone (Australië).

Voor mij zijn spelletjes ook een flop, net als sieraden.
En zoals de meesterlijk witte bonen in tomatensaus ook niet aan mij besteed :o