Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 08:27

Fem schreef:
Hihi, wat een heerlijk hoopje hond zo Kim!
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je de regen niet in wil. Ik vind er ook maar weinig aan zo, momenteel.
Gelukkig heeft Fudge er ook niet zo heel veel zin in om de regen in te gaan.
Ben je momenteel op reis? Je woont niet in een camper toch? Of wel? :o?

Ik heb een beetje een baaldag gehad gisteren. Ik zou eigenlijk vandaag met Fudge naar haar eerste show gaan.
Helaas ben ik behoorlijk ziek. Balen, want ik had er erg veel zin in en was nieuwsgierig hoe Fudge het zou doen en wat ze van haar zouden vinden.

Nou maar hopen dat ik deze week goed opknap en zaterdag wel naar de show in Bleiswijk kan gaan. Fingers crossed.

Nee, wij lopen vrij fanatiek agility en voor de weekendwedstrijden hebben we een camper gekocht. We hebben dit weekend de Masters in Geldrop, dus we zijn sinds vrijdagmiddag al op het terrein met de hele bende.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:35

Ohhh Fringe studio dino's waarom wist ik daar het bestaan niet vanaf 8)7 Als m'n lootje nog cadeautjes moet kopen: Dit zou iig voor mij een dikke hit zijn, ik ben gek van dino's!

Ja dit weer is echt niks, ik hou er ook niet van. We moeten vandaag de hele dag op stal en veel buiten lopen dus feest. Succes Kim nog!

Fem beterschap!

Dennis

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:16

Quinn is gister mee geweest naar de winkel om haar eerste kadootje te kopen voor haar lootje.
Het liefst had ze de hele winkel leeg gekocht, voor haar alleen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:40

NorwayFjord schreef:
Ohhh Fringe studio dino's waarom wist ik daar het bestaan niet vanaf 8)7 Als m'n lootje nog cadeautjes moet kopen: Dit zou iig voor mij een dikke hit zijn, ik ben gek van dino's!

Ja dit weer is echt niks, ik hou er ook niet van. We moeten vandaag de hele dag op stal en veel buiten lopen dus feest. Succes Kim nog!

Fem beterschap!

Oe, ik heb ook even gekeken. Die dino’s zijn fantastisch :j Bobbie wil ook absoluut de regen niet in dus die ligt nu lekker in zijn mandje.

Beterschap Fem en KimD succes met de agility!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:46

Hier op moment geen regen. Maar als er een stortbui is wil racky ook niet de tuin in :+ bij een lichte bui kijkt hij wel eens om maar gaat uiteindelijk dan toch z'n behoeften doen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:47

Hier wisselen regen en zon elkaar af…. Hopelijk dalijk droog, want de meisjes lopen niet graag buiten in dit natte weer… ze moeten hun grote ronde zo nog…

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:25

Hier honden die het niets kan schelen of het regend of zonnig is die willen altijd mee en naar buiten iets ondernemen
Toch liggen ze nu ook lekker op een kussen in de woonkamer want ik vind het koud :=

Diep in dromenland

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:36

Hier ook eentje die ongeacht welk weer het is, altijd klaar is voor een avontuur. Voor m’n eigen gemak gaat er wel een regenjas op als het echt langdurig regent.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wanneer het echt hagelt ofzo is ze er wel echt klaar mee. Heeft ze me eens achtergelaten en is ze naar de auto gerend - die stond in zicht := maar daar ga ik ook normaal niet bewust in lopen, we werden overdonderd toen.

Maar zo met regen gaan wij wel gewoon normale rondes doen zonder problemen. Ik vind het zelf heerlijk 8-) *mits het niet ook heel hard waait en heel koud is*. De smerige hond erna is wat minder maar goed haha.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:46

Smerig zijn ze hier elke dag := even door de voordeur drogen in de kennel in de gang en dan weer lekker in huis. Wij hebben een akkerbouw bedrijf dus er is altijd zand en vuil overal dusnof de honden dat nou naar binnenlopen of wij zelf er moet toch vaker stofgezogen worden :j

Ik zit nog te denken aan zo'n waterblazer daar hoor ik zulke positieve dingen over ook voor het mega uitharen wat vooral kwin doet

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:53

Waterblazer hebben we hier ook idd nu. Erg fijn met een hond met lange haren en dubbele vacht ook waar als ze opdroogt alles uitvalt anders in huis haha. Al kan ik niet drogen als het regent want ik moet achterom drogen zonder overkapping.

Ik heb ook standaard badjassen in de wagen liggen die na een natte wandeling aan kunnen - regenjas is namelijk niet altijd aan, sowieso al niet als we met anderen lopen etc.

Maar echt, ik zweer bij dit ding <3
Ziet er echt bescheten uit, maar is zo handig.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:08

Zo'n badjas lijkt me inderdaad ook super handig ook bij kouder weer als ze bij het frisbeeën of wat voor sport dan ook in de auto moeten wachten dan koelen ze minder af.
Welke heb jij?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:16

Fitz heeft echt een schijthekel aan regen maar zelf volledig nat en goor worden heeft hij geen moeite mee _O- Daarom inderdaad ook een waterblazer aangeschaft, een verademing!

En badjassen zijn inderdaad ook ideaal. Ik wil er nog eentje bij nu het regenseizoen gestart is.

De regenjas zijn wij ook mee gestart vanwege kamperen; een natte hond in de tent is toch minder prettig :') Dus de regenjas is standaard mee. Hij vindt dat hij hem thuis ook aan moet als het echt goed door regent, anders komt hij zelfs de woonkamer niet uit als ik zeg dat we gaan lopen. Verwend jong. :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:37

Sorry dat ik even niet gepost heb of online was, had een hectische week en moest ook onverwacht m'n kat in laten slapen. ;( Dus bokt kwam even niet in mijn hoofd op.

Ik zal vanaf nu weer wat actiever zijn en bijlezen. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:54

Seven schreef:
Zo'n badjas lijkt me inderdaad ook super handig ook bij kouder weer als ze bij het frisbeeën of wat voor sport dan ook in de auto moeten wachten dan koelen ze minder af.
Welke heb jij?

Deze wat ze op de foto aan heeft is de Dry-Up Zip Fit.
We hebben van Dry-up eerder ook al de normale badjas gehad heel lang, die zonder poten, toen Arya jonger was. We hebben die eerste 2 uiteindelijk verkocht omdat ze eruit gegroeid is.

Toen ben ik eerst een overstap gaan doen naar de microvezel badjas welke dierenoppas Amersfoort verkoopt, om die te proberen. Hoewel die qua pasvorm ook echt fan-tas-tisch zit en makkelijker aandoen is tov de gewone Dry-up (die heeft een gat voor de staart wat met een fluff staart zoals die van Arya echt schijt irritant is vind ik) en in theorie ook beter zou moeten drogen tov bad stof, ben ik toch weer snel terug gegaan naar Dry-up :'). Onze ervaring is dat met in ieder geval Arya's vacht, de Dry-up stof toch wel echt beduidend beter droogt. En bij de Zip-fit (de variant met de poten eraan), is het staart probleem opgelost, want daar is geen gat meer nu met aandoen waar de staart doorheen moet bv. Hij gaat super makkelijk aan vind ik - als je hond ook gewend is dat poten getild worden e.d. - en ik wil eigenlijk dit najaar/winter nog een 2e Dry-up zip-fit erbij en de badjas die we reserve hadden nog, de microvezel die DA verkoopt, doorverkopen. Voor nu, houden we die nog even reserve want de Zip-Fit is in Arya's maat niet goedkoop en ik wil eigenlijk eerst nog een andere bestelling voor Arya doen, dus even kijken hoe het uitkomt financieel haha.

En ja wat je zegt; ook idd met afkoelen in de wagen, is zo'n extra laagje toch echt fijn - ook voor honden als Arya met dubbele vacht. Ook daar koelen de spieren bij af - al zijn ze met de vacht natuurlijk toch wel net wat beter beschermt nog though want in de winter e.d. vind Arya het Heerlijk buiten (in de sneeuw). Maar zeker met het kouder wordend weer en icm nat zijn, is het geen overbodige luxe wanneer ze erna in de wagen zitten met zoiets aan. Imo is zo'n badjas dan idd voor meer doelen te gebruiken dan. :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-10-23 12:58, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:55

Mandarijn schreef:
Sorry dat ik even niet gepost heb of online was, had een hectische week en moest ook onverwacht m'n kat in laten slapen. ;( Dus bokt kwam even niet in mijn hoofd op.

Wat naar zeg, heel veel sterkte gewenst Y;(

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:46

Mandarijn schreef:

Sterkte! Dat is altijd verdrietig

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:47

Sterkte Mandarijn.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:53

Badjassen zijn ideaal inderdaad! Hier een op maat laten maken ivm de verhoudingen :+

Sterkte Mandarijn, verliezen van een dier is altijd verschrikkelijk!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:36

Sterkte Mandarijn, altijd heftig om een dier te verliezen.

Badjassen vind ik ook handig, maar vaak moet er dan iets om de staart en mijn hondje heeft geen staart, dus blijft het minder goed liggen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:01

Ik wil voor Bailey ook een badjas, had laatst bij Kramer gekeken maar die viel raar qua maat. Hoor wel goede dingen over die van Dierenoppas Amersfoort, maar wil ze toch wel graag even kunnen passen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:20

Sterkte mandarijn …

Ik heb de mijne van de dogstore gekocht
(En eentje van arya) :j
Zou echt niet meer zonder kunnen hoor… gebruik mijn waterblazer een stuk minder aangezien ze zo droog zijn. Ik heb ze standaard in de auto als de meiden bij mijn werk in het water springen krijgen ze in de auto hun badjas om en als we thuis zijn zijn ze droog.
Ik heb ook BOT jassen voor het trainen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:54

sterkte mandarijn!

Zo'n badjas wil ik ook nog voor billy <3

Morgen gaan we met Billy bloed trekken.. Is al een tijdje niet helemaal in zijn hum. kieskeurig met snoepjes/eten (meer als anders) en niet zo actief. Geen koorts etc dus vreemd...

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:36

Oh zo een badjas zou gimli ook goed kunnen gebruiken O:)
Die duikt regelmatig in modder plassen en mag daarna weer in bad _O-
Afbeelding

* let niet op de zooi in m'n tuin.. zitten midden in den verbouwing O:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:45

OMG Gimli }:)

Ik heb laatst voor Racky ook een badjas gekocht. :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:51

Ik heb toevallig ook een badjas (en een reflectie regenjas) mee besteld bij zooplus, was in de aanbieding. Dus ben benieuwd.

Hahahaha, die Gimli, lijkt die van mij wel, ook dol op modder en viezigheid.

Ik vind trouwens bandanas ook echt leuk voor Fudge.
Afbeelding