Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:02

Helemaal top al die badjas aanraders ga ik zeker eens naar shoppen

Wat vervelend dat Billy niet fit is Luna
Hopelijk niets ernstigs

Leuk om te zien dat meer mensen zulke modder monsters hebben :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:08

Modder!? :=

Afbeelding

En dat is dezelfde hond met een bloedhekel aan regen:
Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:18

RoosDeG schreef:
Oh zo een badjas zou gimli ook goed kunnen gebruiken O:)
Die duikt regelmatig in modder plassen en mag daarna weer in bad _O-
[ [url=m/IN5rBb.jpg]Afbeelding[/url] ]

* let niet op de zooi in m'n tuin.. zitten midden in den verbouwing O:)

:') :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:07

Leo schreef:
Modder!? :=

[ [url=m/cKNlCt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dat is dezelfde hond met een bloedhekel aan regen:
[ [url=m/yKH65U.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') geweldig. Hekel aan regen maar de plassen wel graag hebben.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:24

Sorry Santa, ik ben wat minder actief door persoonlijke omstandigheden.

Ik hoop volgende week wat actiever te kunnen zijn, maar het zit in de prive sfeer niet lekker op het moment. -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 11:00

Citaat:
Bericht voor RoosDeG!

Jouw SS wilt graag een aantal dingen van jouw honden weten! Zou jij jouw Santa willen voorzien van deze informatie? :D De maten van onderstaande afbeelding! *\o/*

Afbeelding

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:39

<<) <<) Roos!

Harvey is inmiddels thuis! <3 en ook super fan van de stretcher, dus dacht gooi het linkje hier maar neer voor de liefhebbers.
https://kuranda.eu/nl/home

Afbeelding

Eve is nog geen fan, zoon peuter die haar leven infiltreert en al het speelgoed is ineens heletijd weg -O- , maar ze laat ook al goede dingen zien, samen water drinken en met wandelen wel op hem wachten en hij mag wel over en op haar rennen en rommelen tot ze er klaar mee is en dat is natuurlijk helemaal goed voor zijn en haar grenzen.

Hij mocht namelijk alles bij Mama en nu ineens krijgt hij regels :+

Afbeelding

Ik verbaas de heletijd over de grote van zijn poten, die zijn al even groot als die van Eve {:}
Afbeelding

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:17

Veel sterkte Mandarijn, altijd verdrietig als je een huisdier moet laten gaan. :knuffel:

Wat gezellig TheJokerr, hopelijk wordt Eve snel ook lid van de fanclub. Wat fijn dat ze zo duidelijk haar grenzen aan kan geven :D

Ik vind het zo leuk om te zien dat er zoveel verschillende soorten honden meedoen dit jaar. Ik heb ook met een glimlach alle verhalen zitten lezen over welke honden iedereen allemaal heeft gehad, er wordt met zoveel liefde over de hondjes gesproken. <3

Om nog even op deze vraag terug te komen: Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.

Voordat Suki de dwaze Shiba bij ons kwam, hadden we Milo, een hele lieve Shih-Tzu.
Afbeelding
Hij was echt mijn maatje, we zijn samen opgegroeid. Hij was heel erg lief, en wilde altijd bij mij zijn. Door hem begreep ik ineens de term schoothond, want hij zat het liefst áltijd op schoot. :D
Helaas is hij ziek geworden en heeft hij maar 9 jaar oud mogen worden. Nog vervelender is dat we nooit achter zijn ziekte zijn gekomen. We zijn naar verschillende klinieken geweest, en hebben zelfs advies in Amerika in gewonnen, maar het heeft helaas niet mogen baten. Dat is iets wat me nu zelfs meer dan 7 jaar later nog dwars kan zitten. Zijn behandelend artsen hebben het ook nog steeds over hem, hij was echt zó ontzettend lief. Echt een heel bijzondere hond.

Na Milo wilden we in eerste instantie geen andere hond, maar ja het huis was zo leeg... Dus mijn moeder en ik zijn toen toch stiekem op onderzoek uitgegaan. Zij wilde heel graag weer een Shih-Tzu, maar ik wilde dat absoluut niet. Na een tijdje zoeken kwamen we uit bij de Shiba. Ik heb toen een fokker gebeld of we eens mochten komen kijken, want ik had toen nog nooit een Shiba gezien. Dat mocht, en ze had toevallig net een nestje... en ja, jullie begrijpen vast wel wat er toen is gebeurd... :+

Ik wilde met een Shiba een hele andere hond en dat is wel heel duidelijk gelukt. Ze zijn af en toe ronduit eigenaardig te noemen. :o Suki is heel erg onafhankelijk en ook niet zo snel bang. Door haar uiterlijk zijn veel honden wel bang van haar of heel voorzichtig met haar, dus daar moeten we altijd een beetje mee oppassen. Voor mensen en kinderen is ze altijd heel erg lief, maar ze heeft wel een hele duidelijke voorkeur voor mannen. Ze gaat vaak mee naar kantoor en heeft dan ook écht een hele duidelijk voorkeur voor mijn mannelijke collega's. Ze legt dan braaf haar speeltjes op een rijtje voor het bureau van haar favoriete collega en wacht dan geduldig tot hij pauze heeft zodat ze samen kunnen spelen. :))

Afbeelding

Ik zit dit stukje trouwens bij de dierenarts te typen, Suki heeft elk jaar rond deze tijd last van oorontsteking. Zijn er meer honden die daar last van hebben?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:55

Wat gek dat ze ontstoken oor krijgt rond dezelfde tijd, vooral met opstaande oortjes hoor je dat eigenlijk niet vaak.

Misschien toch het weer natter en dan weer droog of de luchtvochtigheid? Maar ik heb altijd zoon prinsessen gedachte bij Shiba's en die zullen in mijn hoofd nooit lekker rollen in nat gras met hun hoofd oid :') maar ik heb het vast verkeerd :+

Eve wordt vanzelf fan daar ben ik van overtuigd, het duurt misschien even maar eenmaal in de "inner" circle is het helemaal goed :j ze heeft wel vaker als puppen moeder moeten spelen van heeul veel border Collies :Y)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:05

KimD schreef:
Citaat:
Bericht voor RoosDeG!

Jouw SS wilt graag een aantal dingen van jouw honden weten! Zou jij jouw Santa willen voorzien van deze informatie? :D De maten van onderstaande afbeelding! *\o/*

[ [url=m/Pcgbva.jpg]Afbeelding[/url] ]

A1: 31 cm
A3: 34 cm
A4: 15 cm
B: 10 cm
C: 38 cm
D2: 9 cm
E: 32 cm
H: 48 cm
J: 42 cm
L: 45 cm
M: 15 cm

Alsjeblieft santa!
Heb m'n best gedaan om alles zo precies mogelijk te meten, maar zoals je ziet is hij nogal apart van bouw :') en meten tot z'n staart is nogal een uitdaging aangezien hij die niet heeft :')

Beterschap voor suki!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:15

Lau07 schreef:
Ik zit dit stukje trouwens bij de dierenarts te typen, Suki heeft elk jaar rond deze tijd last van oorontsteking. Zijn er meer honden die daar last van hebben?

Geen oorontsteking maar Fiet heeft vasculitis aan haar oorranden wat in de winter altijd verergerd. Door de kou. Vasculitis is dat de kleinste haarvaatjes eigenlijk niet goed werken en daardoor ontsteektde boel en in ergste geval sterft er huid af etc

We hebben een tijdje medicatie geprobeerd voor t verwijden van de haarvaatjes maar helaas slaat dit niet aan. Ik heb toevallig vanmorgen gebeld voor een afspraak hoe verder. wij mogen woensdag naar de dierenarts. Er is een kans dat haar oorpunten moeten worden “ingekort” want ze begint al weer flink jeuk te krijgen er van.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:10

Ik had deze week santa post <3 super leuk! We zitten midden in de verbouwing en verhuizing dus sorry dat dit bericht zo lang op zich heeft laten wachten!

Afbeelding
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:50

Wat leuk dat er al zoveel kaartjes bezorgd zijn. De voorpret is dan echt begonnen. :D

Wij zijn momenteel een paar dagen aan het genieten op Texel. <3

Afbeelding

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:20

Wat heerlijk zo op het strand!

Bailey had ook Santa post ontvangen, ik moet nog even een foto maken maar zo leuk. :D

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:57

@Mandarijn
Heel veel sterkte! Hier 2,5 week ook plots onze kat in moeten laten slapen.. ;( Wat een ellende is dat toch altijd daarna.. voor het beestje beter, maar zelf zit je met een gebroken hart..

Ik ben er op dit moment soms nog goed ziek van..

Hier hoop ik voor de hondjes dat het snel kerst is, dan is oud & nieuw ook bijna voorbij. Zo sneu.. Ringel is ook wel bang, maar snel weer vergeten. Alleen onze Molly die gaat 's avonds niet mee naar buiten, terwijl wandelen altijd het liefste is wat ze doet. Ook al heeft mijn moeder nachtdienst, die staat een kwartier eerder op, zodat we samen de honden uit kunnen laten. Alleen is niet te doen namelijk. Molly ging van de week midden op de weg stil zitten dat ze niet meer verder wilde en toen kwam er een auto aan. Dus dan wordt het optillen. :+

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:03

Druk druk dus niet alles bijgelezen. Hoop foto's voorbij zien komen van slopers, modderhondjes en leuke kaartjes :D

Welk ras (of kruising) was je eerste hond, ben je bij dat ras gebleven of 'overgestapt'? Vertel meer: hoe, wat, waarom, etc.
Thuis hadden we vroeger een border collie, daarna een kruising. Mijn eerste eigen hond was ook een border collie, daar is een tweede (show)lijn bijgekomen. Twijfelden wel een beetje wat we wilden nadat hun beide waren overleden maar borders staan toch nog wel bovenaan de lijst. Pup kwam qua tijd niet handig uit dus gekozen voor een herplaatser. Brengt soms wat uitdagingen met zich mee, hij lijkt qua karakter erg op mn eerste border, alleen zij koos voor negeren en net doen alsof dingen er niet zijn, waar Floyd juist van mening is dat aanval de beste verdediging is :+ Maar hij doet het super, hem steeds weer een beetje zien groeien is echt heel leuk om te zien :j We willen wel een maatje voor hem erbij, of dat ook een border wordt weet ik niet, maar gok zomaar van wel :D Belangrijkste is iig dat het voor Floyd ook van toegevoegde waarde is.

Snackies:
Tegenwoordig is alles weer lekker. Hij heeft een beetje kieskeurige periode gehad maar die is gelukkig voorbij. Soms moeten dingen eerst even begraven worden, liefst onder de heg, is buiten niet mogelijk dan kan het ook binnen onder een dekentje :+ Helaas voor hem gooi ik soms de opgegraven buit wel weg, dan is het zo ranzig geworden, krijgt ie lekker een verse snack :Y)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:37

Wat heerlijk zo op het strand!

Hier één moddermonster. Ze worden wel snel modderig, maar dat is meer vanwege hun hoogte. Dan is alles al gauw nat en vies :')
Jarvis gaat met een grote boog om modderpoelen en waterplassen heen. Enkel bij een (lange) wandeling waarbij hij het warm heeft, zal hij er zomaar doorheen lopen. Voor de rest? Nah. Ja, als we het samen doen (denk aan dogsurvival).
Maar voor de rest, nope. Meneertje wil zich graag schoon houden.

Parker daarintegen... :') Wereld van verschil _O-

Jarvis heeft wel een badjas (dryup cape, die ik later zelf op maat heb gemaakt). Dat wil ik ook met Parker doen als hij is uitgegroeid, dus nog even een paar jaar wachten := Ik weet dat ze inmiddels ook een teckel versie hebben...misschien dat dat past? Maar durf ik niet zeker te zeggen, teckel en cardigan verschillen nogal :)) Ik vind het fijn dat die van Jarv her en der oversized is.
Afbeelding

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:43

Leslie heeft ook een badjas
Ik moet even een nieuwe bestellen binnenkort want van deze heeft ze toen een gesp afgekauwd toen ze jong was dus sindsdien vastmaken met een touw xD

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:27

Lijkt me echt ideaal die badjassen dus ben al lekker aan het rondneuzen

Sterkte
Mandarijn

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:31

Floyd heeft ook een badjas. Ik heb hem van OKDV af. Echt ideaal! Gebruiken we ook veel in de trimsalon. Oh en het ziet er hilarisch uit. Alleen maar win win dus :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:16

Sterkte Mandarijn! :(:)

Ik heb toevallig vorige week badjassen van Rukka Pets gekocht en ben daar tot nu toe erg tevreden over. Vooral Elvis is echt een smeerkees en ligt graag in de modder. Dan is een badjas geen overbodige luxe. :+

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:18

Ow die foto van Jarvis in z’n badjas <3

Wij hebben gister weer een powder shoot gedaan… lekker ding is het ook :D
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 23:30

Wat gaaf candalisa!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 00:24

candalisa schreef:
Ow die foto van Jarvis in z’n badjas <3

Wij hebben gister weer een powder shoot gedaan… lekker ding is het ook :D
[ [url=m/D4AhHm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow wat gaaf!!!

Hier ook leuk en minder leuk nieuws..

Hoax was vandaag (nou ja gisteren) jarig en is 2 geworden. Hij heeft een harnass gekregen met tassen. Mag ie zn eigen spullen vervoeren (waterfles en bakje en zn werkdekje)

Afbeelding

Minder leuk is dat we bij de dierenarts zijn geweest voor Fiet. Ze heeft vasculitis, een auto immuun aandoening en bij haar uit het zich vooral in de oorpunten waar de haarvaatjes gaan ontsteken en uiteindelijk afsterven. We hebben hiervoor medicatie geprobeerd maar die slaat niet aan. Dus helaas moeten haar oorrandjes eraf. Morgen belt mijn DA praktijk of dat bij hun kan (ik had de jongere da vandaag en die heeft t nog nooit gedaan) of dat we doorgestuurd moeten worden… ik vroeg of ze niet gelijk een paar werkende oren konden fixen maar helaas. Ze zal oostindisch doof blijven :')
Onderstaande foto’s kun je beetje de begin status zien, hier is t nog redelijk kalm maar je kan ook zien waar t al oor is aangetast. Het gaat ook enorm jeuken dus gaat ze krabben wat niet helpt…
Ik hoop dat ze dat straks niet meer heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 05:46

Sterkte Mandarijn en Momo Y;( de inktzwarte keerzijde van liefde voor dieren. ;(

Gefeliciteerd met Hoax! Maar wat rot van Fiet :(:) zou het in de kiem gesmoord kunnen worden als de randjes er af zijn? Of kan het ergens anders weer terugkomen? Sterkte er mee!

Wat een leuke foto Candalisa!! Zo gaaf met dat powder! Moet je ze daarna helemaal wassen of blaas je het er makkelijk uit? :))

Fitz heeft vorige week een studioshoot gehad. 8-) Ik heb nu één foto en wacht semi-geduldig op de rest want ze zijn fantastisch geworden :))

Afbeelding