Seven schreef:Zo'n badjas lijkt me inderdaad ook super handig ook bij kouder weer als ze bij het frisbeeën of wat voor sport dan ook in de auto moeten wachten dan koelen ze minder af.
Welke heb jij?
Deze wat ze op de foto aan heeft is de Dry-Up Zip Fit.
We hebben van Dry-up eerder ook al de normale badjas gehad heel lang, die zonder poten, toen Arya jonger was. We hebben die eerste 2 uiteindelijk verkocht omdat ze eruit gegroeid is.
Toen ben ik eerst een overstap gaan doen naar de microvezel badjas welke dierenoppas Amersfoort verkoopt, om die te proberen. Hoewel die qua pasvorm ook echt fan-tas-tisch zit en makkelijker aandoen is tov de gewone Dry-up (die heeft een gat voor de staart wat met een fluff staart zoals die van Arya echt schijt irritant is vind ik) en in theorie ook beter zou moeten drogen tov bad stof, ben ik toch weer snel terug gegaan naar Dry-up
. Onze ervaring is dat met in ieder geval Arya's vacht, de Dry-up stof toch wel echt beduidend beter droogt. En bij de Zip-fit (de variant met de poten eraan), is het staart probleem opgelost, want daar is geen gat meer nu met aandoen waar de staart doorheen moet bv. Hij gaat super makkelijk aan vind ik - als je hond ook gewend is dat poten getild worden e.d. - en ik wil eigenlijk dit najaar/winter nog een 2e Dry-up zip-fit erbij en de badjas die we reserve hadden nog, de microvezel die DA verkoopt, doorverkopen. Voor nu, houden we die nog even reserve want de Zip-Fit is in Arya's maat niet goedkoop en ik wil eigenlijk eerst nog een andere bestelling voor Arya doen, dus even kijken hoe het uitkomt financieel haha.
En ja wat je zegt; ook idd met afkoelen in de wagen, is zo'n extra laagje toch echt fijn - ook voor honden als Arya met dubbele vacht. Ook daar koelen de spieren bij af - al zijn ze met de vacht natuurlijk toch wel net wat beter beschermt nog though want in de winter e.d. vind Arya het Heerlijk buiten (in de sneeuw). Maar zeker met het kouder wordend weer en icm nat zijn, is het geen overbodige luxe wanneer ze erna in de wagen zitten met zoiets aan. Imo is zo'n badjas dan idd voor meer doelen te gebruiken dan.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-10-23 12:58, in het totaal 3 keer bewerkt